Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saitte LDL kolesterolin laskemaan?

Vierailija
03.06.2021 |

Itselläni korkeat arvot nyt kolmikymppisenä :( lääkäri ehdotti statiinejakin. En näe järkeä ruveta käyttämään kun toiveissa olisi kuitenkin vielä perheen perustaminen. Luin että statiineja ei voi missään nimessä käyttää raskaana. Asia ahdistaa tällä hetkellä paljon. Onko joku onnistunut saamaan muutoksia kolesteroliin? Miten ja missä ajassa? Olisi kiva kuulla kokemuksia. Olen normaalipainoinen, mutta ajattelin 5 kg tiputtaa. Kasvispainotteisesti syön muutenkin, mutta maitotuotteet jos jättäisi minimiin. En tupakoi.

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihtuminen ensin ja rasvainen juusto ei nostanut kolesterolia kun asiaa tutkittiin, vastoin odotuksia. Voi vaikutti pahemmin. Kyse on kuitenkin antioksidanteista jotka estävät kolesterolin hapettumista, eli kasvikunta ja esim. seleeni+E-vitamiiniyhdistelmä joka on eläinkokeissa estänyt kolesterolin hapettumisen.

Vierailija
22/103 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla auttoi (en tiedä kyllä kumpaan mutta kokonaisuus on tippunut 7 -> 5, ja aina se hyvä on ollut niin hyvä että korkea huono ei ole haitannut):

Juuston vaihtamaan kevyt juustoon sekm lopetin muiden juustojen viikottaisen syönnin sekä hiit treeni 2-3 * viikossa.

Ei kai sitä noin voi ajatella.

Sama kuin: olen pesemättä mutta puhtaat vaatteet päällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheesta on uusi kirja: Hoida kolesteroli ajoissa, uutta tietoa rasvoista. Helena Miettinen, Minerva. Itselläni arvot normalisoitui kun aloitin säännöllisen hikiliikunnan ja palautin ruokavalion yksinkertaiseksi. Kalaa, kasviksis, rasvattomat maitotuotteet, ruisleipää, pähkinöitä. Olin varautunut aloittamaan statiinit, jos ei olisi tehonnut. Ne on sentään tutkittu ja valvotusti valmistettu, toisin kuin kaikki luontaistuotteet. Geeneille tietty ei voi mitään.

Vierailija
24/103 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kolesterolilääkitys aiheutti maksan vajaatoiminnan.

Vierailija
25/103 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa hyvät ihmiset kirjoja.

Niistä se selviää.

LDL pudotus ei vaikuta kuolleisuuteen mitään, pahemminkin vanhemmilla naisilla se lisäsi kuolleisuutta.

Vierailija
26/103 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niistä se selviää.

LDL pudotus ei vaikuta kuolleisuuteen mitään, pahemminkin vanhemmilla naisilla se lisäsi kuolleisuutta.

Vanhemmiten kolesteroli nousee ihan luonnostaan ja se on tarkoituskin.

Vierailija
27/103 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiheesta on uusi kirja: Hoida kolesteroli ajoissa, uutta tietoa rasvoista. Helena Miettinen, Minerva. Itselläni arvot normalisoitui kun aloitin säännöllisen hikiliikunnan ja palautin ruokavalion yksinkertaiseksi. Kalaa, kasviksis, rasvattomat maitotuotteet, ruisleipää, pähkinöitä. Olin varautunut aloittamaan statiinit, jos ei olisi tehonnut. Ne on sentään tutkittu ja valvotusti valmistettu, toisin kuin kaikki luontaistuotteet. Geeneille tietty ei voi mitään.

Just joo, Tatu Miettisen tytär.

Vierailija
28/103 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on korkea LDL mutta lääkäri sanoi että se ei haittaa koska myös HDL on korkea. Jos HDL olisi matala niin sitten voisi olla syytä huoleen.

Vierailija
29/103 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just joo, Tatu Miettisen tytär.

Aivan, ei hirveästi vakuuta, isänsä keksinyt benecolin, pelkkää lisäinelitkua nuo tuotteet ja kyllästetty vielä siemenöljyillä.

Vierailija
30/103 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niistä se selviää.

Ongelma on vain saavuttaa se vanhuus.

Ennen Puskaa suomalaiset kuolivat saappaat jalassa viisikymppisinä sydän- ja verisuonitauteihin.

Vierailija
31/103 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niistä se selviää.

Ennen Puskaa suomalaiset kuolivat saappaat jalassa viisikymppisinä sydän- ja verisuonitauteihin.

Korkealla kolesterolilla ei merkitystä noihin kuolemiin.

Vierailija
32/103 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pahasti koholla ne ja aloin vegaaniksi lskivat puolessa vuodessa ihan normaaliksi

Vierailija
33/103 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääke auttoi. Toki voit tulla raskaaksi, ja lopettaa lääkityksen siksi aikaa.

Vierailija
34/103 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niistä se selviää.

Ihmeellinen sattuma, että sydäntautikuolemat noudattavat täsmälleen samaa käyrää keskimääräisen kolesterolin kanssa.

Vierailija
35/103 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on korkea LDL mutta lääkäri sanoi että se ei haittaa koska myös HDL on korkea. Jos HDL olisi matala niin sitten voisi olla syytä huoleen.

Tässä tärkeä näkökulma, eli LDL:n ja HDL:n keskinäinen suhde.

Minulla ei kokonaiskol. ollut hirveän korkea, mutta hyvän ja huonon kol:n keskinäinen suhde ”päin seiniä”.

Lisäksi erittäin voimakas perimä,- lähisukulaiset kuolivat 40-60 vuoden ikäisinä sydänkohtauksiin.

Itse ”pääsin vähemmällä”,- tukos meni silmään, ja menetin lähinäön toisesta silmästä sen seurauksena.

Minulle määrättiin kol.lääkitys heti. Enkä näillä perintötekijöillä uskaltaisi jättää lääkitystä pois.

Vierailija
36/103 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko jollain vielä hyviä vinkkejä tai onko joku kokeillut jotakin luontaistuotevalmistetta?

Siis tärkeämpää kuin itse kol. taso on se hapettuuko se suonenseinämiin. Esim. seleeni+E-vitamiini yhdessä on tutkimuksissa estänyt tehokkaasti kolesterolin hapettumisen mutta nimenomaan YHDISTELMÄNÄ eikä yksin. Samoja vaikutuksia on esim. vihreän teen kasviantioksidanteilla.

Vierailija
37/103 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niistä se selviää.

Älä kuvittele että suurin syy oli kolesteroli. Tupakointi ja kasvisten puute+hammasterveys Pohjois-Karjalassa oli karmeaa. Julkisuuteen annettiin oikein mutkat-suoriksi-versio. Samoja projekteja tehtiin muissakin maissa ja tulokset olivat ristiriitaisia.

Vierailija
38/103 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niistä se selviää.

Tupakointi+antioksidanttien puute+heikko hammasterveys. Harvoilla kolesteroli on kaukana keskiarvoista eikä ravinto vaikuta paljon. Puskan omia tutkijoita sanoutui irti niistä "kolesteroli" - tuloksista.

Vierailija
39/103 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Camelina-öljystä (ruokaöljy) on tutkittua tietoa.

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ruoka/artikkeli-1.219996

Vierailija
40/103 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisko jollain vielä hyviä vinkkejä tai onko joku kokeillut jotakin luontaistuotevalmistetta?

Siis tärkeämpää kuin itse kol. taso on se hapettuuko se suonenseinämiin. Esim. seleeni+E-vitamiini yhdessä on tutkimuksissa estänyt tehokkaasti kolesterolin hapettumisen mutta nimenomaan YHDISTELMÄNÄ eikä yksin. Samoja vaikutuksia on esim. vihreän teen kasviantioksidanteilla.

Kappas, en tiennytkään. Minä en tehnyt yhdessä vaiheessa muita muutoksia ruokavalioon, kuin lisäsin iltapalan yhteyteen kupillisen vihreää teetä. Se auttoi (olen TODELLA ylipainoinen). Eli kolesteroliarvot parani huomattavasti ja nyt näköjään löytyi selityskin sille, mitä tapahtui. Kiitos!