Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset, jotka huutaa "taisteluhuudon" aivastaessaan

Vierailija
31.05.2021 |

Jokainen on varmaan joskus kokenut tämän. Normaalisti kun ihminen aivastaa, tulee se tyypillinen "atshuuu" äänähdys, mutta nämä tekee sen täysin liioitellusti: "AAATHSUUU-HAJAAAA!" tai "ÄÄÄÄTSZÄÄÄÄÄ!". Tulee ihan mieleen, että samalla karatehakkaavat jotain tiiliä.
Joo, flunssa tai allergia voi olla rankkaa, muttei sentään tarvi taisteluhuutaa.

Kommentit (461)

Vierailija
321/461 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä heikompi aivastus, sitä heikompi luonne.

Vierailija
322/461 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä paukautan pierun aivastuksen jatkoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/461 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nauran ulvomalla ja  aivastan niin että lasit helisee. Olen varmaan helvetin rasittava ihminen, kun puheäänenikin nousee sitä mukaa kun innostun  .D

Vierailija
324/461 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee just tollanen taisteluhuuto =D Yövuorossa on kiva aivastaa.

Miestä hävettää julkisilla paikoilla.

T. N45

Vierailija
325/461 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo huutoaivastus tulee syntymälahjana, sille ei vaan voi mitään.

Vierailija
326/461 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se huuto on kyllä osa aivastusta. Ei keuhkot tyhjänä ole fyysisesti mahdollista huutaa mitään taisteluhuutoja.

Vierailija
327/461 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi entinen työkaveri harrasti voimallista aivastusta. En tiedä oliko jokin suomenruotsalainen riitti.

Toinen tuttava oli halunnut brändätä itsensä siten että aivasti aina seitsemän kertaa putkeen.

Tampioita.

Vierailija
328/461 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävä historianopettajani sai minutkin opettelemaan äänekkään huutoaivastuksen. Nykyään kuitenkin pyrin välttämään aivastusta tai pitämään sen mahdollisiman niukkana, koska aivastus laukaisee minulla välittömästi päänsäryn.

Vierailija
329/461 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50-v nainen. Aivastan aamuisin noin kymmenen kertaa. Kovaa tulee jokainen, kauhealla äänellä, en voi estää. Kuuluu kyllä naapuriin, pahoittelut. Sarjan loputtua kurkku ja kyljet hetken kipeät mutta nenä vireä ja virkeä. Välillä täytyy mennä pöntölle aivastaan sarja loppuun ettei tule pissat housuun.

Vierailija
330/461 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen pidätin aivastusta ja aivastin ihan hiljaa nenään. Nykyään annan tulla isosti, koska päässä jyskyttää jos en niin tee. Yksi aivoinfarkti takana, niin pelko aivastuksen paineen aiheuttamasta aivoverenvuodosta on läsnä joka päivä.

Vierailija
331/461 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 50-v nainen. Aivastan aamuisin noin kymmenen kertaa. Kovaa tulee jokainen, kauhealla äänellä, en voi estää. Kuuluu kyllä naapuriin, pahoittelut. Sarjan loputtua kurkku ja kyljet hetken kipeät mutta nenä vireä ja virkeä. Välillä täytyy mennä pöntölle aivastaan sarja loppuun ettei tule pissat housuun.

Minä myös ennen, mutta nykyään vähemmän. Hae apteekista kortisonisuihke ja käytä päivittäin, kyse on yliaktiivisesta nenän limakalvosta. Mulla on ihan erikoislääkärin diagnoosi sekä resepti suihkeeseen ym. Tämä Beclonasal aqua on hyvä, tätä saa reseptillä 100mg ja sitä mä suihkautan 1-3 krt vuorokaudessa nenään, niin pysyy oireet kurissa. Tätä täytyy kuulema jatkaa useampi vuosikin, että limakalvot rauhoittuvat. Oireet palaavat aika pian, jos lopettaa käyttämisen. 

https://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/epages/KYA.sf/fi_FI/?ObjectPath…

Vierailija
332/461 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee joskus tosi kovaääninen aivastus ja joskus hennompi. En pidättele ääntä. Aivastusta ei muutenkaan pitäisi pidättää. Jos laittaa suun kiinni sattuu korviin ja pöpöt menee paineella nenänieluun.

Vierailija
333/461 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävä historianopettajani sai minutkin opettelemaan äänekkään huutoaivastuksen. Nykyään kuitenkin pyrin välttämään aivastusta tai pitämään sen mahdollisiman niukkana, koska aivastus laukaisee minulla välittömästi päänsäryn.

Mitähän jos keskustelisit asiasta lääkärin kanssa. Aivastuksen laukaisema päänsärky on yksi chiari-malformaation oire.

Vierailija
334/461 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ei oikeasti voi sille mitään.

Jotkut taas ovat huomionkipeitä ja pitävät ääntä tahallaan, ottaakseen muilta tilan. Kun ovat yksin, aivastavat normaalisti, mutta jos vain joku on kotona, niin sitten pitävät mahdollisimman kovaa ääntä.

Lähisukulaiseni on toiminut näin kaikkien kehon ääniensä kanssa koko elämänsä, esim. jos ei tiedä, että talossa on muita, syö hiljaa, aivastaa hiljaa, yskii hiljaa, aivastelee hiljaa jne. Mutta jos tietää, että paikalla on toinenkin ihminen, se mässytys, syömisvoihkina, juomisklunksauttelu, ähinä, huutoaivastelu jne. on ihan tolkutonta. Hän ei kestä sitä, ettei häntä huomata. Sellainen ihminen, joka puhuu tauotta, kävelee telkkarin eteen jne.

Vierailija
335/461 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini äidillä on äänekäs ja kimakka "ÄHHHHH!!!" aivastaessaan. Isäni taisteluhuuto on semmoinen, jota ei ole helppo esittää kirjallisessa muodossa. Suurin piirtein "ÖFFFGGGHHH!!!!!" taitaa olla totuudenmukaisin.

Vierailija
336/461 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, kuten tuossa joku jo totesi, niin lääkäriin mars. Etenkin jos on koskaan huimausta, käsien ja/tai jalkojen puutumisia tms, mutta jo tuon päänsäryn vuoksi.

Vierailija
337/461 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh. Jostain olen lukenut, että se miten aivastus "ilmaistaan" korreloi jotenkin orgasmin intensiteetin kanssa. Että silloin tulisi samanlainen huuto tai sitten vaitelias huokaus. 

Ei onneksi pidä paikkaansa. Mies on hyvin hiljainen sängyssä, inhottaisi jos olisi joku huutelija, hyi. Mutta aivastus onkin sitten isoääninen. Onneksi aivastaa hyvin harvoin.

Vierailija
338/461 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän jos keskustelisit asiasta lääkärin kanssa. Aivastuksen laukaisema päänsärky on yksi chiari-malformaation oire.

Aivastus myös aiheuttaa monelle migreenin tai esim tensiopäänsäryn olematta millään muotoa vaarallinen. Asia on toki hyvä tutkia, mutta mikään kuolemantuomio se ei automaattisesti ole.

Vierailija
339/461 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivastus myös aiheuttaa monelle migreenin tai esim tensiopäänsäryn olematta millään muotoa vaarallinen. Asia on toki hyvä tutkia, mutta mikään kuolemantuomio se ei automaattisesti ole.

Ei ole chiarin 1. tyyppikään, josta tuossa olisi kyse - jos olisi kyse. Kannattaa tutkia.

Vierailija
340/461 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivastan voimakkaasti niin se ottaa voimille. Joten saatan olla kovääninen  kun annan tulla ja perään se ääggghhhhkk!! ja helpotus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi