Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä miksi terveet ja nuoret tilaavat kotiinsa ruokaa? ennen se oli

Vierailija
02.06.2021 |

Vain iäkkäiden ihmisten juttu, että kotiin tuli ruokapalvelusta päivällinen ja lounaus keittiöltä, kun itse ei enää kyennyt valmistamaan esim. Dementikot

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka mieli tekee sushia niin ei mulla välttämättä ole aineita siihen kotona tai saatan olla yksinkertaisesti olla liian väsynyt tai laiska sitä itse väsäämään. Ja miksi pitää tehdä jotain mitä ei tahdo vaikka siihen kykenisikin? Mitä pahaa on nauttia elämästä ja tehdä asiat helpoimmalla mahdollisimmalla tavalla?

Vierailija
2/46 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vapaa-aikansa voi käyttää muuhunkin kuin ruuanlaittoon tai kotona ei satu olemaan aineksia just siihen, mitä tekee mieli. Mä tilasin pizzaa kotiinkuljetuksella jo 1980-luvulla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan ole terve vaikka olenkin aika nuori.

Vierailija
4/46 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi otsikossa on kysymysmerkki? Jos päälause ei ole kysyvä, kysymysmerkkiä ei tule.

Vierailija
5/46 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kaikki oli paremmin.

Nykyään Helsinkikin on yhtä slummia!

Vierailija
6/46 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sitä omaa ymmärtämättömyyttä pakko muille julistaa?

Vierailija
7/46 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan oli myös orjia, miksei ole enää? Näin ne asiat vaan muuttuvat simsalabim.

Vierailija
8/46 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona.

Vierailija
9/46 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, miksi näin ei saisi tehdä? Ei ruuan tilaamiseen tarvitse mitään seniorikorttia.

Vierailija
10/46 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo noutoruoka aika laiskan vaikutelman terveestä ja nuoresta ihmisestä antaa. Ei tulisi itselläni mieleenkään tuhlata rahaa tilaamalla ruokaa, kun itsekin voi pikaruokaa hakea ja yleensä parasta tulee kuitenkin kotona tekemällä.

Vierailija
11/46 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla taitaa olla laajemminkin ymmärtämisvaikeuksia.

Vierailija
12/46 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmista ruokaa tilataan, kun aina ei jaksa tai viitsi laittaa ruokaa ja siivota keittiötä, vapaa-aika on kuitenkin rajallista. On myös mukava välillä saada eri makuista ruokaa kuin se mitä itse tekee.

Kaupasta tilataan kotiin kuljetuksella tai noutona, koska:

Säästää aikaa (ostoslistan teon ajalla koko homma)

Säästää rahaa (heräteostokset)

Laihtuu (ne heräteostokset on yleensä sipsiä, jäätelöä ja kaljaa)

Säästää hermoja (muut ihmiset kaupassa, puoliso ostaa vääriä tuotteita, lapset mankuu herkkuja, papat parkkipaikalla jne)

Niin siksi meillä.

Vierailija
13/46 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itselläni olisi ylimääräistä olisi tuo ehkä helpoin tapa tukea yrittäjiä paikkakunnalla

Vierailija
14/46 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään se ei ole vain iäkkäiden juttu. Daa4444!!!111

Vierailija
15/46 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuo noutoruoka aika laiskan vaikutelman terveestä ja nuoresta ihmisestä antaa. Ei tulisi itselläni mieleenkään tuhlata rahaa tilaamalla ruokaa, kun itsekin voi pikaruokaa hakea ja yleensä parasta tulee kuitenkin kotona tekemällä.

No eihän se tarkoita, että ihminen on laiska vaikka ei kokkaa. Voihan olla, että sen nuoren mielestä on tärkeämpää priorisoida aika vaikkapa opiskelulle ja kuntoilulle kuin kokkaamiselle. Ja eikä se nuoruus myöskään automaattisesti tarkoita sitä, että on köyhä. Kotona tehty ruoka on hyvää, jos osaa kokata. Kaikki eivät osaa/halua ja se on ihan ok. Ruokaa voi tilata myös laadukkaista ja terveellisestä ravintoloista, ei sen aina tarvitse olla esim. pizzaa tai kebabbia mitä jotkut luulevat noutoruuan pelkästään olevan.

Vierailija
16/46 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaan oli myös orjia, miksei ole enää? Näin ne asiat vaan muuttuvat simsalabim.

Silloin saatiinkin jotain aikaan. Nykyään pitää nysvätä, neuvotella ja maksaa palkkaa.

Vierailija
17/46 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinsi että tilaan nykyään kaikki muutkin ostokset suoraan kotiin. Kaupoissa juoksentelu 30 vuoden jälkeen ei enää nappaa.

Vierailija
18/46 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidille tulee ruoka kotiin 2 x viikossa. Itse en oo ikinä tilannut ruokaa, edes pitsaa. Ennen koronaa söin nk ulkona joskus jonku kanssa. Nyt en koska koronaa. Osaan tehdä itsekin hyvää ruokaa. 

Vierailija
19/46 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpa tapa helpottaa kiireistä elämäänsä. Esim. joku kotisiivous tulee paljon kalliimmaksi. Tilaan tosin sitäkin palvelua. 

Vierailija
20/46 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen työviikko oli 6 päiväinen. Nyt ihmiset on niin laiskoja, että käyvät töissä vaan viitenä päivänä viikossa. Ennen äidit hoiti lapsensa itse, nyt ovat niin laiskoja, että hoidattavat lapsensa muilla. Ennen lapset hiihtivät kouluun kesät talvet, nyt koulutaksi hakee laiskat lapset kotipihasta. Ennen ihmiset kasvattivat itse ruokansa, nyt laiskat ihmiset ostavat jauhot ja kinkun kaupasta. Ennen synnytettiin saunassa, nyt pitää päästä sairaalaan passattavaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi