Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Le Monden toimittaja ihmettelee miksi Lipposen vaimo kehuskeli pyykkäämisellään ja kaupassakäymisellään, ei hän ollut mikään pääministeri

Vierailija
02.06.2021 |

"Marinia kohdellaan muita pääministereitä huonommin"

https://yle.fi/uutiset/3-11961743

Kommentit (122)

Vierailija
41/122 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se sairaan noloa, että muka tasa-arvoisessa Suomessa pääministerin korkeakoulutettu vaimo kehuu olevansa ilmainen piika miehelleen, ja on vielä ylpeä siitä.

Naiset eivät ikinä pääse Suomessa oikeasti eteenpäin, jos pääministerilläkin pitää olla vaimo piikomassa että hommat hoituu.

No jos tasa-arvoa kaivataan, niin onhan nykyisellä päämisterillä mies, joka voi hoitaa ostokset kuten muissakin perheissä, tai tilata netistä itse maksaen.

Tasa-arvoisessa maassa puolison ei tarvitse uhrata uraansa toisen takia. Suomella on oikeasti varaa hoitaa pääministerin talous ilman, että jonkun täytyy uhrautua.

Uhrautua?

Niin. Miksi akateemisen menestyvän ihmisen pitäisi ryhtyä ’kotirouvaksi’? Haluammeko sellaista yhteiskuntaa? Minä en.

Minäkin haluan sellaisen yhteiskunnan, jossa kahden akateemisen aikuisen perhe saa kuukaudessa 1000 euron verottoman ruokaedun ja tietty maksuttoman asunnon. Koska emme halua yhteiskuntaa, jossa on eriarvoisuutta.

Minä haluan, että ne, jotka kantavat suurimman vastuun, saavat myös kunnon edut. Itse en olisi tämän pääministerikauden aikana olisi halunnut olla pääministeri.

Vierailija
42/122 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lipposen aikoina ei noita etuja vielä ollut.  Nuo etuudet tulivat vasta myöhemmin.

Siinäkin VNK virkamiehet töppäsivät tosi raskaasti, kun antoivat väärää tietoa.

Ei siis ihme, että mokasivat myös Sannan kohdalla, kun eivät osanneet neuvoa ja ohjata oikein.

Eivät tarkastaneet verottajalta, että mikä on verotettavaa etua ja mikä ei.

Eihän tuo maksettu aamiainen ja kylmät ateriat ole se ydin, vaan se, ettei niistä ole maksettu veroja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/122 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääministerillä on puoliso, joka voi hoitaa asioita silloin, kun pääministeri ei itse ehdi. Sitä varten avioliitot ovat, että yhdessä tehdään. Niin muutkin poliitikot ovat asioita järkänneet. Heillä se vain on useimmiten ollut vaimo, joka on pyörittänyt lapsiperhearkea. On ihan hyvä jos pääministerin perhe pysyy normaalissa arjessa mukana, eikä katoa mihinkään eliittikuplaan, jossa ei ole mitään tietoa siitä, miten muut elävät.

Ei. Suomella on varaa pyörittää pääministerin taloutta niin, että pääministerin puoliso saa elää omaa elämäänsä. Miksi ihailla jotain kotirouvakulttuuria?

Ei kukaan sanonut, että pääministerin puolison täytyy ruveta kotimieheksi. Muutkin ihmiset käyvät töissä, hoitavat perheensä ja tekevät jopa uraa. Ei kaikkien poliitikkojen vaimot ole myöskään kotirouvia, vaikka olisivatkin ottaneet miestään suuremman vastuun perheen arjesta. Eikä se, että toinen ottaa suuremman vastuun tarkoita, että pääministeri lykkäisi kaiken vastuun miehelleen. Jos he tarvitsevat lisäparin käsiä, he voivat sen omilla palkoillaan palkata. Ei kuulu valtiolle. 

Vierailija
44/122 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se sairaan noloa, että muka tasa-arvoisessa Suomessa pääministerin korkeakoulutettu vaimo kehuu olevansa ilmainen piika miehelleen, ja on vielä ylpeä siitä.

Naiset eivät ikinä pääse Suomessa oikeasti eteenpäin, jos pääministerilläkin pitää olla vaimo piikomassa että hommat hoituu.

No jos tasa-arvoa kaivataan, niin onhan nykyisellä päämisterillä mies, joka voi hoitaa ostokset kuten muissakin perheissä, tai tilata netistä itse maksaen.

Tasa-arvoisessa maassa puolison ei tarvitse uhrata uraansa toisen takia. Suomella on oikeasti varaa hoitaa pääministerin talous ilman, että jonkun täytyy uhrautua.

Uhrautua?

Niin. Miksi akateemisen menestyvän ihmisen pitäisi ryhtyä ’kotirouvaksi’? Haluammeko sellaista yhteiskuntaa? Minä en.

Minäkin haluan sellaisen yhteiskunnan, jossa kahden akateemisen aikuisen perhe saa kuukaudessa 1000 euron verottoman ruokaedun ja tietty maksuttoman asunnon. Koska emme halua yhteiskuntaa, jossa on eriarvoisuutta.

Nythän vaalit, oletko ehdolla? Ensin kuntapolitiikkaan ja sitten valtakunnan tasolle vaikuttamaan ja viemään omia arvoja eteen päin.

Olen ehdolla ja puolue on SD. Jos se on kyllin hyvä pääministerille, se kelpaa koko kansalle. Kunta pitää meistä huolta ja ateriat tuodaan kotiin, koska eihän akateeminen voi olla kotirouvana.

Vierailija
45/122 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marin saa palkkaa, jolla voi ostaa tarvitsemansa palvelut, joihin sisältyy myös muita palveluita hankkivat palvelut. Ei ole vaikea asia. Ihan sama hankkiiko virkamiehet vai joku muu, kunhan loppulasku menee käyttäjälle.

Mutta mikä on se raja kuinka paljon ministerit ja edustajat sitten voivat käyttää valtion tarjoamia etuja? Miksi vaan pääministerin edut ovat nyt se ongelma?

Vierailija
46/122 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uhrautua?

Kuule kusipää, joillakin työntekijöillä on etuja ja tulee olemaan aina.

Lähes kaikki firmate antavat etuja joidenkin yritysten työntekijöille, esim. 30 % alennuksia, bonuksia,

ylimääräistä työterveyshuolto jopa hammaslääkäreistä lähtien.

Ilmaista aamupalaa.

Kannattaa opiskella ja tai olla muuten aktiviinen, että saa työpaikan, jossa on palkan lisäksi tarjota muitakin etuja.  

Kismittäähän tavan mammaa jos lukenut vuosikausia yliopistossa, mutta pääsekään mihinkään töihin.

Sen sijaan kun joku ammattikoulusta valmistunut saa välittömästi töitä, pääsee tienaamaan heti omalla alallaan.

Vierailija
47/122 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uhrautua?

Minä haluan, että ne, jotka kantavat suurimman vastuun, saavat myös kunnon edut. Itse en olisi tämän pääministerikauden aikana olisi halunnut olla pääministeri.

Sanna halusi kunnon edut myös suvulleen. Jos työn takia syö  pääosin muualla kuin Kesärannassa, niin ei ole ihan yleistä ostattaa valtiolla ruokia vierailulle tulleille sukulaisille.

Vierailija
48/122 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marin saa palkkaa, jolla voi ostaa tarvitsemansa palvelut, joihin sisältyy myös muita palveluita hankkivat palvelut. Ei ole vaikea asia. Ihan sama hankkiiko virkamiehet vai joku muu, kunhan loppulasku menee käyttäjälle.

Mutta mikä on se raja kuinka paljon ministerit ja edustajat sitten voivat käyttää valtion tarjoamia etuja? Miksi vaan pääministerin edut ovat nyt se ongelma?

Oota kun julkastaan Mäntyniemen ja Kultarannan kaikki ylläpitokustannukset. 

Vierailija
49/122 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lipposeen verrattuna Marinia lyödään kyllä ihan suotta. PM on Suomen tärkein ihminen ja kun hän asuu virka-asunnossaan niin kyllä minusta silloin pitäisi siihen kuulua myös ruokailukin. Eri asia olisi mikäli PM asuisi omassa asunnossaan ja tilaisi sinne aamiaista.

Vierailija
50/122 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääministerillä on puoliso, joka voi hoitaa asioita silloin, kun pääministeri ei itse ehdi. Sitä varten avioliitot ovat, että yhdessä tehdään. Niin muutkin poliitikot ovat asioita järkänneet. Heillä se vain on useimmiten ollut vaimo, joka on pyörittänyt lapsiperhearkea. On ihan hyvä jos pääministerin perhe pysyy normaalissa arjessa mukana, eikä katoa mihinkään eliittikuplaan, jossa ei ole mitään tietoa siitä, miten muut elävät.

Ei. Suomella on varaa pyörittää pääministerin taloutta niin, että pääministerin puoliso saa elää omaa elämäänsä. Miksi ihailla jotain kotirouvakulttuuria?

Ei kukaan sanonut, että pääministerin puolison täytyy ruveta kotimieheksi. Muutkin ihmiset käyvät töissä, hoitavat perheensä ja tekevät jopa uraa. Ei kaikkien poliitikkojen vaimot ole myöskään kotirouvia, vaikka olisivatkin ottaneet miestään suuremman vastuun perheen arjesta. Eikä se, että toinen ottaa suuremman vastuun tarkoita, että pääministeri lykkäisi kaiken vastuun miehelleen. Jos he tarvitsevat lisäparin käsiä, he voivat sen omilla palkoillaan palkata. Ei kuulu valtiolle. 

Miksi ei kuulu valtiolle? Kyseessä on valtion korkein virka. Maailmalla olen ollut paljon tekemisissä korkeiden virkamiesten kanssa ( ei valtionjohtoa) ja on ihan normaalia, että korkeilla viranomaisilla on henkilökunta, jotka pyörittävät virka-asuntoa. Ei USAn ilmavoimien komentajan vaimo siivoa ja käy kaupassa, vaan edustaa. Henkilökunta huolehtii käytännön asiat. En halua sellaista käytäntöä Suomessa virkamiehille, mutta minusta on ihan järjetöntä, ettei pääministerin talous Suomessa hoidu samalla tasolla, kuin tosiaan vaikka amerikkalaisen kenraalin.

Vierailija
51/122 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uhrautua?

Kuule kusipää, joillakin työntekijöillä on etuja ja tulee olemaan aina.

Lähes kaikki firmate antavat etuja joidenkin yritysten työntekijöille, esim. 30 % alennuksia, bonuksia,

ylimääräistä työterveyshuolto jopa hammaslääkäreistä lähtien.

Ilmaista aamupalaa.

Kannattaa opiskella ja tai olla muuten aktiviinen, että saa työpaikan, jossa on palkan lisäksi tarjota muitakin etuja.  

Kismittäähän tavan mammaa jos lukenut vuosikausia yliopistossa, mutta pääsekään mihinkään töihin.

Sen sijaan kun joku ammattikoulusta valmistunut saa välittömästi töitä, pääsee tienaamaan heti omalla alallaan.

Luitko edes tätä ketjua? Tässä sanottiin hieman aikaisemmin "Tasa-arvoisessa maassa puolison ei tarvitse uhrata uraansa toisen takia. Suomella on oikeasti varaa hoitaa pääministerin talous ilman, että jonkun täytyy uhrautua". ja "Miksi akateemisen menestyvän ihmisen pitäisi ryhtyä ’kotirouvaksi’?"

Sillä viitattiin siihen, että pääministerin puolisolla ei ole velvollisuutta ostaa itse omia ruokiaan. Jos ostaa, niin uhrautuu.

Tasa-arvoisessa maassa kaikilla on oltava mahdollisuus samaan eli kahden akateemisen perheessä ei kummallakaan voi olla velvollisuutta ostaa ruokaa, sitä varten yhteiskunnan tulee tulla apuun ja hankkia ruokatarvikkeet. Silloin koulutettu väki voi keskittyä siihen, minkä osaa parhaiten. Vaikka tekemään hallittuja konkursseja uudestaan ja uudestaan.

Kaikissa firmoissa tiedetään, että verotettava työsuhde-etu on verotettava työsuhde-etu. Jopa lounassetelit katsotaan verotettavaksi tuloksi bonuksista puhumattakaan. Pääministeri ei saa olla yleisen oikeuskäytännön ulkopuolella!

Vierailija
52/122 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset osaavan kyllä kurjuuden maksimoinnin varmaan paremmin kuin mikään muu kansakunta. Kukaan ei ansaitse mitään, kenenkään ansioista ei saa olla ylpeä vaan kaikki elämässään menestyjät tulee välittömästi painaa mahdollisimman alas, kiiitosta ei sanota mistään. Parempi kun pääministeri nöyränä asuisi perunakellarissa naurista syöden, että osaisi asettua tämän köyhän ja kurjan Suomen kansan asemaan. Ei ihme että naapuritkin nauraa meille.

Vierailija
53/122 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se Marinin puolison firma ole viittä vaille konkurssissa? Ja Päivi Lipponen nostaa sopeutumiseläkettä, jos oikein muistan?

Vierailija
54/122 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei kuulu valtiolle? Kyseessä on valtion korkein virka. Maailmalla olen ollut paljon tekemisissä korkeiden virkamiesten kanssa ( ei valtionjohtoa) ja on ihan normaalia, että korkeilla viranomaisilla on henkilökunta, jotka pyörittävät virka-asuntoa. Ei USAn ilmavoimien komentajan vaimo siivoa ja käy kaupassa, vaan edustaa. Henkilökunta huolehtii käytännön asiat. En halua sellaista käytäntöä Suomessa virkamiehille, mutta minusta on ihan järjetöntä, ettei pääministerin talous Suomessa hoidu samalla tasolla, kuin tosiaan vaikka amerikkalaisen kenraalin.

USAn ilmavoimien komentaja ei saa päättää, missä asuu. Hänelle määrätään virkapaikka ja siellä on tietty henkilökunta. Asunto ja palveluskunta on osa palkkaa, mutta valintana ei ole oma yksityiskoti, siellä voi korkeinyaan lomailla.

Suomessa pääministeri saa vapaasti valita, missä asuu. Turvamiesten kannalta Kesäranta on kätevä, mutta ei siellä ole pakko asua.

Vierailija
55/122 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se Marinin puolison firma ole viittä vaille konkurssissa? Ja Päivi Lipponen nostaa sopeutumiseläkettä, jos oikein muistan?

Hän oli osaomistaja ko. yrityksessä mutta päivätyönsä on aivan muualla.  

Vierailija
56/122 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset osaavan kyllä kurjuuden maksimoinnin varmaan paremmin kuin mikään muu kansakunta. Kukaan ei ansaitse mitään, kenenkään ansioista ei saa olla ylpeä vaan kaikki elämässään menestyjät tulee välittömästi painaa mahdollisimman alas, kiiitosta ei sanota mistään. Parempi kun pääministeri nöyränä asuisi perunakellarissa naurista syöden, että osaisi asettua tämän köyhän ja kurjan Suomen kansan asemaan. Ei ihme että naapuritkin nauraa meille.

Älä nyt mun takia vaivaudu.

Vierailija
57/122 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minustakin on ihan kohtuullista, jos valtionjohtajille vaikka on oma kotiapulainen, joka hoitaa ruokien hankkimisen, säilytyksen ja vaikka välillä myös kokkaamisen, mutta ne itse ruuat voisi kyllä pm maksaa ihan omasta pussistaan. Tai ainakin joku katto olla sille, paljonko veronmaksajien rahaa kuukausitasolla niihin eväisiin saa käyttää. Yli 800€ kuussa on suuri summa pelkkään ruokaan kolmehenkiseltä perheeltä, eikä tuokaan ilmeisesti kata muuta kuin aamiaiset ja kylmät tuotteet. Puhumattakaan sitten siitä, että kuuluuko veronmaksajille ylipäätään koko pääministerin perheen ruokkiminen vai lasketaanko tuo pelkästään pääministerin omiin ateriakuluihin.

Kyllä tähän nyt läpinäkyvyyttä ja uudet selkeät säädökset tarvitaan. Sanna Marin itse tuskin on tässä sen enempää väärin toiminut kuin edeltäjänsäkään, mutta vastaisuuden varalle asiat pitää nyt kuitenkin selvittää ja miettiä uudestaan.

Vierailija
58/122 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D :D :D

Monessako perheessä mies tekee ruokaostokset? :D :D :D Aivan, ei yhdessäkään! MIKSI Marinin miehen pitäisi ostaa ruuat, eivät muutkaan miehet sellaista tee!

Meidän perheessä mies vastaa kaikista ruokaostoksista. Tuskin ollaan ainoita. Aika avuton mies Sannalla, jos ei voi kaupassa käydä.

Vierailija
59/122 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oota kun julkastaan Mäntyniemen ja Kultarannan kaikki ylläpitokustannukset. 

Ne ovat ensisijaisesti edustustiloja. Käytännössä presidentti ei asu Mäntyniemessä, koska se on kolkko ja hankala kodiksi.

Vierailija
60/122 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokuhan öyhötti täällä vasta että hänestä pääministerille kohtuullinen liksa olisi 5000€ ilman mitään etuja, sen olisi valmis hyväksymään. 😂😂 Persuöyhöt. Ei Mestari Halla-ahokaan suostuisi tuohon, eikä haluaisi olla kansanedustajakaan tolla liksalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi