Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyhä Lehmä! Mistä työsuhteesi etuuksista sinä olet valmis luopumaan kun siirrytään paikalliseen sopimiseen?

Vierailija
04.06.2021 |

Kompa. Ei sinulta juurikaan tulla oikeasti edes kysymään...

Kommentit (106)

Vierailija
81/106 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TORSSONEN kirjoitti:

Lomarahat on ihan turhaa ay-kommunistien touhua.

Minä en ole koskaan ymmärtänyt lomarahojen ajatusta tai niiden merkitystä nykypäivän työelämässä. Ennemmin ottaisin ne korotuksena kuukausipalkkaan.

Aika mitätön kk palkan yhteydessä joku satasen korotus. Mielummin 1200€ heinäkuussa kuin 100€/kk.

Miksi? Haluaisitko muunkin palkkasi maksettavaksi kerran vuodessa?

Vierailija
82/106 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokatauosta. Eväät voi syödä työajalla kahvitauolla ja siitä hyvästä pääsee puoli tuntia aikaisemmin kotiin. Minusta on tympeää kun joutuu viettämään omaa aikaa palkatta keskellä työpäivää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/106 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä eduista? Ei meidän firmassa edes tiedetä mitä se sana tarkoittaa. t. siivooja isosta valtakunnallisesta kiinteistöhuoltofirmasta

No esimerkiksi ylityöstä, vapaapäivistä, viikkolevosta, kesälomasta, työnantajan hankkimista työvälineistä. Osuuko yksikään kohdalle?

Näistä sitten voit jatkossa neuvotella työnantajan kanssa suoraan.

Vierailija
84/106 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä eduista? Ei meidän firmassa edes tiedetä mitä se sana tarkoittaa. t. siivooja isosta valtakunnallisesta kiinteistöhuoltofirmasta

Ai teillä ei ole lomia, palkkaa, taukoja? 

Hoitajan normaalia elämää tuo ettei ole lomaa,taukoja ja palkastakin on toinen puoli jäänyt pomojen taskuun.

Vierailija
85/106 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllistän ainoastaan itseni ja sovin etuni itse.

Vierailija
86/106 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin on ihan liian kuuma lomailemiseen. Pois vaan!

Vierailija
87/106 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kultaseni, mä olen aina sopinut omat liksan ja etuni ihan itse. Hyvin menee.

lomarahasi, sairausajan palkkasi, äitiysvapaan palkkasi, matkakorvauksesi jne? Kaikki ole neuvotellut?

Vierailija
88/106 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TORSSONEN kirjoitti:

Minä en ole koskaan ymmärtänyt lomarahojen ajatusta tai niiden merkitystä nykypäivän työelämässä. Ennemmin ottaisin ne korotuksena kuukausipalkkaan.

Aika mitätön kk palkan yhteydessä joku satasen korotus. Mielummin 1200€ heinäkuussa kuin 100€/kk.

Juu, tämä on käsittämätöntä. Itse ottaisin mieluiten lomarahat heti, sitä mukaa kuin se on ansaittu. Enkä vasta seuraavan vuoden kesällä, lomien yhteydessä. Ei se mitään ylimääräistä hyvää ole, vaan työllä tienattua, mutta työnantajan kassaan pakkosäästettyä, viivästettyä palkanmaksua.

Vierailija
89/106 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokatauosta. Eväät voi syödä työajalla kahvitauolla ja siitä hyvästä pääsee puoli tuntia aikaisemmin kotiin. Minusta on tympeää kun joutuu viettämään omaa aikaa palkatta keskellä työpäivää.

Just! Oman ajan käytön sijaan haluat ruokailla työajalla? Arvaa, innostuuko työnantaja!

Vierailija
90/106 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet täällä luetelluista on ihan laissa, mutta ay-lampaat luulevat niiden olevan tessien ansiota 😁

Ikinä en ole ollut alalla, jolla on tes ja ihan hienosti on työelämä mennyt.

Itse voisin luopua lounareista, liikuntaedusta, virkistyspäivistä, HRn hankkimista jumppapalloista ja kuminauhoista ja typeristä lahjoista, joita lähetellään.

Vierailija
91/106 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lomarahasi, sairausajan palkkasi, äitiysvapaan palkkasi, matkakorvauksesi jne? Kaikki ole neuvotellut?

Nämä tulevat laista, mutta toki kaikilla ei tuohon ymmärrys riitä, että nuo eivät liittoihin liittyviä etuja ole. He jotka eivät tuota ymmärrä, maksavat sitten jäsenmaksuja. Se kun ei ole tyhmä joka pyytää, vaan joka maksaa.

Vierailija
92/106 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kultaseni, et ole. Et edes tiedä mitä kaikkea sun puolestasi on jo sovittu. Mitkä on täällä itsestäänselvyyksiä ja 90 % maapallon ihmisistä täysin saavuttamattomissa olevia asioita.

Vierailija
93/106 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä tulevat laista, mutta toki kaikilla ei tuohon ymmärrys riitä, että nuo eivät liittoihin liittyviä etuja ole. He jotka eivät tuota ymmärrä, maksavat sitten jäsenmaksuja. Se kun ei ole tyhmä joka pyytää, vaan joka maksaa.

Niin päinkö sä kuvittelet sen menneen? Ensin lakiin ja sitten TESseihin? No sillai sit...

Vierailija
94/106 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet täällä luetelluista on ihan laissa, mutta ay-lampaat luulevat niiden olevan tessien ansiota 😁

Itse voisin luopua lounareista, liikuntaedusta, virkistyspäivistä, HRn hankkimista jumppapalloista ja kuminauhoista ja typeristä lahjoista, joita lähetellään.

No ei ole yksikään noista sun luettelemistasi asioista ay-liikkeen ansiota, vaan ihan sen sun työnantajasi päätöksiä eli vaihtamalla palkanmaksajaa pääset noista eroon helposti, toki noista kaikista voi myös vaan kieltäytyä, ei noita ruoka- ja liikuntaetuja ole pakko ottaa. Jeesus, että täällä on tyhmää porukkaa... 

Vierailija
95/106 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TORSSONEN kirjoitti:

Juu, tämä on käsittämätöntä. Itse ottaisin mieluiten lomarahat heti, sitä mukaa kuin se on ansaittu. Enkä vasta seuraavan vuoden kesällä, lomien yhteydessä. Ei se mitään ylimääräistä hyvää ole, vaan työllä tienattua, mutta työnantajan kassaan pakkosäästettyä, viivästettyä palkanmaksua.

Ethän sä sitä lomaakaan saa sitä mukaa kun se on ansaittu. 

Vierailija
96/106 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole yksikään noista sun luettelemistasi asioista ay-liikkeen ansiota, vaan ihan sen sun työnantajasi päätöksiä eli vaihtamalla palkanmaksajaa pääset noista eroon helposti, toki noista kaikista voi myös vaan kieltäytyä, ei noita ruoka- ja liikuntaetuja ole pakko ottaa. Jeesus, että täällä on tyhmää porukkaa... 

Sinä se typerys olet, kysyttiin mistä olet valmis luopumaan ja vastasin. En väittänytkään niiden olevan ay-liikkeen neuvottelemaan, koska jos sinulla olisi älyllistä aivotoimintaa, olisit ymmärtänyt, että olen alalla, jolla ei ole tessiä.

Ne, mistä täällä itketään (lomat, vapaat jne) tulevat laista, joten niistä kitiseminen kertoo tasan tyhmyydestä, kun ne eivät siihen paikalliseen sopimiseen mukaan kuulu.

Mutta maksa sinä lammas niitä ay-maksuja ja kuvittele, että sen ansiosta sulla on loma 😅

Vierailija
97/106 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laissa on monta kohtaa vapaaksi saatavista syistä kuten äitiysvapaa, sairausloma ja sairaan lapsen hoitovapaa. Laissa ne on määritelty palkattomiksi, kun taas tessin mukaan niiltä maksetaan palkkaa. Laissa ei myöskään mainita mitään lomarahoista, mutta lähes jokaisessa tessissä ne on.

Vierailija
98/106 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi asun Ruotsissa, ei tarvitse miettiä moisia. Täällä työntekijä ei ole välttämätön paha. 

Vierailija
99/106 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just! Oman ajan käytön sijaan haluat ruokailla työajalla? Arvaa, innostuuko työnantaja!

Onhan sitä monella alalla käytössä tuo työajalla ruokailu. Silloin syödään ripeästi miten töiltä ehditään ja ollaan työnantajan käytettävissä myös se aika. Kelpaisi mullekin.

Vierailija
100/106 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TORSSONEN kirjoitti:

Ethän sä sitä lomaakaan saa sitä mukaa kun se on ansaittu. 

Niin, enhän saa sitä nyt. Juuri sen voisinkin muuttaa. Toisin sanoen, ottaa rahana loma-ajan palkan ja lomarahan heti, normaalin kuukausipalkan mukana. Sitten, kun lomailla haluaisin, pitäisin (omalla kustannuksellani eli säästöilläni) palkatonta vapaata.