Oikeasti: kenellä keskituloisella on varaa tällaiseen asuntoon Helsingissä?
https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/helsinki/16180352
En voi kuin hämmästellä. 78 m2 Malmilta 368 000 €. Ja tämä on vielä olevinaan puolihitas! En vaan kerta kaikkiaan tajua kenellä keskituloisella on tuohon varaa. Parempituloinen ei varmasti halua asumaan tuollaiseen pieneen karsinaan Malmin pellolle ja vielä ison päiväkodin kylkeen.
Asunto on myös aika pieni, ehkä yhden lapsen kanssa menettelee, mutta useamman kanssa tulee jo ahdasta. Kiinnitin huomiota myös tuohon erikoiseen naulakko-/kenkätelineratkaisuun. Kaipaisin kyllä viimeistään lokakuussa kunnollista kuraeteistä. Mitään yksityisyyttähän tuossa ei ole. Piha kuin postimerkki ja naapuri kurkkii ikkunoista sisään. Mutta karmeinta on tuo hinta. Ymmärrän, että uudesta saa ja pitääkin maksaa, ja Helsinki vielä asia erikseen, mutta silti... Huhhuh.
Kommentit (118)
Minulla olisi mutta en ikinä haluaisi asua Malmilla
Kaksi työssäkäyvää keskituloista makselee tuollaista lainaa ihan ok, jos ovat eläneet järkevästi taloudellisessa mielessä
Ei tartte olla perintöjä takana.
Keskituloisella pariskunnalla voi olla. Itse asun yksinhuoltajana saman kokoisessa, mutta sata tonnia vähemmän maksaneessa kämpässä paremmalla alueella. Jos olisi toinen saman verran tienaava maksaja niin kyllä tuollaisenkin summan olisi voinut saada kokoon. Tosin tykkään sata kertaa enemmän omasta kämpästäni.
Onpa ahtaan näköinen, ja vielä ahdettu sauna noihin neliöihin.
No onpa masentavan näköinen asuinalue. Asunto sisäpuolelta korkeintaan keskinkertainen.
Lapsettomilla pareilla on helposti varaa tuohon.
Tuohan on halvimmasta päästä. Mitä oikein kuvittelit. Muuallakin voi toki asua.
Asun yksin ja mun asunto on maalla 45m2 ja mulle tämä on riittävän kokoinen. Varaa on isompaan vaikka Helsingissä mutta ei halua ostaa isompaa eikä muuttaa. Jäisi paljon hukkatilaa jos mun asunto olisi vaikka 80m2.
Toi on tosi kiva että vessa on heti keittiön pöydän vieressä. Apua, miten huono pohja!
Kauhia piha kun kaikki näkyy. Noita sitä nykyisin rakennetaan ja vielä asukkaitakin niihin löytyy. Ihmettelen.
Jos se ei olisi puolihitas niin hintaa olisi 550te. Plus tontti.
Malmille en muuttaisi vaikka maksettais.
Hevosmiehillä kun kerran Malmilla
Vierailija kirjoitti:
Asun yksin ja mun asunto on maalla 45m2 ja mulle tämä on riittävän kokoinen. Varaa on isompaan vaikka Helsingissä mutta ei halua ostaa isompaa eikä muuttaa. Jäisi paljon hukkatilaa jos mun asunto olisi vaikka 80m2.
Kylläpäs tämä oli kiinnostavaa. Haluaisitko keskustella itse aiheesta?
Joo en todellakaan ymmärrä Helsingin hintoja. Onneksi ei tarvitse asua siellä.
Terveisiä itä-Suomesta, 175neliötä oma autotalli ja iso tontti järvenrannalla 260 000 :)
Ja saiko se ohikulkija/naapuri katsoa pihaan.
Tuossa asuva tulee piakkoin tänne kirjoittamaan kuinka ei ole omaa rauhaa vaikka kalliissa erillistalossa asutaan.
Kunpa ihmiset tajuaisivat miten naurettavia nämä asumisratkaisut ovat. Milloin aletaan vaatia kunnolla neliöitä, väljyyttä, omaa rauhaa, omaa tonttia, järkeviä pohjia ja muuta kuin bulkkiratkaisuja?
Tuo on tosi iso summa rahaa ja ihmiset tuhlaavat sen tuollaiseen? Malmi asuinalueena aivan kauhea. En tunne ketään joka sinne vapaaehtoisesti muuttaisi.
Ymmärtäkää hyvät ihmiset että tuolla rahalla saa muista Suomen kaupungeista oikeasti rahalle vastinetta palveluiden ääreltä!
Jotenkin outo tuo pohja, mikä siinä mättääkin..
Sellaisella jolla on perittyä omaisuutta.