Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Marin ateria­edustaan: ”On kohtuullista, että pää­ministeri saa avun ja tuen arkeensa”

Vierailija
02.06.2021 |

Moni kahta työtä perheensä elättämiseksi tekevä yksinhuoltaja odottaisi varmaan samanlaista kohtuullisuutta arkeensa. Miehensä ilmeisesti makoilee illat sohvalla?

Kommentit (3679)

Vierailija
1701/3679 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen monia ihmisiä jotka on myyneet tavaroitaan saadakseen ruokaa.

Meillä on onneksi hieno kesämökki halutulla paikkakunnalla. Me on eletty käytännössä koko talvi siitä saaduilla vuokratuloilla. Lukiolainen saa opintorahaa.

Vierailija
1702/3679 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oletteko te kaikki jotain Ruususia täällä? Susanna Ruusunenhan ehdotteli Vanhaselle (silloin kun tämä oli pääministeri) että kyllähän nyt pääministeri voi lähteä mökille ilman työpuhelinta. Tajuatteko te ollenkaan, että pääministerin pitää vastata puhelimeen 24h. Jos Finnairin kone tippuu tai Suomeen hyökätään niin pääministeriltä odotetaan jotain. Mitäs jos Vanhanen olisi jättänyt puhelimensa kotiin ja lähtenyt Ruususen kanssa mökille, Finnairin kone tippunut lauantaina ja Vanhanen olisi sanonut maanantaina olleensa koko viikonlopun naisystävänsä kanssa mökillä, eli oli vähän parempaakin tekemistä kuin kommentoida parin sadan kuolleen Suomalaisen asioita. Olisiko noussut haloo?

Mitenhän se Vanhanen pystyi käymään siellä Ikeassa ihan itsekseen?

Ja Presidentti Halonen Kallion narkkialepoissa läiskimässä hedelmäpelejä!? Sanna luulee olevansa kohtalokas Mata Hari jota vainoaa s-ryhmän nakki ja kotimainen maito. Pimeehän se on päästään.

Muistaakseni Niinistökin kävi lähikaupassa ostamassa vaippoja Aarolle. Oikeasti ministeri tai jopa presidentti voi halutessaan elää Suomessa hyvinkin tavallista elämää. Marin ei halua.

Koivisto kävi välillä kauppatorilla kahvilla ja muillakin asioillaan lähistön liikkeissä. Sehän asui presidentinlinnassa kun mäntyniemi ei ollut valmis vielä. Halonenkin on kuulemma bongattu kauppatorilta presidenttiaikaan, ja jälkeenpäin ilmeisesti kotikulmiltaan. 

Halonen käy mm kirjastossa ja kauppahallissa Kalliossa ihan normaalisti.

Mökillä istuksii paikallisen baarin pöydässä ihan niin kuin muutkin.

Niinistö pelailee pipolätkää ihan satunnaisten jäällä olijoiden kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1703/3679 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veroilmoitus on ollut sähköisenä jo kohta 10 vuotta! Sen tarkastamiseen menee 10 minuuttia. Jos on paljon vuokrakämppiä ja muuta osakehommaan niin omalla kohdalla tunti lisää jos on vähänkään valmistautunut. 

Jos ei osaa tuota tehdä niin uskaltaako laskea sinne Stokkan kassallekkaan enää?

Vierailija
1704/3679 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, nyt Sanna-paralle apuja sassiin.

Mä voin käydä sen kotiosotteessa kattoon ne tulleet postit kun Tampereella asun. Tuon ne

Sannalle, lajittelen ne ja pidän huolta, että kaikki posti avataan. Niihin reagoidaan ja mitään ei heitä roskiin. Teen tämän vähintäin kerran viikossa.

Joku vois käydä Sannalle kaupassa. Joku joka asuu Hesassa. Ihan paperille voi Sanna rustata mitä haluu syödä niin vois sitten hankkia oikeat tarvikkeet kun emännöitsijä tekee niistä ne ruuat.

Joku vois kattoo tytön perään ettei se syö liikaa. Että ruokamenot eivät äidy ihan mahottomaksi.

Joku empaattinen vois käydä iltaisin tarjoamassa Sannalle olkapäätä mihin nojata kun on niin vaikeeta kaikki ja muistikin jo pätkii. Laulaa vaikka uneen.

Sitten se tärkein. Koutsi, joka neuvoo seuraavalle päivälle mitä pitää sanoa ja mitä ei pidä satuilla.

Oisko tämä nyt ajankohtaista ”naapuriapua ”

Vierailija
1705/3679 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tulee epäluotettava olo, kun kuuntelee Marinin juttuja ja toilauksia. Ei minkäänlaista maalaisjärkeä ole olemassa tällä tyypillä. Saisi kyllä erota ja heti. Onko ihan kokonaan seonnut.

Vierailija
1706/3679 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen monia ihmisiä jotka on myyneet tavaroitaan saadakseen ruokaa.

Meillä on onneksi hieno kesämökki halutulla paikkakunnalla. Me on eletty käytännössä koko talvi siitä saaduilla vuokratuloilla. Lukiolainen saa opintorahaa.

Tunnen yhden ammattimuusikon, joka on joutunut myymään soittimiaan. Siis välineitä, millä hänen pitäisi elättää itsensä.

Vierailija
1707/3679 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos Sanna pääsee komissaariksi, niin sitten nuo edut nouseekin jo ihan omiin sfääreihin. Heti alkuun komissaarin käteen lyödään lähes 100 000 euroa lapaseen(Kahden kuukauden palkka + muuttoavustus) Verotushan tuolla on naurettava 10-25% ja sekin kuitataan yleensä muilla eduilla kuten asumislisällä jne. Kun virka on ohi, lyödään taas se sama lähes 100 000 euroa käteen kuin Brysseliin tullessa ja tämän jälkeen velä siirtymäkorvaus joka vastaa jopa kahden vuoden komissaarin palkkaa. Kaikkia komissaarile kuuluvia etuja tuskin edes kerrotaan julki.

Vierailija
1708/3679 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marin, olet järkyttävän epäpätevä. Eroa!

Vierailija
1709/3679 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veroilmoitus on ollut sähköisenä jo kohta 10 vuotta! Sen tarkastamiseen menee 10 minuuttia. Jos on paljon vuokrakämppiä ja muuta osakehommaan niin omalla kohdalla tunti lisää jos on vähänkään valmistautunut. 

Jos ei osaa tuota tehdä niin uskaltaako laskea sinne Stokkan kassallekkaan enää?

Ei tulisi mieleenkään enää säätää paperisen veroilmoituksen kanssa. Kyllä se kuori yleensä tulee avattua, mutta siinä vaiheessa kun se tulee kotiin, olen jo yleensä hoitanut homman netissä. Ja minä olen sentään samana vuonna syntynyt kuin pääministeri, eli ei voi väittää että vero.fi olisi pääministerin ikäpolvelle jokin tuntematon juttu.

Vierailija
1710/3679 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitää pääministerin ite tehä kaikki laittaa ruoat ja käydä kaupassa ja imuroidakki ei voi suomen ykköstehtävälle olla mitään sen parempaa ajankäyttöä kuin tuollainen muute o iha kansasta vieraantunu

Sanna Marin  korostaa aina kuinka hän siivoaa, tykkää siivota. Aina kun kotiin menee siivoaa. Mitä ihmeen siivottavaa kodissa aina on, jos molemmat raatavat töissä ja lapsi kai hoidossa, vai yksinkö kotona tepastelee. Ei kai nyt kukaan siivoa,  vain siksi että tykkää siivota.

Ja voisko siitä siivoushortuilusta ottaa sen ajan kauppa-asioihinsa, eikä vedota muka virkakiireisiin sitten. En anna mitään armoa tässä Marinille löysäillä rahojenkäytössä näin. Se on loputtava ja ulos koko tyyppi,

Vierailija
1711/3679 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tämä  vähän ilkeetä, mutta niin on tämä touhukin,  jossa ei ole mitään rotia.

Vierailija
1712/3679 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi kuormittaa sekä kehoa että mieltä.

Stressi muuttuu terveydelle haitalliseksi, jos stressaava elämäntilanne pitkittyy eli muuttuu krooniseksi.

Pieni määrä stressiä saa meidät toimimaan ja on hyväksi. Pitkittynyt elimistön stressitila on kuitenkin erittäin haitallista ja voi lisätä riskiä erilaisiin sairauksiin.

Mistä stressi johtuu?

Stressi voi johtua liian vaativasta työstä, josta ei pääse palautumaan vapaa-ajalla. Opiskelu aiheuttaa myös usein kovaa stressiä.

Usein stressaavassa tilanteessa on kyse monen tekijän summasta. Oma kykeneväisyys hallita yhtä aikaa esiintyviä kuormittavia tekijöitä on heikentynyt tai tilanne on oman sietokyvyn rajoilla.

Stressiä vai työuupumusta?

Työelämän kasvavat vaatimukset aiheuttavat jatkuvasti enemmän stressiä. Pitkittynyt stressi uuvuttaa. Normaalin stressin ja uupumuksen rajaa voi olla vaikea erottaa itse.

Työuupumuksella tarkoitetaan pitkittyneestä stressistä aiheutuvaa häiriötilaa, johon kuuluu uupumusta, väsymystä, kyyninen asenne työtä kohtaan sekä heikentynyt ammatillinen itsetunto.

Työssä stressi voi aiheutua esimerkiksi liian vaativasta työn sisällöstä, liian pitkistä päivistä tai tunteesta, ettei tiedä, mitä itseltä työntekijänä odotetaan.

Vierailija
1713/3679 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, eli Marin oikeuttaa ahneutensa vedoten siihen, mitä tämä hallitus on tehnyt pienituloisten eteen.

Annat verorahoista roposen köyhälle, niin voit hyvällä omallatunnolla maksattaa satasia verorahoista itsellesi.

Demarin logiikka on outo, mutta mitäpä minä siitä ymmärtäisin.

Sanoiko se oikeasti noin?

Ja onko se vajaaälyinen jos ei osaa edes postia kääntää?

Minä olen jo niin sekasin kaikista noista Marinin meriselityksistä että haloo !

Mistä ihmeestä se noita tempasee ? Luulin eilen että pohja saavutettiin kun tytär syö niin paljon. Mutta että tämäkin vielä. Että posti vie lomakkeen kotiosoitteeseen.

Hopi hopi Marin. Nyt äkkiä katsomaan sinne Tampereen kotiin mitä muuta postia sinne on tullut. Ai että on meillä Pääministeri. Ja häneen minun pitäisi vielä luottaa.🙈

Kyllä siellä Treen kodissakin on joku käymässä varmaan joka tajuaa veropostit laittaa kiireellisena missä Marin on. Jos näin ei ole on leväperäistä suhtautumista verottajaan. Veropostissa lukee VERO selvästi ja isolla.

Vierailija
1714/3679 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stressi kuormittaa sekä kehoa että mieltä.

Stressi muuttuu terveydelle haitalliseksi, jos stressaava elämäntilanne pitkittyy eli muuttuu krooniseksi.

Pieni määrä stressiä saa meidät toimimaan ja on hyväksi. Pitkittynyt elimistön stressitila on kuitenkin erittäin haitallista ja voi lisätä riskiä erilaisiin sairauksiin.

Mistä stressi johtuu?

Stressi voi johtua liian vaativasta työstä, josta ei pääse palautumaan vapaa-ajalla. Opiskelu aiheuttaa myös usein kovaa stressiä.

Usein stressaavassa tilanteessa on kyse monen tekijän summasta. Oma kykeneväisyys hallita yhtä aikaa esiintyviä kuormittavia tekijöitä on heikentynyt tai tilanne on oman sietokyvyn rajoilla.

Stressiä vai työuupumusta?

Työelämän kasvavat vaatimukset aiheuttavat jatkuvasti enemmän stressiä. Pitkittynyt stressi uuvuttaa. Normaalin stressin ja uupumuksen rajaa voi olla vaikea erottaa itse.

Työuupumuksella tarkoitetaan pitkittyneestä stressistä aiheutuvaa häiriötilaa, johon kuuluu uupumusta, väsymystä, kyyninen asenne työtä kohtaan sekä heikentynyt ammatillinen itsetunto.

Työssä stressi voi aiheutua esimerkiksi liian vaativasta työn sisällöstä, liian pitkistä päivistä tai tunteesta, ettei tiedä, mitä itseltä työntekijänä odotetaan.

Ihan vapaaehtoisesti hän on pääministeri.

Ja luuletko ettei kukaan muu ole kokenut stressiä? Ilman 17 000 euron palkkaa ja apukaartia.

Vierailija
1715/3679 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitää pääministerin ite tehä kaikki laittaa ruoat ja käydä kaupassa ja imuroidakki ei voi suomen ykköstehtävälle olla mitään sen parempaa ajankäyttöä kuin tuollainen muute o iha kansasta vieraantunu

Sanna Marin  korostaa aina kuinka hän siivoaa, tykkää siivota. Aina kun kotiin menee siivoaa. Mitä ihmeen siivottavaa kodissa aina on, jos molemmat raatavat töissä ja lapsi kai hoidossa, vai yksinkö kotona tepastelee. Ei kai nyt kukaan siivoa,  vain siksi että tykkää siivota.

Ja voisko siitä siivoushortuilusta ottaa sen ajan kauppa-asioihinsa, eikä vedota muka virkakiireisiin sitten. En anna mitään armoa tässä Marinille löysäillä rahojenkäytössä näin. Se on loputtava ja ulos koko tyyppi,

Sielunhoitajat sanovat tuosta ylettömästä siivouksesta oman sanansa, mitä siinä siivotaankaan.

Vierailija
1716/3679 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tulisi mieleenkään enää säätää paperisen veroilmoituksen kanssa. Kyllä se kuori yleensä tulee avattua, mutta siinä vaiheessa kun se tulee kotiin, olen jo yleensä hoitanut homman netissä. Ja minä olen sentään samana vuonna syntynyt kuin pääministeri, eli ei voi väittää että vero.fi olisi pääministerin ikäpolvelle jokin tuntematon juttu.

Minä kuusikymppinenkin hoidan veroasiani netissä.

Vierailija
1717/3679 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tulee epäluotettava olo, kun kuuntelee Marinin juttuja ja toilauksia. Ei minkäänlaista maalaisjärkeä ole olemassa tällä tyypillä. Saisi kyllä erota ja heti. Onko ihan kokonaan seonnut.

Ja jälleen se ylimielisyys! Nyt eduskunnan kyselytunnilla kun vastasi kuiteista. Alan kyllästyä tuon naisen asenteeseen.

Jos olisi hitunenkin nöyryyttä, vastaisi ystävällisesti ja pahoitellen. Mutta ei. Kova nainen.

Vierailija
1718/3679 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, eli Marin oikeuttaa ahneutensa vedoten siihen, mitä tämä hallitus on tehnyt pienituloisten eteen.

Annat verorahoista roposen köyhälle, niin voit hyvällä omallatunnolla maksattaa satasia verorahoista itsellesi.

Demarin logiikka on outo, mutta mitäpä minä siitä ymmärtäisin.

Sanoiko se oikeasti noin?

Ja onko se vajaaälyinen jos ei osaa edes postia kääntää?

Minä olen jo niin sekasin kaikista noista Marinin meriselityksistä että haloo !

Mistä ihmeestä se noita tempasee ? Luulin eilen että pohja saavutettiin kun tytär syö niin paljon. Mutta että tämäkin vielä. Että posti vie lomakkeen kotiosoitteeseen.

Hopi hopi Marin. Nyt äkkiä katsomaan sinne Tampereen kotiin mitä muuta postia sinne on tullut. Ai että on meillä Pääministeri. Ja häneen minun pitäisi vielä luottaa.🙈

Kyllä siellä Treen kodissakin on joku käymässä varmaan joka tajuaa veropostit laittaa kiireellisena missä Marin on. Jos näin ei ole on leväperäistä suhtautumista verottajaan. Veropostissa lukee VERO selvästi ja isolla.

Kaikki verotiedot ovat netissä saatavilla. Pääministeri voi tutustua omiin tietoihinsa koska tahansa vaikka kesärannan terassilla.

Vierailija
1719/3679 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääministerillä on niin monta avustajaa, eikö kukaan ole ollut asiasta mukamas selvillä. Nyt vasta kysellään verottajalta oliko etuudet verollisia vai eivät. Ei hyvää päivää miten ammattitaidotonta väkeä.

Vierailija
1720/3679 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän Marin selittelee, sitä typerämmältä hän vaikuttaa. Nyt ei ole osannut siirtää postejaan Kesärantaan eikä käyttää omavero.fi -palvelua. Ihan ”koira söi kotitehtävät” tasoisia tekosyitä. Luuleeko se että joku uskoo? Miten noin kyvytön ihminen on valittu pääministeriksi?

Kun ruuat on ostettu valtion piikkiin, kuitit löytyy varmasti. Ja jos jotain on maksanut itse niin tiliotteella näkyy summat ja maksun vastaanottaja, jos kuitit ei enää tallella.

Joo, mulla tulee veroilmoitus omaveroon ja siitä ilmoitus suomi.fi viesteihin joista taas tulee ilmoitus sähköpostiin. Ei ole mennyt veroilmoitukset ohi vaikkei aina ole kotona ollutkaan.

Eikö sanna nuorena diginatiivina osaa käyttää suomen digitaalisia palveluita? Minä sentään olen yli 50 eli sannan ikäluokan mielestä tippunut kärryiltä. 

Mun 79-vuotias mummukin naputtelee veroilmoituksen netissä. Sinne se laittaa maatalous metsä ja mitkä lie menot ja tulot ja vähennykset ja tarkastaa eläkkeet yms. ilman ongelmia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän