En ymmärrä miksi terveet ja nuoret tilaavat kotiinsa ruokaa? ennen se oli
Vain iäkkäiden ihmisten juttu, että kotiin tuli ruokapalvelusta päivällinen ja lounaus keittiöltä, kun itse ei enää kyennyt valmistamaan esim. Dementikot
Kommentit (46)
En pidä ruuanlaitosta.
En pidä siivoamisesta.
En pidä hiusteni laittamisesta.
En pidä vaatekaupoissa juoksemisesta.
Köytän palveluita.
Voi, tilaisin jos tänne asti kuljetettaisi.
No kaikki ei koko ajan mieti, että pitää saada mahdollisimman paljon sukanvarteen pahan päivän varalle. On nuoria, terveitä ja koulutettuja ihmisiä, joilla on varaa elää itsensä näköistä elämää. Kotiruoka ei suinkaan ole aina paras vaihtoehto, vaikka niin uskotellaan. Mä kolmen lapsen yrittäjä-äitinä vaan taputtelen käsiäni, jos tilataan ruokaa kotiin, käydään ulkona syömässä tai tilataan joko ruoka-ainekset tai valmiiksi viikoksi mietityt setit kotiin. Yksin itselleen kokkaaminen oli jo opiskeluaikana kerrassaan mälsää puuhaa - ja nyt perheellisenä keski-ikäisenä sitä on kyllä saanut tehdä riittämiin. Kannustan myös lapsiani hankkimaan sellainen koulutuksen ja ammattn, että voi ostaa palveluja. Meillä syödään paljon muiden tekemää ruokaa, siivooja käy silloin tällöin, taloyhtiössä maksetaan lumien luonnista ja käytetään kampaajia, partureita ja hierojia. Toki mulla on kirjanpitäjä ja someassari, joille maksan työstä. Marttyyrinä voisin tehdä kaiken itse, mutta se on mulle aivan eri fiilis tulla siivottuun kotiin, valmiiseen pöytään kuin itse väsätä kaikki alusta alusta alkaen. Mieluummin teen sitä, mistä mulle maksetaan, missä olen hyvä ja mistä nautin. Ehkä nuoretkin.
Jos ei yksinkertaisesti osaa laittaa ruokaa. Minä en osannut nuorena aikuisena. Eikä kyllä kiinnostanut opetellakaan. Keitin kahvia ja söin leipää jos oikein muistan. Jogurttia ja hedelmiä myös. Nykyisin laitan itse jonkunlaista ruokaa, olen opetellut laittamaan edes jotain. Jos on rahaa, niin syö varmaan paremmin kun tilaa valmista, jos ei osaa itse tehdä.
Mitä ihmettä selität? Ainut ihminen jonka tiedän tilaavan ruokaa päivittäin kotiinsa on lähemmäs 100v mummoni. Välillä ateriapalvelusta, välillä pizzeriasta.
Itse tilaan ruokaa kotiin ehkä kerran kuussa, olen 26v.
Tilasin jo ennen koronaa terveelliset safkat ruuan verkkokaupasta kotiovelle. En omista autoa, polkupyörällä joutuisi hakemaan monet kerrat viikossa. Tulee vähemmän heräteostoksia tai mäkkäriä matkan varrella. Aikaa jää muuhun. Miksi se pitäisi käyttää nimenomaan kaupassa pyörimiseen, ei se tee ihmisestä sen parempaa.