Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä miksi terveet ja nuoret tilaavat kotiinsa ruokaa? ennen se oli

Vierailija
02.06.2021 |

Vain iäkkäiden ihmisten juttu, että kotiin tuli ruokapalvelusta päivällinen ja lounaus keittiöltä, kun itse ei enää kyennyt valmistamaan esim. Dementikot

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua mikä laiskuus teillä! Mä en ymmärrä mä on 28v.

Pidän aina kaapissa kaikki kuivat aineet. Jos joku tyyliin juusto puuttuu, niin haen kaupasta.

Vesi, jauho, hiiva, suola taikina kohoamaan. Meet sillä välin kauppaan. Mä en ymmärrä miten tää vie sen enempää aikaa??

Samalla hinnalla saa 2 pellillistä pitsaa täynnä herkkuja.

30 eurolla saa kaupasta vihanneksia, hedelmiä, protskua (jossain muodossa), kuivat aineet.

Apuvaaa olen 30v mummeli :(

Vierailija
22/46 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuo noutoruoka aika laiskan vaikutelman terveestä ja nuoresta ihmisestä antaa. Ei tulisi itselläni mieleenkään tuhlata rahaa tilaamalla ruokaa, kun itsekin voi pikaruokaa hakea ja yleensä parasta tulee kuitenkin kotona tekemällä.

Mulla on hyväpalkkainen työ ja varaa tilata. Tuhlaan mieluummin rahaani kuin aikaani. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole autoa ja kauppaan on matkaa.

tilaan kerran kuussa kotiin ruokaostokset.

Vierailija
24/46 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuo noutoruoka aika laiskan vaikutelman terveestä ja nuoresta ihmisestä antaa. Ei tulisi itselläni mieleenkään tuhlata rahaa tilaamalla ruokaa, kun itsekin voi pikaruokaa hakea ja yleensä parasta tulee kuitenkin kotona tekemällä.

No eihän se tarkoita, että ihminen on laiska vaikka ei kokkaa. Voihan olla, että sen nuoren mielestä on tärkeämpää priorisoida aika vaikkapa opiskelulle ja kuntoilulle kuin kokkaamiselle. Ja eikä se nuoruus myöskään automaattisesti tarkoita sitä, että on köyhä. Kotona tehty ruoka on hyvää, jos osaa kokata. Kaikki eivät osaa/halua ja se on ihan ok. Ruokaa voi tilata myös laadukkaista ja terveellisestä ravintoloista, ei sen aina tarvitse olla esim. pizzaa tai kebabbia mitä jotkut luulevat noutoruuan pelkästään olevan.

Kokkailu on mitä paras yleisivistys mitä voi olla!

Vierailija
25/46 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän aina kaapissa kaikki kuivat aineet. Jos joku tyyliin juusto puuttuu, niin haen kaupasta.

Vesi, jauho, hiiva, suola taikina kohoamaan. Meet sillä välin kauppaan. Mä en ymmärrä miten tää vie sen enempää aikaa??

30 eurolla saa kaupasta vihanneksia, hedelmiä, protskua (jossain muodossa), kuivat aineet.

Köyhät on aina joutuneet tekemään itse. Välttämättömyys ei silti ole hyve.

Vierailija
26/46 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynuoret on kaikki rikkaita tubettajia ja instaajia. Niillä on kyllä varaa elää leveästi.

Vierailija
27/46 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei terveet nuore kasvata itse viljojaan ja leivo itse leipiään, teurasta sikojaan ja tee tulta kahdella kepillä. Tai no ei sitä tultakaan tarvitse ja asua voi ihan hyvin luolissa tai ainakin tehdä lautahökkelin, talojakin mokomat ostaa valmiina! 

Vierailija
28/46 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätini kun on dementikko hän ei ,kyllä tilaa Itsenäisesti kotipalvelusta ruokaa, eikä mitään, johan se sanoo sana dementikko, ei kykene huolehtimaan itsestään on vanhainkodissa dementia osastolla.

Niin ei dementikko enää pysty tilaamaan ruokaa.

Vierailija
29/46 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että haluan työllistää, estää konkursseja ja työttömyyttä.

Vierailija
30/46 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne nuoret ja terveet maksavat sen kotiin tuodun ruoan ihan itse, omalla rahallaan. Ovat ihan itse tienanneet omalla työllään ne rahat. Sen verran se lysti maksaa, ettei sosiaaliavustusten varassa elävillä ole siihen varaa.

Vierailija
31/46 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän se tarkoita, että ihminen on laiska vaikka ei kokkaa. Voihan olla, että sen nuoren mielestä on tärkeämpää priorisoida aika vaikkapa opiskelulle ja kuntoilulle kuin kokkaamiselle. Ja eikä se nuoruus myöskään automaattisesti tarkoita sitä, että on köyhä. Kotona tehty ruoka on hyvää, jos osaa kokata. Kaikki eivät osaa/halua ja se on ihan ok. Ruokaa voi tilata myös laadukkaista ja terveellisestä ravintoloista, ei sen aina tarvitse olla esim. pizzaa tai kebabbia mitä jotkut luulevat noutoruuan pelkästään olevan.

Kokkailu on mitä paras yleisivistys mitä voi olla!

Itse kokkaan paljon, mutta tilaan myös kotiin silloin tällöin. Ei nuo mitenkään poissulje toisiaan.

Vierailija
32/46 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan tukea työllisyyttä. Kysymys kuuluu miksei työtön korkeasti koulutettu hae niihin ruokakuljetus firmoihin töihin ja tuo ruokaani koti-ovelle?

Vierailija
33/46 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaan oli myös orjia, miksei ole enää? Näin ne asiat vaan muuttuvat simsalabim.

No kyllä nuo halpatyöläiset melkein nykyajan orjia on

Vierailija
34/46 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätäkään ajatusmaailmaa. Siis en tarkoita nyt edes pelkästään tuon pitsan kohdalla, vaan muutenkin. Olen hidas kokkaamaan joten niihin "30min nopea arkiruoka"-resepteihinkin tuhlaantuu aina paljon enemmän aikaa kuin se puoli tuntia. Jos yritän kiirehtiä mokaan jotain aina, pilaan vahingossa koko ruuan ja sitten tilaan v*tutuksen valtaamana sitä pitsaa kotiin.

Vierailija
35/46 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ei vaan kiinnosta kokkaaminen ja on parempaakin tekemistä.

Vierailija
36/46 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkaan paljon kotona, mutta silloin tällöin tilataan muualta. Mitä vikaa siinä on jos tukee ravintolaa tällä tavoin ja tekee jotain muuta hyödyllistä ja mukavaa sen ajan mikä menisi kokkailuun? 

Kai te rakennatte itse talonnekin ja hoidatte sairautenne itse? Maito tulee omasta lehmästä käsipelillä lypsämällä ja omasta sikalasta omin käsin teurastatte joulukinkun? Pihalla tepastelee kanoja munia varten ja kaupunkilaisilla on koko navetallinen eläimiä parvekkeella?

Voi hohhoijaa taas. 

Vierailija
37/46 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ja ennen. Olisi ennenkin tilattu ruokaa kotiin jos se olisi ollut mahdollista.

Vierailija
38/46 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse ja käyn itse kaupassa, mutta ei se ole minulta pois, vaikka monet muut tilaavat kotiin. Tänne periferiaan ei kuljeta mikään ruokalähetti, mutta ymmärrän oikein hyvin, miksi taajamissa palvelua käytetään. Se on tullut jäädäkseen, joten lakkaa ihmettelemästä.

Vierailija
39/46 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä pelkäät muutosta. Eikö ole hirveää kun kaikki muuttuu? Ja tahti vain kiihtyy.

Vierailija
40/46 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan ruuan kotiin silloin tällöin.

Huollatin autoni haku+ palautuspalvelun kanssa, ts en itse vienyt sitä huoltoon, vaan se haettiin pihaltani ja palautettiin. Puhelimeeni sain videon, jossa asentaja näytti, mitä oli tehnyt.

Vaihdatan renkaat, en vaihda itse.

Pesetän ikkunani, en pese itse.

Kun olen matkoilla, käy pihallani nurmikonleikkaaja.

Miksi ei saisi käyttää palveluita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi