Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terapia heikensi oloa

Vierailija
03.06.2021 |

Terapiassa vaatimukset olivat todella korkealla tasolla. Kärsin masennuksesta enkä jaksanut hoitaa kaikkia niitä asioita terapian rinnalta, joita minulta odotettiin. Sinnittelin ja yritin, mutta uupumus meni niin pahaksi, etten nähnyt muuta vaihtoehtoa kuin lopettaa terapia. Tuntuu todella vaikealta. En ole vielä pystynyt puhumaan tapahtuneesta missään. Olen hirveän pettynyt.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tästä ketjusta on apua myös muille, jotka joutuvat käsittelemään sitä, ettei terapia tuottanut hyvää lopputulosta. Näin voi käydä, jos käy huono tuuri.

Sitäkö nyt meinaat surra ja masennella vuosikymmenet?

Vierailija
22/81 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauanko ap olet ollut masentunut? Ei kaikki parane ikinä. Äitini oli n 45 vuotta masentunut, kävi terapiassa ja söi lääkkeitä eikä parantunut ikinä.

Minulla masennus on tullut jaksoina. Tarpeeksi vaikeuksia, niin masennus on tullut päälle. Muina aikoina on mennyt ihan hyvin.

Itse olen introvertti ja älyttömän tunneherkkä.

Minua on auttanut paljon www.hidastaelamaa.fi

Olen tuntenut ja tunnen itseni huonommaksi kuin muut. Väsyn nopeasti.

Jotenkin vain olen tajunnut, että olen kumminkin ihan Ok.

Terapiassa olen käynyt, mutta terapeutti oli jäätävän kylmän asiallinen. Olis pitänyt valita joku muu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tästä ketjusta on apua myös muille, jotka joutuvat käsittelemään sitä, ettei terapia tuottanut hyvää lopputulosta. Näin voi käydä, jos käy huono tuuri.

Sitäkö nyt meinaat surra ja masennella vuosikymmenet?

Onko sinulla kaikki varmasti hyvin?

Vierailija
24/81 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
25/81 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täältä voi löytyä kursseja

https://www.paijathameenkesayliopisto.fi/koulutukset/?category=ammatill…

Tuliko viesti oikeaan ketjuun?

Vierailija
26/81 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapia nostaa ikäviä, käsiteltäviä asioita pinnalle ja olo voi heiketä alussa. Tuossa samassa vaiheessa tein samoin kun sinä. Olisi kannattanut pysyä terapiassa ja karsia muusta, olisin päässyt nopeammin jaloilleni.

Höpöhöpö 😤

Kaikille ei vaan sovi tai terapeutti on väärä ja osaamaton.

Ei terapia ihmeitä tee.

Vierailija
27/81 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapian rinnalla nimenomaan ei tule olla muuta keskusteluavun prosessia vaan se aika rauhoitetaan. Terapeuttisi oli epäpätevä tai ammattitaidoton. Prosessisi vaikeuttamisessa hänellä on ollut merkittävä vaikutus vaativuudellaan. Älä syytä itseäsi. Teit parhaasi.

Vierailija
28/81 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapeutti ei paranna ketään, vaan nostaa esiin käsiteltäviä asioita. Aika moni luulee, että terapeutti nostaa ojasta. Ei, vaan jokaisen on itse noustava. Käsittele ne asiat vähitellen, jotka ovat tervehtymisen esteenä.

Terapiaa korostetaan aivan liikaa. Se että 4 vuodessa opit ehkä tulemaan toimen yhden terapeutin kanssa, ei poista ulkomaailman ongelmia. Kuzipäitä esim työpaikalla.

Vierailija
29/81 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapian rinnalla nimenomaan ei tule olla muuta keskusteluavun prosessia vaan se aika rauhoitetaan. Terapeuttisi oli epäpätevä tai ammattitaidoton. Prosessisi vaikeuttamisessa hänellä on ollut merkittävä vaikutus vaativuudellaan. Älä syytä itseäsi. Teit parhaasi.

Samaa mieltä.

Mullekin suositteli muitakin terapioita rinnalla. Lopetin.

Vierailija
30/81 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on todella korkea kynnys edes miettiä hakeutumista jollekin toiselle terapeutille. Hävettää epäonnistuminen terapiassa.

Terapiassa ei voi epäonnistua. Se on hoitoa, jonka tavoite on helpottaa oloasi pieni askelin. On aivan luonnollista, että sitä pakenee kun ikävät asiat nousevat pintaan. Lepäät hetken ja etsit uuden terapeutin. Kyse on myös kemioista.

Ei pidä paikkaansa.

Terapiassa voi yhtälailla epäonnistua kuin missä tahansa vaikka ihmissuhteessa, koulussa ja työpaikalla.

Vierailija
31/81 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tuesta! Tällä kommentilla on minulle iso merkitys.

Vierailija
32/81 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä.

Etsitkö tilalle uuden terapeutin jossain vaiheessa?

Vierailija
33/81 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kehtasit lopettaa terapian? 

Vierailija
34/81 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi terapeutti vaatii että pitäisi käydä muualla. Ihankuin ei haluaisi olla sinun terapeuttina. Voisiko tätä itse terapeuttia vaihtaa niin homma lähtisi sujumaan. Kävin kerran yhdellä psykiatrisella sairaanhoitajalla JOKA ITSE TOTESI ETTÄ EN OLE OIKEANLAINEN ASIAKAS HÄNELLE!  Ja totesin sen itsekin, että tältä henkilöltä en tule apua saamaan. Oli vielä kirjoittanut Kanta-järjestelmään että asiakas ei halua enää tulla. Suorastaan työnsi minut pois! Olin silloin kovasti masentunut ja ahdistunut ja olisin kaivannut keskusteluapua. Kriisikeskuskesta sitten sainkin hyvää ja asiallista keskusteluapua.

Pitäisi käydä keskustelemassa terapeutin vaihtamisesta, jotta siihen saisi lääkärin puollon Kelaa varten. Ja pitäisi etsiä uusi terapeutti. En koe olevani siihen valmis.

Jos sinulla on lapsia, niin reipastu hyvä ihminen. Tuhoat muuten lastesikin elämän.

ÄÄLIÖ! Reipastu itse ja poistu typerine kommentteinesi!

Vierailija
35/81 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on todella korkea kynnys edes miettiä hakeutumista jollekin toiselle terapeutille. Hävettää epäonnistuminen terapiassa.

Terapiassa ei voi epäonnistua. Se on hoitoa, jonka tavoite on helpottaa oloasi pieni askelin. On aivan luonnollista, että sitä pakenee kun ikävät asiat nousevat pintaan. Lepäät hetken ja etsit uuden terapeutin. Kyse on myös kemioista.

Ei pidä paikkaansa.

Terapiassa voi yhtälailla epäonnistua kuin missä tahansa vaikka ihmissuhteessa, koulussa ja työpaikalla.

Kumman epäonnistumisesta on silloin kyse, terapeutin vai asiakkaan? Terapeutilla tulisi olla valmiudet toimia hoitosuhteessa asiakkaan vointi huomioiden.

Vierailija
36/81 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut mitään kehtaamista. Vaihtoehtoja ei ollut.

Vierailija
37/81 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä.

Etsitkö tilalle uuden terapeutin jossain vaiheessa?

En ole etsinyt. Ei ole saatavillakaan.

En ole ikinä uskonut terapiaan, terapeutteihin tai itseeni terapiassa.

Vierailija
38/81 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa.

Kumman epäonnistumisesta on silloin kyse, terapeutin vai asiakkaan? Terapeutilla tulisi olla valmiudet toimia hoitosuhteessa asiakkaan vointi huomioiden.

En kokenut saavani terapeutin tukea, jäin tuolissakin yksin. Omassa nojatuolissa ei tarvi maksaa kuin tuolin kulumisesta aikanaan.

Vierailija
39/81 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa.

Epäonnistuminen jos asetettu tavoite x vuotta ei toteudu.

Vierailija
40/81 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut mitään kehtaamista. Vaihtoehtoja ei ollut.

Oma hyvinvointi on etusijalla ei kenenkään muun tahtotila. Itse täällä eletään ja päätetään omista asioista. Ei siitä ole kenellekään - tilivelvollinen paitsi itselle - jos ei sovi niin ei sovi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi