Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä mielin luette Omakanta tekstejänne? mä en halua

Vierailija
28.05.2021 |

Edes lukea mitä soopaa sinne laitettu tulee vaan paha mieli

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännityksellä. Viimeksi luki mm. että "normaalin ilmeikkäät kasvot". Minkälaiset olisivat epänormaalin ilmeikkäät,

Vierailija
2/79 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lue niitä ikinä, en halua tietää mitä musta sanotaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä jos luen, ei tule mitenkään hyvä mieli. Ei sinänsä siksi että siellä olisi jotain varsinaista "soopaa", vaan siksi että en yleensä tunnista teksteistä tilannettani. En siis jotenkin saa kerrottua sitä niin että lääkärit ymmärtäisivät, ja se harmittaa ihan älyttömästi kun oikeaa apua on niin vaikea saada.

Vierailija
4/79 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla lukea mitä psykiatrini oli musta mieltä. En usko että hyötyisin siitä mitään vaan päinvastoin masentuisin.

Vierailija
5/79 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just oli tästä ketju. Kerroin että olen vältellyt puoli vuotta, ja menin sitten lukemaan, "hermostuneen oloinen joka käynyt mielenterveysasioissa 12 vuotta sitten", no voi v***u, eikö koskasn voi olla jotenkin neutraalia kertomusta?

Vierailija
6/79 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho! Eipä ole moinen asia tullut mieleenkään! Vitsit, pitääkin kurkata mutta sitä ennen pitää hankkia poppareita.

Vierailija
7/79 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lue ollenkaan. Pelkkiä virheitä ja mustamaalausta täynnä. En käy enää edes lääkärissä ollenkaan. Kuollaan sitten hitaasti pois, kun apua ei kuitenkaan saa mihinkään.

Vierailija
8/79 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just oli tästä ketju. Kerroin että olen vältellyt puoli vuotta, ja menin sitten lukemaan, "hermostuneen oloinen joka käynyt mielenterveysasioissa 12 vuotta sitten", no voi v***u, eikö koskasn voi olla jotenkin neutraalia kertomusta?

Siis olen vältellyt puoli vuotta lukematta omakantaa, lääkäriä välttelin jo yli 20 vuotta. Tiesin että tulee paha mieli lukiessa, mutta reseptiä tarkistessa kuitenkin tulin lukeneeksi tk:n kirjauksetkin, puolen vuoden jälkeen kun kaysoin oliko se resepti voimassa. Mikä siinä on että aina tulee paha mieli? Onko se vika minussa vai yerveydenhuoktohenkilöstössä?

Vierailija
9/79 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä musta mitään lue kuin verikokeiden tulokset ja lääkelista.

Maisassa sitten taas näkyy noita kertomuksia, eikä sielläkään mitään ihmeitä. Paitsi kirjoitusvirheitä lukuunottamatta, niitä on aina ilo lukea ja sitä jargoniaa, kun tavalliset sanat kääntyy lääketieteessä hassusti ja tietenkin "finglish".

Vierailija
10/79 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen tosiaan tuli paha mieli, nykyään jotenkin vaan huvittaa.

Vierailija
11/79 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen kaiken samantien. En pienistä hätkähdä kunhan on asiallista tekstiä. Tähän asti ei ole ollut moitittavaa. Hyvin neutraalisti ja asiallisesti on kaikki kirjattu.

Kaikki siirretään nykyisin kantaan, jos soitat, kirjoitat tai lähetät chat viestejä esimerkiksi.

Vierailija
12/79 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on auttanut se, että tiedän muiden ihmisten olevan yhtä harmissaan teksteistä kuin itse olen. En siis ole yksin tilanteessa.

Vierailija
13/79 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mitattu verenpaine, ensimmäisellä mittauksella 210/145 pulssi 114, toisella 203/152 pulssi 113."

Tässä tarkistamani tulokset. Ja lääkäri kirjaa että hermostunut nainen? No helvetti soikoon, jos pulssi on levossa 110 ja vaikka suihkussa käydessä 160, kuinka ei- hermostunut voi olla? Voi v** ottakaa se sydämentykytys ja miettikää. Lääkärin kirjaus saa ajattelemaan kuin olisin hyppinyt seinille ja pyytänyt huumeita. Joo, pyysin selkäkipuihini buranaa kyllä.

Vierailija
14/79 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lue. Usein tuntuu, että siellä lukee ihan eri asioita kuin oon selittänyt ja faktat on vähän sinnepäin. Pelkään, että vika on minussa ja selitän asioita jotenkin epäselvästi tai väärin. Tai sitten tosi moni lääkäri vaan tajuaa asiat väärin. Kumpikaan ei ole kiva vaihtoehto.

Vierailija
15/79 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luen kaiken samantien. En pienistä hätkähdä kunhan on asiallista tekstiä. Tähän asti ei ole ollut moitittavaa. Hyvin neutraalisti ja asiallisesti on kaikki kirjattu.

Kaikki siirretään nykyisin kantaan, jos soitat, kirjoitat tai lähetät chat viestejä esimerkiksi.

Joskus on kyllä niin tumpeloita töissä, etteivät tajua kirjata kantaan ollenkaan puhelinsoittoja

Vierailija
16/79 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Js tästä tosiaan jäin miettimään, kun lääkärikin kyseli. Olen käynyt viimeksi yli 10 vuotta sitten lääkärissä. Miksi hän kyselee mitä lääkkeitä olen sen jälkeen syönyt?

Sinäklään kyllä hän näytti tajuavan etten ole lääkärissä käynyt millään tavalla yli 10 vuoteen ja tarkisti perustusteellisesti, tunnusteli vatsat ja kaulat, vaikka meninkim vain hakemaan verenpainelääkettä jonka olisin toivonut saavani jo puhelimessa,

Vierailija
17/79 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Js tästä tosiaan jäin miettimään, kun lääkärikin kyseli. Olen käynyt viimeksi yli 10 vuotta sitten lääkärissä. Miksi hän kyselee mitä lääkkeitä olen sen jälkeen syönyt?

Sinäklään kyllä hän näytti tajuavan etten ole lääkärissä käynyt millään tavalla yli 10 vuoteen ja tarkisti perustusteellisesti, tunnusteli vatsat ja kaulat, vaikka meninkim vain hakemaan verenpainelääkettä jonka olisin toivonut saavani jo puhelimessa,

Niin ja siis tajuan, mutta eikö lääkärit näe nykyään ettei minulla ole lääkkeitä/reseptejä voimassa? Miksi se joka omsssa tk:ssa ensin kysyy että oot sitten 10v sitten käynyt, kysyy syötkö jotain lääkkeitä?

Vierailija
18/79 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummalista, kuinka niin monet valittavat noista Oma Kanta teksteistä.

Vaikka sairaalan ja terveyskeskuksen omissa tietokannoissa on potilaasta aivan erilaiset tekstit kuin Omassa Kannassa.

Oma Kanta on vain valtakunnallinen potilasarkisto, joka on luettavissa kaikissa sairaanhoito paikossa ympäri  Suomea.

Varsinaiset syvälliset tiedot potilaasta, on kunkin sen sairaalan ja terveyskeskuksen omassa tietokannassa, missä potilas on ollut pysyvässä ja toistuvassa hoidossa.

Vain sitä tietokantaa lääkärit ja hoitajat katsovat ja sen mukaan he toimivat.

Oma Kanta järjestelmään ei talleta läheskään kaikkia niitä tietoja, mitä terveyskesksuksen ja sairaalan omassa järjestelmässä on.

Oma Kanta antaa vain pääasialliset tiedot potilaan tilasta ja vonnista ja lääkityksestä,  ei mitään muita tietoja.

Vierailija
19/79 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo mitään outoa mun kannassa. Yhtä tekstiä en kehdannut käydä aluksi lukemassa. Kävi nimittäin kerran niin, että pyörryin aamulla. Lähdin päivystykseen, kun en sillai ole kummemmin pyörtyilyä harrastanut. Edellisenä iltana olimme nauttineet väkijuomia mieheni ja hänen kaverinsa kanssa, mikä johti nestehukkaan, mikä taas johti pyörtymiseen (oli vielä ollut helteinen viikko). Mulla ei ennen lääkärikäyntiä välähtänyt, mikä voisikaan olla pyörtymisen syy. Arvelin sitten, että lääkäri kirjoittaa sinne tyyliin "potilas juonut eilen alkoholia, nyt huono olo" tai "potilas ollut eilen humalassa, nyt krapula", mutta ei siellä ollut onneksi mitään sellaista. 

Vierailija
20/79 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla luki OmaKannassa että lääkärin mielestä psykoosiriskin mahdollisuus on syytä tutkia tarkemmin. Ei sitten vastaanotolla viitsinyt ottaa noin tärkeää asiaa puheeksi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän