Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Iltasanomien toimittajan mielestä 158 cm ja 100 kg painava nainen ei ole sairaalloisen lihava, koska toimittajan silmään hän ei näytä siltä....

Kommentit (347)

Vierailija
261/347 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla satakiloisellahan on ihan selkeästi korsetti päällä ja kehtaa ladella liirumlaarumia siitä että on tiimalasivartalo ja kurveja ja eihän painoindeksi silloin päde ja niin edelleen. Jestas, kyllä 158-senttisellä 40 painoindeksillä pitää jo miettiä hieman niitä elämänvalintojaan ja tulevaisuutta nivel- ja verenkierto-ongelmien kanssa. 

Jos teillä joillain on FB, niin laittakaan tuon 100kg pikkunaisen nimi hakuun ja sieltähän löydätte muhkeita kuvia. Todellakin IS:n kuva huijaa.

Vierailija
262/347 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh.. naiselle vaikkapa 94 kiloa on ihan järkky lukema! Saati sitten 111kg

Ja sitten näitä perustellaan lihaksilla XD

ei taida suomalaiset kuulantyöntäjätkään olla noissa massoissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/347 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas on täällä kamalia kommentteja. En jaksa ymmärtää miksi ihmisille toisten ulkonäkö on näin kamalan tärkeää ja aina jaksetaan vaan haukkua ja arvostella. 

Vierailija
264/347 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaviahan nuo ovat ehkä ekaa lukuunottamatta. Nuo jutussa olevat kuvat nyt on ihan huijausta, minäkin näytän todella hyvältä kun poseeraan. 155cm/57 kg

Vierailija
265/347 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin joskus teininä ollessani yritin selitellä itselleni ja muille etten minä mikään lihava ole. Totuus on kuitenkin se että olin melkoinen pullapoika silloin.

Et siis ole enää? Hienoa! Vielä enemmän hyödyttää meitä muitakin jos viitsisit kertoa miten tai miksi sait muutoksen aikaan?

Miten tai miksi? No tajusin olevani läski ja laihdutin. Aloin syödä järkevämmin ja jätin kaikki mässäilyt pois.

Tai oikeammin sanottuna tajusin että olen aina tiennyt olleeni läski mutta olin vain koittanut selitellä sitä itselleni ja muille jollain verukkeella etten olekaan läski vaan ties mitä muuta. Sitten tajusin että minun ei tarvitse olla läski vaan pienellä vaivannäöllä pääsen siitä eroon.

Pisteet tästä. Ihmettelen miksi näitä kehopositiivisia juttuja oikein julkaistaan - luulisi että olisi ihmisille parempi motivoida muutokseen kuin kaunistelemaan terveyshaittaa.

Vierailija
266/347 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sonja kirjoitti:

Minä olen kehopositiivinen ja hei...pirun ylpeä siitä!

Läski.

Vanhempasi epäonnistuivat kohdallasi.

Minun isäni a.mpui itsensä

ja äitini on h.ullu.

Arvaa millainen minä olen?

Vierailija
267/347 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sonja kirjoitti:

Läski.

ja äitini on h.ullu.

Vanhempasi epäonnistuivat kohdallasi ?

Vierailija
268/347 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sonja kirjoitti:

Läski.

ja äitini on h.ullu.

Väärin

Isäni oli älykäs ja

äitini todellinen kaunotar

Sain nämä geenit heiltä.

Vierailija
269/347 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 157cm ja painan 58 kiloa mikä on mielestäni aivan liikaa. Näytän hoikalta kun olen viisi kiloa kevyempi (olen lihaksikas) joten satakiloinen ei myllä millään voi edes näyttää hoikalta tai normaali painoiselta vaikka miten poseerais ja sitä paitsi kamera lihottaa.

Vierailija
270/347 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla satakiloisellahan on ihan selkeästi korsetti päällä ja kehtaa ladella liirumlaarumia siitä että on tiimalasivartalo ja kurveja ja eihän painoindeksi silloin päde ja niin edelleen. Jestas, kyllä 158-senttisellä 40 painoindeksillä pitää jo miettiä hieman niitä elämänvalintojaan ja tulevaisuutta nivel- ja verenkierto-ongelmien kanssa. 

Jos teillä joillain on FB, niin laittakaan tuon 100kg pikkunaisen nimi hakuun ja sieltähän löydätte muhkeita kuvia. Todellakin IS:n kuva huijaa.

Jep. Näyttää "hieman" toisenlaiselta ilman tarkkaan valittua asua, oikeaa kuvakulmaa, vatsan vetämistä sisään jne.

Vierailija
271/347 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sonja kirjoitti:

Läski.

ja äitini on h.ullu.

Väärin

Isäni oli älykäs ja

äitini todellinen kaunotar

Sain nämä geenit heiltä.

Keskustelemme nyt podypositiivisista kurvi kaunottarista..tämä liittyy asiaan miten?

Vierailija
272/347 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on sitä yhdenlaista "instagram" todellisuutta. Kuvilla valehdellaan.

Vierailija
273/347 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sonja kirjoitti:

Läski.

ja äitini on h.ullu.

Läski?

Vierailija
274/347 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Näyttää "hieman" toisenlaiselta ilman tarkkaan valittua asua, oikeaa kuvakulmaa, vatsan vetämistä sisään jne.

Minun mielestäni kyllä sinänsä kaunis nainen vaikka lihava onkin. Sitä kyllä pidän omituisimpana tässä että hän ei itse edes pidä itseään lihavana. Ymmärtäisin paremmin senkin että hän sanoisi olevansa ylpeä itsestään vaikka onkin lihava mutta kun ei kuulemma edes ole omasta mielestään lihava.

Vierailija
275/347 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli lihavia tai ei niin minä ainakin pyrin terveellisillä elintavoilla huolehtimaan siitä etten muuttuisi kehopositiiviseksi.

Vierailija
276/347 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki noista näyttää tosi hyvälle! naurettava koko painoindeksi

Vierailija
277/347 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tahansa satakiloinen nainen on järkyttävä läski. Ei selity lihaksilla eikä isoilla luilla.

Minna Pajulahti 164 cm ja 80 kg. Suomen lihaksikkain nainen. Tähän voi verrata omaa lihasmassaa ja yrittää sitten selitellä läskejään.

Vierailija
278/347 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 172 cm pitkä ja painan nyt noin 64-65 kiloa ja voin sanoa, että minullakin on vielä vähän ylimääräistä vatsassa, vaikka en pidä itseäni minään ylipainoisena silti. Olen myös roteva ja en yhtään siro muutenkaan. Mietin vaan miltä näyttäisin jos painaisin yli 80 kg jostain sadasta puhumattakaan. Olisin varmaan niin lihava, että saisi tarkkaan miettiä mitkä esim housut päälle mahtuvat, kun nytkin monesti käytössä jo L- koko ja jostain HM:n pienistä housuista menee ehkä hyvällä tuurilla 40  tai muuten 42. Jos on lihaksikas niin ymmärtää sen painon paremmin. Mietin myös sitä miten jotkut näyttivät kuvissa niin laihoilta jos vertaa ilmoittamaansa painoon. 

Vierailija
279/347 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 172 cm pitkä ja painan nyt noin 64-65 kiloa ja voin sanoa, että minullakin on vielä vähän ylimääräistä vatsassa, vaikka en pidä itseäni minään ylipainoisena silti. Olen myös roteva ja en yhtään siro muutenkaan. Mietin vaan miltä näyttäisin jos painaisin yli 80 kg jostain sadasta puhumattakaan. Olisin varmaan niin lihava, että saisi tarkkaan miettiä mitkä esim housut päälle mahtuvat, kun nytkin monesti käytössä jo L- koko ja jostain HM:n pienistä housuista menee ehkä hyvällä tuurilla 40  tai muuten 42. Jos on lihaksikas niin ymmärtää sen painon paremmin. Mietin myös sitä miten jotkut näyttivät kuvissa niin laihoilta jos vertaa ilmoittamaansa painoon. 

Sinä todistit juuri sen mitä jutussakin haettiin. Painoindeksi ei kerro sitä miltä näytät. Sinun painoindeksisi on normaali ja silti sanot olevasi vatsasta löysä. Tmä keskustelu on lähtenyt ihan eri suuntaan kuin itse jutun pointti. Siinä sanotaan, että jos näet vain BMIn, todennäköisesti ajattelet näkeväsi muuta kuin nuo naiset. Toimittaja ei väittänyt etteivät he ole ylipainoisia, ap vaan tulkitsi sen niin.

Vierailija
280/347 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen tähän asiaan voi sanoa, että kovasti on nuorten tyttöjen (ja miksei poikienkin) habitus muuttunut 20 vuoden aikana. Vuosituhannen vaihteessa kun olin itse lukiossa, ei silmiinpistävän isoja tyttöjä siellä oikeastaan ollut, ei painon eikä pituuden puolesta. Nyt kun käy kaupassa niin tuntee itsensä ihan pikkuruiseksi, kun siellä on näitä 180-senttisiä ja 90-kiloisia amatsoneja :D. Näin nopea muutos ei kyllä johdu mistään geeneistä, vaan ruokailutottumuksista ja ruoan sisällöstä. Ovathan pojatkin pidempiä ja varmaan lihavampia kuin ennen, mutta silti väittäisin että suurin osa pojista on edelleen tuossa iässä hoikkia. Toki sitten myöhemmin miehet ottavat naiset kiinni ja menevät ohikin.