Onko väärin jos kristitty kieltää vieraina olevaa avoparia nukkumasta yhdessä?
Eli sanotaan siis että kristitty emäntä ja isäntä kestittävät kaveripariskuntaa yön yli. kaveripariskunta ei ole naimisissa ja siksi heitä pyydetään nukkumaan eri huoneissa.
Kommentit (20)
Ihme jos tuommoisilla olisi minkäänlaista sosiaalista elämää ulkopuolisten kanssa
Ei tietenkään, mutta kiusallisiin tilanteisiin se voi johtaa. Siksi kannattaa varmistaa, että kaikki ovat etukäteen selvillä toistensa vakaumuksista ja pelisäännöistä.
Ei väärin, koska talossa eletään talon tavalla. Outoa kyllä, mutta jos se olisi isäntäväelle kynnyskysymys, niin voisin itse kyllä nukkua eri huoneessa kuin puolisoni.
On väärin. Se ei kuulu heille jos kaverit ovat avopari.
Vierailija kirjoitti:
Ihme jos tuommoisilla olisi minkäänlaista sosiaalista elämää ulkopuolisten kanssa
Tuo on ollut normi tässäkin maassa vuosisatojen ajan.
Vierailija kirjoitti:
Ei väärin, koska talossa eletään talon tavalla. Outoa kyllä, mutta jos se olisi isäntäväelle kynnyskysymys, niin voisin itse kyllä nukkua eri huoneessa kuin puolisoni.
Itse lähtisin menemään.
Vierailija kirjoitti:
Mä mieluiten nukkuisin jossain muualla kuin ystävän luona joka ei suhdetta hyväksy.
Sellaiseen tilanteeseen ei pitäisi ajautua, että aikuisia ihmisiä joutuu "kieltämään"
Jos arvot ovat noin erilaiset, yökyläilyt on parempi jättää väliin.
Vierailija kirjoitti:
Avoparilla?
On väärin. Mitä se toisten aikuisten parisuhde isäntäparille kuuluu. Vieraanvaraisuuteen kuuluu vieraiden kunnioittaminen.
Kyllä mä kunnioittaisin majoittajan vakaumusta vaikka itse ajattelisinkin toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avoparilla?
Avopareilla voi olla hyvin vilkas sodiaalinen elämä. Siksi he varmaan mieluummin nukkuvat hotelissa.
No jos huoneita riittää, niin mikäpä siinä. Saattaa olla, että en menisi toiste.
No on väärin. Miten olette edes ystäviä kun arvomaailmanne on noin erilainen?
On varmaan vieraita ihan riesaksi asti. Varmasti oikein rento meno muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä kunnioittaisin majoittajan vakaumusta vaikka itse ajattelisinkin toisin.
Kyllä, ja siksi en majoittuisikaan sellaiselle, jonka sääntöjä en voisi noudattaa.
Vapaaehtoisesti mielelläni voisin toimia toisen vakaumusta kunnioittaen, mutta jos kyseessä on vaatiminen tai "kieltäminen", se olisi ns. deal breaker.
Jos on noin tiukkaa, miksi ovat edes kutsuneet avoparin kylään? Kyllä he varmaan tietävät että pari ei jaa samoja arvoja heidän kanssaan.
Onhan se tuokin tapa päästä eroon epätoivotuista vieraista. Eivät varmaan toista kertaa erehdy kylään.
Eihän nykyään mikään isäntäporukka tuollaista ehdota, saati sitten vaadi.
Ei