Oikeasti: kenellä keskituloisella on varaa tällaiseen asuntoon Helsingissä?
https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/helsinki/16180352
En voi kuin hämmästellä. 78 m2 Malmilta 368 000 €. Ja tämä on vielä olevinaan puolihitas! En vaan kerta kaikkiaan tajua kenellä keskituloisella on tuohon varaa. Parempituloinen ei varmasti halua asumaan tuollaiseen pieneen karsinaan Malmin pellolle ja vielä ison päiväkodin kylkeen.
Asunto on myös aika pieni, ehkä yhden lapsen kanssa menettelee, mutta useamman kanssa tulee jo ahdasta. Kiinnitin huomiota myös tuohon erikoiseen naulakko-/kenkätelineratkaisuun. Kaipaisin kyllä viimeistään lokakuussa kunnollista kuraeteistä. Mitään yksityisyyttähän tuossa ei ole. Piha kuin postimerkki ja naapuri kurkkii ikkunoista sisään. Mutta karmeinta on tuo hinta. Ymmärrän, että uudesta saa ja pitääkin maksaa, ja Helsinki vielä asia erikseen, mutta silti... Huhhuh.
Kommentit (118)
Helposti on varaa mutten ikinä muuttaisi Malmille.
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomilla pareilla on helposti varaa tuohon.
Mutta miksi muuttaa Malmille kun on "helposti varaa" ? Ja vielä sellaiseen jossa naapurit näkee kaiken ja luultavasti ohikulkijatkin.
Eihän toi ole kallis edes. Malmilla toki kukaan halua asua, mutta se nyt on sit jo toinen keskustelu se.
Uusi talo ja halpa kuin mikä. Tuossa voit katsoa hieman vanhemman talon Helsinki-hintaa, tuokin edullinen. https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/helsinki/16150650
Vierailija kirjoitti:
Joo en todellakaan ymmärrä Helsingin hintoja. Onneksi ei tarvitse asua siellä.
Terveisiä itä-Suomesta, 175neliötä oma autotalli ja iso tontti järvenrannalla 260 000 :)
Mä en todellakaan ymmärrä maalaisten neliömäärähehkutusta.
Onks teillä niin paljon rojua vai mihin te tarvitsette vähintään sen parisataa neliötä asuintilaa?
Ps. Jostain juukasta saa järvenrantatontin alkaen 30 tonnia, kuivanmaan tontit alkaen 5 donaa, eli mikä rehvastelun aihe sekään on...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomilla pareilla on helposti varaa tuohon.
Mutta miksi muuttaa Malmille kun on "helposti varaa" ? Ja vielä sellaiseen jossa naapurit näkee kaiken ja luultavasti ohikulkijatkin.
Missä pitäs sit asua, jos on työpaikka vaikka 2km päässä tuosta?
Vierailija kirjoitti:
Terveisiä itä-Suomesta, 175neliötä oma autotalli ja iso tontti järvenrannalla 260 000 :)
Muuten kiva, muttei oo varaa työsuhdekopteriin.
Vierailija kirjoitti:
Mutta tuon asunnon arvo nousee kymppitonnin vuodessa ja sun asunnon jälleenmyyntiarvo on pyöreä 0.
Vierailija kirjoitti:
Mutta tuon asunnon arvo nousee kymppitonnin vuodessa ja sun asunnon jälleenmyyntiarvo on pyöreä 0.
Kummallista haukkua asuntoa sillä perusteella, että on itse tehnyt enemmän kuin yhden lapsen. Et tullut ajatelleeksi, että ehkä sitä ei olekaan tarkoitettu useampilapsiselle perheelle?
Vierailija kirjoitti:
Kunpa ihmiset tajuaisivat miten naurettavia nämä asumisratkaisut ovat. Milloin aletaan vaatia kunnolla neliöitä, väljyyttä, omaa rauhaa, omaa tonttia, järkeviä pohjia ja muuta kuin bulkkiratkaisuja?
Tuo on tosi iso summa rahaa ja ihmiset tuhlaavat sen tuollaiseen? Malmi asuinalueena aivan kauhea. En tunne ketään joka sinne vapaaehtoisesti muuttaisi.
Ymmärtäkää hyvät ihmiset että tuolla rahalla saa muista Suomen kaupungeista oikeasti rahalle vastinetta palveluiden ääreltä!
Eipäs liioitella Malmin kamaluutta. Täällä on myös tosi viihtyisiä ja väljiä pientaloalueita, sekä Ylä- että Ala-malmin puolella.
Ensinnäkin suurin vika on, että asunto on Malmilla. Toiseksi alakerta on aivan liian pieni ja isoa ruokapöytää ei pysyt levittämään isommalle seurueelle, noiden kulmien takia, keittiön pöytä jo nyt on keskellä käytävää. Miksi on pitänyt tunkea sauna, varsinkaan kun siitä ei pääse kätevästi ulos vilvoittelemaan. Ja toi hukkaneliökuisti on aivan käsittämätön ratkaisu.
Laittaisin tuon summan joillakin muilla hoodeilla sijaitsevaan asuntoon, jossa on järkevämpi pohja.
Vierailija kirjoitti:
Uusi talo ja halpa kuin mikä. Tuossa voit katsoa hieman vanhemman talon Helsinki-hintaa, tuokin edullinen. https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/helsinki/16150650
Mä asun naapurissa :).
Kummallinen ketju. Mä just sattumalta pyöräilin tuon alueen poikki ja katselin, että onpa kivan näköinen alue. Ja mun mielestä asuntokin ihan kiva. Ja tuo hinta on Helsingissä tosi kohtuullinen, väittäisin, että kaksi keskitulosta elelee ihan ok tuon lainan kanssa, koska minäkin elelen yksin 200 000 lainan kanssa. Pitkä maksuaika ja silleen. Ja jos kyllästyn, muutan pois. Nykyinen asunto ollut mulla nyt 4 vuotta ja naapurista myytiin just samanlainen 45 000 kalliimmalla kun itse omani ostin.
Huh huh, Pasilan kämppään ei edes ole putkiremppaa vielä tehty vai onko?
Vierailija kirjoitti:
Kummallinen ketju. Mä just sattumalta pyöräilin tuon alueen poikki ja katselin, että onpa kivan näköinen alue. Ja mun mielestä asuntokin ihan kiva. Ja tuo hinta on Helsingissä tosi kohtuullinen, väittäisin, että kaksi keskitulosta elelee ihan ok tuon lainan kanssa, koska minäkin elelen yksin 200 000 lainan kanssa. Pitkä maksuaika ja silleen. Ja jos kyllästyn, muutan pois. Nykyinen asunto ollut mulla nyt 4 vuotta ja naapurista myytiin just samanlainen 45 000 kalliimmalla kun itse omani ostin.
Samaa mieltä alueesta, tuohan on vihreää ja viihtyisää peltomaisemaa. Tosin sitä iloa ei taida kauaa kestää kun entisen lentokentän rakentaminen toden teolla lähtee käyntiin. On tuo silti minusta tosi kova hinta. Itsekin asun siis Helsingissä omistuskämpässä.
Vastike on järkyttävä, en ostaisi, vaikka vähän vastaavaa etsitään.
Sijoittajat ostaa noita ja laittaa vuokralle kelan maksusitoumusta vastaan. Keskituloinen asuu sitten vähän vanhemmassa ja kulahtaneemmassa kämpässään jossain muualla ja maksaa oman asumisensa lisäksi sijoittajan tuotot.
Esimerkki vastaavasta tapauksesta Konalassa: https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/helsinki/16007867
Me asutaan tunti (junalla) Helsingin keskustasta. Rivari 75m2, 150 000 e, vesistönäkymillä. Uimarantaan 50 m.
Tuohan on kuntoon ja sijaintiin nähden edullinen