Vilkaisin Tokmannin naistenvaatteita. Ihan hirveitä. Miten joku ostaa sieltä?
Kommentit (115)
Olen ostanut varmastikin 15-20 mustat housut tai caprit Tokmannilta. Ovat olleet todella hyviä.
Tokmannin sovituskopit voisivat olla isommat, Prismoissa on tilavat kopit ja niissä kelpaa sovitella.
Minä olen tykännyt Tokmannin vaatteista. Ostan valikoiden ja tutkin materiaalit tarkkaan. Yhdet farkut oli vikaostos, mutta ei taida olla Tokmannin vika, jos asiakas ostaa liian pienet farkut ;). Joskus olen ostanut myös miesten osastolta, ihanan väljiä collegeita.
Mikä vika niissä on? Ihan tarpeeksi laadukasta trikoorytkyä, jokunen neule. Olenpa ostanut hyvät farkutkin. Sellaista arkista perusvaatetta. Yksiväristä.
Minä ostan kaikkea, viimeeksi ihanat puuvillahousut kesäksi :) Jos tarvitsen jotain, ostan mahdollisimman edulliswsti ja eettistä, jos vain saatavilla. Ylimääräiset rahat sijoitan. Nuorempana oli tärkeää pyöriä Stockalla ja ostaa Mulberryä jne. Nykyään olen sniiduilija ja haluan, että 2025 on säästössä 100 000. Mieluusti siis käyn Tokmannilla, olen tavallinen peruspulliainen.
Vierailija kirjoitti:
Polan paidat perusmallia, eivät niin muotoja nuolevia tai paljastavia kuin Lidlin vastaavat
Tunnen yhden Lidlin vastaavan ja ainakin hän käyttäytyy ihan asiallisesti (ei paljastele eikä nuole kenenkään muotoja).
Siistejä ja edullisia perusVaatteita arkeen. Toki kuten muuallakin kannattaa valita vain laadukkaista materiaaleista valmistetut.
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan kaikkea, viimeeksi ihanat puuvillahousut kesäksi :) Jos tarvitsen jotain, ostan mahdollisimman edulliswsti ja eettistä, jos vain saatavilla. Ylimääräiset rahat sijoitan. Nuorempana oli tärkeää pyöriä Stockalla ja ostaa Mulberryä jne. Nykyään olen sniiduilija ja haluan, että 2025 on säästössä 100 000. Mieluusti siis käyn Tokmannilla, olen tavallinen peruspulliainen.
Edullinen, eettinen ja Tokmann eivät kuulu samaan lauseeseen. Edullistaja eettistä hyvin hyvin harvoin löytää. Eettisiä asioita ei varmasti Tokmannilta löydä. Näin ohi aiheen.
Teidän mielestä eco sertifioitu puuvilla on ekologisesti tuotettu ja tuottajan jokainen osa saa ansaistemansa arvostuksen työstään? Kannattaa lukea uudestaan, mitä eco puuvilla tarkoittaa. En todellakaan osta eco puuvilla tuotteita halvalla hinnalla. Samoissa hikipajoissa ne valmistetaan kuin muutkin halparätit. Ainut kauniimpi asia on, että itse raaka-aineen tuotannossa on käytetty vähemmän vettä ja myrkkyjä. En lähtisi vielä keulimaan ympäristö ja oikeustietoisuudella.
En käy Tokmannilla. En käy myöskään kalliimmissa ketjuliikkeissä tai osta netistä. Harvemmin ostan edes mitään. Jos ostan niin käyn ostamassa niitä Diorin vintage vaatteita ja laukkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP voi minusta nähden lennellä vaikka Pariisiin Diorin rättikauppaan, niin sieltä saa kauniita luonnonmateriaaleista valmistettuja riepuja.
Minä ostan arkivaatteita Tokmannilta, mutta koska osaan lukea, niin tarkastan, mistä materiaalista vaate on tehty. Ei ole pakko ostaa keinokuitua, koska puuvillaakin on tarjolla riittämiin.
Kyllä minulle kelpaa joskus vaikka markettivaate - mutta ei Tokmanni. Sitä ihmettelen, kun joka kylässä on yleensä Tokmanni, Prisma ja Citymarket, niin miksi joku menisi juuri Tokmannille vaateostoksille. ap
Prisma ja Citymarket ovat ap:n mielestä hienompia kuin Tokmanni???
Ihan samantasoisia marketteja ne ovat kaikki.
Olen itse ostanut lempihameeni Tokmannilta, käytän sitä vuodesta toiseen kesällä. Myös yhden.kotimekon olen ostanut, kaikki sukat yms ostan Tokmannilta myös. Kenkiäkin sieltä löytyy ja asusteita, oikeastaan mitä vain.
Paljon enemmän keinokuituja on vaateketjuissa kuten Mango, Zara, H&M etc, niistä on vaikea löytää luonnonmateriaaleja.
Vierailija kirjoitti:
Esim Lidlin pitkähihaisissa aluspaidoissa aina hirveän iso kaula-aukko. Polan paidat perusmallia, eivät niin muotoja nuolevia tai paljastavia kuin Lidlin vastaavat
Mikä isossa kaula-aukossa vikana?
Kattelin ekan kerran nyt Tokmanin vaatteita. Oli luomupuuvillaakin. Ja trikoota oli. Ihan ok paitsi trikoohousut.
Olen ostanut Tokmannilta paljonkin vaatetta, mutta viime aikoina olen huomannut, että ne ovat paljon kalliimpia kuin muualla vastaavat. Esim. Löytötex on huomattavasti halvempi paikka.
Vierailija kirjoitti:
Minusta siellä on hyviä vaatteita,peruskampetta ja vähän nätimpääkin. Paljon olen ostanut sieltä.
Joo, on niitä välillä. Tosin inhoan itsekin niitä polyesterirytkyjä ja kukkaismekkoja, ovat kyllä ällöttäviä. Jonkun verran olen löytänyt sieltä suht ok-laatuisia urheiluvaatteita, niillä sitten. Farkkuja on nykyisin vaikea löytää. Samoin kenkiä on hankala löytää, kyllähän niitä on mutta laatu on sen mukaista useimmiten, halpaa. Asun pikkukaupungissa joten vaatevalikoimaa on niukasti, isoihin marketteihin en viitsi nyt korona-aikaan mennä enkä pidä postimyyntirytkyistä, haluan sovittaa ennen ostopäästöstä enkä jaksa postitusrumbaa, se on liian vaivalloista.
Onneksi olen pysynyt samoissa mitoissa viimeiset 20 vuotta, vielä menee Robin Hood:in aikana ostetut hyvänlaatuiset farkut jalkaan. Tokmannirytkyt, no, olis ehkä hyvä sauma siirtää nykyinen naistenvaatteiden sisäänostajaa toisiin tehtäviin ja antaa pesti jollekkin vähän osaavammalle henkilölle.
Vierailija kirjoitti:
Tokmanni on ainoa paikka josta saa inhimilliseen hintaan vaatteita pulskille mummoille joiden selän on ikä ja aika vääntänyt ja joiden käsien liikkumaradat on suppeat ja jalat turvoksissa. Jos joutuu käyttämään vaippoja, housuissa on oltava tilaa eikä ne saa kiristää. Tokmannilta saa myös löysiä tossuja halpaan hintaan, ei tarvitse harmitella jos pitää leikata saumaa auki jalkojen turvotuksen vuoksi.
Tokmanni on mummojen ykkösvaatekauppa. Onneks se on olemassa.
Terv. Hoivapalvelun työntekijä
Aloittajalle tiedoksi että ei kannata nyrpistellä. Tokmannin koltuissa sinäkin aikanasi kuljet sitten kun olet vanha ja kumarassa ja eläkkeestä jää omaan käyttöön max 100 euroa kuukaudessa, useimmiten ei sitäkään.
Olen vanhuksilleni ostanut Tokmannilta vaatteita, siellä oli yhteen aikaan niitäkin lähkeellisia alushousuja, joita monet haluavat aina käyttää. Turha tarjota jotain sloggeja saati hipstereitä.
Sieltäkään tahtoo paidat olla liian avarakauluksellisia. Hennolle vanhukselle on kiusallista, jos rynnäkset vilkkuu kaula-aukasta.
Mun sukulaisnaiset on ihan tavallisia ihmisiä, mutta en osaa kuvitella heistä ketään noissa vaatteissa kuin korkeintaan mökillä pihatöissä. Kaikki pukeutuvat laadukkaisiin siisteihin "kunnon" vaatteisiin ja hienommin tilanteen mukaan.
Jännä ajatella, että joku noita trikoopaituleita ja kuviokankaita suunnittelee. Mietin ketkä on kohderyhmä vaatteille.
Siellä Tokmannilla on myös ihan merkkituotteitakin mm. Adidasta.
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut Tokmannilta paljonkin vaatetta, mutta viime aikoina olen huomannut, että ne ovat paljon kalliimpia kuin muualla vastaavat. Esim. Löytötex on huomattavasti halvempi paikka.
Löytötex on varmaan joku paikallinen liike. Ei täällä päin ole sellaista.
Tokmannilla on aika usein esim polan tai Nordic Tricot on vaatteet -30%.
Löytötex Oy on vuonna 1979 perustettu yritys, jolla on myymälöitä Suomessa yhdellätoista eri paikkakunnalla: Virroilla, Kangasalla, Tampereella, Pälkäneellä, Riihimäellä, Orivedellä, Jämsässä, Jyväskylässä, Keuruulla, Mäntässä ja Sastamalassa.[3] Tampereella sijaitsee lisäksi yrityksen keskusvarasto.[4]
Yrityksen perustivat Jämsään Riitta ja Tapio Perkiö vuonna 1979, ja yritys on yhä perheen omistuksessa.[5][6] Yritys toimi kommandiittiyhtiönä Löytötex Ky vuoteen 1988 saakka.[1] Se työllistää noin 100 henkilöä[2] ja liikevaihto on lähes 20 miljoonaa euroa vuodessa.
Liikkeiden valikoimiin kuuluu mm. erilaisia tekstiilejä, kotitaloustarvikkeita, teknisiä liuotteita, leluja, työkaluja, eläinruokia ja kuivaelintarvikkeita.
Ihan samalla tavalla esim H&M vaatteet on suurimmalta osin ihan järkyttäviä, mitä en pukisi edes maksusta. Kaikkia ei voi miellyttää.
Itse asiassa Tokmannilta ostetaan yllättävän paljon vaatteita, ainakin siltä tuntuu kassajonossa seistessä.
Ostin sieltä viimeksi kumisaappaat ja hyvin ovat palvelleet.