Koko mustat vaatteet helteellä?
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Hikiläntit ei näy niin selkeesti.
Totta, mutta musta toisaalta imee tehokkaammin auringonvaloa.
En kyllä jaksaisi olla. Vaaleat väljät vaatteet parhaat. Hame voi olla mustakin, kun ei ole ihoa vasten ja ilma pääsee hameen alle.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä jaksaisi olla. Vaaleat väljät vaatteet parhaat. Hame voi olla mustakin, kun ei ole ihoa vasten ja ilma pääsee hameen alle.
Kyllä sen mustankin hameen kannattaa olla väljä. Paremmin mahtuu tavaraa.
Mustat vaatteet ovat auringonpaisteessa selvästi kuumemmat kuin valkoiset. Pienimuotoisen empiirisen tutkimukseni mukaan aurinkoisella terassillani muutaman tunnin kokeen päättyessä oli mustassa muovipullossa vesi noin 5 C-astetta lämpimämpää kuin valkoisessa. Musta pullo 35, valkoinen pullo 30 astetta.
Itse yritän pitää aurinkoisella helteellä mahdollisiman vaaleita, väljiä vaatteita.
Ni jos unohtaa käytännöllisyyden niin miten muuten noin tyylillisesti? Näyttääkö liian synkeältä ja goottimaiselta kesällä? Ja sille, että peittelisi makkaroitaan?
Vierailija kirjoitti:
Ni jos unohtaa käytännöllisyyden niin miten muuten noin tyylillisesti? Näyttääkö liian synkeältä ja goottimaiselta kesällä? Ja sille, että peittelisi makkaroitaan?
Gootti tai hautajaistyyliltä voi näyttää, mutta makkaroita ei saa välttämättä peitettyä.
Vierailija kirjoitti:
Parempi mustat kuin punaiset.
Ei ehkä silloin jos haluaa välttää ylimääräistä hikoilua.
Väljä pikkumustakin on aina okei.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Minulla ei pidä vahvimmatkaan apteekin tökötit. Sittemmin olen luovuttanut, enkä enää edes laittaisi antiperspiranttia imusolmukkeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin tulee sellainen pallomainen kuvio hikoilukohtaan melkein vaatteella kuin vaatteella niin hieman vaikea täysin peittää. Toisaalta onko sillä niin väliä.
Kangasta ja umpinaista muovipulloa tuskin kannattaa verrata keskenään. Minulla on ainakin mustaa, eikä ole yhtään kuumempi kuin muutkaan värit. Ei kai kukaan nyt sentään mitään paksua burkhaa meinaa päälleen kiskoa?
Juu voi olla. Mutta jos olet suorassa auringossa kävelemässä, niin ei kannata.
Vierailija kirjoitti:
Kangasta ja umpinaista muovipulloa tuskin kannattaa verrata keskenään. Minulla on ainakin mustaa, eikä ole yhtään kuumempi kuin muutkaan värit. Ei kai kukaan nyt sentään mitään paksua burkhaa meinaa päälleen kiskoa?
Värillä silti tietyt ominaisuudet säteilyn suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Kai olet kokeillut auringon paahteessa miltä tuntuu joku musta pinta ja miltä vaalea pinta?
Kokomustaa burkhaa käytetään kuumissa maissa. Ja miehillä valkoiset kaavut. Tasa-arvo joo.
Miksei?