Mitä iän tuomia muutoksia olette havainneet itsessänne?
Aloitan. Harmaita suortuvia. En ole värjännyt koska ei haittaa.
Naururyppyjä silmäkulmissa, ja otsassa vaakasuoria ryppyjä.
Olkapäät tuntuu välillä raskailta jos joutuu nostaa käsivarret.
Polvissa välillä tuntemuksia. Ihan uus juttu. Kuluma tulossa? Mitenköhän vois välttää?
Oon siis 47.
Kommentit (772)
Siro leukani on tehnyt tilaa sukuni naisten sammakkokasvoille.
Leuassa kasvaa niin jäykkiä karvoja, etten saa niitä irti pinseteillä. Ensimmäinen korvakarvakin löytyi.
Toisen ohimon hiukset ovat valkoisia ja kihartuvia. Nämä pois nyppimällä nuortuu 5v.
Kasvoista on lähtenyt väri. Kulmakarvojen ja silmäripsien värjääminen vain korostaa asiaa.
Olen iloinen ihminen mutta silmistä ja perusilmeestä on alkanut saada vaikutelman, että olen nähnyt jotain tosi synkkää ja kelailen sitä yhä. Kyse on luultavasti vain kolotuksista.
Hoikkuudesta ja liikunnallisuudesta huolimatta alan näyttää löysältä. Olen myös leventynyt ja lyhentynyt, vaikka paino ja rasvan määrä on sama.
Joku on talven aikana täyttänyt reiteni raejuustolla.
Olen alkanut ähistä liikkeelle lähtiessä.
Yksi lipastonlaatikko on varattu lastoille, tukisiteille ja -teipeille, lämpötyynyille ja lääkkeille.
Pukeudun lähinnä villavaatteisiin.
N42
Viihdyn kotona ja kävelyillä luontoa tarkkaillen. Ennen kävin kaupungilla aika usein kuluttamassa aikaa miten milloinkin.
Ensin meni kaukonäkö. Sitten lähinäkö. Ja lopulta ulkonäkö.
Olen huomannut, ettei ole yhtä viriili ja jaksavainen kuin ennen. Ennen jaksoi urheilla ja pysyi vetreänä, ja nykyään vähän kohmeisempi eikä urheilu innosta.
Rypyt eivät enää suoristu, kun naama rentoutuu. Ennen ryppyjä näkyi vaan ilmeillessä. N35
Paino ei laske vaikka harrastan liikuntaa, en syö ollenkaan sokeria ja muutenkin vähän.
Tämän ikäinen mies on lähes ikiliikkuja. Kykenee työhön käyttämättä energiaa.
Hampaat alkavat harveta, mutta sanoin hammaslääkärille ettei sillä ole väliä sillä niille vähillekään ei ole enää juuri käyttöä.
M52
Labia minora ovat pienentyneet ja ohentuneet. Mitähän seuraavaksi.
58
Olen itsevarmempi ja upeampi kuin ennen.
Ymmärrän paljon paremmin median vastenmielistä tapaa kiusata ja provosoida lukijoitaan ja kuinka olla itse triggeröitymättä heidän trollauksiinsa.
Uskallan sanoa suoraan, jos joku roimii väärin tai itselleen haitallisesti.
Olen muuttunut aika radikaalista kasvissyöjästä muiden ruokavaliot hyväksyväksi ( tosin hyväksyin tämän jo alle kolmekymppisenä). Mieli on joustavampi ja maailmankuva avarampi. Ymmärrän niin tavallisuutta kuin erilaisuutta. Olen enemmän oma itseni. Toki kaikkea pientä ja suurta kremppaa on tullut, mutta niistä en niin välitä.
Ikääntyessä ja elämän kokemuksien karttuessa tulin uskoon. Uskon nyt Herraan Jeesukseen,kun nuorempana en kyennyt
Kypsynyt henkisesti. Ymmärrän ihmisiä ja heidän ajattelutapojansa paremmin. Miten ikä tuokaan ymmärrystä! En pelkää enää elämää, tulevaisuutta enkä kuolemaa. Olen onnellisempi kuin nuorena.
Olen aina ollut introvertti. Tosin 5/6 osaa tähän astisesta iästäni en ollut edes kuullut moista sanaa. Piirre voimistuu. Voimistuu siten, että yhä useampi ... tuntuu typerykseltä. Lääkkeeksi riittää yksin oleminen.
Olen aloittajaa 15 vuotta nuorempi ja onneksi ei mitään tuommoista ole vielä näkyvissä.
Kädet ovat vanhat, jotenkin rypistyneet. Kuulo heikentynyt. Alkoholitoleranssi oleellisesti heikentynyt, melkein lasillinen jo humalluttaa ja toisesta lirahtaa tippa ellei enemmän. Kuntoiluun alkoholi tuo kyllä voimaa, testattu. Kaikki tämä sen jälkeen kun täytin 45. Neljässäkympissä jo tipahti yläluomet ja alkoi leukakarvojen kasvu ja joo, hiuksetkin oheni. Ikävä aikaa kun olin 20-30.
Järki ja ymmärrys sekä kokemukset ovat lisääntyneet. Niistä täysin tyytyväinen.
Sen olen huomannut, että ikä on todellakin vain numero. Ei tärkeintä ole, miltä päältä näyttää, vaan se miltä sisältä tuntuu💕