Pyhä Lehmä! Mistä työsuhteesi etuuksista sinä olet valmis luopumaan kun siirrytään paikalliseen sopimiseen?
Kompa. Ei sinulta juurikaan tulla oikeasti edes kysymään...
Kommentit (106)
Työpaikan kahviautomaatista, josta saa ilmaiseksi kahvia, kaakaota ja kuumaa vettä. Tyhy-"päivät" joutaa myös, en niihin osallistu muutenkaan. Yleensä työajan jälkeen kävellään jonnekin laavulle, jossa paistetaan työnantajan tarjoamat makkarat.
Vierailija kirjoitti:
Mistä eduista? Ei meidän firmassa edes tiedetä mitä se sana tarkoittaa. t. siivooja isosta valtakunnallisesta kiinteistöhuoltofirmasta
Firmassa vai ammattiryhmässä?
Meillä oli kaikkia pieniä etuja ja joustoja jotka käytännössä ei maksaneet työnantajalle mitään, mutta helpottivat työntekoa ja elämää. Kun siirryttiin organisaatiouudistuksessa isompaan yksikköön, ne poistettiin yhtenäisyyden vuoksi. Ihanaa jos jatkossa voitaisiin sopia niitä takaisin meille.
Kahvimaidosta. ( se on ainoa etuus joka meillä on)
Juon kahvin mustana.
Varhaiskasvatuksen opettaja
Pyhälisät, ylityökorvaus, ay-jäsenmaksujen kerääminen ja maksattaminen työnantajalla, isyysvapaa max. 5 päivää, sairausloman palkka. Siinä muutama.
ei meillä ole etuja. palkasta jää käteen 1000e/kk. sossusta saisi työttömänä varmaan enemmän
Vierailija kirjoitti:
ei meillä ole etuja. palkasta jää käteen 1000e/kk. sossusta saisi työttömänä varmaan enemmän
Tämmöiset "edut" liitto on meidänkin työpaikalle sopinut. En jää kaipaamaan liittoja ja niiden vuosi/kk maksuja
Kohtahan se nähdään, kun Teknologiateollisuus jo sanoutui irti yleissitovuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kultaseni, mä olen aina sopinut omat liksan ja etuni ihan itse. Hyvin menee.
Täällä sama homma. Jo opiskeluaikana painotin opinnot sellaiselle erikoisosaamiselle, jossa näin hyvät mahdollisuudet työllistymisen kannalta. Ja se kannatti, nykyiseen työhönkin sain juuri sen palkan jonka halusin. Ja vaikka koronavuosi oli myös meidän firmalle rankka. Niin sain 4 % palkankorotuksen, kun firma ei halua menettää minua. Joten enpä pahemmin pelkää paikallista sopimista.
Hieno juttu sinulla. Tosin sinustakin voi tulla työnantajalle liian vanha ja liian kallis tai sitten jonkun sairauden vuoksi työkykysi alentuu.
Periaatteessa mistä vaan. Mutta otan sitten omani pois muulla tavalla. Kuten esim roskapussien/wc paperien/toimistotarvikkeiden/pesuaineiden jne vaivihkaisena pöllimisenä ja sairaspäivien 100% käyttöasteena.
TORSSONEN kirjoitti:
Lomarahat on ihan turhaa ay-kommunistien touhua.
Minä en ole koskaan ymmärtänyt lomarahojen ajatusta tai niiden merkitystä nykypäivän työelämässä. Ennemmin ottaisin ne korotuksena kuukausipalkkaan.
Vierailija kirjoitti:
TORSSONEN kirjoitti:
Lomarahat on ihan turhaa ay-kommunistien touhua.
Minä en ole koskaan ymmärtänyt lomarahojen ajatusta tai niiden merkitystä nykypäivän työelämässä. Ennemmin ottaisin ne korotuksena kuukausipalkkaan.
Aika mitätön kk palkan yhteydessä joku satasen korotus. Mielummin 1200€ heinäkuussa kuin 100€/kk.
Lounasedusta - syön omat eväät.
Liikuntaedusta, jos siitä pitää maksaa itse osa. Se ei ole mikään etu sellaisena..
Työterveyshuollosta, jos siihen ei kuulu juuri mitään mutta ehdottomasti kuuluu mm. turhat vuositarkastukset ja influenssarokotukset. Hierontaa ja fysikaalista hoitoa et saa, mutta särkylääkkeitä saat.
Työhuoneesta, avokonttorista, siis työpöydästä ja tuolista jossain yhteistilassa. Voin ihan hyvin olla kotona, ja minulla on siellä etänä mukavampaa.
Virkistyspäivistä. Ei kiitos matoleikkiä ja kaatumista työkavereiden "luotettaville" käsivarsille ja muita typeryyksiä.
Työmatkoista. Siis ihan aikuisten oikeasti, ne hommat voi kaikki hoitaa etänä. Odotan sitä, että mepit pannaan kotitoimistoille ja Brysselin valtaa luonto.
Kahvihuoneen biljardipöydästä.