Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko mokannut lomareissulla?

Vierailija
03.06.2021 |

Minulle aina sattuu ja tapahtuu lomaillessa ja osa mokista sellaisia, jotka naurattaa pitkään.

Viime kesänä tehtiin klassinen moka, kun oli vuokrattu mökki. Osoite mapsiin ja menoksi. Mökin seinässä oli avainkaappi, johon meillå oli koodi. Koetettiin koodeja kymmeniä kertoja, soitettiin vuokraajalle ja istuttiin lopulta rappusille avaamaan kylmät juomat, kun ei saatu vastausta. Jonkin ajan päästä pihaan ajoi autollaan pariskunta, joka ihmetteli, miksi ihmeessä me ollaan leiriydytty heidän mökin terassille. Hups, oltiinkin naapurimökillä.

Kommentit (519)

Vierailija
301/519 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus interraililla tyttöystävän kanssa otettiin olutta ja vinkkua Nizzassa. Sehän alkoi pissattamaan ja vessaa ei löytynyt. Tyttis sitten pissasi kerrostalon sisäpihalle ja siitähän huuto syntyi.

Vierailija
302/519 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono englannin kielen taito saattanut noloihin tilanteisiin monta kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/519 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yleensä lähtenyt matkaan isommilta kentiltä, mutta kerran lähdimme reissuun Vaasan lentokentältä. Emme tienneet, että kone voi lähteä heti, kun kaikki matkustajat ovat kentällä. Meillä oli runsaasti aikaa, joimme oluet ja menimme käymään kaikessa rauhassa vessassa. Kun pääsimme vessan ovista ulos, meitä kuulutettiin. Virkailija, joka meitä kuulutti, seisoi hallin toisessa päässä ja näki vielä meidät. Tämä oli mielestäni jotenkin huvittavaa. Juoksimme nopeasti koneeseen ja kone lähti. Meillä olisi muuten ollut vielä ainakin tunti aikaa lähtöön. 😁

Lentelikö kone sitten ilmassa sen ekstratunnin? Lentokoneilla on aikataulut ja myös siihen laskeutumiseen ja esim monille isoille. Jonkin tässä jutussa ei nyt täsmää.

Vierailija
304/519 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyppäsimme väärään junaan, kun meidän piti mennä Heathrown kentälle Lontoosta, niin juna ajoi pysähtymättä suoraan Gatwickiin. Olemme kokeneita matkustajia, mutta joku kummallinen juttu tuossa oli, että selkeästi luki, että menee Heathrown kautta, muttei mennytkään.

Gatwickissä sitten juoksimme hätääntyneenä konnarilta toiselle, joista jokainen viittoi meidät äkäisesti pois. :D Lopulta yksi konnari sääli meitä niin paljon, että laski meidät takaisin menevään junaan maksutta ja pääsimme onnellisesti Heathrowlle nipin napin. Jouduimme juoksemaan koko kentän halki portillemme, mutta selvisimme.

Toinen tarina ei ole moka, vaan hauska muisto. Kanadalaisista sanotaan aina puoliksi vitsillä, että ovat yliystävällistä kansaa. Tulimme lentokentältä Montrealiin ja ihastelimme rinkat selässä maisemia ja vähän katselimme ympärillemme, että missäs sitä ollaan. Samantien joku mummo pysähtyy eteemme otsa huolikurtussa ja "are you looking for maybe a bus, darlings?" Kiitimme ja kerroimme, että katselemme vain vähän maisemia ja pääsemme kävellen hotelliimme, niin "if you need anything, just ask!" Ihana mummo.

Ihan sivuhuomiona;

Heathrow’n ja Gatwickin välillä ei ole suoraa junayhteyttä. Tai ei ole ainakaan ollut niinä vuosina kun olen itse Lontoossa asunut. Vaihtamalla tietysti pääsee.

Eikä yhdeltäkään Lontoon rautatieasemalta lähde junaa molempiin.

Vierailija
305/519 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai niitä kommelluksia sattuu kun paljon liikkuu.

Matkustan yleensä niin että varaan majoituksen jota voi sitten myös vaihtaa jos haluaa matkustaa esim. toiseen kaupunkiin tai niin.  En käy pakettimatkoilla.

Kerran sattui aika huvittava kommellus kun eräässä maassa en sano missä koska en halua irvailuita ja rasismia, olin tutustumassa kaupunkiin joka olikin mielenkiintoinen vanhoine rakennuksineen ja taloissa oli suljetut pihat joissa hedelmäpuita jne. Paljon värikästä ja eksoottista katsottavaa.

Sattui sitten niin että yhdessä kohtaa oli tavallista isompi väentungos ja aloin sitten raivata tietäni siitä läpi. Huomasin kyllä että ihmisisillä oli  tavallista paremmat vaatteet mutta ajattelin mennä siitä vain ohi.

Tungin tieni väkijoukon läpi ja päädyin jonkun talon pihaan, ja mitä nolointa, siellä oli jonkun häät!

Minä siinä singletissä ja shortseissa ja väki ympärillä juhlapuvuissa! Röyhkeästi tunkeutuneena väkijoukon läpi.

Kyllä häpesin mutta kyllä myös nauratti. Minuun suhtauduttiin ystävälisesti ja ilmeisesti jotain olisi tarjottukin mutta mutisin jotain englanniski en tiedä ymmärsivätkö ja pakenin paikalta.

Osaan nauraa itselleni ja tämä tapaus on jäänyt hauskana mokana mieleeni.

Vierailija
306/519 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies yritti nousta Brysselissä lentokenttäjunaan, no, meni vahingossa tgv:hen joka oli matkalla Charles de Gaulleen (Pariisiin). Asia selvisi jossain lähempänä Lyonia. Reissuun liittyi jo sitä ennenkin muutamia ikäviä sattumia mm. varastettu tietokonelaukku ja valvottu yö. No, kyllä se lopulta sieltä kotiin selvisi, mutta edelleenkään ei ole kova luotto siihen miten se pärjää reissun päällä 🙈

Vierailija
307/519 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mies yritti nousta Brysselissä lentokenttäjunaan, no, meni vahingossa tgv:hen joka oli matkalla Charles de Gaulleen (Pariisiin). Asia selvisi jossain lähempänä Lyonia. Reissuun liittyi jo sitä ennenkin muutamia ikäviä sattumia mm. varastettu tietokonelaukku ja valvottu yö. No, kyllä se lopulta sieltä kotiin selvisi, mutta edelleenkään ei ole kova luotto siihen miten se pärjää reissun päällä 🙈

Katso nut hyvä ihminen karttaa ennen kuin keksit näitä juttuja.

Vierailija
308/519 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muistanu ryypätä tarpeeksi halpaa viinaa, vit-uttaa

Vierailija
309/519 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juttu voi olla keksitty tai ehkä sen kertoja ei vain muista mikä kaupunki oli kyseessä ja heittää jonkun summanmutikassa. Sehän ei tarkoita, etteikä hänen miehensä ole voinut mennä väärään junaan. 

Vierailija
310/519 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juttu voi olla keksitty tai ehkä sen kertoja ei vain muista mikä kaupunki oli kyseessä ja heittää jonkun summanmutikassa. Sehän ei tarkoita, etteikä hänen miehensä ole voinut mennä väärään junaan. 

Jep, sekoitin Lillen ja Lyonin, sori siitä :D mutta mikä on motiivi kuvitella tämmöistä keksityksi?

Vierailija
311/519 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyppäsimme väärään junaan, kun meidän piti mennä Heathrown kentälle Lontoosta, niin juna ajoi pysähtymättä suoraan Gatwickiin. Olemme kokeneita matkustajia, mutta joku kummallinen juttu tuossa oli, että selkeästi luki, että menee Heathrown kautta, muttei mennytkään.

Gatwickissä sitten juoksimme hätääntyneenä konnarilta toiselle, joista jokainen viittoi meidät äkäisesti pois. :D Lopulta yksi konnari sääli meitä niin paljon, että laski meidät takaisin menevään junaan maksutta ja pääsimme onnellisesti Heathrowlle nipin napin. Jouduimme juoksemaan koko kentän halki portillemme, mutta selvisimme.

Toinen tarina ei ole moka, vaan hauska muisto. Kanadalaisista sanotaan aina puoliksi vitsillä, että ovat yliystävällistä kansaa. Tulimme lentokentältä Montrealiin ja ihastelimme rinkat selässä maisemia ja vähän katselimme ympärillemme, että missäs sitä ollaan. Samantien joku mummo pysähtyy eteemme otsa huolikurtussa ja "are you looking for maybe a bus, darlings?" Kiitimme ja kerroimme, että katselemme vain vähän maisemia ja pääsemme kävellen hotelliimme, niin "if you need anything, just ask!" Ihana mummo.

Ihan sivuhuomiona;

Heathrow’n ja Gatwickin välillä ei ole suoraa junayhteyttä. Tai ei ole ainakaan ollut niinä vuosina kun olen itse Lontoossa asunut. Vaihtamalla tietysti pääsee.

Tällöin ainakin pääsi, vuosi taisi olla 2012 tai 2013. Ellen muista väärin, ja junan olisi pitänyt pysähtyä vaihtoa varten asemalle, mutta se posottikin suoraan päätepysäkilleen pysähtymättä.

Muistaakseni meidät vielä ohjattiin tähän junaan asemalla, kun näytimme lippuja ja kerroimme mistä lentomme lähtee ja mihin pitää päästä.

Takaisin Gatwickistä pääsimme kyllä yhdellä ainoalla junalla Heathrow'n kentälle, eli ainakin silloin 2012-13 pääsi suoralla yhteydellä niin päin varmasti.

Ei ole ikinä päässyt. Bussilla kyllä mutta ei junalla.

T: Lontoossa matkailualalla oleva 30 vuotta asunut

Vierailija
312/519 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä sattunut jonkin verran..

Oltiin sisarusten kanssa reissussa Japanissa. Alunperin oli tarkoitus mennä junalla Osakasta Tokioon, mutta jostain syystä päädyttiin kuitenkin lentämään. Itse olin alaikänen joten ajattelin täysi-ikäisten sisarusten olevan paremmin kartalla asioista, mutta me päädyttiinkin väärälle lentokentälle Osakassa! Siellä on 2 lentokenttää, joiden koodit on aika samanlaiset ja lentokenttäjunassa joku meistä sitten tajusi että hei, nyt ollaan ihan väärässä paikassa. Ehdittiin kyllä lennolle, mutta tiukille meni. Sen päivän liikunta tuli lentokentälle juoksemisesta :D

Pari kertaa olen myös luottanut google mapsiin joka on johtanut harhaan.. Yksi näistä kerroista oli Belgradissa. Olin interreilaamassa yksin ja olin pari päivää aikasemmin murtanut varpaani eli kävelyvauhtini oli huomattavasti hitaampi kuin normaalisti. Noh, huomioin sen kyllä ja varasin lisäaikaa rautatielle kävelemistä varten, mutta päädyin googlen johdattamana väärälle puolelle rautatieasemaa! Ihmettelin kyllä kävellesssä että miksi kadut ovat niin kapeita vaikka niiden pitäisi johtaa juna-asemalle...Lopulta maps sanoi minun olevan paikalla ja katsoin että ehei, tästä näkyy rautateitä ja asemakin mutta itse asemalle ei kyllä pääse. Joku vanha ukko istui ja tupakoi siellä ja kysyin häneltä sitten venäjäksi apua, kun ei serbiaa ole tullut opiskelua. Yritin vielä imitoida junien ääntäkin (tsuh tsuh mitälie :D) jotta hän varmasti ymmärtäisi mitä tarkoitan, ja hyvin hämmentyneenä hän sitten ohjeisti oikean suunnan. Sijainnistani rautatieasemalle taisi olla jotain 1.5km kun piti kiertää kauempaa eikä rautateiden yli päässyt suoraan, ja varvas kipeänä sekä rinkka selässä hölkkäsin sitten sen matkan. En onneksi myöhästynyt mutta kyllä hermostutti :D

Vierailija
313/519 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt ei ole oikeastaan minun eikä siskoni moka, mutta oltiin perhelomalla Turkissa ja saatiin ruokamyrkytys ravintolassa.

Syönnin jälkeen jäätiin vielä nautiskelemaan vesimelonia ja yhtäkkiä tuli tosi kurja olo. Äiti väitti, että johtuu liiasta auringosta ja menee ohi, kun juon jotain kylmää ja pureskelen niitä vesimelonipaloja. Sitten alkoi oksettaa.

Yritin juosta ravintolassa vessaan ja lopulta kun se löytyi, oksennus lensi kaaressa vessan oveen ja lattioille. Henkilökunta meni ystävällisesti siivoamaan sitä kauhistusta. Olin juuri syönyt vesimelonia, joten luulin, että oksennuksessa on verta joukossa. Kun tulin pöytään sanomaan, että pakko lähteä hotellille, siskoa alkoi oksettaa. Hän juoksi vessaa kohti, mutta sinne ei päästetty, kun oli minun oksennusten siivous kesken. Sisko juoksi ravintolasta ulos, muttei ihan ehtinyt, vaan oksensi suoraan ravintolan sisääntulolle valtavat määrät.

Minä näin sen kauempaa meidän pöydästä ja saman tien alkoi uudestaan oksettaa. Oksensin kukkaistutukseen.

Ehkä oppivat olemaan tarkempia elintarvikehygienian suhteen siinä ravintolassa.

Kai sen nyt jokainen tietää ettei valmiiksi leikattua vesimelonia saa syödä!! On yksi suurimmista vatsatautien aiheuttajista! Leikkauspinta pilaantuu muutamassa minuutissa. Jos on hyvä tuuri ja teräsvatsa ei käy kuinkaan mutta herkkävatsaisen pitää varoa. 

Vierailija
314/519 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on suurkaupungeissa sattuneita:

En ollut löytää hotellia illalla koko päivän matkustaneena, vaikka käytin Google mapsia. Lopulta hotelli löytyi toiselta puolelta katua kuin missä se olisi mapsin mukaan ollut. Sen jälkeen en ole koskaan enää täysin luottanut Google mapsiin.

Menin samalle rautatieasemalle jolle olin saapunut kaupunkiin tullessa. Onneksi olin hyvissä ajoin liikkeellä, koska vasta siellä selvisi kaupungissa olevan kaksi lähes samannimistä rautatieasemaa, ja paluujuna lähtikin eri asemalta. Onneksi välimatkaa oli vain yksi metroväli ja ehdin helposti junaan.

Olin matkustanut monta päivää kaupungissa metrossa ja nousin vaihteeksi paikallisjunaan. Yllättäen en päässyt asemalta ulos, koska siihen olisi tarvinnut toisen pahvisen lipun toisin kuin metrolla matkustaessa, eikä asemalla ollut minkäänlaista lipunmyyntiä ennen portteja. Olin käyttänyt juuri viimeisen, varalla olleen lipun lähijunaan pääsemiseksi. (Pidin aina varalippua lompakossa, mutta juuri silloin käytin sen varalipun paluumatkaan.) En ollut kiinnittänyt huomiota kyltteihin, joissa oli numero 2 ja lipun kuva, koska Suomessa sama kyltti tarkoittaa aina vain kakkosluokan vaunua. Lähijunassa matkustaminen maksoi siis kaksi samanlaista lippua kuin metrossa matkustaminen, joka maksoi yhden lipun, mutta toinen lippu syötettiin porttiin vasta poistuessa asemalta. Jouduin ajelemaan eri asemille muutaman tunnin kunnes näin kauempaa kuinka pari henkilöä kulki läpi epäkuntoon menneestä portista laittamatta siihen lippua. Kiireellä portille ja siitä läpi, sekä kohti lippuautomaattia muutaman metrin päässä, koska pari vartijaa jo lähestyi aikeissa ottaa kiinni, mutta jättivät minut rauhaan kun tajusivat hölmön turistin ostavan lisää lippuja. Kielimuurin takia en voinut yrittää ostaa keneltäkään matkustajalta lippua eikä minulla olisi ollut käteistä. Infopisteillä kohauteltiin vain olkia ongelmalleni. Hulluinta oli että lippuautomaatteja oli asemilla, mutta ne oli kaikki porttien ulkopuolella. Mistäpä turisti olisi voinut arvata, ettei asemaverkostosta pääse ulos ilman toista lippua eikä sieltä silti saanut ostaa mistään lippuja. Outo käytäntö.

Vierailija
315/519 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin reilaamassa, junassa menossa jollekin pienehkölle asemalle Itä-Euroopassa. Juna pysähtyi ja me hypättiin pois kyydistä, ihmeteltiin että eikö täällä ole edes laituria. Konduktööri tuli vihaisena käskemään meitä pois raiteilta, kyseessä ei siis ollutkaan vielä asema vaan juna oli pysähtynyt muuten vaan odottamaan jotain 😅 hypättiin takaisin kyytiin ja 10 min päästä oltiin sitten perillä.

Vierailija
316/519 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin ettei olisi pitänyt ottaa läppäriä mukaan. No pomo sitten soitti että asiakkaalla on kriisi, pystyisinkö hoitamaan nopeasti pienen jutun. Ähisin ja puhkuin mutta lupasin vilkaista kun kerkeän mökille takaisin. Siinä meni sitten kaksi päivää eli loppu loma. Perhe oli kiukuissaan ja asiakkaalta tuli kiitosta. Se loma jäi ikuisesti mieleeni epäonnistuneena.

Vierailija
317/519 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiassa meidän matkaseurueesta aika moni oli pulassa, kun ei ollut ymmärtänyt että junalippu pitää leimata asemalaiturilla ennen junaan nousua. Sitten tuli lipuntarkastajat ja hirveä älämölö asiasta, muutama kaveri onnistui pakenemaan nousemalla ihan väärällä asemalla pois junasta, he tuli sitten muutamaa tuntia myöhemmin perästä seuraavalla junalla. Onneksi ei ollut kiire mihinkään.

Vierailija
318/519 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt ei ole oikeastaan minun eikä siskoni moka, mutta oltiin perhelomalla Turkissa ja saatiin ruokamyrkytys ravintolassa.

Syönnin jälkeen jäätiin vielä nautiskelemaan vesimelonia ja yhtäkkiä tuli tosi kurja olo. Äiti väitti, että johtuu liiasta auringosta ja menee ohi, kun juon jotain kylmää ja pureskelen niitä vesimelonipaloja. Sitten alkoi oksettaa.

Yritin juosta ravintolassa vessaan ja lopulta kun se löytyi, oksennus lensi kaaressa vessan oveen ja lattioille. Henkilökunta meni ystävällisesti siivoamaan sitä kauhistusta. Olin juuri syönyt vesimelonia, joten luulin, että oksennuksessa on verta joukossa. Kun tulin pöytään sanomaan, että pakko lähteä hotellille, siskoa alkoi oksettaa. Hän juoksi vessaa kohti, mutta sinne ei päästetty, kun oli minun oksennusten siivous kesken. Sisko juoksi ravintolasta ulos, muttei ihan ehtinyt, vaan oksensi suoraan ravintolan sisääntulolle valtavat määrät.

Minä näin sen kauempaa meidän pöydästä ja saman tien alkoi uudestaan oksettaa. Oksensin kukkaistutukseen.

Ehkä oppivat olemaan tarkempia elintarvikehygienian suhteen siinä ravintolassa.

Kai sen nyt jokainen tietää ettei valmiiksi leikattua vesimelonia saa syödä!! On yksi suurimmista vatsatautien aiheuttajista! Leikkauspinta pilaantuu muutamassa minuutissa. Jos on hyvä tuuri ja teräsvatsa ei käy kuinkaan mutta herkkävatsaisen pitää varoa. 

Täytyy myöntää etten ole tiennyt vaikka vuosikausia matkustellut..

Vierailija
319/519 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, ihan omaa syytä oli Barcelonan lomalla viimeisenä iltana "täysillä eläminen" ilman pisaraakaan juomakelpoista vettä hotellihuoneessa. Kentälle viideltä aamulla, nukuin tunnin. Krapula oli sellainen että pelkäsi kuolevansa mutta samaan aikaan pelkäsi ettei kuolekaan. Painavat matkalaukut, helle. Sain ensimmäisen kerran juotavaa lentokentän pulloautomaatista; join puoli litraa kulauksella hengittämättä välissä, ja ostin seuraavan heti perään ja taas sama juttu. Tasan eka ja vika kerta kun juon alkoholia ennen lähtöaamua. Lennolle ehdittiin ja kaikki meni kivasti, mutta ju-ma-lau-ta se kanuuna - voitte kuvitella sen pahimman mahdollisen.

Lukiossa oli luvassa abiristeily, jota odotin kuin kuuta nousevaa. Poikaystävä ajoi minut lukiolle, mistä bussi lähti kohti Helsinkiä ja terminaalia. Terminaalissa jonottelin luukulle iloisesti, kun poikaystävä soittaa että "totaaa.. Onko sun lompakko tällanen vaaleanpunainen?" mun lompakko oli pudonnut laukusta poikakaverin autoon passeineen ja rahoineen. Poikaystävä ihanana ihmisenä ajoi aivan tuhatta ja sataa terminaalille reilun tunnin, nappasin lomakon ja kerkesin just sanoa kiitokset ja juoksin luukulle. Laiva sattui olemaan myöhässä niin, että just kerkesin - jos olisi ollut ajoissa, olisin jäänyt kyydistä.

Vierailija
320/519 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin rahaa Prahassa hönöpäissäni muka hyvään kurssiin. Ei hyvä. Olkaa kaikki muut tarkkoina. Lukekaa vaihtopisteessä tarkkaan kaikki ehdot eli se komissio. Ota mieluummin rahaa pankin seinästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi