Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terapia heikensi oloa

Vierailija
03.06.2021 |

Terapiassa vaatimukset olivat todella korkealla tasolla. Kärsin masennuksesta enkä jaksanut hoitaa kaikkia niitä asioita terapian rinnalta, joita minulta odotettiin. Sinnittelin ja yritin, mutta uupumus meni niin pahaksi, etten nähnyt muuta vaihtoehtoa kuin lopettaa terapia. Tuntuu todella vaikealta. En ole vielä pystynyt puhumaan tapahtuneesta missään. Olen hirveän pettynyt.

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on todella korkea kynnys edes miettiä hakeutumista jollekin toiselle terapeutille. Hävettää epäonnistuminen terapiassa.

Vierailija
2/81 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia nostaa ikäviä, käsiteltäviä asioita pinnalle ja olo voi heiketä alussa. Tuossa samassa vaiheessa tein samoin kun sinä. Olisi kannattanut pysyä terapiassa ja karsia muusta, olisin päässyt nopeammin jaloilleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on todella korkea kynnys edes miettiä hakeutumista jollekin toiselle terapeutille. Hävettää epäonnistuminen terapiassa.

Terapiassa ei voi epäonnistua. Se on hoitoa, jonka tavoite on helpottaa oloasi pieni askelin. On aivan luonnollista, että sitä pakenee kun ikävät asiat nousevat pintaan. Lepäät hetken ja etsit uuden terapeutin. Kyse on myös kemioista.

Vierailija
4/81 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapia nostaa ikäviä, käsiteltäviä asioita pinnalle ja olo voi heiketä alussa. Tuossa samassa vaiheessa tein samoin kun sinä. Olisi kannattanut pysyä terapiassa ja karsia muusta, olisin päässyt nopeammin jaloilleni.

Terapeutti halusi yksilöterapian rinnalle muutakin hoitoa. Se ei toiminut. Kuormitusta tuli liikaa, kun päivistä tuli todella täysiä.

Vierailija
5/81 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terapeutti halusi yksilöterapian rinnalle muutakin hoitoa. Se ei toiminut. Kuormitusta tuli liikaa, kun päivistä tuli todella täysiä.

Tuntui kuin terapeutti olisi halunnut vähentää omia paineitaan sillä, että olisin käynyt säännöllisesti siellä täällä muuallakin käsittelemässä asioita. Aika eikä voimavarat eivät vain siihen riittäneet.

Vierailija
6/81 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terapiassa ei voi epäonnistua. Se on hoitoa, jonka tavoite on helpottaa oloasi pieni askelin. On aivan luonnollista, että sitä pakenee kun ikävät asiat nousevat pintaan. Lepäät hetken ja etsit uuden terapeutin. Kyse on myös kemioista.

Toivon jaksavani jossain vaiheessa etsiä uuden terapeutin. Kiitos tuesta.

Vierailija
7/81 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että yksilöterapiassa riittäisi että on valmis sitoutumaan tähän hoitoon. Minut yllätti todella se, että terapeutin näkemyksen mukaan olisi ollut hyvä käydä myös toisenlaisessa hoidossa terapian rinnalla. Terapiat ovat sen verran aikaavieviä, että jaksamisen olisi pitänyt olla huipputasolla, jos yksilöterapian rinnalla on säännöllisesti paljon muutakin.

Vierailija
8/81 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin että yksilöterapiassa riittäisi että on valmis sitoutumaan tähän hoitoon. Minut yllätti todella se, että terapeutin näkemyksen mukaan olisi ollut hyvä käydä myös toisenlaisessa hoidossa terapian rinnalla. Terapiat ovat sen verran aikaavieviä, että jaksamisen olisi pitänyt olla huipputasolla, jos yksilöterapian rinnalla on säännöllisesti paljon muutakin.

Lisähoitoa ei siis vain suositeltu, vaan terapeutti rupesi sen esiin nostettuaan muilla käynneillä säännöllisesti tivaamaan että olenko jo ottanut muualle yhteyttä, otanhan varmasti sinne yhteyttä jne.

Vierailija
9/81 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko ap olet ollut masentunut? Ei kaikki parane ikinä. Äitini oli n 45 vuotta masentunut, kävi terapiassa ja söi lääkkeitä eikä parantunut ikinä.

Vierailija
10/81 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanko ap olet ollut masentunut? Ei kaikki parane ikinä. Äitini oli n 45 vuotta masentunut, kävi terapiassa ja söi lääkkeitä eikä parantunut ikinä.

Minulla masennus on tullut jaksoina. Tarpeeksi vaikeuksia, niin masennus on tullut päälle. Muina aikoina on mennyt ihan hyvin.

Vierailija
11/81 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on pitkällisen sinnittelyn jälkeen todella väsynyt. Voi mennä pitkään ennen kuin voimavarat ja uskallus riittävät uudelleen terapian aloittamiseen jossain muualla. Tästä kokemuksesta on vielä todella vaikea puhua kenellekään.

Vierailija
12/81 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi terapeutti vaatii että pitäisi käydä muualla. Ihankuin ei haluaisi olla sinun terapeuttina. Voisiko tätä itse terapeuttia vaihtaa niin homma lähtisi sujumaan. Kävin kerran yhdellä psykiatrisella sairaanhoitajalla JOKA ITSE TOTESI ETTÄ EN OLE OIKEANLAINEN ASIAKAS HÄNELLE!  Ja totesin sen itsekin, että tältä henkilöltä en tule apua saamaan. Oli vielä kirjoittanut Kanta-järjestelmään että asiakas ei halua enää tulla. Suorastaan työnsi minut pois! Olin silloin kovasti masentunut ja ahdistunut ja olisin kaivannut keskusteluapua. Kriisikeskuskesta sitten sainkin hyvää ja asiallista keskusteluapua.

Vierailija
13/81 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeutti ei paranna ketään, vaan nostaa esiin käsiteltäviä asioita. Aika moni luulee, että terapeutti nostaa ojasta. Ei, vaan jokaisen on itse noustava. Käsittele ne asiat vähitellen, jotka ovat tervehtymisen esteenä.

Vierailija
14/81 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä oli se muu hoito, jota terapeutti sinulle suositteli? Tapahtuiko tämä suosittelu aina sen jälkeen, kun olit itse maininnut jostain asiasta, johon saisi ehkä hakemalla hoitoa?

"No kyllähän se selkä vielä vaivaa, kivut on niin kovat ettei meinaa pystyä nukkumaan."

"Viime kerralla suosittelin sinulle, että menisit hierojalle, olethan ottanut jo yhteyttä hierojaan?"

Vierailija
15/81 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä oli se muu hoito, jota terapeutti sinulle suositteli? Tapahtuiko tämä suosittelu aina sen jälkeen, kun olit itse maininnut jostain asiasta, johon saisi ehkä hakemalla hoitoa?

"No kyllähän se selkä vielä vaivaa, kivut on niin kovat ettei meinaa pystyä nukkumaan."

"Viime kerralla suosittelin sinulle, että menisit hierojalle, olethan ottanut jo yhteyttä hierojaan?"

Suositeltiin toisentyyppistä terapiaa muualla yksilöterapian rinnalle. Aika ja jaksaminen ei siihen riittänyt.

Vierailija
16/81 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi terapeutti vaatii että pitäisi käydä muualla. Ihankuin ei haluaisi olla sinun terapeuttina. Voisiko tätä itse terapeuttia vaihtaa niin homma lähtisi sujumaan. Kävin kerran yhdellä psykiatrisella sairaanhoitajalla JOKA ITSE TOTESI ETTÄ EN OLE OIKEANLAINEN ASIAKAS HÄNELLE!  Ja totesin sen itsekin, että tältä henkilöltä en tule apua saamaan. Oli vielä kirjoittanut Kanta-järjestelmään että asiakas ei halua enää tulla. Suorastaan työnsi minut pois! Olin silloin kovasti masentunut ja ahdistunut ja olisin kaivannut keskusteluapua. Kriisikeskuskesta sitten sainkin hyvää ja asiallista keskusteluapua.

Pitäisi käydä keskustelemassa terapeutin vaihtamisesta, jotta siihen saisi lääkärin puollon Kelaa varten. Ja pitäisi etsiä uusi terapeutti. En koe olevani siihen valmis.

Vierailija
17/81 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi käydä keskustelemassa terapeutin vaihtamisesta, jotta siihen saisi lääkärin puollon Kelaa varten. Ja pitäisi etsiä uusi terapeutti. En koe olevani siihen valmis.

Jos sinulla on lapsia, niin reipastu hyvä ihminen. Tuhoat muuten lastesikin elämän.

Vierailija
18/81 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on lapsia, niin reipastu hyvä ihminen. Tuhoat muuten lastesikin elämän.

Mitä hyötyä koet syyllistämisestä olevan? Uupumus tulee siitä, että ponnistelee liian pitkään yli voimavarojensa. Minun pitää saada tapahtuneeseen etäisyyttä ennen kuin olen valmis hakeutumaan jonnekin keskustelemaan tästä.

Vierailija
19/81 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapia ei ollut alussa. Nyt se on joka tapauksessa ohi.

Vierailija
20/81 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tästä ketjusta on apua myös muille, jotka joutuvat käsittelemään sitä, ettei terapia tuottanut hyvää lopputulosta. Näin voi käydä, jos käy huono tuuri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän