Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rauhoitelkaa mua. Hirveä huoli lapsen oudoista kohtauksista.

Vierailija
01.06.2021 |

Huolissani olen. Lääkäri ensi viikolla vasta ellei pahene. Lauantaina treeneissä oli valittanut että on paha olo. Oli mennyt ihan valkoiseksi ja pulssi oli noussut. Kävin hakemassa pojan ja käytiin päivystyksessä kun pelästyin niin paljon. Kaikki oli hyvin. Eilen illalla pomppi trampoliinilla ja oli taas tullut huono olo. Poika oli taas ihan valkoinen ja pulssi oli kova. Ei oksentanut mutta yökki.. kesti joku 5min ja meni ohi. Hoitaja sanoi että ihan voi rauhallisin mielin olla kun lauantaina on sydän kuunneltu ja sähkökäyrä otettu. Tänään koulussa oli taas tullut samanlainen kohtaus. Meni terkkarille lepäämään ja lähti kotiin. Tuo kohtaus tulee aina yllättäen mutta menee myös ohi yhtä nopeasti. Huolissani olen kun alle viikon sisään jo kolme samanlaista kohtausta. Pojalle en ole näyttänyt mutta miehen kanssa ollaan kyllä googlailtu ja pelottaa. Ei mitään perussairauksia.

Kommentit (242)

Vierailija
221/242 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lapsi raukka. Toivottavasti kaikki on hyvin!

Vierailija
222/242 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin epäilisin, että onko pojan elimistössä riittävästi suolaa. Helteillä etenkin kun juo paljon, suolat katoavat. 

Itse olen aikuinen, mutta suorastaan hätkähdin luettuani tämän aloituksen. minulla on näet sama vaiva ollut viime aikoina. Kun olen tehnyt rasittavaa puutarhahommaa (eilenkin leikkasin nurmikon) kuumalla ilmalla, tuntui että taju lähtee ihan justiinsa. Pulssi oli kova. Hiki virtasi ihan noroina ja iho oli kalpea ja ihan kylmä. Minulla on normaalisti hyvin alhainen verenpaine, nyt en mitannut, kun olemme mökillä, eikä mittari ole mukana. Tuon kohtauksen jälkeen minua paleli suunnattomasti, vaikka ilman lämpö oli yli 25 asteen. 

Otin itse pari palaa silliä, vaikka oli itselläkin oksettava olo. Se ehkä auttoi vähän. 

Vuosia sitten oli kohtaus, jolloin en tahtonut mitenkää pysyä pystyssä. Sain tiputuksen sairaalassa, kun lääkäri totesi, että elimistössäni ei ole suolaa juuri lainkaan. 

Toivon, että poikasi tila kohentuu. Nyt ei kannata rasittaa itseään liikaa, kun on lämpimät ilmatkin. Ehkä kyse on jostakin, mikä on helposti korjattavissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/242 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ihmetyttäå että kukaan ei ole ehdottanut paniikkikohtausta. Oireet ainakin täsmää todella hyvin.

Oletko lukenut yhtään tätä ketjua???

Muutamakin on ehdottanut. 

Vierailija
224/242 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen ehdotti paniikkihäiriötä jo eka sivulla.

Vierailija
225/242 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee jee,aurinko paistaa 🌞🌞

Vierailija
226/242 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo joutui armas aika ja suvi suloinen 😮

Vierailija
227/242 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

hengenheimolainen kirjoitti:

Itsekin epäilisin, että onko pojan elimistössä riittävästi suolaa. Helteillä etenkin kun juo paljon, suolat katoavat. 

Itse olen aikuinen, mutta suorastaan hätkähdin luettuani tämän aloituksen. minulla on näet sama vaiva ollut viime aikoina. Kun olen tehnyt rasittavaa puutarhahommaa (eilenkin leikkasin nurmikon) kuumalla ilmalla, tuntui että taju lähtee ihan justiinsa. Pulssi oli kova. Hiki virtasi ihan noroina ja iho oli kalpea ja ihan kylmä. Minulla on normaalisti hyvin alhainen verenpaine, nyt en mitannut, kun olemme mökillä, eikä mittari ole mukana. Tuon kohtauksen jälkeen minua paleli suunnattomasti, vaikka ilman lämpö oli yli 25 asteen. 

Otin itse pari palaa silliä, vaikka oli itselläkin oksettava olo. Se ehkä auttoi vähän. 

Vuosia sitten oli kohtaus, jolloin en tahtonut mitenkää pysyä pystyssä. Sain tiputuksen sairaalassa, kun lääkäri totesi, että elimistössäni ei ole suolaa juuri lainkaan. 

Toivon, että poikasi tila kohentuu. Nyt ei kannata rasittaa itseään liikaa, kun on lämpimät ilmatkin. Ehkä kyse on jostakin, mikä on helposti korjattavissa. 

Ap täällä. Kuulostaa kyllä ihan samanlaiselta oireilulta. Meilläkin poika valitti tuon trampalla tulleen kohtauksen jälkeen että palelee. Verikoetuloksia vieläkin odotellaan. Niissä yhtenä natrium. Toivotaan todella että kaikki on hyvin. Tänään on ollut taas vaihteeksi täysin normaali olo.

Vierailija
228/242 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
229/242 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up

Ei tarvitse väkisin nostaa ketjua. Mulla on tänään parempi olo pojan voinnin suhteen enkä enää ole edes vertaistukea vailla. Ap

Vierailija
230/242 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hengenheimolainen kirjoitti:

Ap täällä. Kuulostaa kyllä ihan samanlaiselta oireilulta. Meilläkin poika valitti tuon trampalla tulleen kohtauksen jälkeen että palelee. Verikoetuloksia vieläkin odotellaan. Niissä yhtenä natrium. Toivotaan todella että kaikki on hyvin. Tänään on ollut taas vaihteeksi täysin normaali olo.

Kuulostaa ehkä hieman psyykkiseltä kun tulee aina vain silloin tällöin eikä mitenkään säännöllisesti.

Vierailija
231/242 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ollut tässä keväällä rajua vatsatautia? Kunnon tyhjennys on voinut viedä suolat kropasta ja nyt lämpimillä keleillä tuleekin heikko olo.

Vierailija
232/242 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matala verenpaine. Ei epäilystäkään.

Vierailija
233/242 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, sitten ,kun asiat selviää pojan suhteen, niin kerro ihmeessä mistä kaikki johtui. Rauhoittaa ja lohduttaa muita kanssakulkijoita.

Vierailija
234/242 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kyllä niin paljon rytmihäiriökohtaukselta, esim. just se SVT, jonka seurauksena myös paniikkikohtaus. Ite menisin lapsen kanssa heti yksityiselle kardiologille, että saataisiin mielenrauha. Tsemppiä!

Kuulostaa kyllä rytmihäiriöiltä. Minulla on ollut ja kyllä se niin ikävältä tuntuu, että aikuisenakin pelästyy ilman mitään paniikkihäiriötä. On ihan normaalia, että lapsi tuollaista pelästyy. Turhaa sitä on paniikkihäiriöksi psykologisoida. Tutkitte sydänlääkärillä, onko tällaisesta kyse.

Vierailija
235/242 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin puutoskin voisi aiheuttaa tuota, esim. raudan tai natriumin. Ei ainakaan kovin vakavalta kuulosta, pahoinvoinnissa syke yleensäkin kohoaa.

Vierailija
236/242 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko suvussa sydänvikoja? Holterointi ( pitkäkestoinen EKG )sydämen ultraäänitutkimus nyt ainakin alkuun.

Vierailija
237/242 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap hei,

Minusta tuo vois olla astmakohtaus, naama menee valkoiseksi, ei saa henkeä, hirveä paniikki ja hätä, kun ei saa happea ja sitten yökkiminen. Elimistö yrittää saaha röörejä auki yökkimällä limaa vähemmäksi.

Itellä on astma ja 3 astmalasta ja minusta nuo on aika perusoireita astmakohtauksessa.

Meillä kävi lapselle juuri näin ensimmäisen ja toistaiseksi ainoan astmakohtauksen aikana. Limaa tuli suustakin ulos. Rasitusastmassa voi tulla tänä kohtaus erityisesti, jos syke/rasitus nousee liian nopeasti korkeaksi, keuhkot eivät "kerkiä" mukaan. Lääkityksellä homma on hallinnassa.

Vierailija
238/242 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epilepsiaa kovasti alapeukutetaan täällä, mutta sitäkin on montaa eri tyyppiä ja oireet voivat olla hyvinkin erilaisia (voi olla oireetonkin). Itselläni on teini-iässä alkanut epilepsia, enkä ole koskaan saanut kouristuskohtausta vaan tauti ilmeni lyhyinä poissaolokohtauksina.

HUOM, en nyt sano, että ap:n lapsella on epilepsia, lääkärikään ei voi tehdä diagnoosia vauva.fi-keskustelun perusteella, mutta itse veisin pojan yksityislääkärille arvioon ja vaatisin tutkimaan perusteellisesti.

Vierailija
239/242 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti syy selviää.

Tulethan tosiaan takaisin tähän ketjuun sitten kertomaan miten meni.

Vierailija
240/242 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi