Iltasanomien toimittajan mielestä 158 cm ja 100 kg painava nainen ei ole sairaalloisen lihava, koska toimittajan silmään hän ei näytä siltä....
Kommentit (347)
Eihän se olekaan. Hän on vaan vaikeasti lihava.
yli 40 on sairaalloinen lihavuus.
Vierailija kirjoitti:
Toi 158cm/100kg oli hämmentävää... Tuon mekon alla on varmaan hoikentavat alusvaatteet, joku "kureliivi" tms, koska en jaksa uskoa tiimalasivartaloon. Eikä mukamas näytä olevan mahaa. Toki imartelevan kuvakulman kanssa saa häivytettyä kiloja. Olisi kiva nähdä ko. henkilö livenä.
Olen 168cm/90kg ja näytän aivan kauhealta läskikasalta. Mahaa on kuin 9kk raskaana ja kaikki roikkuu, pursuu, paitsi kasvot ja sääret ovat ns. normaalin näköiset. Olen kyllä laihduttamassa, mutta hitaasti tuntuu muutosta tulevan. Ei tässä nyt kauheaa kiirettä ole, mutta olisihan se motivoivaa saada näkyviä tuloksia.
Katso nyt vähän tarkemmin, kyllähän sillä melkoinen röllykkä on siinä vyön alla. Ja nuo sen kädet ei kyllä ole normaalipainoa ainakaan nähneetkään, kunnon pullakädet. Puhumattakaan tuosta kaksoisleuasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijai, seksikkäitä naisia. Kyllä suomalainen nainen on kaunis.
M44.
Tarkoitat että ylipainoinen suomalainen nainen on kaunis? Sääli että ylipaino lisää merkittävästi riskiä sairastua ja siten vähentää kauniinkin yksilön elinajanodotetta.
"Lihavuus altistaa monille sairauksille. Liikalihavuus on Euroopan toiseksi suurin syy kuolla ennen 70 ikävuotta. Jos painoindeksi on 30–40, lihavuus voi vähentää elinajanodotetta jopa kolmella vuodella."
Ja sä luulet, että tämä ei ole tiedossa? Mikä tarve tulla vänkyttämään, jos joku sanoo toista kauniiksi?
Miksi ei? Ei kauneus mene terveyden edelle. Ei ainakaan pitäisi mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M44.
Tarkoitat että ylipainoinen suomalainen nainen on kaunis? Sääli että ylipaino lisää merkittävästi riskiä sairastua ja siten vähentää kauniinkin yksilön elinajanodotetta.
"Lihavuus altistaa monille sairauksille. Liikalihavuus on Euroopan toiseksi suurin syy kuolla ennen 70 ikävuotta. Jos painoindeksi on 30–40, lihavuus voi vähentää elinajanodotetta jopa kolmella vuodella."
Ja sä luulet, että tämä ei ole tiedossa? Mikä tarve tulla vänkyttämään, jos joku sanoo toista kauniiksi?
Kuka sanoo että menee? Sä et siis vaan voi olla räkyttämättä? Onko jotenkin sulta pois, jos toinen sanoo toista kauniiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M44.
Kuka sanoo että menee? Sä et siis vaan voi olla räkyttämättä? Onko jotenkin sulta pois, jos toinen sanoo toista kauniiksi?
Eli jos otsikon aiheen mukaisesti keskustellaan lihavuudesta niin asiasta ei voi kuitenkaan keskustella enää sen jälkeen jos joku on lihavuudestaan huolimatta kaunis?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse lihavampi, kuin yksikään noista artikkelin naisista. Näytän myös lihavammalta, kuin he.
Kun luen näitä ihmisten kommentteja tässä ylipainoisista ihmisistä, tulee minulle sellainen tunne, että en ole minkään arvoinen enkä haluaisi enää elää tässä maailmassa.
Olen masentunut ja elämäni on ollut haastavaa aina.
Älä välitä. Nää bmin tuijottajat on laihoja läskejä ja/tai sairaalloisesti kroppaansa inhoavia.
Voimia masennuksen kanssa!
Eivät ole, vaikka niin haluat kuvitella. Mistä tulee tuo harhaluulo, että normaalipaino ja terveelliset elämäntavat olisivat sama kuin älytön syömisten kyttääminen ja/tai järkyttävä määrä liikuntaa tai jatkuva vartalon kyttääminen. Tai miksi kuvitellaan, että normaalipainoinen inhoaisi kroppaansa. Onko kyse siitä, että ylipainoinen itse todellisuudessa voi huonosti kropassaan ja tuota pahaa oloa lievittäkseen haluaa uskotella itselleen, että kyllä niillä muillakin on pakko olla yhtä paha olla omassa kropassaan. Ja vähintäänkin niiden on pakko kituuuttaa ja kärsiä, niin kyllä minä oikeasti olen sentään onnellisempi kuin nuo säälittävät surkileet, vaikka koko ajan tuntuukin kamalalta.
Kyllä sen kuule sun ulosannista huomaa, sori vaan. Mä en puhunut syömisten kyttäämisestä tai liikunnasta mitään. Vain oman kropan vihaamisesta. Jokainen meistä, jotka ovat tyytyväisiä itseensä, ei koe tarvetta räkyttää vauvapalstalla miten joku toinen on läski ja korsetissa ja ja ja. Puhumattakaan bmin tuijottelusta, se kun ei kerro mitään vaan se oletko sä tyytyväinen itsees ja miltä sä näytät (itsesi) silmissä. Sitähän tääkin juttu halusi sanoa, mutta pointti jää siltä huomaamatta, joka vertaa itseensä muihin ja haluaa tuoda esiin miten itse kyllä on sitä tätä ja tuota.
Taidat puhua omasta ulosannistasi. Vai miten henkisesti tasapainoinen mielestäsi on ihminen, joka käyttää ilmauksia "laiha läski" ja "sairaaloisesti kroppaansa inhoava" muista ihmisistä, joita ei edes tunne. Kyllä tuosta selvästi paistaa läpi, että projisoit omaa pahaa oloasi muihin, koska et halua uskoa, että sen lisäksi, että ne muut ovat normaalipainoisia, ne voisivat myös olla tyytyväisiä elämäänsä ja itseensä. Koska olisihan se jo ihan tosi epäreilua ja tarkoittaisi sitä, että sinunkin kannattaisi kokeille terveellisiä elämäntapoja ja normaalipainoon laihduttamista, sen sijaan, että perustelet itsellesi, että on parempi olla ylipainoinen, koska normaalipainoisilla on niin kurjaa.
😅 Todistit juuri pointtini, sen että sä et vaan osaa olla muita arvioimatta. Heti, jos joku puuttuu toisten haukkumiseen, sä olet nillittämässä miten sä nyt varmasti olet läski ja onneton. Juuri teistä käytän mainitsemiani sanoja, koska en mä muutakaan perustetta käytöksellesi keksi. Olen hyvässä kunnossa, älä huoli. N40 168/58.
Naisella kaikki yli 50kg on liikaa.
Miehelle yli 50 äo tekis hyvää.
Kauheaa miten normaalipainoisten elämään vaikuttaa toisen läskit, itse ne jokainen kantaa, sairautta tulee ja kreppaa jokaiselle ja yhteiskunta maksaa himomaratoonarin uudet polvet siinä kuin himosyöjänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M44.
Oikeasti, kaikki tämä valitus, kiusaaminen, haukkuminen ja ilkeily kolmen vuoden takia?
Molemmat mummoni elivät liki satavuotiaiksi eli jos nyt kupsahdan ylipainoni takia jo 95-vuotiaana niin olkoon se hirvittävä kohtaloni.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan läskii hässi?
Mielummin kuin sua.
Vierailija kirjoitti:
Kauheaa miten normaalipainoisten elämään vaikuttaa toisen läskit, itse ne jokainen kantaa, sairautta tulee ja kreppaa jokaiselle ja yhteiskunta maksaa himomaratoonarin uudet polvet siinä kuin himosyöjänkin.
Näin ruutujen ja päätteiden aikakaudella nykyinen normaalipainoinenkin voi yllättävän helposti ajautua ylipainoiseksi jos ympäristössä ei riittävästi muistuteta ylipainon huonoista puolista ja toisaalta normaalipainon terveyshyödyistä. Kyse on samasta asiasta kuin vaikka tupakan haittavaikutusten esiin nostamisesta. En näe ollenkaan pahana että asiaa nostetaan framille.
Vierailija kirjoitti:
Onhan nuo kaikki lihavia, se vaan, kun valtaosa ihmisistä on lihavia niin sitten ihrakasaa pidetään "normaalina".
Itse olen 167/77ja kyllä mä olen ihan selvästi pullukka ja mun mitat sentään suht inhimilliset noihin verrattuna.
Kuvan perusteella tuota 158/100- pimua luului sinun kokoiseksesi, ehkä hieman suuremmaksi.
Tällä palstalla saa kenestäkään muusta puhua negatiiviseen sävyyn kuin lihavista naisista nähtäneen. Ketjuja poistuu kohta nopeampaa kuin uusia aloitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M44.
Eli jos otsikon aiheen mukaisesti keskustellaan lihavuudesta niin asiasta ei voi kuitenkaan keskustella enää sen jälkeen jos joku on lihavuudestaan huolimatta kaunis?
On eri asia keskustella ketjussa kuin käydä räkättämässä ja purkamassa paskaansa jonkun toisen kommenttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M44.
On eri asia keskustella ketjussa kuin käydä räkättämässä ja purkamassa paskaansa jonkun toisen kommenttiin.
Just tää. Toinen kirjoittaa, että seksikäs ja kaunis. Tää tulee kertomaan miten ylipaino on sairasta, ei kaunista 😅 Sit vielä ollaan olevinaan niin asian ytimessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M44.
Kukakohan tässä nyt purkaa pahaa oloaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M44.
Kukakohan tässä nyt purkaa pahaa oloaan...
Mulla ei ole ollenkaan paha olla vaikka sunlaiset pätijät ja räksyttäjät oksettaakin. Sit ei edes oteta vastuuta sanoistaan vaan peitetään ne selittelyn alle.
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla saa kenestäkään muusta puhua negatiiviseen sävyyn kuin lihavista naisista nähtäneen. Ketjuja poistuu kohta nopeampaa kuin uusia aloitetaan.
saa puuhua myös ryyppäävistä miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisia nuoria naisia(ja miehiä) on muuten paljon! Semmosia todella pitkiä 180cm+ ja +100kg. Siis yksinkertaisesti isoja joka suunnasta! Eivät edes välttämättä näytä lihavilta.
Mun mies on +30v, 185cm/90kg (isokokoinen kaveri mielestäni?)ja pari kertaa esim. kaupassa verrannut sitä näihin nuoriin naisiin/miehiin. Näyttää ihan pikkuriikkiseltä miniukolta niiden vieressä :D Mitä ihmettä ihmisille on tapahtunut....
Olen huomannut, että isokokoisia, pulleita ihmisiä on nykyään paljon. Tuntee itsensä todella pieneksi n. hieman päälle 170-senttisenä ja 70-kiloisena miehenä. Mulla siis BMI n. 24.
No mutta pienihän sä oletkin, varsinkin pituus suunnassa. Nuorten miesten keskimääräinen pituus 181 ja naisilla 168 cm joten ei ihme jos tuntuu pieneltä kun pieni oletkin.