Le Monden toimittaja ihmettelee miksi Lipposen vaimo kehuskeli pyykkäämisellään ja kaupassakäymisellään, ei hän ollut mikään pääministeri
"Marinia kohdellaan muita pääministereitä huonommin"
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. Päivi Lipponen ei ollut mikään Sanna Marin silloin.
Eihän niin väittänytkään...
Lähtee taas sivuraiteille.
Päivi kumminkin hoiti demari-tyyliin hommat.
Maksoi itse kumminkin 👍
Vierailija kirjoitti:
Päivi Lipponen joka normaalisti ei suostu kommentoimaan yhtään mitään, rupeaa meuhkaamaan yhtäkkiä jostain omasta siivoamisestaan.... Todella outoa.
Onko outoa korjata väärää tietoa, jos aiheettomasti syytetään etujen väärinkäytöstä ja rinnastetaan nykyisen pääministerin ahneuteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan se sairaan noloa, että muka tasa-arvoisessa Suomessa pääministerin korkeakoulutettu vaimo kehuu olevansa ilmainen piika miehelleen, ja on vielä ylpeä siitä.
Naiset eivät ikinä pääse Suomessa oikeasti eteenpäin, jos pääministerilläkin pitää olla vaimo piikomassa että hommat hoituu.
No jos tasa-arvoa kaivataan, niin onhan nykyisellä päämisterillä mies, joka voi hoitaa ostokset kuten muissakin perheissä, tai tilata netistä itse maksaen.
Tasa-arvoisessa maassa puolison ei tarvitse uhrata uraansa toisen takia. Suomella on oikeasti varaa hoitaa pääministerin talous ilman, että jonkun täytyy uhrautua.
Uhrautua?
Vierailija kirjoitti:
Pääministerillä on puoliso, joka voi hoitaa asioita silloin, kun pääministeri ei itse ehdi. Sitä varten avioliitot ovat, että yhdessä tehdään. Niin muutkin poliitikot ovat asioita järkänneet. Heillä se vain on useimmiten ollut vaimo, joka on pyörittänyt lapsiperhearkea. On ihan hyvä jos pääministerin perhe pysyy normaalissa arjessa mukana, eikä katoa mihinkään eliittikuplaan, jossa ei ole mitään tietoa siitä, miten muut elävät.
Ei. Suomella on varaa pyörittää pääministerin taloutta niin, että pääministerin puoliso saa elää omaa elämäänsä. Miksi ihailla jotain kotirouvakulttuuria?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivi Lipponen joka normaalisti ei suostu kommentoimaan yhtään mitään, rupeaa meuhkaamaan yhtäkkiä jostain omasta siivoamisestaan.... Todella outoa.
Onko outoa korjata väärää tietoa, jos aiheettomasti syytetään etujen väärinkäytöstä ja rinnastetaan nykyisen pääministerin ahneuteen?
Ehdottomasti Päivi toimi oikein ja antoi selvityksen.
Sannalta ei saa suoraa vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivi ei ole koskaan ollut pääministeri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärinkäytöstä? Etujen käyttö ei ole väärinkäyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. Päivi Lipponen ei ollut mikään Sanna Marin silloin.
Eihän niin väittänytkään...
Lähtee taas sivuraiteille.
Päivi kumminkin hoiti demari-tyyliin hommat.
Maksoi itse kumminkin 👍
Oudointa on, että demari tekee noin demarille ja vielä pj.lle juuri vaalien aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan se sairaan noloa, että muka tasa-arvoisessa Suomessa pääministerin korkeakoulutettu vaimo kehuu olevansa ilmainen piika miehelleen, ja on vielä ylpeä siitä.
Naiset eivät ikinä pääse Suomessa oikeasti eteenpäin, jos pääministerilläkin pitää olla vaimo piikomassa että hommat hoituu.
No jos tasa-arvoa kaivataan, niin onhan nykyisellä päämisterillä mies, joka voi hoitaa ostokset kuten muissakin perheissä, tai tilata netistä itse maksaen.
Tasa-arvoisessa maassa puolison ei tarvitse uhrata uraansa toisen takia. Suomella on oikeasti varaa hoitaa pääministerin talous ilman, että jonkun täytyy uhrautua.
Uhrautua?
Niin. Miksi akateemisen menestyvän ihmisen pitäisi ryhtyä ’kotirouvaksi’? Haluammeko sellaista yhteiskuntaa? Minä en.
Ehkä tarkoitti, että puolisokin voi hoitaa nuo hommat...? Päivikin oli töissä silloin.
Vierailija kirjoitti:
Minua eniten ihmetyttää kun hän sanoi olleensa yläkerrassa vuokralla.
Mikä siinä ihmetyttää. Kesärannassa on julkinen puoli ja yläkerrassa yksityisasunto, josta Lipposet maksoivat aikoinaan vuokraa. Sittemmin siitä tuli verotettava asuntoetu ja Marini poisti verotettavuuden kokonaan.
Le Monde on oikeastikin vasemmistolainen sanomalehti, niin puffaa Marinia. Harmi et Yle antaa ymmärtää et le Monde ois objektiivinen lehti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uhrautua?
Niin. Miksi akateemisen menestyvän ihmisen pitäisi ryhtyä ’kotirouvaksi’? Haluammeko sellaista yhteiskuntaa? Minä en.
Minäkin haluan sellaisen yhteiskunnan, jossa kahden akateemisen aikuisen perhe saa kuukaudessa 1000 euron verottoman ruokaedun ja tietty maksuttoman asunnon. Koska emme halua yhteiskuntaa, jossa on eriarvoisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Päivin avautuminen aiheesta oli NOLO. Ymmärsiköhän itsekään mikä ero hänellä ja Marinilla on.
Muutenkin tämä koko kohu on kummallinen ja vähän turhan räikeä yritys liata Marinin mainetta.
Niin nolo. Hermostunut opettaja, oikein pilkun fiilaaja. Itse meistä jokainen ruokansa hakee, vaikka on lapsia ja käy työssä. Saman puolueen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uhrautua?
Kummasti tämä tapa loppui kun pääministerillä ei olekaan enää rouvaa vaan mies. Kannattaa seurata mitä miehet jättää tekemättä ja ottaa mallia naiset.
Vierailija kirjoitti:
Tottahan tuo on. Päivi Lipponen ei ollut pääministeri, tuskin ois pyykännyt ja kokannut jos ois ollut.
Joo, mutta jos Päivi olisi ollut pääministeri, Paavo olisi pyykännyt ja kokkaillut. Mutta tämä Suomen Prinssi eli mikä Räikkönen nyt olikan ei ilmeisesti osaa sen paremmin pyykätä kuin kokkaillakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärinkäytöstä? Etujen käyttö ei ole väärinkäyttöä.
Tää on outo homma että monen mielestä edun käyttö on aina väärinkäyttöä ja sekin, että edun käyttö on jotenkin eri asia kuin se että maksaisi saman asian omalla palkallaan.
Etu on usein osa palkkaa. Jos etua ei olisi, palkka olisi korkeampi. Marinin tapauksessa on ihan sama maksaako valtio hänen ruokailunsa edun muodossa vai palkan muodossa.
Veroasioihin en tässä puutu, enkä tiedä kenen olisi pitänyt tutkia miten kyseistä etua verotetaan. Ei kuitenkaan ainakaan Marinin, koska sellainen ei kuulu pääministerin tehtäviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uhrautua?
Minäkin haluan sellaisen yhteiskunnan, jossa kahden akateemisen aikuisen perhe saa kuukaudessa 1000 euron verottoman ruokaedun ja tietty maksuttoman asunnon. Koska emme halua yhteiskuntaa, jossa on eriarvoisuutta.
Nythän vaalit, oletko ehdolla? Ensin kuntapolitiikkaan ja sitten valtakunnan tasolle vaikuttamaan ja viemään omia arvoja eteen päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottahan tuo on. Päivi Lipponen ei ollut pääministeri, tuskin ois pyykännyt ja kokannut jos ois ollut.
Joo, mutta jos Päivi olisi ollut pääministeri, Paavo olisi pyykännyt ja kokkaillut. Mutta tämä Suomen Prinssi eli mikä Räikkönen nyt olikan ei ilmeisesti osaa sen paremmin pyykätä kuin kokkaillakaan.
Pääministerin mies on töissä ja siinä sivussa hänellä oli myös oma yritys.
Tuskin niin ihmeesti ehti kotona olla.
Paavo tarkan euron miehenä otti Päiviltä vuokraa Kesärannassa asmumisesta.