Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko mokannut lomareissulla?

Vierailija
03.06.2021 |

Minulle aina sattuu ja tapahtuu lomaillessa ja osa mokista sellaisia, jotka naurattaa pitkään.

Viime kesänä tehtiin klassinen moka, kun oli vuokrattu mökki. Osoite mapsiin ja menoksi. Mökin seinässä oli avainkaappi, johon meillå oli koodi. Koetettiin koodeja kymmeniä kertoja, soitettiin vuokraajalle ja istuttiin lopulta rappusille avaamaan kylmät juomat, kun ei saatu vastausta. Jonkin ajan päästä pihaan ajoi autollaan pariskunta, joka ihmetteli, miksi ihmeessä me ollaan leiriydytty heidän mökin terassille. Hups, oltiinkin naapurimökillä.

Kommentit (519)

Vierailija
281/519 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt ei ole oikeastaan minun eikä siskoni moka, mutta oltiin perhelomalla Turkissa ja saatiin ruokamyrkytys ravintolassa.

Syönnin jälkeen jäätiin vielä nautiskelemaan vesimelonia ja yhtäkkiä tuli tosi kurja olo. Äiti väitti, että johtuu liiasta auringosta ja menee ohi, kun juon jotain kylmää ja pureskelen niitä vesimelonipaloja. Sitten alkoi oksettaa.

Yritin juosta ravintolassa vessaan ja lopulta kun se löytyi, oksennus lensi kaaressa vessan oveen ja lattioille. Henkilökunta meni ystävällisesti siivoamaan sitä kauhistusta. Olin juuri syönyt vesimelonia, joten luulin, että oksennuksessa on verta joukossa. Kun tulin pöytään sanomaan, että pakko lähteä hotellille, siskoa alkoi oksettaa. Hän juoksi vessaa kohti, mutta sinne ei päästetty, kun oli minun oksennusten siivous kesken. Sisko juoksi ravintolasta ulos, muttei ihan ehtinyt, vaan oksensi suoraan ravintolan sisääntulolle valtavat määrät.

Minä näin sen kauempaa meidän pöydästä ja saman tien alkoi uudestaan oksettaa. Oksensin kukkaistutukseen.

Ehkä oppivat olemaan tarkempia elintarvikehygienian suhteen siinä ravintolassa.

Ruokamyrkytyshän ei ala samantien. Se vaatii 4-6 tuntia. Jos olitte siinä samassa raflassa syöneet aikaisemmin, niin siinä tapauksessa se oli sen ravintolan syy.

Vierailija
282/519 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme Kreetalla tyttäreni kanssa. Viestittelin oppaan kanssa seuraavan päivän retkestä. Lopuksi olin kirjoittavani, että "nähdään sitten huomenna" ennakoiva tekstinsyöttö muutti lauseen "naidaan sitten huomenna". Kyllä nolotti, kun huomasin. Miesopas kuittaili seuraavana päivänä, että olipas rouva lemmekkäällä tuulella. Häpeissäni pahoittelin asiaa, mutta kohta jo nauratti..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/519 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihastuin matkaoppaaseen ja koko reissu meni hänen kanssaan säätämiseen. Silloin uteliaisuus ja himot veivät, mutta jo matkalla lentokentälle iski kamala morkkis ja häpesin käytöstäni niin paljon.

On mahtanut muista matkalaisista tuntua kiusallisen katsoa kiehnäilyäsi.

Vierailija
284/519 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin työharjoittelun vuoksi ulkomailla ja kyseisessä paikassa pelattiin siihen aikaan vielä hyvin vahvasti käteisellä ja sitä piti olla aina mukana. Noh, olin jo useampana iltana ottanut baarireissuille mukaan sen verran käteistä, että saan muutaman juoman ja taksin kotiin. Olin jo oppinut, että taksimatka maksaa keskustan baarikeskittymästä noin 10-15 euroa kotiin eikä koskaan enempää. Niinpä yhtenä iltana katselin baarissa seteleitäni ja totesin, että on rahaa vielä yhteen juomaan ja sitten vielä noin 15 euron taksimatkaan kotiin. Vaan kuinkas kävikään, taksimatka maksoikin euroissa noin 16....

Ei auttanut luottokortin tarjoaminen, koska taksissa kävi vain käteinen. Niinpä häpeissäni pyysin taksikuskia ajamaan lähimmälle automaatille. Vaan automaatti ei toiminutkaan (tai niin luulin). Pyysin häpeänpuna kasvoillani kuskia ajamaan vielä toiselle automaatille. Kun sekään ei toiminut, tajusin, että ei he * vetti, olin aiemmin sinä päivänä nostanut vuokrarahat automaatista, ja kyseinen summa oli kuluttanut koko luoton loppuun, eli luottokortilta ei voinut nostaa enää ollenkaan ennen kuin maksaisin luottokorttilaskun pois. (Sivuhuomautuksena mainittakoon, että en kyseisessä maassa pystynyt nostamaan pankkikortin puolelta rahaa ollenkaan. En muista mikä se syy oli, mutta joka tapauksessa kaikki käteisnostot piti tehdä luotolta ja maksaa kova palvelumaksu joka kerta… Kirosin itseäni ja tyhmyyttäni, kun maahan saavuttuani tajusin asian laidan.)

No joka tapauksessa, olin siis kiikissä taksikuskin kanssa, mutta onnekseni muistin, että kotona oli vielä käteistä. Niinpä pyysin kuskia ajamaan kotiini. Kerroin hänelle, että kipaisen nopeasti asunnoltani rahaa ja palaan takaisin, mutta kuski halusi, että jätän joko puhelimen pantiksi tai hän tulee asunnolleni mukaan. Minun oli pakko taipua jälkimmäiseen, koska en todellakaan luovuttaisi puhelintani tuntemattomalle. Ja voi luoja miten minua hävetti, kun kuljin yövuorossa olevan aulavahdin ohi tämän 50-vuotiaan mahakkaan ja niljakkaan miehen kanssa hissiin, mitähän hänkin minusta ajatteli…

Kun pääsimme asunnolleni, mies pyysi yllättäen päästä vessaan. Minua iljetti, koska en halunnut, että mies viipyy asunnossani yhtään sen pidempään kuin on pakko. Annoin kuitenkin vastahakoisesti luvan ja kaivoin sillä välin käsilaukustani rahaa. Valitettavasti minulla ei kuitenkaan ollut kolikon kolikkoa, vaan ainoastaan seteli, jonka arvo oli euroissa noin 50. Mutta koska halusin miehestä vain äkkiä eroon, tungin setelin kuskin käteen ja osoitin ovea. Maksoin sitten loppupeleissä 16 euron taksimatkasta 65 euroa, koska kuski ei suostunut antamaan takaisin sitä 15 euroa, jonka olin aiemmin antanut hänelle. En ole ikinä hävennyt itseäni niin paljon... Mutta hyvän tarinan sain ja opetuksen siitä, että käteistä pitää varata aina runsaasti mukaan :D

Meinasitko, että se ajeluttaminen automaatilta yms odottelu oli ilmaista?

Vierailija
285/519 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olimme Kreetalla tyttäreni kanssa. Viestittelin oppaan kanssa seuraavan päivän retkestä. Lopuksi olin kirjoittavani, että "nähdään sitten huomenna" ennakoiva tekstinsyöttö muutti lauseen "naidaan sitten huomenna". Kyllä nolotti, kun huomasin. Miesopas kuittaili seuraavana päivänä, että olipas rouva lemmekkäällä tuulella. Häpeissäni pahoittelin asiaa, mutta kohta jo nauratti..

Eikös ennakoiva tekstinsyöttö valitse niitä sanoja, joita käyttäjä yleisimmin käyttää?

Vierailija
286/519 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse mutta jälkikasvu kakkasi uima-altaaseen. Kyllä nolotti

Vierailija
287/519 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italot kourijat ja kädenlääppijämyyjät (Rooma) kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kouriiko roomalaiset vielä ruuhkabusseissa ruuhkan turvin niinkuin kerrottiin, mutta ei ole osunut kohdalle mitään epäasiallisuuksia.

Me tultiin junalla kentältä, mutta heti aseman liukuportaissa kourittiin. Muualla Italiassa ei ollut niin asiatonta menoa. 

Kourijat ovat vielä hinteliä miehiä.

Yks otti pepusta kiinni rullaportaissa.

Minä sitten kauniisti otin kiinni häntä leuasta ja aloin huutaa poliisit.

Poliisit tulivat nopeasti paikalke, yrittivät naureskellen sanoa älä ole nyt tosissasi.

Sen verran osaan italiaa, kysyin mitä jos se olisi sun 12 vuotias tytär ? Tai tykkäisitkö, jos mä alkaisin sua taputtelemaan pepusta. Tällaisia miehiä kasvaa, kun ei muuteta kotoa, vaan jäädään mamman luo asumaan.

En usko heti samana päivänä kävi kenenkään kimppuu

Vierailija
288/519 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla liittyy kieliin semmoista, että parin juoman jälkeen en osaa puhua vieraita kieliä muuten kuin omassa päässäni. Olen kysynyt Ruotsissa: ”kan jag få ettan”. Tarkoitin että yhden oluen, en mitään nuuskaa. Olen selittänyt brittipubissa, että In Finland we have also pretty towels. Piti selittää, että kauniita torneja, tarkoitin Näsinneulaa ja Puijon tornia. En mitään pyyhkeitä tarkoittanut mainostaa. Että eipä ihme, kun minua ei aina ymmärretä oikein. Ystäväni muuten yritti korjata tuota pretty towels-asiaa ja alkoi selittää Marimekosta, eli keskustelu ajautui Armi Ratiaan ja Kirsti Paakkaseen. Seuraavana aamuna naurettiin, että mahtoi ne meidät pubiin vieneet isännät olla ihmeissään, mitä nämä leidit höpöttää.

Näsinneulaa ei kyllä kauniiksi voi kehua.

Hah, eiköhän tuossa tarkoiteta nimenomaan niitä maisemia, jotka sieltä näkyy. Missä olet koskaan nähnyt kauniin tornin?

Jättäkää tuo joka väliin latteuksia kommentoiva kyynikkö huomiotta, niin jospa väsyisi kommentoimaan. Muutoin tämä on ketju on viihdyttävää luettavaa.

Vierailija
289/519 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla liittyy kieliin semmoista, että parin juoman jälkeen en osaa puhua vieraita kieliä muuten kuin omassa päässäni. Olen kysynyt Ruotsissa: ”kan jag få ettan”. Tarkoitin että yhden oluen, en mitään nuuskaa. Olen selittänyt brittipubissa, että In Finland we have also pretty towels. Piti selittää, että kauniita torneja, tarkoitin Näsinneulaa ja Puijon tornia. En mitään pyyhkeitä tarkoittanut mainostaa. Että eipä ihme, kun minua ei aina ymmärretä oikein. Ystäväni muuten yritti korjata tuota pretty towels-asiaa ja alkoi selittää Marimekosta, eli keskustelu ajautui Armi Ratiaan ja Kirsti Paakkaseen. Seuraavana aamuna naurettiin, että mahtoi ne meidät pubiin vieneet isännät olla ihmeissään, mitä nämä leidit höpöttää.

Näsinneulaa ei kyllä kauniiksi voi kehua.

Hah, eiköhän tuossa tarkoiteta nimenomaan niitä maisemia, jotka sieltä näkyy. Missä olet koskaan nähnyt kauniin tornin?

Jättäkää tuo joka väliin latteuksia kommentoiva kyynikkö huomiotta, niin jospa väsyisi kommentoimaan. Muutoin tämä on ketju on viihdyttävää luettavaa.

Kyynikko kirjoitetaan o:lla, ei ö:llä.

Vierailija
290/519 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt yksin melko useassa maassa sen jälkeen kun täytin 18.

Unkari: vahvan aksentin omaava mies puhui minulle Englanniksi. -> en ymmärtänyt sanaakaan ja vastasin vain ''cool, that's nice, okay, really?''. En siis tiedä mitään mistä hän puhui. Oletan että kyseinen henkilö oli Irkku, Skotti yms.

Turkki: Olin Turkissa Irakin ja Syyrian lähellä olevaa rajaa. Täällä ei ole siis juuri lainkaan turisteja ja olin vain ohikulkumatkalla. Menin ulos polviin asti olevassa mekossa ja sain paljon katseita. Itseasiassa kaikki katsoivat minua, jopa lapset osottelivat minua. Sen jälkeen juoksin nopeasti hotelliini ja hotellin työntekijä nauroi minulle. Itse olin itkun partaalla. Tyhmintä tässä oli se että olin ostanut tuon mekon musliminaisille tarkoitetusta kaupasta. Siitä vain näki vähän läpi eikä varmaan ole tarkotetuksi ulos muiden ilmoille. Georgiassa sen sijaan sain paljon positiivista kommenttia tästä mekosta! :-)

- Turkin Kappadokiassa kokeilin liftaamista. Sit tuli semmone lava-auto siihen. Mulla kesti varmaan joku 5 minuuttia päästä sen lavan kyytiin kun olin semmoinen ryhävalaan alku (painoin tuolloin joku 80 kiloa).

- Serbiassa: Olen maatilalla ja joku koira yrittää työntää nokkaansa minun pyllyyni jatkuvasti. Minulla oli menkat ja koira ei vain pystynyt jättämään minua rauhaan.

Vierailija
291/519 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini kanssa Rhodoksella lähdimme illalla eri paikkoihin ja unohdin jättää huoneemme avaimen respaan.Kun tulin yöllä hotelliin,kaverini nukkui huoneemme

ulkopuolella pää portaalla.Hän oli nukkunut siinä jo parit tunnit.Kyllä harmitti hänen puolestaan.En tiedä olisiko hotellissa ollut yleisavain respassa.

Vierailija
292/519 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverini kanssa Rhodoksella lähdimme illalla eri paikkoihin ja unohdin jättää huoneemme avaimen respaan.Kun tulin yöllä hotelliin,kaverini nukkui huoneemme

ulkopuolella pää portaalla.Hän oli nukkunut siinä jo parit tunnit.Kyllä harmitti hänen puolestaan.En tiedä olisiko hotellissa ollut yleisavain respassa.

Hotelleissa olisi aina joku nukkumassa yleisissä tiloissa sohvalla tai lattialla, jos respalla ei olisi keinoja avata huoneiden ovia. Sen verrsn isein asukkaat joko hukkaavat tai unohtavat avaimiaan lukkojen taakse.

Vierailija
293/519 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kävi kerran nolosti hotellihuoneen oven kanssa. Oltiin työreissulla ja matkustettu jokunen tunti. Ensin kotimaassa lentokentälle, sitten pari lentoa ja lopulta kohdemaassa kentältä hotellille, jonne saavuttiin iltamyöhällä.

Olo oli väsynyt ja vähän hikinenkin, joten ainoa ajatus oli suihkun kautta sänkyyn nukkumaan.

Sain huoneen avaimen respasta ja kannoin tavarani huoneen ovelle. Kiersin avainta lukossa, joka naksahti, mutta ovi pysyi lukittuna. Yritin uudestaan toiseen suuntaan, lukko naksahti, mutta ovi ei auennut. Ei auttanut kuin palata respaan apua hakemaan.

Respa tuli hieman kummeksuen mukaani ja avasi oven hetkessä.

Lukko aukesikin kääntämällä avainta vastapäivään, kun olin tottunut siihen, että lukko aukeaa, jos avaimella vääntää myötäpäivään.

Tuon lisäksi lukossa oli ilmeisesti kolme asentoa. Auki, lukossa ja takalukossa.

Olin siis kääntänyt avainta tottumuksesta myötäpäivään, jolloin lukko naksahti takalukkoon. Kun kiersin avainta takaisin vastapäivään, lukko naksahti ja ovi oli vain lukossa.

Vasta, kun avainta väänsi vielä kierroksen lisää vastapäivään, lukko naksahti auki.

Vierailija
294/519 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihastuin matkaoppaaseen ja koko reissu meni hänen kanssaan säätämiseen. Silloin uteliaisuus ja himot veivät, mutta jo matkalla lentokentälle iski kamala morkkis ja häpesin käytöstäni niin paljon.

On mahtanut muista matkalaisista tuntua kiusallisen katsoa kiehnäilyäsi.

**ttuako se niille kuuluu. Ei ole pakko kytätä muiden asioita.

Tottahan sitä jossain on silmiään pidettävä?

Vierailija
295/519 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mokaan ulkomaan lomareissuilla niin sanon että olen ruotsalainen.

Vierailija
296/519 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mokaan ulkomaan lomareissuilla niin sanon että olen ruotsalainen.

On tosiaan hyvä olla rehellinen.

Vierailija
297/519 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yleensä lähtenyt matkaan isommilta kentiltä, mutta kerran lähdimme reissuun Vaasan lentokentältä. Emme tienneet, että kone voi lähteä heti, kun kaikki matkustajat ovat kentällä. Meillä oli runsaasti aikaa, joimme oluet ja menimme käymään kaikessa rauhassa vessassa. Kun pääsimme vessan ovista ulos, meitä kuulutettiin. Virkailija, joka meitä kuulutti, seisoi hallin toisessa päässä ja näki vielä meidät. Tämä oli mielestäni jotenkin huvittavaa. Juoksimme nopeasti koneeseen ja kone lähti. Meillä olisi muuten ollut vielä ainakin tunti aikaa lähtöön. 😁

Vierailija
298/519 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yleensä lähtenyt matkaan isommilta kentiltä, mutta kerran lähdimme reissuun Vaasan lentokentältä. Emme tienneet, että kone voi lähteä heti, kun kaikki matkustajat ovat kentällä. Meillä oli runsaasti aikaa, joimme oluet ja menimme käymään kaikessa rauhassa vessassa. Kun pääsimme vessan ovista ulos, meitä kuulutettiin. Virkailija, joka meitä kuulutti, seisoi hallin toisessa päässä ja näki vielä meidät. Tämä oli mielestäni jotenkin huvittavaa. Juoksimme nopeasti koneeseen ja kone lähti. Meillä olisi muuten ollut vielä ainakin tunti aikaa lähtöön. 😁

Oletko varma ettet ollut katsonut kelloa väärin ja lähtö olisi ollut jo oikeasti käsillä? Lentokoneilla on niin tarkat aikataulut että kuulostaa uskomattomalta että ne voisivat satunnaisesti lennellä milloin sattuu. Ja toisekseen, miksi ihmisiä alettaisiin lastaamaan koneeseen yli tunti ennen "oikeaa" aikaa?

Vierailija
299/519 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tulossa Australiassa, pysähdyin Kuala Lumpurissa kahdeksi yöksi! Visa-kortti ei antanutkaan rahaa seinästä eikä toiminut muutenkaan. Olin ylittänyt nostorajan ja tuohon aikaan 2000-luvun alussa ei rajaa pystynyt nostamaan netissä. Kerjäsin hostellista vesipullon ja natustelin tuliaisia aamupalaksi kunnes pystyin soittamaan pankkiin... Aikaero oli muistaakseni 7t!

Vierailija
300/519 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin vaihtaa markkoja kruunuiksi laivalla ja maksoin överihinnan valuutan vaihtamisesta tukholmalaisessa hotellissa. Oli pakko vaihtaa sen verran, että päästiin keskustaan valuutanvaihtopisteeseen.

Nykyäänhän tuo ei olisi ongelma, koska lompakosta löytyy myös Nordean debit/credit, jolla saisi rahaa automaatista, jos sattuisi tarvitsemaan käteistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi