Iltasanomien toimittajan mielestä 158 cm ja 100 kg painava nainen ei ole sairaalloisen lihava, koska toimittajan silmään hän ei näytä siltä....
Kommentit (347)
Mä olen just tuollainen 6-8kg liikaa painava. Sivusta saa hyvännäköisen kuvan ja edestä kun ottaa kuvan, näkyy että se liikapaino on reisillä. (Tulee sellainen ärsyttävä tanttakuva). Ja kyllä mua ottaa painoindeksi vähän päähän. Jos olen tasan 70kg olen normaalipainoinen, mutta aina vilusta tärisevä nälkää näkevä painajainen. Muutama liikakilo (73kg) niin vilu pysyy pois ja toivonmukaan nälkäkin.
N45
Hyvä että itse tiedostat painavasi vähän liikaa. Nämä uutisessa olevat naiset ilmeisesti luulevat oöevansa urheilullisia tai täynnä lihasta, mitä muita syitä olikaan siihen miksi bmi näyttää ylipainoa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ton jutun pointti oikein on? On ihan ok olla ylipainoinen jos se ei näy kuvissa?
Varmaan lähinnä se, että kun täälläkin usein kuvitellaan että 100kg on joku liikuntakyvytön valas, niin näyttää että näinhän se ei ole.
Kun painoin 58 kiloa, mun ympärysmitat olivat 96-70-96. Kun painoin 88 kiloa, ne olivat 106-78-106.
Toki olin erinäköinen, kasvot olivat isommassa painossa pyöreämmät jne. En missään nimessä sano, että näytin 88 kiloisena mitenkään erityisen hoikalta. Se vaan itseäni ja muitakin ihmetytti, miten vähän 30 kiloa sitten kuitenkaan loppujen lopuksi teki. Kymmenisen senttiä ympärysmittaa lisää. Käsivarsiin ja reisiin muutama sentti. Mediasta ja ihmisten puheista saa usein sen käsityksen, että 30 kilon lihominen muuttaa ihmisen täysin tunnistamattomaksi. Minä käytin pitkälti samoja vaatteitakin molemmissa painoissa.
Rupesi kiinnostaa, onko 81-61-82 hyvät mitat 159cm ja alle 60 painavalle? Mulla on lihasta paljon jaloissa ja käsivarsissa. Omasta mielestä näytän pullealta peilistä mutta valokuvissa näytän melkein hoikalta ,muut ihmiset ovat ottaneet kuvani kun en tykkää valokuvata itseäni. Käytän paljon petite s-koon vaatteita ja joskus normi mitoituksen xs kokoa. Vaikea löytää rintsikoita koska leveä rintakehä mutta pienet tissit.
Vierailija kirjoitti:
Rupesi kiinnostaa, onko 81-61-82 hyvät mitat 159cm ja alle 60 painavalle? Mulla on lihasta paljon jaloissa ja käsivarsissa. Omasta mielestä näytän pullealta peilistä mutta valokuvissa näytän melkein hoikalta ,muut ihmiset ovat ottaneet kuvani kun en tykkää valokuvata itseäni. Käytän paljon petite s-koon vaatteita ja joskus normi mitoituksen xs kokoa. Vaikea löytää rintsikoita koska leveä rintakehä mutta pienet tissit.
Aika paljon painat tuon pituiseksi.Tuo 60kg on sopiva paino 175cm pituiselle.
Vierailija kirjoitti:
Mistä lihakset tulleet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Enpä taida välittää. Ei kiinnosta esitellä rintakehän luiden lisäksi kylkiluita ja enkä tahdo menettää lihaksia ja paksuja hiuksiani. Elän aktiivisesti siihen nähden että olen masentunut ja jaksan tehdä itse terveellistä ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sonja kirjoitti:
Minä olen kehopositiivinen ja hei...pirun ylpeä siitä!
Läski.
Vanhempasi epäonnistuivat kohdallasi.
Minun isäni a.mpui itsensä
ja äitini on h.ullu.
Arvaa millainen minä olen?
Läski?
Isäni oli komea ja hoikka (ei mahaa)
Äitini on aina ollut hoikka (ei laiha)
Minä olen hoikka ja älykäs.
Meinasin lihoa lukion ekalla.
Laihduin ksylitol purkka dieetillä.
Saahan pullea ihminen päälle vedettyä vaikka xxs kokoisen vaatteen, ei se tarkoita että oli sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Enpä taida välittää. Ei kiinnosta esitellä rintakehän luiden lisäksi kylkiluita ja enkä tahdo menettää lihaksia ja paksuja hiuksiani. Elän aktiivisesti siihen nähden että olen masentunut ja jaksan tehdä itse terveellistä ruokaa.
Mitäs sitten kyselet jos et välitä? Mistä ne lihakset on tulleet jos olet masentunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä lihakset tulleet?
Seinäkiipeilen, patikoin, juoksen ja treenaan kotona. Työni on myös fyysistä, paljon kävelemistä, raskaiden tavaroiden kantamista ja siirtelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä lihakset tulleet?
Seinäkiipeilen, patikoin, juoksen ja treenaan kotona. Työni on myös fyysistä, paljon kävelemistä, raskaiden tavaroiden kantamista ja siirtelyä.
Hieno homma!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä lihakset tulleet?
Seinäkiipeilet, patikoit, juokset ja treenaat kotona. Sulla taitaa olla iso tontti kun patikoitkin siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä, kun tein nuorena (90-luvulla) mallin hommia niin toimistolla sanottiin noissa mitoissa etten ainakaan saa laihtua yhtään.
"Olen iloinen voidessani sanoa, että painoindeksi kertoo erittäin vähän. Erikoislääkäri Aila Rissanen"
-Siinäpä teille pissikset!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen tähän asiaan voi sanoa, että kovasti on nuorten tyttöjen (ja miksei poikienkin) habitus muuttunut 20 vuoden aikana. Vuosituhannen vaihteessa kun olin itse lukiossa, ei silmiinpistävän isoja tyttöjä siellä oikeastaan ollut, ei painon eikä pituuden puolesta. Nyt kun käy kaupassa niin tuntee itsensä ihan pikkuruiseksi, kun siellä on näitä 180-senttisiä ja 90-kiloisia amatsoneja :D. Näin nopea muutos ei kyllä johdu mistään geeneistä, vaan ruokailutottumuksista ja ruoan sisällöstä. Ovathan pojatkin pidempiä ja varmaan lihavampia kuin ennen, mutta silti väittäisin että suurin osa pojista on edelleen tuossa iässä hoikkia. Toki sitten myöhemmin miehet ottavat naiset kiinni ja menevät ohikin.
Terveempi nykynuorten (tyttöjen) kroppaihanne nyt on kuin ysärillä-2000-luvun alussa. Lisääntyvä ylipaino ei tietenkään ole hyvä suunta, mutta ysärin anorektisen laiha ihanne oli ihan kauhea. Nykynuoret ovat hyvin usein edelleen hoikkia, mutta enää ei haeta alipainoa ja tissittömyyttä.
Höpön löpö, itse ysäri nuorena(naisena) kyllä muistan nuo ajat, vaikka heroin chick-lookki oli muodissa joillakin niin suurin osa tytöistä oli NORMAALISTI hoikkia. Eikä plösöjä "kehopositiivisia" pahemmin näkynyt. Hassua miten aina joku, ajan läskistymisen seurauksena tulee selittämään kuinka kaikki olivat ysärillä anoreetikkoja.
Jos painavammallakin naisella on selvä vyötärö ja hän sen pukeutumisella näyttää, niin ei näytä hirveän lihavalta.
Jos panee päälleen jonkun äitiysmekon tai väljän tunikan, joka piilottaa sen hoikahkon vyötärön, näyttää jo paljon lihavammalta.
Vierailija kirjoitti:
"Olen iloinen voidessani sanoa, että painoindeksi kertoo erittäin vähän. Erikoislääkäri Aila Rissanen"
-Siinäpä teille pissikset!
juu, mutta ulkonäkö kertoo kyllä.
Ymmärrettävää, että et osannut lukea aiemman kommentoijan viestiä loppuun. Kuvat olisi hänen mielestään pitänyt ottaa suoraan edestä tasaisessa valossa ilman liian kohottavia vaatteita. Nythän on sama vaikka noiden kuvien tilalla olisi ollut piirroshahmoja.