Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä ystäviä jotka ei vastaa viesteihin tai puheluihin?

Vierailija
04.06.2021 |

Viesteihin vastataan monen päivän viiveellä ja lyhyesti. Puhelimitse jos koittaa saada kiinni ei voi kovin kiireellistä asiaa olla koska saa soitella moneen kertaan ja useana päivänä että onnistaa. Alkaa mennä hermo.

Kommentit (219)

Vierailija
201/219 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yx kaveri ; joo puhu vaan mä teen ruokaa sillä aikaa . Sama kaveri ; soita sä mulle päin. Varaa sä ne matkat . Juu ja yxjoka kerran on kiire kun yrittää kysyä jotain tärkeämpää asiaa.  Mitä tahansa voi höpöttää itse mutta kun siirtyy oikeisiin asioihin niin ei.  Sitten on yx lestadiolainen jonka lauseet on tasolla ennemmin uskon saatanaa se on saatanasta se on . No näitä . Joo maksa sä nää joo mä annan sitten takaisin JOSKUS tyyppejä oli kouluaikana. Ei kannata maksaa muiden ostoksia.  Lopulta ne vie kaikki rahat tavarat. 

Vierailija
202/219 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet rasittava, haluaa sinusta eroon? Jos jonkun ihmisen seurasta ja yhteydenpidosta tulee hyvä mieli, niin ei sellaista välttele. Sori vaan. 

Todennäköisesti on kyse tästä. Minkä takia kukaan jättäisi vastaamatta ihmiselle, jonka seurasta nauttii? Sitä kannattaa miettiä.

Itse olen jättänyt vastaamatta mm. siksi, että en ole tiennyt mitä sanoa ko. asiaan. Ei siinä välttämättä mitään henkilökohtaista ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/219 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inventaario työssä ei tarkoita varastamista .  Tuli mieleen yx työkaveri nainen.  

Vierailija
204/219 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Hän viihtyy omissa oloissaan ja haluaa kulkea osin omia polkujaan. Puhelin on äänettömällä ja hän vastaa kun siltä tuntuu. Toisaalta hän on mukava ja hän on hyvää seuraa. Hän voi tulla illanistujaisiin, juhliin ja on siellä sosiaalinen.Sitten hän voi olla taas pitkään kadoksissa ilmestyäkseen taas uudelleen muidenkin elämään.

Tuo on mahdollista, ja on myös mahdollista että hän ei jokaiselle kerro aina kaikista menoistaan. Itsellä yksi takertuva kaveri joka nopeasti leimasi itsensä ystäväkseni alusta lähtien, kyselee paljon ja kertoo kaiken itsestään mutta itse yritän mahdollisuuksien mukaan pitää etäisyyttä ja vastata lyhyesti. Näkeminen 1-2 krt kuukaudessa riittää ja sopii minulle. Tuota enemmän näkeminen on jo taakka, kun hän on vielä sellainen tyyppi, jolle jos antaa pikkusormen hän meinaa viedä koko käden, eli todella kannattaa rajata näkemistä, myös niihin viesteihin vastaamista.

Vierailija
205/219 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan myös, kun vuorokausien kuluttua vastaavat ok. Eikä mitään muuta.

Vierailija
206/219 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen pahalla päällä tai surullinen, niin en vastaa puhelimeen. Aina ystävät ei voi olla likasankoja, jonne kaiken kurjuuden voi kaataa. Heilläkin on murheensa.

Vierailija
207/219 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vaan AP ole sellainen ylisuunnittelija ja mikromanakeeraaja, joka vaikka yhdestä viikonlopun mökki vierailusta vääntää satoja viestejä, joihin vaatii vastauksia? Silkkaa ajan haaskausta ja toisen pompottamista.

Vierailija
208/219 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on todella vaihtelevia ja erilaisia tarpeita ja rajojen tarvetta ystävyyden suhteen. Aina ne eivät ole edes kovin tiedostettuja. Näistä kannattaa puhua ääneen.

Oli tarpeita mitä tahansa, mutta jos toinen jättää vastaamatta suureen osaan viesteistäsi, siitä voi sanomattakin päätellä riittävän paljon eikä silloin tarvita edes aiheesta mitään keskustelua.

Silloin suora viesti on että anna tilaa.

Aiheesta kysyttäessä toinen saattaa vain seivata itseään, kaunistella tai hämmästellä tms ilman suoraa puhetta koska ei halua vaikka loukata.

Vastaamattomuus ja sanomatta jättäminen on myös osa kommunikaatiota, miksei tätä ymmärretä.   No response - is a response.

Vierailija
209/219 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ghostaaminen tai vastaaminen viiveellä on vallankäyttöä.

Ei ole. Jokaisella on oikeus käyttää puhelinta kuten haluaa. Ennemmin viesti- ja puhelinpommitus on vallankäyttöä, pyrkimystä pakottaa toinen kontaktiin. 

Vierailija
210/219 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ghostaaminen tai vastaaminen viiveellä on vallankäyttöä.

Ei ole. Jokaisella on oikeus käyttää puhelinta kuten haluaa. Ennemmin viesti- ja puhelinpommitus on vallankäyttöä, pyrkimystä pakottaa toinen kontaktiin. 

Juuri niin. Kenenkään ei tarvitse olla tavoitettavissa 24/7, ei vaikka puhelin olisi kädessä. Ihan pimeäksi on mennyt koko "ystävyys"touhu näköjään monella.

Vierailija
211/219 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse kyllä vastaan käytännössä aina jotain. Joskus joltain tulee joku sellainen esim vain kuva ja yks san, josta en nyt oikein saa kiinni mitä edes tarkoittaa, enkä oikein nyt tiedä mitä siihen vastata, kuittaan vaan se peukulla, eli ns kuittaan luetuksi. 

Itselläni on sellanen tuttu jonka olen tuntenut iät ajat, joka ei vastaa eikä soita tai viestitä takaisin. Tunnen hänen persoonan ja toimintatavat koska hän toimii pääsääntöisesti aina samalla kaavalla. Tiedän jo etukäteen mihin/minkä tyyppisiin viesteihin vastaa kutakuinkin heti, mihin vastaa vasta useiden tuntien jälkeen tai vasta ehkä seuraavana päivänä koska ei kehtaa kieltäytyä ja "muka" on lukenut vietin vasta seuraavana päivänä, jollon on hyvä sanoa etten voinut tulla nyt auttamaan, koska luin viestin vasta nyt.... Haha hah hah, hän tyhmänä luulee että selitys mene läpi (joka kerta sama kaava). Eli tämä ihminen pelaa aikaa, koska ei ole pokkaa vaan laittaa viestiä ja kieltäytyä. 

Vierailija
212/219 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin omituista kun vakuuttaa haluavansa olla ystäväni ja elämässäni, mutta kaikki tapaamiset on minun suunniteltava ja muutenkin oltava alotteellinen. Ja kun sitten yritän suunnitella, ystävä ghostaa moneksi päiväksi. Varaa siinä nyt sitten esim matkoja tai jotain joka vaatii vähän yhteispeliä.

Juu, tuntuu osuvan aina tietyille henkilöille tämä yhteyden pito.Itse katselen hetken ja saa sitten olla enkä lähde enää valssiin vaikka viestiä pukkaisikin.

Vierailija
213/219 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on todella vaihtelevia ja erilaisia tarpeita ja rajojen tarvetta ystävyyden suhteen. Aina ne eivät ole edes kovin tiedostettuja. Näistä kannattaa puhua ääneen.

Oli tarpeita mitä tahansa, mutta jos toinen jättää vastaamatta suureen osaan viesteistäsi, siitä voi sanomattakin päätellä riittävän paljon eikä silloin tarvita edes aiheesta mitään keskustelua.

Silloin suora viesti on että anna tilaa.

Aiheesta kysyttäessä toinen saattaa vain seivata itseään, kaunistella tai hämmästellä tms ilman suoraa puhetta koska ei halua vaikka loukata.

Vastaamattomuus ja sanomatta jättäminen on myös osa kommunikaatiota, miksei tätä ymmärretä.   No response - is a response

Vai niin ,ja itse kun lopetan viesttittelyn alkaa tulla viestejä `` onko kaikki kunnossa?`` ``mikset soittele?``

Vierailija
214/219 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on "kaveri", joka saattaa jättää vastaamatta kokonaan, jos on huomannut viestin vasta seuraavana päivänä. Jopa niissä tilanteissa, kun olen kysynyt jotain asiaa. Aika kylmäkiskoista.

Vierailija
215/219 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet rasittava, haluaa sinusta eroon? Jos jonkun ihmisen seurasta ja yhteydenpidosta tulee hyvä mieli, niin ei sellaista välttele. Sori vaan. 

Todennäköisesti on kyse tästä. Minkä takia kukaan jättäisi vastaamatta ihmiselle, jonka seurasta nauttii? Sitä kannattaa miettiä.

Itse olen jättänyt vastaamatta mm. siksi, että en ole tiennyt mitä sanoa ko. asiaan. Ei siinä välttämättä mitään henkilökohtaista ole.

"En tiedä mitä sanoa", tuo on vakioselitys kaverillani, joka aina perustelee tuota introverttiydellään. Järkyttääkö se nyt niin kamalasti vastata ihan vaikka "joo", niin ei tule lähettäjälle laiminlyötyä oloa!?

Vierailija
216/219 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttua  tekosyitä ja valehtelua

Vierailija
217/219 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutuin masennuksen vuoksi sellaiseksi muutamaksi vuodeksi. Ei tuntunut että oli yhtään energiaa tehdä mitään ylimääräistä töiden ja selviytymisen ulkopuolella, lisäksi tunsin itseni täysin epäonnistuneeksi elämässä verrattuna kaikkiin muihin, niin sosiaaliset tilanteet tuntui tosi teennäisiltä, kun piti esittää iloista ja keksiä jotain positiivista kerrottavaa omasta elämästä, kun todellisuudessa en saanut iloa mistään. En treeneistä, en parisuhteesta, en mistään. Aivot ei vaan suositut yhteistyöhön.

Jos kaverisi on tuollainen kaikkia kohtaan, niin varmaan jostain tuollaisesta kyse. Jos vain sinua kohtaan, niin... Valitettavasti se taitaa tarkoittaa, että et ole prioriteettilistallaan ja ehkä sinun kannattaa etsiä muuta seuraa.

Vierailija
218/219 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla nousee karvat pystyyn kun kuulen "ei ole ollut aikaa".

Sinkku, tällä hetkellä työtön kaverini käyttää tuota selitystä. Harrastukset tärkeitä.

Vierailija
219/219 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla nousee karvat pystyyn kun kuulen "ei ole ollut aikaa".

Sinkku, tällä hetkellä työtön kaverini käyttää tuota selitystä. Harrastukset tärkeitä.

Käännös, hän on masentunut ja ei ole valmis puhumaan siitä vielä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan