Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko mokannut lomareissulla?

Vierailija
03.06.2021 |

Minulle aina sattuu ja tapahtuu lomaillessa ja osa mokista sellaisia, jotka naurattaa pitkään.

Viime kesänä tehtiin klassinen moka, kun oli vuokrattu mökki. Osoite mapsiin ja menoksi. Mökin seinässä oli avainkaappi, johon meillå oli koodi. Koetettiin koodeja kymmeniä kertoja, soitettiin vuokraajalle ja istuttiin lopulta rappusille avaamaan kylmät juomat, kun ei saatu vastausta. Jonkin ajan päästä pihaan ajoi autollaan pariskunta, joka ihmetteli, miksi ihmeessä me ollaan leiriydytty heidän mökin terassille. Hups, oltiinkin naapurimökillä.

Kommentit (519)

Vierailija
61/519 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt mikään hirveä moka, mutta nolotti kyllä oma ajattelemattomuus, jota onneksi edes vähän paikkasi se, että silloinen puoliso puhui maan kieltä toisena äidinkielenään. Oltiin lomamatkalla puolison lapsuuden asuinmaassa ja käveltiin lemmikkitarvikeliikkeen ohi ja sen edessä oli liikkeen omistajan koirat rauhassa nukkumassa. Mä sitten sen enempää ajattelematta, eläimiä rakastavana sanoin puolisolle, että "kato miten söpöjä koiria" ja lähdin lähestymään niitä aikomuksena silittää. No koirat ei sitten olleetkaan ihan niin ihmisystävällisiä, että olisivat tykänneet, kun tuntematon tyyppi tulee lässyttäen kohti aivan yhtäkkiä kun olivat nukkumassa ja ne alko rähisemään minulle. Olivat kuitenkin kiinni ja ei siinä mitään sattunut, mutta omistaja tuli ulos vähän äkäisenä ihmettelemään, että miksi menin härkkimään koiria ja puoliso pahoitteli mun puolesta 😅 En tiedä mikä aivopieru tuo multa oli, kun itsellänikin on aina ollut koiria ja tottakai tiedän, ettei vieraita koiria lähestytä ilman lupaa.

Eläimiä rakastavana ihmisenä sinusta oli vain söpöä, että jossain myytiin koiria lemmikkitarveliikkeessä? Minua sellaiset ahdistavat niin paljon, että itkettää ja yritän kiertää ne kaukaa, jotta ei tarvitsisi pilata lomatunnelmaa miettimällä eläinten pahoinvointia.

Vierailija
62/519 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oma moka, mutta moka kuitenkin.

Ostin supersaverista lennot etelä-eurooppaan. Välilasku Münchenissä. Pari päivää ennen lähtöä tuli lentoyhtiöltä mailia matkaan liittyen ja siitä huomasin, että HEL-MUC lento puuttuu. Pienen selvittelyn jälkeen minulle valkeni, että kyseistä lentoa ei ole lennetty moneen kuukauteen enää. Tästä huolimatta supersaveri oli kyseisen matkan minulle myynyt. 5 tunnin jonotuksen jälkeen asiakaspalveluun, kyllästyin. Ostin uudet lennot suoraan lentoyhtiöltä ja matkameni mukavasti. Luottokorttiyhtiö korvasi viimepeleissä supersaverin mokan. Loppu hyvin kaikki hyvin.

Muistakaa aina ostaa matkanne luottokortilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/519 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt mikään hirveä moka, mutta nolotti kyllä oma ajattelemattomuus, jota onneksi edes vähän paikkasi se, että silloinen puoliso puhui maan kieltä toisena äidinkielenään. Oltiin lomamatkalla puolison lapsuuden asuinmaassa ja käveltiin lemmikkitarvikeliikkeen ohi ja sen edessä oli liikkeen omistajan koirat rauhassa nukkumassa. Mä sitten sen enempää ajattelematta, eläimiä rakastavana sanoin puolisolle, että "kato miten söpöjä koiria" ja lähdin lähestymään niitä aikomuksena silittää. No koirat ei sitten olleetkaan ihan niin ihmisystävällisiä, että olisivat tykänneet, kun tuntematon tyyppi tulee lässyttäen kohti aivan yhtäkkiä kun olivat nukkumassa ja ne alko rähisemään minulle. Olivat kuitenkin kiinni ja ei siinä mitään sattunut, mutta omistaja tuli ulos vähän äkäisenä ihmettelemään, että miksi menin härkkimään koiria ja puoliso pahoitteli mun puolesta 😅 En tiedä mikä aivopieru tuo multa oli, kun itsellänikin on aina ollut koiria ja tottakai tiedän, ettei vieraita koiria lähestytä ilman lupaa.

Eläimiä rakastavana ihmisenä sinusta oli vain söpöä, että jossain myytiin koiria lemmikkitarveliikkeessä? Minua sellaiset ahdistavat niin paljon, että itkettää ja yritän kiertää ne kaukaa, jotta ei tarvitsisi pilata lomatunnelmaa miettimällä eläinten pahoinvointia.

Eläintarvikemyymälåssä ei myydä eläimiä.

Vierailija
64/519 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittaja kyllä sanoi, että omistajan koiria, ei myytäviä...

Vierailija
65/519 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkin on tullut mokattua etenkin duunireissuilla, ennen koronaa tein niitä paljon.

Yksi mieleenjäävimmistä mokista sattui Lontoossa.

Otin aamukuudelta Gatwickin kentältä bussin Heathrow:lle, Finskin lennot lähtevät terminaalista 2 ja tarkistin kuljettajalta että pysähdymme siellä.

Saavuimme Heathrowlle ja kuski siinä kuulutti että olemme terminaalissa 3. Lähdimme liikkeelle uudestaan ja kuski kurvasi takaisin moottoritietä kohti.

Minä ryntäsin kauhun sekaisin tuntein kuskin luokse ja hän kertoi että terminaalit 2 ja 3 ovat yksi ja sama pysäkki, moottoritiellä ei voi enää pysähtyä ja seuraava pysäkki on Lutonin kenttä. Armottoman ketutuksen vallassa sitten saavuin Lutonille ja syöksyin ottamaan taksin.

Kuski arveli ettei minulla ole mitään saumaa keretä lennolle mutta ajoi niin kovaa kuin uskalsi. Puhelimesta näin että check-in sulkeutui kymmenen minuuttia ennen kuin saavuin takaisin Heathrowlle.

Heitin matkatavarat säilytykseen (olin tulossa takaisin Lontooseen parin päivän päästä) ja käsimatkatavaroiden ja elektronisen lipun kanssa juoksin turvatarkastukseen ja sieltä portille ja viimeisten joukossa koneeseen. Mietin että kerkesin ennen aamukymmentä käydä kolmella eri Lontoon lentokentällä, yhdellä jopa kahdesti.

Vierailija
66/519 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdettiin puolison kanssa purjehdusreissulle tuntemattoman porukan kanssa. Tämän porukan ainoa tarkoitus oli ryypätä 2 viikkoa putkeen ja emme käyttäneet alkoholia. Viikon kuluttua jouduimme jättämään veneen. Toinen vaihtoehto olisi ollut joutua murhasta oikeuteen.

Vierailija
67/519 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Agadirissä olin äitini kanssa uimassa meressä ja molemmille tuli pissihätä. Lähimpään vessaan oli ehkä kilometri, eipä auttanut muu kuin pissiä Atlanttiin.

Joskus on vahingossa hotellissa tullut mentyä väärälle ovelle ja yritetty avata sitä (aivan selvin päin todellakin, oli vain väärä kerros).

Mieheni joutui pissimään pulloon Italian rivieralla bussissa Genovaan mennessä, ei ollut vessaa bussissa eikä pysähdystaukoa. Vesipullo piti

ensin tyhjentää vedestä lorottamalla vesi bussin penkkiin ... tyhjä aqua minerale naturale -pullo täyttyi sitten pissistä ja kannettiin se pokkana ulos autosta - onneksi pullo oli tummanvihreää muovia ja bussi melkein tyhjä. 

Ihme sukua olette, kun kuseskelette mihin sattuu. Varmaan hirveä haju oli siinä bussissa, kun miehesi kaivoi pilinsä esiin ja kusi.

Ja sitten moitiaan tunkkaisia busseja, ei meillä siistissä Suomessa vaan...Italiassa on muuten suht näppärää ja turvallista matkustella ristiin rastiin sekä junalla että bussilla. Vuokra-autotkin ovat edullisia. En tiedä kouriiko roomalaiset vielä ruuhkabusseissa ruuhkan turvin niinkuin kerrottiin, mutta ei ole osunut kohdalle mitään epäasiallisuuksia.

Vierailija
68/519 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Agadirissä olin äitini kanssa uimassa meressä ja molemmille tuli pissihätä. Lähimpään vessaan oli ehkä kilometri, eipä auttanut muu kuin pissiä Atlanttiin.

Joskus on vahingossa hotellissa tullut mentyä väärälle ovelle ja yritetty avata sitä (aivan selvin päin todellakin, oli vain väärä kerros).

Mieheni joutui pissimään pulloon Italian rivieralla bussissa Genovaan mennessä, ei ollut vessaa bussissa eikä pysähdystaukoa. Vesipullo piti

ensin tyhjentää vedestä lorottamalla vesi bussin penkkiin ... tyhjä aqua minerale naturale -pullo täyttyi sitten pissistä ja kannettiin se pokkana ulos autosta - onneksi pullo oli tummanvihreää muovia ja bussi melkein tyhjä. 

Ihme sukua olette, kun kuseskelette mihin sattuu. Varmaan hirveä haju oli siinä bussissa, kun miehesi kaivoi pilinsä esiin ja kusi.

Ja sitten moitiaan tunkkaisia busseja, ei meillä siistissä Suomessa vaan...Italiassa on muuten suht näppärää ja turvallista matkustella ristiin rastiin sekä junalla että bussilla. Vuokra-autotkin ovat edullisia. En tiedä kouriiko roomalaiset vielä ruuhkabusseissa ruuhkan turvin niinkuin kerrottiin, mutta ei ole osunut kohdalle mitään epäasiallisuuksia.

Ot, minua, 16-vuotiasta tyttöä kourittiin Italian ruuhkabussissa. Ei ollut Roomassa vaan Gardalla. Hämmentävä kokemus.

Vierailija
69/519 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran etelässä heräsin viimeisenä aamuna siihen, että oveen koputettiin. Lentokenttäbussi odotti hotellin edessä. No eipä siinä mitään. Olin ihan sekaisin ja mietin, että onneksi olin pakannut valmiiksi ja menoksi. Lentokentällä sitten muistin, että ai niin, henkarissa olleet vaatteethan roikkuivat edelleen siellä hotellihuoneen kaapissa, ne oli ollut tarkoitus pakata vielä aamulla.

Vierailija
70/519 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Latvian pääkaupungissa Riiassa työkavereiden kanssa, ja pämppäsin aamuyöhön asti yökerhossa. Kun palasin takaisin hotellia kohti olin aika kamalassa jurrissa. Kävelin kohti pilvenpiirtäjä-hotelli Latvijaa josta ajattelin ottaa taksin omaan hotelliini, pienempään hotelli Laineeseen. Olin siis totaalisesti unohtanut missä hotellissa mun oli tarkoitus yöpyä. Vaistonvaraisesti riuhdoin ekan vapaan taksin takaovea auki, mutta sitten tuli pari mun työkaveria ja riuhtaisi minut pihalle. He näkivät minut aulabaarista kun yritin mennä taksiin vaikka ei olisi tarvinnut. Meidän porukka yöpyi sillä reissulla nimenomaan hotelli Latvijassa eikä Laineessa.

Vierailija
71/519 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran mennyt lentokentälle vuorokautta etuajassa. Tämä oli -90-luvulla jolloin matkat ostettiin vielä matkatoimistoista. Ostin ns. äkkilähdön ja puhuin matkatoimistovirkailijan kanssa koko ajan perjantailähdöistä, siksi en edes katsellut niin tarkkaan lipussa lukevaa päivämäärää. Oli vielä jumalaton kiire kentälle työpäivän jälkeen ja olin kyllä melkein sokissa kun kentän virkailija toivotti uudestaan tervetulleeksi seuraavana päivänä. Palasin kotiini hiukan häpeissäni, en kehdannut kertoa kellekään, varsinkaan töissä kun olin pyytänyt saada lähteä töistä etuajassa "koska oli lähtö etelään". No, pahempi olisi ollut moka toiseen suuntaan, eli vuorokausi myöhässä.

Vierailija
72/519 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pidemmällä reissulla ja välillä aina pesin alushousuja ja muuta pikkupyykkiä hotellissa. Olin eräässä hotellissa, jossa ei oikein ollut kuivaustelineitä tai muuta mihin laittaa vaatteet kuivumaan. Sain sitten laitettua ne alushousut lampusta roikkuviin piikkeihin ym. No, olin sitten unohtanut ne sinne aamulla ja illalla, kun tulin hotellille niin sitten huomasin ne siellä. Kyllä nolotti, kun hotellissa oli vielä miessiivoojat ja ne alushousut oli siellä tosi näkyvästi roikkumassa.

Vierailija
73/519 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne koirat myynnissä olleet vaan nimenomaan sen lemmikkiTARVIKEliikkeen omistajan omat koirat siinä ulkopuolella. T. Tuo jolle tämä tapahtui

Vierailija
74/519 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme lomalla Torremolinoksessa ja lähdimme käymään Granadassa.Myöhästyimme viimeisestä bussista takaisin ja yritimme mennä hotelliin yöksi,mutta olimme jättäneet passimme Torremolinoksen hotelliin emmekä saaneet hotellihuonetta.Linja-autoasemalla alkoi olla levotonta ja miesporukka alkoi ahdistella meitä.Eräs nuori mies huomasi sen ja tuli juttelemaan kanssamme.Hän tuntui luotettavalta ja tarjosi meille kahdelle naiselle yösijaa luonaan.Kotonaan hän tarjosi meille hedelmiä ja saimme huoneen,jossa nukkua rauhassa.Yöllä heräsimme kerran,kun miehellä kävi jotain vieraita ja kuului vähän puhetta,muuten saimme olla aivan rauhassa.Aamulla hän saattoi meidät vielä linja-autoasemalle.Nuori mies oli arabi.

Vierailija
75/519 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset reissaa noin kämäsiin paikkoihin? Kannattaako matkustaa ollenkaan jos ei ole varaa mihinkään kunnolliseen.

Ihmisillä on erilaisia makuja ja Puolassa ja Tsekeissä ym.on paljon vanhoja,hienoja kaupunkeja ja paljon nähtävää.Kaikki eivät ole samanlaisia ja pidä samasta.

Vierailija
76/519 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin menossa Ruotsiin serkulleni Göteborgiin. Tulin Helsingistä laivalla Tukholmaan ja Tukholmasta junalla ja sovin että ennen serkulle menoani tapaisin yhden vanhan koulukaverin joka oli Göteborgissa töissä, treffit piti sopia juuri siksi samaksi päiväksi koska hän oli seuraavana päivänä lähdössä matkoille. Jätin matkalaukkuni säilytykseen asemalle ja lähdimme oluelle. Ja toiselle ja vielä kolmannelle. Kun erosimme ja lähdin hakemaan laukkuani olikin asema juuri suljettu ja sainkin mennä serkkuni luo pelkän käsilaukun kanssa. Kyllä hävetti. Seuraavana päivänä tultiin sitten hakemaan mun matkatavaroita kun olisi ollut muutakin tekemistä...

Vierailija
77/519 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että Ljubljana oli Slovakiassa mutta se olikin Sloveniassa, siksi ihmettelin töykeää ilmapiiriä.

Vierailija
78/519 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt on tosi pieni moka, mutta aika hassu kuitenkin. 

Mieheni on kotoisin Etelä-Euroopasta. Lensin hänen kotimaahansa yhdessä mieheni veljen tyttöystävän kanssa osallistuaksemme hautajaisiin.  Mies ja veli olivat matkustaneet jo aiemmin. 

Lentomme laskeutui aikaisin hautajaispäivän aamuna, ja meidän piti hommata kyyti mieheni äidin luo. Kumpikaan meistä ei puhu maan kieltä kuin aivan peruskohteliaisuudet. Lentokentällä on aina useampien taksifirmojen autoja odottamassa asiakkaita. Siellä on myös pikkubusseja, joka jaetaan muiden kanssa Uber Pool-tyyppisesti. Lähestyimme useaa eri kuskia ja sanoimme sen osoitteen jonne olimme menossa, sekä näytimme myös  varmuuden vuoksi lappua johon se oli kirjoitettu. 

Lopulta eräs kuski sanoi meille, että hän on menossa sinnepäin. Varmistelimme vielä, että onko varmasti näin:  "X city, Y street in Z neighbourhood?".  Mies oli että "yes, yes." Hän otti laukkumme ja laittoi ne pikkubussin tavaratilaan. Bussissa istui jo muita ihmisiä. Istuimme kyytiin. Puhelimme keskenämme ja puheessamme esiintyi paikka jonne olimme menossa. Yhtäkkiä eräs englantia puhuva nainen kääntyi, ja kysyi, olemmeko menossa "mieheni äidin kotipaikka". Me vastasimme myöntävästi, johon nainen sanoi, että bussi oli menossa aivan toiseen kaupunkiin satojen kilometrien päähän. Pomppasimme välittömästi pystyyn ja vaadimme kuljettajaa pysäyttämään auton. Kuljettaja esteli, ja sanoi edelleen, että on menossa sinne minne me olimme menossa.  Nainen puuttui puheeseen ja sanoi maan kielellä kuljettajalle, että olemme menossa aivan toiseen paikkaan, ja että meidät pitää päästää pois.

Otimme kamamme ja etsimme taksin. Ei selvinnyt miksi kuski väen vängällä halusi meidät siihen kyytiin. Jos autossa ei olisi ollut valpasta englantia puhuvaa naista, olisimme päätyneet todella pahalle harharetkelle ja myöhästyneet hautajaisista. 

Vierailija
79/519 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme Rhodoksella ja lähdimme viettämään viimeistä iltaamme hotellin ravintolaan.Kaikki matkatavarammekin olimme pakanneet valmiiksi.Hyvästelimme tutuksi tullutta henkilökuntaa ja surimme lähtöä,kunnes joku henkilökunnasta sanoi,että ettehän te vielä lähde.Olimme molemmat katsoneet väärin lähtöpäivän ja iloksemme saimme vielä yhden kokonaisen päivän ja illan Rhodoksella.Ai että olimme onnellisia.

Vierailija
80/519 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut oma moka, mutta hieman hirvitti ja nauratti ulkomaalaisen naisen kämmi. Olimme miehen kanssa menossa päiväristeilylle Tallinnaan ja laitoimme tungoksessa tavaroitamme säilytyslokeroon, kun vieressä ollut nainen kyseli hyvällä englannilla että joko hytteihin pääsee. Sanoin, ettei meillä ole hyttejä, kun matka on niin lyhyt ja ihmetteli, että kestäähän se jotain 8h ( en muista tarkkaan, mutta enemmän kuin normaalisti). Mietti edelleen vaan hytteihin pääsyä ja sitten kysyin, että mihin mahtaa olla matkalla, niin Pietariin. Ensin ei meinannut uskoa että on väärässä laivassa, mutta sitten tulikin kiire. Toivottavasti ehti oikeaan laivaan, mikä onneksi lähti samasta terminaalista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän