Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä harmittaa sinua juuri nyt?

Vierailija
29.05.2021 |

Onko sinulla nyt joku asia joka sinua harmittaa juuri nyt.

Kommentit (2931)

201/2931 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tykkää mun instasta. :( koskaan

Vierailija
202/2931 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä39140 kirjoitti:

Kukaan ei tykkää mun instasta. :( koskaan

Laita linkki niin käyn tykkään :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/2931 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaasta lohkesi paikka. Pari viikkoa sitten paikattiin. Ärsyttää

Vierailija
204/2931 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

TYHMÄT JA RUMAT IHMISET ÄRSYTTÄVI

Vierailija
205/2931 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa se Venäjän tuliainen, eli neljäs SARS-CoV-2 virus aalto. Olisin tarvinnut vapaan kesän. Nyt jatkuu raastava yksinäisyys ja keuhot tulessa, naamareista johtuen, olo.

Vierailija
206/2931 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa se, kun Vihreät ja erilaiset ryhmät meuhkaavat ilmasto muutoksesta, mutta eivät vastusta lentoliikennettä. Lähtevät varmaan heti lentämään, kun se onnistuu. Jättäkää nyt ne autot rauhaan ja pyrkikää edistämään kerosiinitonta lentämistä, sellaista, joka ei likaa ilmaa. Tekniikka on jo lähes valmiina, puuttuu vain tahto ja vähän ponnistusta.

Jos yhten perheen Thaimaan lomalennon ilmasto kuormituksella perhe voisi ajaa autolla 10 vuotta, niin valitsen sen autoilun ilman muuta.

Vierailija
207/2931 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää helvetin kuuma helle ja kastella pitäisi lähes päivittäin yli 1000 neliön istutuksia.Kun aamuin illoin tekee osittain, niin jatkuva kierre on valmis, ikinä et valmiiksi saa, jotta kaikki olisi tasan kasteltu. Toinan pää kuivuu kun toista kastelee.

Tulisipa kunnon sateet ja pilvipoutaa sen jälkeen

Vierailija
208/2931 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että ollaan miehen sukumökillä viettämässä juhannusta ja miehen vanhemmat/perhe on tosi raskas. Lisäksi lapset riitelee kokoajan, ja oma mies vaan pahentaa riitoja, joko ei puutu riitelyyn mitenkään tai sit aloittaa vaan kauhean syyttelyn ja huutamisen, vaikka aikuisen pitäisi pystyä rauhoittumaan lapsia riitatilanteessa ja puhumaan niille järkeä.

Huomaan että koko suku on samanlainen. Ahdistaa niin paljon että mietin jopa eroa.

Vierailija
209/2931 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa että polkupyörät ja skuutit ajavat jalkakäytävillä ja kävelijät ovat tosi usein vaarassa jäädä alle. Vaikka pyörille on omat kaistat eivät käytä niitä. Olin ainoa jalankulkija leveällä jalkakäytävällä ja pyörä oli ajaa minua päin , minä en nähnyt pyörää ,joka tuli kymmenien kilometrien nopeutta alas suoraa jalkakäytävää ja törmäys oli kiinni sekunnin murto- osasta. Vastaavia likipiti onnettomuuksia tapahtuu todella usein. Nyt tarvittaisiin virkavaltaa valvomaan liikkumista ainakin Tampereella.

Vierailija
210/2931 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen adhd diagnoosi. Eikä se diagnoosi nyt niinkään, vaan se että on aina vaan raskaampaa ja raskaampaa olla hänen vanhempansa. Lisäksi muut lapset kärsivät myös hänen käytöshäiriöistään jatkuvasti. Pelkään tosi paljon sitä että lapsi ei tule pärjäämään elämässä. Menee nyt vasta tokalle, nyt viimeinen kevät on ollut tosi raskas. Tuntuu että olen välillä ihan hukassa hänen kanssaan, vaikka olen periaatteessa kasvatusalan ammattilainen itse.

Vierailija
211/2931 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että ollaan miehen sukumökillä viettämässä juhannusta ja miehen vanhemmat/perhe on tosi raskas. Lisäksi lapset riitelee kokoajan, ja oma mies vaan pahentaa riitoja, joko ei puutu riitelyyn mitenkään tai sit aloittaa vaan kauhean syyttelyn ja huutamisen, vaikka aikuisen pitäisi pystyä rauhoittumaan lapsia riitatilanteessa ja puhumaan niille järkeä.

Huomaan että koko suku on samanlainen. Ahdistaa niin paljon että mietin jopa eroa.

Mä niin ymmärrän sua. Ihan sama tilanne paitsi että ollaan tällä kertaa kotona niin ei tää yhtään paremmin suju. Tuntuu että ihan umpikuja koko elämä kiukuttelevan miehen takia. Lähdin päiväksi pois nuorimman lapsen kanssa retkelle niin täällä se sit on myrkyttänyt teinien juhannuksen sillä välin. En voi erota koska en halua että lapset joutuvat olemaan tuommoisen seurassa väkisin. Sinnittelen vielä vaan.

Vierailija
212/2931 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä niin ymmärrän sua. Ihan sama tilanne paitsi että ollaan tällä kertaa kotona niin ei tää yhtään paremmin suju. Tuntuu että ihan umpikuja koko elämä kiukuttelevan miehen takia. Lähdin päiväksi pois nuorimman lapsen kanssa retkelle niin täällä se sit on myrkyttänyt teinien juhannuksen sillä välin. En voi erota koska en halua että lapset joutuvat olemaan tuommoisen seurassa väkisin. Sinnittelen vielä vaan.

Apua voi ei.. Otan osaa 😔

Meillä tosiaan tilanne se, että lapset tarvisit paljon tukea tunteiden kanssa, sekä riitojen ratkaisuissa, ja että päästään näistä tilanteista eteenpäin positiivisessa hengessä, niin uskomatonta tämä aikuinen vaan pahentaa niitä tilanteita! Riidat pahenevat potenssiin 100 kun mies ”puuttuu” niihin! Ja mies kokoajan manailee ”ei tästä tuu mitään kun noi tappelee vaan kokoajan, mitä se auttaa puuttua kun kokoajan tappelevat..” Siis sellaista jatkuvaa negatiivista manailua joka varmasti pahentaa tilannetta, eivät lapsetkaan usko että pystyisivät mihinkään muuhun.

Ja kun sanon asiasta, vaikuttaa siltä että hänellä ei ole mitään hajua siitä mistä edes puhun, ja tietenkin loukkaantuu ja sitten ei puutu enää mihinkään, joten kaikki selvittelyt jäävät täysin minulle. Tosi ahdistavaa.

Ne käytösmallit mitkä tulevat lapsuudenkodista ovat vaan niin räikeitä ja pahasti pielessä. Tämä on siis minun mielipide. Ovat tosi riitaisaa porukkaa, aina pitää löytää syyllinen joka asiaan, se on kamalaa.

T. Edellinen kirjoittaja

Vierailija
213/2931 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen adhd diagnoosi. Eikä se diagnoosi nyt niinkään, vaan se että on aina vaan raskaampaa ja raskaampaa olla hänen vanhempansa. Lisäksi muut lapset kärsivät myös hänen käytöshäiriöistään jatkuvasti. Pelkään tosi paljon sitä että lapsi ei tule pärjäämään elämässä. Menee nyt vasta tokalle, nyt viimeinen kevät on ollut tosi raskas. Tuntuu että olen välillä ihan hukassa hänen kanssaan, vaikka olen periaatteessa kasvatusalan ammattilainen itse.

Älä hätäile. Sinä et tiedä, että minkälainen ihminen hänestä kasvaa. Tiedän yhden nuoren aikuisen, joka moukaroi joka paikan hajalle ja kaikki rikkoutuva piti laittaa lukkojen taakse ennen kun hän tuli meille kylään.

Teinivuosina hän rauhoittui, opiskelee nyt toisella asteella ja on taiteellinen aikuisenalku. Hän ei kohtaa yhtään sen pahempia ongelmia tai vaaroja kuin moni muukaan kun muuttaa kotoa kun kotijoukkojen rakkaus kannattelee häntä.

Niitä täyden kympin esimerkkilapsia on todella harvassa.

Vierailija
214/2931 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

@214/215: tuo on todella tyypillinen suomalaisten miesten reagointitapa. Isiltä opittu ja sukupolvelta toiselle siirtyvä. Asiasta pitää puhua vaikka parisuhdeneuvolassa että saa poikki omille lapsille vain harmia tuovan käytöksen kehittymisen.

Kun ikää kertyy ja muisti alkaa takellella niin sitten sitä vasta huudetaan, rähistään ja mökötetäänkin. Sen vuoksi pitää porukasta pelastaa edes lapset.

Vierailija
215/2931 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä hätäile. Sinä et tiedä, että minkälainen ihminen hänestä kasvaa. Tiedän yhden nuoren aikuisen, joka moukaroi joka paikan hajalle ja kaikki rikkoutuva piti laittaa lukkojen taakse ennen kun hän tuli meille kylään.

Teinivuosina hän rauhoittui, opiskelee nyt toisella asteella ja on taiteellinen aikuisenalku. Hän ei kohtaa yhtään sen pahempia ongelmia tai vaaroja kuin moni muukaan kun muuttaa kotoa kun kotijoukkojen rakkaus kannattelee häntä.

Kiitos kannustuksesta. Se lohdutti tosi paljon. Ja toivon että kaikki kääntyy vielä hyväksi.

Mutta pelkään silti pahinta siksi, koska oma sisarukseni joutui huonoille teille ja kuoli lopulta päihteisiin vain vähän päälle 30-vuotiaana. Hän olisi todennäköisesti saanut myös jonkun nepsy-diagnoosin, mutta alkoi lääkitä itseään jo niin nuorena huumeilla ettei koskaan ehtinyt saada diagnoosia. Se olisi pahin painajaiseni että joutuisin käymään läpi saman helvetin huumeidenkäyttäjän läheisenä oman lapseni kohdalla.

T.212

Vierailija
216/2931 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohdin lisätä, että hän on kyllä kertonut avoimesti omasta diagnoosistaan. Sen vuoksi häntä ei esimerkiksi kukaan päässyt kiusaamaan. Hän rauhoittui kun aloitti lääkkeet ja siinä samalla ystäväpiiriin kasvoi kun sitä rymistelyä ja kovaotteisuutta oli vähemmän ymmärryksen lisääntyessä. Voi olla, että myös pienemmässä koululuokassa opiskelu oli hänelle hyväksi.

Jotenkin vaikuttaa siltä, että tuo kaveruspiiri on muutenkin hyvin avomielistä keskenään kun he jakavat kaikki muutkin diagnoosit keskenään. Voi olla, että se on juuri alakoulun opettajan ansiota. Hän kun puhui sairauksista ja allergioista sekä siitä, ettei niiden perusteella saa nimitellä eikä kiusata ketään. Sanoi, että juuri ne vastoinkäymiset tekevät lapsista vahvempia ja ainutlaatuisia. Sitten he kävivät läpi, että millä tavalla itse kukin poikkeaa kuvitteellisesta keskivertolapsesta.

Siellä tuli julki sateenkaariperhettä siinä missä siitepöly- tai eläinallergiaa, keliakiaa jne. Sen jälkeen mikään noista ei ollut mikään kiusaamisen aihe, koska ne eivät olleet salaisuuksia. Esimerkiksi sateenkaariperheestä en tiennyt mitään vaikka olemme toisen vanhemman kanssa mutkan kautta tuttuja. Luulin hänen olevan yksinhuoltaja ja samaa sukupuolta olevan kaverinsa viihtyvän heillä. Onneksi minulla ei ole tapana möläytellä olettamuksia kenenkään ihmissuhteista,

Vierailija
217/2931 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

@214/215: tuo on todella tyypillinen suomalaisten miesten reagointitapa. Isiltä opittu ja sukupolvelta toiselle siirtyvä. Asiasta pitää puhua vaikka parisuhdeneuvolassa että saa poikki omille lapsille vain harmia tuovan käytöksen kehittymisen.

Kun ikää kertyy ja muisti alkaa takellella niin sitten sitä vasta huudetaan, rähistään ja mökötetäänkin. Sen vuoksi pitää porukasta pelastaa edes lapset.

Onko tuo yleistä? Oma isäni oli erilainen, enkä ole läheltä joutunut todistamaan vastaavanlaista käytöstä muilta. Mutta ehkä se on sitten yleistä.

Myös kavereitteni miehet ovat erilaisia ja vaikuttavat osaavan rauhallisesti ja järkevästi selvittää lastensa riitatilanteita.

Muutenkin miehen perhe ahdistaa.. Arvostelevat tosi paljon muita ihmisiä, ja jotenkin on sellainen olo että kun en itse ole paikalla, niin minuakin sitten arvostellaan. Ylipäänsäkin sellainen negatiivisuus vie tosi paljon voimia ja voin melkeinpä pahoin kun olen joutunut sitä tässä aikani kuuntelemaan, omien lasten riitelyn lisäksi.

Vierailija
218/2931 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kannustuksesta. Se lohdutti tosi paljon. Ja toivon että kaikki kääntyy vielä hyväksi.

Mutta pelkään silti pahinta siksi, koska oma sisarukseni joutui huonoille teille ja kuoli lopulta päihteisiin vain vähän päälle 30-vuotiaana. Hän olisi todennäköisesti saanut myös jonkun nepsy-diagnoosin, mutta alkoi lääkitä itseään jo niin nuorena huumeilla ettei koskaan ehtinyt saada diagnoosia. Se olisi pahin painajaiseni että joutuisin käymään läpi saman helvetin huumeidenkäyttäjän läheisenä oman lapseni kohdalla.

T.212

Teillä on varaa parempaan: tietoon ja lääkkeisiin. Sen vuoksi uskon, ettei sisaruksesi kohtalo toistu, Kannattaa antaa lapselle mahdollisuuksia purkaa tunteitaan piirtämällä, maalaamalla ja kirjoittamalla tai musiikilla. Muista, ettei hän ole ainoa kaltaisensa eikä yksin.

Vierailija
219/2931 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo yleistä? Oma isäni oli erilainen, enkä ole läheltä joutunut todistamaan vastaavanlaista käytöstä muilta. Mutta ehkä se on sitten yleistä.

Myös kavereitteni miehet ovat erilaisia ja vaikuttavat osaavan rauhallisesti ja järkevästi selvittää lastensa riitatilanteita.

Muutenkin miehen perhe ahdistaa.. Arvostelevat tosi paljon muita ihmisiä, ja jotenkin on sellainen olo että kun en itse ole paikalla, niin minuakin sitten arvostellaan. Ylipäänsäkin sellainen negatiivisuus vie tosi paljon voimia ja voin melkeinpä pahoin kun olen joutunut sitä tässä aikani kuuntelemaan, omien lasten riitelyn lisäksi.

Tuo on suoraa perintöä niiltä miehiltä, jotka tulivat kansalaissodasta ja/tai toisesta maailmansodasta takaisin hermot riekaleina. Lapset oppivat tuon käytösmallin. Se on siinä mielessä helppokäyttöinen, ettei joudu itse oikeastaan ajattelemaan mitään kun huutaa menemään. Ennen siihen liittyi vielä remmi ja vähintään tukkapölly.

Ihminen joutuu tekemään paljon työtä itsensä kanssa vapautuakseen lapsuudenkodissaan oppimastaan haitallisista käytösmalleista. Tärkeintä on kuitenkin se, että asian kanssa tehdään työtä omass tahdissa ja takapakeista lannistumatta. Aina on nimittäin mahdollisuus pyytää anteeksi ja kertoa selkeästi miten ja minkä vuoksi käyttäytyi väärin.

Vierailija
220/2931 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa päähän, kun mies on peliaddikti. Kaikki rahat menee pelaamiseen. Lidäksi pelaa xboxia n 5 tuntia päivässä....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi