Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessakin pitäisi kieltää burkhat

Vierailija
21.08.2009 |

Lapsiakin pelottaa kaapunaiset. Mistä sen tietää, onko sisällä nainen vai joku pervo, esim. naisten vessoissa?

Kommentit (114)

Vierailija
81/114 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nunnat ja munkit kans normaaliin pukeutumiseen.Entäs tämä huivien käyttö pikku-tytöillä. Ei missään maailmankolkassa lapsia pakoteta käyttämään kirjavan kirkuvaa huivia päänsä peitoksi. 

Ja tuulipuku pitäisi ehdottomasti kieltää. Sitä pelkää variksetkin.

Miten joku ei erota nunnan vapaaehtoista sitoumusta nunnan asuun (tämäkin lähinnä katolisissa maissa, kuten Italia) ja musliminaisen kaapuun, josta näkyy vain silmät? 

Ei nunnat aja sinun päälle panssarivaunujen ( lastenvaunujen) kanssa kaupungilla ja 5 kakaraa mukana raivoamassa. 

Ei, mutta persut ajaa.

Yle
https://yle.fi
Esplanadin vappukaahari väitti tekoaan tahattomaksi hovioikeus tuomitsi silti ...

Vierailija
82/114 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

EGYPTIN ORJAT ON SYNNIN ORJIA !!!     HIMOJENSA ORJIA !!!  ORJAKAUPPAA . 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/114 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu. Jos kasvojen peittäminen kielletään, 612-marssi estyy 😂

Vierailija
84/114 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo Ranskan burkha-kielto on muuten aivan idioottimainen. Se se vasta naisia syrjii ja alistaa! 

Kun naiset ovat ennen päässeet ulos niqab päällään, niin nyt he jäävät kokonaan kotiin eivätkä lähde ulos enää ollenkaan. Ja monet naiset muuten käyttävät niqabia aivan omasta halustaan. Eivätkä halua siitä luopua. Jos Suomessakin vaikka huivi kiellettäisiin, niin minä jäisin kotiin. Ulos en lähde ilman huivia. 

-Se muslimi, joka jo aikaisemmin kirjoitti... olinkohan 14.

Ootko se yksi suomalainen uus-muslimi, joka riehuu mm. Redditissä ja haukkuu kaikki, jotka eivät ole täysin samaa mieltä? Jos olet, niin sulla on menny uskonto aika lujasti päähän, semmosella riippuvaisella fundamentalisti-tavalla. Käännynäisenä pitää ilmeisesti todistella erittäin paljon olevansa todellinen muslimi, ja silloin nämä ulkoiset asiat korostuvat erityisen paljon. Onnea elämääsi pakkomielteen kanssa.

Vierailija
85/114 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lippalakit...ja sortsit....ja persuilta Suomen lipun häpäiseminen 🤔

Miksi shortsit ja lippalakit pitää kieltää? Tosi käteviä kesällä. 

Koska kaiken kieltäminen on niin kivaa 🤔😁

Vierailija
86/114 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naamioituminen julkisella paikalla on jo nyt Suomessa kiellettyä. Tämä pitää kertoa jo rajalla Suomeen pyrkiville.

Vierailija
87/114 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pitäisi. Ei tuollainen naamioituminen sovi kuin naamiaisiin.

Vierailija
88/114 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten miesten mielestä kaikkien kauniiden naisten pitäisi olla burkhaan pukeutuneita muiden miesten läsnä ollessa ja näiden naisten tulisi olla vähissä vaatteissa hänelle, että pääsisi katselemaan kaikki paikat.

Vierailija
89/114 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi poliisi ei kerro burkanaisille, että Suomessa ei saa kulkea kauppakeskuksissa naamioituneena? Miksi heitä ei ajeta pois?

Vierailija
90/114 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nähnyt elämäni aikana ehkä yhden burkhallisen naisen Tampereella. Aika marginaaleja taitaa nuo noin äärimmäiset olla.

Vierailija
91/114 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan orjuuttamisen tunnusten poistoa.

Vierailija
92/114 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niqabit ja muut sellaiset huiviviritykset tulee vielä pakollisiksi täälläkin. Eikä siihen mene enää montaa vuotta.

Vierailija
93/114 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo Ranskan burkha-kielto on muuten aivan idioottimainen. Se se vasta naisia syrjii ja alistaa! 

Kun naiset ovat ennen päässeet ulos niqab päällään, niin nyt he jäävät kokonaan kotiin eivätkä lähde ulos enää ollenkaan. Ja monet naiset muuten käyttävät niqabia aivan omasta halustaan. Eivätkä halua siitä luopua. Jos Suomessakin vaikka huivi kiellettäisiin, niin minä jäisin kotiin. Ulos en lähde ilman huivia. 

No, sitten on kotona.

Vierailija
94/114 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kirkon vois myös erottaa valtiosta

Ei kuulu aloitettuun keskusteluun millään tavalla. Veikkaan että olet joku viher-puna-kirjainyhdistelmä-pro pale -idioo tti

Vierailija
95/114 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko se yksi suomalainen uus-muslimi, joka riehuu mm. Redditissä ja haukkuu kaikki, jotka eivät ole täysin samaa mieltä? Jos olet, niin sulla on menny uskonto aika lujasti päähän, semmosella riippuvaisella fundamentalisti-tavalla. Käännynäisenä pitää ilmeisesti todistella erittäin paljon olevansa todellinen muslimi, ja silloin nämä ulkoiset asiat korostuvat erityisen paljon. Onnea e

Islamissa ei ole MITÄÄN hyvää. Se on puhdasta saatananpalvontaa. 

Vierailija
96/114 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iran hyvänä esimerkkinä,Naiset eivät uskalla edes näyttää hiuksia tapon uhalla. 

Tap pa ha ukot maasta ulos.

Vierailija
97/114 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei onnistu. Jos kasvojen peittäminen kielletään, 612-marssi estyy 😂

Minusta kuitenkin tuntuu, että kasvojaan tykkää isänmaallisia enemmän peitellä ne toisen laidan a pinat

Vierailija
98/114 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen nähnyt elämäni aikana ehkä yhden burkhallisen naisen Tampereella. Aika marginaaleja taitaa nuo noin äärimmäiset olla.

Jokainen niqab tai burkha on liikaa!!!!!!!

Vierailija
99/114 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan afgaanien oma vaate. Suomessa saatetaan käyttää kasvot peittävää vaatetta nimeltä niqab. Ja niitäkin on erilaisia; on puoliniqabeja, kolmikerrosnigabega ym. Nämä jättävät silmät paljaiksi. Kolmikerrosniqabeissa on toisaalta mahdollisuus myös silmien peittämiseen. 

Burkha on se, missä on se ristikko silmien edessä ja koko kaapu ulottuu kantajan päästä jalkoihin asti, noin suunnilleen. Ja näitä ei todellakaan Suomen kaduilla liiku. 

Itse olen kokeillut sekä burkhaa että niqabia. Burkha oli päällä oikeasti miellyttävä ja siinä oli huomattavasti helpompi hengittää kuin vaikka niqabissa, vaikka niqab onkin pienempi ja sitä voisi kuvitella kevyemmäksi. Toisaalta niqabeitakin on niin monesta eri materiaalista tehtyjä, että ei voi yleistää. 

Mutta missään nimessä en burkhassa lähtisi ulos, eikä kukaan muukaan tuntemani musliminainen. Niqabia käyttävät monet, ja itsekin olen sitä joskus harkinnut. En kuitenk

Ihminen joka julkisella paikalla peittää kasvonsa aiheuttaa minussa epäluottamusta, oli sitten kyseessä kommandopipo tai naaman eteen vedetty rätti. Ihan sama kuuleeko sinne pipon tai rätin taakse, henkilö näkee minun naamani, mutta en näe hänen naamaansa. Kommunikaatio on muutakin kuin ääni, se on kasvojen eleitä.

Vierailija
100/114 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskassakin on kielletty kaavut julkisilla paikoilla naisia alistavana ja maalliseen yhteiskuntaan sopimattomana. 

Jos kerran keski-eurooppalaisessa sivistysmaassa, josta meidän niin monessa yhteydessä (ruoka-, juoma- ja tapakulttuurissa, lasten kasvatuksessa, jne) käsketään ottamaan mallia kaavut on kielletty, niin miten burkha kiellon ehdottaminen meillä onkin sitten tynnyrissä kasvaneiden, impivaaralais per su s aa tanoiden typeryyttä?

Kertokaapa s uv akki vas sarit se?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi