Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koetko ahdistusta ja pelkoa työkkärin ja kelan kanssa asioidessa?

Vierailija
01.06.2021 |

Koetko ahdistusta ja pelkoa työkkärin ja kelan kanssa asioidessa?

Olen nyt ensimmäisiä päiviä työttömänä ja kuumottaa ihan v*tusti kun tajuaa että koko ajan on vaakalaudalla syönkö ensi kuussa ja mihin mut pakotetaan.

Kommentit (179)

Vierailija
1/179 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en koe. En pelkää verottajaa, pankkia tai edes seurakuntaa.

Töissäollessa pidin huolta siitä, että kuun lopussa oli rahaa laitettavaksi säästöön. Siksi ei työttömänä tarvinnut pelätä ruuan loppumista.

Vierailija
2/179 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Koen ahdistusta ainoastaan asioidessani syöpäklinikan kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/179 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ahdistavaa 24/7, ei pelkästään asioidessa. Koko ajan odottaa alitajunnassa puhelinsoittoa ja sitten kun pirahtaa, saa melkein sydärin. Pitkään jatkuessaan lyhentää elinikää varmasti. Töitä en pelkää, mutta epämääräisiin juttuihin joutumista kyllä.

Vierailija
4/179 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pelota mutta pitkällä kokemuksella  ottaa päähän niiden kieroilut.  Ne katsoo asioita omalta, heille parhaalta kannalta eikä sitä mikä sinulle sopisi.  Pidä puolesi ja ota selvää  etukäteen asioista muuten joudut  huijatuksi näiden kaikkien eri työllistämistoimenpiteiden kanssa!

Vierailija
5/179 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, olen ollut molempien asiakas jo vuosia. En ole mikään täystyötön vaan teen keikkatyötä. Aina ei oo töitä ja silloin saan korvauksia. Kerran vuodessa työkkäri soittaa.

Vierailija
6/179 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä meriselityksiä valmiina...aina. Tilanteista selviää aina puhumalla. Työkkärin virkailijalla kelpaa aina uusi selitys, koska virkailijalla pitää olla jotain päivitystä mitä kirjoitttaa. Jos ei ole mitään kirjattavaa, niin ei hyvä heilu.

Vierailija
7/179 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistin taas, että yksitoikkoinen ja turhauttava tuotantotyöni 2000 kk on sittenkin niin paljon parempi vaihtoehto, kuin tuo sadistinen pallottelu kasvottomien ja virkatätien tiskeillä.

Vierailija
8/179 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitten instanssien mielestä työtön ei ole edes ihminen.

Vangeillakin parempi ihmisarvo.

Vierailija
9/179 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollin aloitus. Mielikuvituksen tuotetta.

Vierailija
10/179 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe. Kun on heille vastaus millaisia suunnitelmia sinulla  on niin eivät ne sua " ahdistele".

Vierailija
11/179 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri on minulle aiheuttanut minulle niin paljon harmia, että ei sanat riitä kertomaan. Todella kieroa toimintaa.

Vierailija
12/179 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Teen töitä puolet vuodesta, koskaan eivät ole ahdistelleet.

Vierailija
13/179 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen ollut pari pitkää jaksoa työttömänä viimeisen 6 vuoden aikana. Kaksi vuotta ja 1.5v. Sain olla ihan rauhassa, ei des soiteltu. Tosin kävin vapaaehtoisesti pari työkkärin kurssia.

Vierailija
14/179 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkään. Olen ollut nyt koronan takia työtön. Kaikki on sujunut molempien kanssa hyvin. Ystävällinen virkalija soittaa välillä jos löytää hyvän työpaikan mulle ja kehottaa hakemaan (siis JOS todetaan yhdessä, että mun kannattaa hakea tätä paikkaa). Haen toki ihan itsenäisestikin.

Joskus vuosia sitten mulla oli myös työttömyyspätkä ja silloin oli ongelmia. Sain 3kk karenssin koska en suostunut hakemaan autottomana erääseen työpaikkaan, joka sijaitsi noin 100km päässä ja julkisilla matkoihin olisi mennyt 4h päivässä.

Onneksi on säästöjä, niin ei karenssit pelota.

Vierailija
15/179 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei tarvitse enää määräaikana jossain toimistoissa jonotella, vaan asiat hoituu etänä.

Vähän se ärsyttää kun ei suoraan voi kysyä mitä tapahtuu jos teen niin tai näin. Tai kysyä voi, mutta mitään takuita ei anneta onko se asia sitten niin vai ei kun se tapahtuu. Edellisellä kerralla kun soittivat, niin tuli päivää ennen tekstari tiedoksi.

Vierailija
16/179 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vähän se ärsyttää kun ei suoraan voi kysyä mitä tapahtuu jos teen niin tai näin. Tai kysyä voi, mutta mitään takuita ei anneta onko se asia sitten niin vai ei kun se tapahtuu."

Tämä! Ja joo, on mulle tehty niinkin, kun olen KYSYNYT miten tilantessa x pitäisi toimia, on laitettu selvityspyyntö ja tuki katkolle.

Että joo ahdistaa, kun ei voi tietää mitä siltä tulee. Kela sössiminen ahdistaa myös, mutta ne sentään korjaavat virheensä ja ovat päätöksissään avoimempia kuin työkkäri.

Ja joo ei ahdistaisi jos olisi sellaine työ, josta maksettaisiin niin paljon, ettei tukia tarvitsisi hakea ja toistaiseksi voimassaolevalla sopimuksella.

Vierailija
17/179 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etukäteen, jos ei kummankaan instanssin kanssa ole aiemmin asioinut, ei voi myöskään ahdistua ja pelätä etukäteen, kun heidän kanssa joutuu asioimaan, sen jälkeen iskee ahdistus, vidutus ja raivo, kun huomaa, miten berkeleen huonoille virkailijoille maksetaan täyttä palkkaa. Asioihin perehdytään huonosti, asiat hoidetaan faktapohjat unohtaen, asiakirjojen kanssa sekoillaan, ammattinimikkeet sekoitetaan ja lakien tuntemus ja soveltaminen on hataralla pohjalla. Sen jälkeen on mahdollista ahdistua ja jopa pelätä. Pelko pois - tulta päin!

Vierailija
18/179 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin semmoinen vastahakoinen lannistuminen on tunnelma, kun kelan ja työkkärin kanssa setvii. On valmiiksi otettava asenne, että helpolla ei taas välttämättä pääse.

Vierailija
19/179 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun alkoi kuntakokeilu niin ne tarjoaa työttömille seuraavia vaihtoehtoja, minkä valitsette?

a) Kuntouttava työtoiminta

b) Työkokeilu 9e päiväpalkalla

c) Työnhakukurssi joka kestää 4kk

d) Kouluun

Vierailija
20/179 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkäaikaissairas, joten en pelkää. Sossun sana ja mielipide eivät ole painavia kun on tehty työkykyarviointi ja on lääkärintodistuksia. Ei kai ne sossut luule mitään lääkäreitä olevan!?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme