Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyhä Lehmä! Mistä työsuhteesi etuuksista sinä olet valmis luopumaan kun siirrytään paikalliseen sopimiseen?

Vierailija
04.06.2021 |

Kompa. Ei sinulta juurikaan tulla oikeasti edes kysymään...

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä eduista? Ei meidän firmassa edes tiedetä mitä se sana tarkoittaa. t. siivooja isosta valtakunnallisesta kiinteistöhuoltofirmasta

Samat sanat.

Jaa, mutta onhan me saatu joskus kierrätysmuovista tehty muovipussi, ja leluauto.

Vierailija
42/106 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mulla ole etuja edes nyt, ei edes lain mukaisia oikeuksia. Pelkkää riistoa. Toisinaan saa pari euroa palkkaa, toisinaan ei edes sitä. Puhumattakaan lain mukaisista lepoajoista yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa mistä vaan. Mutta otan sitten omani pois muulla tavalla. Kuten esim roskapussien/wc paperien/toimistotarvikkeiden/pesuaineiden jne vaivihkaisena pöllimisenä ja sairaspäivien 100% käyttöasteena.

Sulla ei ole mitä ottaa. Et saa palkkaa, et palkallista lomaa tai sairaspäivää. Et saa tukea kun persut vie nekin. Makaat ojassa potemassa krapulaasi koska sulla ei ole varaa asuntoon. Krapulakin on lasolilla hankittu. Onnea vaan upeaan tulevaisuuteen!

Vierailija
44/106 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyshuollosta. Siitä ei ole mitään hyötyä, aina käskevät ottamaan yhteyttä kaupungin terveysasemalle. T. Stadilla töissä

Vierailija
45/106 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kultaseni, mä olen aina sopinut omat liksan ja etuni ihan itse. Hyvin menee.

Sairauslomat, äitiyslomat, vanhempainvapaat...? Siis oikeuden pitää näitä?

Vierailija
46/106 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka siitä kuinka maksamme itse kahvinkin.

Eikun....

Vierailija
47/106 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä vanhustenpalveluissa ole mitään etuja. Itse täytyy ff2- maskitkin ostaa, jos haluaa suojata itseään kunnolla.

Vierailija
48/106 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä eduista? Ei meidän firmassa edes tiedetä mitä se sana tarkoittaa. t. siivooja isosta valtakunnallisesta kiinteistöhuoltofirmasta

Ai teillä ei ole lomia, palkkaa, taukoja? 

Loma ei ole etu, vaan osa palkkaa, tauko ei ole etu, kuin vasta yli 4h työpäivässä ja palkkaa maksetaan alimitoitetuista kohteista minimin mukaan ja loput saa tehdä ilmaiseksi omalla ajallaan, ettei asiakas valita. t. siivooja isossa valtakunnallisessa kiinteistöhuoltoyhtiössä

Vierailija
49/106 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei haluta karsia mitään kun halutaan pitää työntekijät talossa. Firma on joka vuosi halutuimpien työpaikkojen listalla.

Vierailija
50/106 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lähdetään siitä, että ei makseta lisiä, ei ole minkäänlaista työterveyssopimusta edes julkisille ja sitä rataa, niin varmaan se palkka sitten viedään ja lomiakaan ei tarvitse pitää.

Vierailija
51/106 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en asu tai työskentele Suomessa. Tai ole edes kansalainen. Järkyttävää menoa siellä. Itse olen tähänkin asti neuvotellut omat sopimukseni kotimaassani.

Jos Suomessa viedään työehtosopimukset niin ei paljoa naurata. Joskus kun oli alaisia Suomessa niin oli inhottava keskutella liiton edustajien kanssa, mutta ne ketkä TES:ä tarvitsevat ovat ihan oikeasti sen tarpeessa. Ei ne ihmiset kykene pitämään puoliaan. Ja liiton ihmiset myös avustivat minua monessa työehtosopimuksen asiassa, vaikka en liittoon kuulunut. Esimiehille myös eräänlainen tuki tuo TES. Kaikille samat säännöt.

Vierailija
52/106 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävää. Olen  myös siivooja ja mun asiakkaiden edut on usein munkin etuja. Saan ostaa tuotteita yrityksiltä henkilökuntahintaan. Kuntosali olisi antanut isot alennukset, mutta kuntoilen ilmaiseksi yhden asiakasyrityksen henkilökunnan sauna-/kuntoilutiloissa. Samassa paikassa mulla on lupa pestä autoani ilmaiseksi niin paljon kun haluan.

Vierailija
53/106 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä työnantaja on valmis luopumaan jos koskee saavutettuihin ansaittuihin etuihin? Voin tehdä kaiken paaaaaljon huonomminkin hitaammin kuten muutkin, vaihtuuko silloin valmentaja vai joukkue sitä kannattaa miettiä.

Vierailija
54/106 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä ole kysytty tähänkään asti. Eli ainakaan meidän firmassa mikään ei tule muuttumaan.

Vierailija
55/106 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomarahat ja ylityöt voisi vaihtaa lomaksi.

nimim. 16 vkoa vuodessa lomalla.

Vierailija
56/106 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei haluta karsia mitään kun halutaan pitää työntekijät talossa. Firma on joka vuosi halutuimpien työpaikkojen listalla.

Ole onnellinen. Yli 90% firmoista ei ole.

Vierailija
57/106 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävää. Olen  myös siivooja ja mun asiakkaiden edut on usein munkin etuja. Saan ostaa tuotteita yrityksiltä henkilökuntahintaan. Kuntosali olisi antanut isot alennukset, mutta kuntoilen ilmaiseksi yhden asiakasyrityksen henkilökunnan sauna-/kuntoilutiloissa. Samassa paikassa mulla on lupa pestä autoani ilmaiseksi niin paljon kun haluan.

Kiva sulle, mutta sun asiakkaitten antamilla freebeillä ei ole mitään tekemistä sun työnantajan antamien etujen kanssa.

Vierailija
58/106 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen alalla, jossa ei ole TESiä, vaan jokainen neuvottelee palkkansa itse. Meillä työnantaja tarjoaa kaikille mm. lounas- ja virike-edun, terveysvakuutuksen, työsuhdepyörän, puhelimen ja laajakaistan kotiin. Palkatkin on hyvät. Että sellaista riistoa.

Vierailija
59/106 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylempi toimihenkilö joka on saanut tänä vuonna 5 työpaikkatarjousta ihan etsimättä. Jostain syystä jään rekryihmisten haaviin linkkarissa... 

Joo siis mitä kysyitkään? Eduista voi neuvotella jos kokee ettei nykyiset täytä tarpeita. Avaa suusi vaan rohkeasti.

Vierailija
60/106 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen alalla, jossa ei ole TESiä, vaan jokainen neuvottelee palkkansa itse. Meillä työnantaja tarjoaa kaikille mm. lounas- ja virike-edun, terveysvakuutuksen, työsuhdepyörän, puhelimen ja laajakaistan kotiin. Palkatkin on hyvät. Että sellaista riistoa.

Sä olet hyvässä työpaikassa. Iso osa suomalaisista ei ole.