Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teistä epäsopivaa jos rintsikat näkyy paidan läpi?

Vierailija
03.06.2021 |

Tänään ostoskeskuksessa joku täysin tuntematon vanhempi rouvashenkilö alkoi kovaan ääneen saarnaamaan kuinka epäsopivaa tuo on. Mulla oli siis valkoinen tiukka (korkeakauluksinen) t-paita ja valkoiset rintsikat jotka ei mitenkään liikaa minusta erottunut. Hieman toki. Mutta mitä mieltä?

Kommentit (111)

Vierailija
61/111 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mun mielestä haittaa, jos kesällä näkyy. Kuka hemmetti jaksaa paksut paidat päällä vain siksi, että rintsikat eivät näy. Viralliset tilaisuudet yms. tietty eri asia.

Nudet ja valkoiset balconette liivit on keksitty.

Valkoiset näkyy läpi.

Ei minulla näy läpi, pukeudun liiveihin vaatteiden värin ja mallin mukaan.

Vierailija
62/111 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On mielestäni hölmön näköistä. Jos on valkoinen paita, alle ihonväriset rintaliivit, ne eivät näy läpi yhtä paljon.

Vielä juntimpaa on tämä joidenkin harrastama tyyli, jossa rintaliivien olkaimet näkyvät jonkun topin olkaimien alta. Se ei suinkaan ole tarkoitus. 

Miten sitten pitäisi toimia jos haluaa vaikka helteellä ohutolkaimista paitaa käyttää? Itse en ainakaan sopivia olkaimettomia liivejä ole löytänyt.

Olkaimettomat balconette liivit. Ohis.

Ei ole olemassa mun koossa sellaisia jotka istuu hyvin.

Ei pidä paikkansa. Olen töissä liiviliikkeessä ja naisia on asiakkaina laidasta laitaan ja aina löytyy sopiva koko että malli. Ehkä olet ostanut liivejä vääristä paikoista, mutta älä luovuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/111 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On mielestäni hölmön näköistä. Jos on valkoinen paita, alle ihonväriset rintaliivit, ne eivät näy läpi yhtä paljon.

Vielä juntimpaa on tämä joidenkin harrastama tyyli, jossa rintaliivien olkaimet näkyvät jonkun topin olkaimien alta. Se ei suinkaan ole tarkoitus. 

Miten sitten pitäisi toimia jos haluaa vaikka helteellä ohutolkaimista paitaa käyttää? Itse en ainakaan sopivia olkaimettomia liivejä ole löytänyt.

Ei pidä paikkansa. Olen töissä liiviliikkeessä ja naisia on asiakkaina laidasta laitaan ja aina löytyy sopiva koko että malli. Ehkä olet ostanut liivejä vääristä paikoista, mutta älä luovuta.

No ehdota koolle 70J hyviä olkaimettomia?

Vierailija
64/111 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinasin just kysyä, haittaako olkaimien näkyminen. Itselläni iso rintavarustus, eikä mitkään naruolkaimet kannattele rintoja, mutta kuitenkin toppeja tulee pidettyä ja usein rintsikoiden olkaimet valuu ohi topin olkaimien.

Kyllähän se tällaisen vanhemman rouvashenkilön silmään aika juntilta näyttää. Nuoremmat eivät ole siitä moksiskaan.

Itselläni on ollut jossain (paremmissa) vaatteissa, esim. juhlamekossa mekon sisällä olkasaumassa sellainen paikka, johon olkaimen saa laitettua. Siis pieni kaitanauha tms joka tulee nepparilla kiinni. Se pitää olkaimen paikallaan eikä tarvitse sitten häissä tai hautajaisissa pelätä, että olkaimet vilkkuvat. 

Johonkin trikootoppiin en ehkä lähtisi ompelijalla tällaista teettämään, mutta esitän harkittavaksi hakaneulaviritystä. Pienen hakaneulan saattaisi saada pujotettua huomaamattomasti olkasaumaan ja se voisi pitää olkaimen paikallaan. Tai ehkä pikemminkin niin, että jos liivin olkain on liikkuakseen, se siirtäisi sitä topin olkainta mukanaan.

Vierailija
65/111 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se tyylimoka. Samoin kuin liian paljastava pukeutuminen, ryttyiset vaatteet jne. En ymmärrä eikö häiritse itseäänkin jos muut tietää millaiset alusvaatteet on päällä.

No ei ne välttämättä näytä kotona lähtiessä siltä! Esim. Valaistus voi vaikuttaa, samoin se miten ne valuu päivän aikana kun liikut vaikkapa siellä ostoskeskuksessa. Samoin olen huomannut että esim. Cubuksen liivien kangas ilmeisesti jotenkin kutistuu pesussa siten, että se kupin reuna kaareutuu ulospäin! Tätä ei toki tajua ennen kuin alkaa selkeästi törröttää paidan läpi.

Samoin sekin vaikuttaa jos pesun jälkeen olkaimet on vähän niin ja näin, erityisesti jos rinnat ovat hieman eri kokoa niin voi näkyä reuna läpi.

Ja mitä tulee tyylimokiin niin todellinen tyylimoka on se ettei vaateketjujen valmistajat viitsi tehdä kankaista tarpeeksi paksuja vaan niistä kuultaa läpi silloinkin kun ei tarvitsisi! Esim valkoisissa kauluspaidoissa tämä suorastaan ottaa päähän! Ja hyvä esimerkki tästä on se että olen ostanut tarjouksesta useamman tismalleen saman paidan ja niistä valkoista ja vaaleanpubaista en voi käyttää koska niistä näkyy läpi!

Lisäksi joissakin paidoissa on kangas joista edestä kaikki ok mutta takaa näkyy kankaan läpi olkain ja tätähän et toki havaitse ennen kuin vasta työpaikalla.

Valitan. Mulle istuu erittäin harvat liivit täydellisesti. Enkä todellakaan esittele tarkoituksella mitään, ei kuulu tapoihini.

- eri kuin ap

Vierailija
66/111 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus se liivien näkyminen voi olla ihan harkittuakin. 

Tykkään käyttää ohuita liivejä, ja välillä mietin, erottuvatko nännit niiden alta. Yritän kertoa itselleni, että se ei maailmaa kaada vaikka näkyisikin, mutta tosi sitkeässä nämä käsitykset soveliaisuudesta ovat.

Vierailija
67/111 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kovin montaa t-paitaa voisi pitää, jos pitäisi elää niin, ettei saisi näkyä.

Vierailija
68/111 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos oot nuori ja timmi niin tuskin miehiä häiritsee yhtään. Mummoja senkin edestä harmittaa. Anna olla ap.

Kuule, ei meitä muitakaan kiinnosta nähdä toisen alusvaatteita tai puolialastomia vartaloita, ihan sama minkä ikäinen ja kokoinen henkilö on kyseessä.

Vierailija
69/111 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se tyylimoka silloin jos ei edes yritä olla tyylikäs? Joillakin meistä on kinkkisempiäkin ongelmia mietittävänä...

Vierailija
70/111 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos oot nuori ja timmi niin tuskin miehiä häiritsee yhtään. Mummoja senkin edestä harmittaa. Anna olla ap.

Kuule, ei meitä muitakaan kiinnosta nähdä toisen alusvaatteita tai puolialastomia vartaloita, ihan sama minkä ikäinen ja kokoinen henkilö on kyseessä.

No eikse oo sentään hyvä että siellä alla sentään on alusvaatteet? Työmiehen hymy ei sen sijaan....

PS. Älä tuijota jos et halua nähdä. Se tuijottaminen vasta epäsopivaa onkin...

Vierailija
71/111 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin luontevaa ja suositeltavaa, että ne näkyy. Paljon huonompi vaihtoehto olisi, jos kulkisit ilman rintaliivejä kuin mikäkin hupakko.

Ilman liivejä kulkeva ei kyl oo mikää hupakkko. Aikas tuomitseva olet sinä

Rintaliivit eivät ole pakolliset, eivätkä ne sovi kaikille (esim. oma ihoni ei edes kestä liivien käyttöä pitkään) ja monet pitävät niitä erittäin epämukavina. Rintaliivit ovat vain vaatteita, joista toiset tykkäävät ja toiset eivät. Oudosti niiden kohdalla ollaan konservatiivisempia kuin viime vuosituhannella – tai suunnilleen koskaan ihmiskunnan historiassa. Toisaalta "pitäisi" käyttää, toisaalta "ei saisi" näkyä. Mikään ei ole hyvä. Melko järjetöntä.

Ei todellakaan voi haittata jos jollain näkyy liivit tai liivittömyys. Keskitytäänpä taas omaan elämään ja omaan tekemiseen muiden tuijottamisen ja arvostelun sijaan ja yritetään kaikki vihdoin siirtyä modernimpaan aikaan tässäkin asiassa.

Vierailija
72/111 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehdota koolle 70J hyviä olkaimettomia?

Entä kun ympärysmitta alta on 110 cm, kuppi on DD ja kaiken lisäksi povi todellakin on venynyt hyvin alas. Normaalejakin, poven riittävän ylös, siis normaalille paikalle nostavia ja liikkumattomana pitäviä liivejä on vaikea löytää, mutta että olkaimettomana: uskon kun pääsen kokeilemaan, mutta sitten niiden pitää kyllä tehdä tehtävänsä useita tunteja, muuten on turhaan hankkinut niille sopivia vaatteita.

Laihtumista ja leikkaukseen pääsemistä odotellessa (ehkä seuraavassa elämässä ...).

Otsikon aiheesta: Valkoisen tai hyvin ohuen yläosan alle oman ihon väriset liivit (ihon luonnollista väriä ja ruskettumisasteitahan on monia), ja muutenkin kannattaa katsoa, että pitsit ja muut koristeet eivät näy läpi. Jos käyttää liivissä jatkopalaa selässä, olkaimet helposti liikkuvat ja valuvat, mutta en käytä sellaisia kuin kotona.

Vierailija
73/111 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllätys, että naisille huomionhaku ja itsensäpaljastelu on taas näin tärkeää.

Sitten itketään naisten seksualisoinnista. 

Miksi seksualisoit naisten vaatteet tuolla tavalla? 

Saat kulkea ihan vapaasti niissä katuhuoravaatteissasi, ei kiinnosta.

Mutta älä sitten itke kun saan "vääränlaista" huomiota 

Oho, mikä puolustusreaktio. Kysyin asiallisen kysymyksen, ja sä aloit heti huoritella ja suoltaa loukkauksia. Eli vastaa nyt, miksi seksualisoit naisten normaalit vaatteet tuolla tavalla? Lähes kaikki naiset käyttävät rintaliivejä. Nykyisessä pukeutumistavassa, jossa ei pueta useita kerroksia päällekkäin, rintaliivit kuultavat trikoovaatteen läpi, tai vähintään niiden painaumat näkyvät. Miksi seksualisoit sitä? Miksi huorittelet, kun sinulta kysyy asiaa? Onko sinulla jonkinlainen vihanhallintaongelma?

Mikä tarve sinulla ja muilla naisilla on pukeutua huomionhakuisesti? 

Voitteko vastata?  Oletko saanut häirintää osaksesi pukeutumisesi takia? 

No sinun vastauksesi oli kyllä minusta häirintään verrattavissa olevaa käytöstä, jos siis kirjoitit tuon halventavan kommentin. Eli mikä tarve sinulla on vastata jollekin ihmiselle noin, vaikket olet edes nähnyt niitä vaatteita?

Kaksi väärää ei tee yhtä oikeaa. Eli jonkun haukkuminen siksi, että sinusta toinen ei pukeudu oikealla tavalla, ei ole oikein. Sivistysvaltiossa ei ole oman käden oikeutta. Jollei henkilö pukeutumisellaan riko lakia, hän on vapaa pukeutumaan miten haluaa. Jos taas rikkoo, niin se ei ole sinun vaan virkavallan tehtävä puuttua asiaan.

Vierailija
74/111 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaleiden vaatteiden alle nudenlväriset alusvaatteet!

Minulle on ikuisesti jäänyt mielen ala-asteen englanninopettaja, jolla aina paistoi liivit paitapuserosta läpi.

Vierailija
75/111 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllätys, että naisille huomionhaku ja itsensäpaljastelu on taas näin tärkeää.

Sitten itketään naisten seksualisoinnista. 

Miksi seksualisoit naisten vaatteet tuolla tavalla? 

Saat kulkea ihan vapaasti niissä katuhuoravaatteissasi, ei kiinnosta.

Mutta älä sitten itke kun saan "vääränlaista" huomiota 

Oho, mikä puolustusreaktio. Kysyin asiallisen kysymyksen, ja sä aloit heti huoritella ja suoltaa loukkauksia. Eli vastaa nyt, miksi seksualisoit naisten normaalit vaatteet tuolla tavalla? Lähes kaikki naiset käyttävät rintaliivejä. Nykyisessä pukeutumistavassa, jossa ei pueta useita kerroksia päällekkäin, rintaliivit kuultavat trikoovaatteen läpi, tai vähintään niiden painaumat näkyvät. Miksi seksualisoit sitä? Miksi huorittelet, kun sinulta kysyy asiaa? Onko sinulla jonkinlainen vihanhallintaongelma?

Mikä tarve sinulla ja muilla naisilla on pukeutua huomionhakuisesti? 

Voitteko vastata?  Oletko saanut häirintää osaksesi pukeutumisesi takia? 

No sinun vastauksesi oli kyllä minusta häirintään verrattavissa olevaa käytöstä, jos siis kirjoitit tuon halventavan kommentin. Eli mikä tarve sinulla on vastata jollekin ihmiselle noin, vaikket olet edes nähnyt niitä vaatteita?

Kaksi väärää ei tee yhtä oikeaa. Eli jonkun haukkuminen siksi, että sinusta toinen ei pukeudu oikealla tavalla, ei ole oikein. Sivistysvaltiossa ei ole oman käden oikeutta. Jollei henkilö pukeutumisellaan riko lakia, hän on vapaa pukeutumaan miten haluaa. Jos taas rikkoo, niin se ei ole sinun vaan virkavallan tehtävä puuttua asiaan.

Jos miehellä on sepalus auki huomaamattaan tai näkyy innostus vaatteiden läpi, syytetäänkö häntäkin seksuaalisesta tyrkyttämisestä. Toki jos vetää tiukat nahkahousut (vrt tiukka nahkahame), niin voihan se yrittää toki jotain viestittää mutta niinkuin näin yleisesti.

Onko tää jotain miesten toiveajattelua, että jos naisella näkyy liivit tms vahingossa että "uh ehkä se ei ollutkaan vahinko vaan se yrittää iskeä minua"? Ja sitten taas joillakin naisilla kateus (ihan turhaan) ohjaa ajattelua?

Jokatapauksessa, olen sitä mieltä että pääasia että ihmisellä on vaatteet - hän on ainakin yrittänyt.....

Vierailija
76/111 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on ikuisesti jäänyt mielen ala-asteen englanninopettaja, jolla aina paistoi liivit paitapuserosta läpi.

Kuule! Ei auta vaikka on nudet. Joskus ne voi näkyä jopa paremmin (esim. mustasta paidasta) kuin vaikka jokin värillinen ja kuviollinen! Eikä aina kyse ole välttämättä väristä ollenkaan vaan kupin mallista ja päällä olevasta kankaasta.

Vierailija
77/111 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulussa kannattaa keskittyä opiskeluun. Ylipäätään sellaista elämänvaihetta, jossa olisi tarpeen kytätä muiden vaatetusta, ei ole.

Vierailija
78/111 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimit kuten tähänkin asti. Käytät niitä liivejä ja valitset vielä liivit, joissa on kauniit olkaimet. Suurimmalle osalle ihmisistä se rumin osa siinä ulkonäössä ei todellakaan ole ne rintaliivien näkyvät olkaimet vaan ihan joku muu osa kehoa tai pukeutumista. Joten älä stressaa. Muoti muuttuu ja ennen alusvaatteiden näkyminen oli kauhea tyylivirhe. Mutta nykyisin kaikkine tatuointien, lävistysten ja läskien aikakaudella, tuo hihnojen näkyminen ei ole enää mikään ongelma. Hanki jotkut merkkirintsikat, jossa näkyy vielä suunnittelijan nimikin.

Vierailija
79/111 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mun mielestä haittaa, jos kesällä näkyy. Kuka hemmetti jaksaa paksut paidat päällä vain siksi, että rintsikat eivät näy. Viralliset tilaisuudet yms. tietty eri asia.

Nudet ja valkoiset balconette liivit on keksitty.

Sopivien rintaliivien löytäminen ei ole aina ihan niin yksinkertaista, että senkun menet ja ostat, ja vielä muka jotkut tietynlaiset.

Mistä johtuu etten ole löytänyt vielä yhtäkään nudea/valkoista liiviä, joka ei näkyisi paidan läpi? Olen toki aika kalpea eikä mikään niistä mätsää ihon sävyyn. Ei valkoinen eikä nude.

Sen sijaan joskus jopa mustat tai värilliset on näkyneet jonkun värillisen tai mustan vaatteen läpi vähemmän..

Vierailija
80/111 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinasin just kysyä, haittaako olkaimien näkyminen. Itselläni iso rintavarustus, eikä mitkään naruolkaimet kannattele rintoja, mutta kuitenkin toppeja tulee pidettyä ja usein rintsikoiden olkaimet valuu ohi topin olkaimien.

Kyllähän se tällaisen vanhemman rouvashenkilön silmään aika juntilta näyttää. Nuoremmat eivät ole siitä moksiskaan.

Itselläni on ollut jossain (paremmissa) vaatteissa, esim. juhlamekossa mekon sisällä olkasaumassa sellainen paikka, johon olkaimen saa laitettua. Siis pieni kaitanauha tms joka tulee nepparilla kiinni. Se pitää olkaimen paikallaan eikä tarvitse sitten häissä tai hautajaisissa pelätä, että olkaimet vilkkuvat. 

Johonkin trikootoppiin en ehkä lähtisi ompelijalla tällaista teettämään, mutta esitän harkittavaksi hakaneulaviritystä. Pienen hakaneulan saattaisi saada pujotettua huomaamattomasti olkasaumaan ja se voisi pitää olkaimen paikallaan. Tai ehkä pikemminkin niin, että jos liivin olkain on liikkuakseen, se siirtäisi sitä topin olkainta mukanaan.

Ihmisillä on eroja jo pelkästään hartioissa/hartialinjassa. Ja laihtuminenkin voi vaikuttaa että yhtäkkiä jokin vaate ei istukaan. Ehkä sinulle toimii mutta itse en halua pitää mitään hakaneuloja (olen nikkelillekin allerginen).

Maailmassa on suurempiakin ongelmia kuin se että joku näkee liivin olkaimet vahingossa.

Olkain vilahtaa, nostan sen - ja elämä jatkuu!