Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsella " kasvukipuja" jaloissa, mikä auttaa?

Vierailija
19.08.2006 |

8-vuotia tyttöni ei saa nukutuksi, kun jalat ovat kipeät. Voisiko hänelle antaa jotain lääkettä? Voihkii vain.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin pienempänä oli tapana laittaa jalat jonki esim tuolin päälle niin että jalat oli suorassa. Sitä teen vieläkin. Mutta en ole koskaan kokeillut sitä villasukka juttua joten koutan nyt kun särkee jalkoja niin paljon

Vierailija
42/55 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

8-vuotia tyttöni ei saa nukutuksi, kun jalat ovat kipeät. Voisiko hänelle antaa jotain lääkettä? Voihkii vain.

Onko täydellinen verenkuva tarkistettu? Leukemian oireena voi lapsilla olla jalkakivut. Myös CRP ja senkka tulisi katsoa, ettei ole kyse niveltulehduksesta.

Lapsesi on kyllä tyypillisessä kasvukipu-iässä. Hieronta, venyttely, lämpö, parasetamoli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolikas Burana 400 ja 20 minuutin päästä koko perhe saa nukkua. Minä en ainakaan keskellä yöllä jaksa alkaa fysioterapoimaan just 8-vee kivusta ulisevan lapsen jalkoja pakettiin tai lempeästi hyräillen hieroskella niitä, eikä tuo anna niihin oikein koskeakaan. Selästä lääkkeen annon jälkeen rapsuttelen ja saa tietysti jäädä viereen nukkumaan.

Vierailija
44/55 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä oliko kasvukipua vai mitä, mutta polvitaipeissa oli silloin tällöin kipua lapsena ja ehkä vielä aikuisenkin, en muista milloin se loppui.

Joka tapauksessa kylmäkääre auttoi aina: käsipyyhe kasteltiin kylmään veteen, käärittiin jalan ympärille, päälle laitettiin halkaistu muovikassi ja ideal-side. Kuulostaa ristiriitaiselta koska kylmä myös aiheutti niitä  kipuja. Veikkaan että vaikutus perustui verenkierron lisääntymiseen jalassa.

Vierailija
45/55 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua, pahoittelen jos tulee toistoa ja itsestäänselvyyksiä. Nuorimmalla sisarellani oli pahoja kasvukipuja ja siihen toimi lämpimät jalkakylvyt, jonka päälle ehdottomasti pitkät paksut villasukat jalkaan. Ja kunnolliset kengät päiväkäyttöön. Aikansa yöllisiä jalkakylpyjä annettuaan äitini hankki sellaisen sähkökäyttöisen lämpötyynyn jonka saattoi sujauttaa sängyssä pötköttävän lapsen pohkeiden alle, se ei ollut yhtä tehokas kuin kylvyt mutta auttoi sekin.

Vierailija
46/55 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieronta, villa, särkylääke, se, että pitää jalkoja vähän koholla.

Vierailija
47/55 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallista särkylääkettä tietenkin.

Vierailija
48/55 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju ja kummallisesti aloitussivulla on vastauksia eri vuosilta, 2013 ja sitten 2006.

No vastaan kuitenkin. Itse annan särkylääkettä ja seuraavana päivänä annan b-vitamiinia. Poretabletin, jos ikänsä puolesta voi. Tuo vitamiini auttaa kasvamisesta johtuvaan kipuun. Illalla sitä ei voi antaa, koska se virkistää, mutta ennaltaehkäisevästi seuraavaa iltaa varten jos on kasvuputki päällä.

Vierailija
49/55 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 13 vutias. Ja illalla on joskus tuskaa oikeassa jalassa. Ihan järkytön kipu. Pahempi kuin 24 ampiaisen purema joka tapahtui kesällä. Kirjoitin nettiin kasvukipu jotta saisin tietoo.

Vierailija
50/55 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nuo villasukat auttavat?

Vierailija
51/55 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole uskoa silmiäni kun luen näitä, särkylääkettä kasvukipuihin!!!! Siis opetatte lapsennesiihen, että joka asiaan auttaa särkylääke.

Minä kasvoin lapsena 10 cm puolessa vuodessa ja äiti hieroi ja rapsutteli iltaisin ja se oli kyllä riittävää. Ettekö viitsi nähdä lastenne eteen sen verran vaivaa, että kosketuksen kautta helpotatte olo. Särkylääkettä mua ihan itkettää...lääke lamaa hermostoa ja auttaa sen tähden, kasvaminen on normaali vaihe, siihen auttaa luonteen kasvattaminen ja hellyys.

Vierailija
52/55 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole uskoa silmiäni kun luen näitä, särkylääkettä kasvukipuihin!!!! Siis opetatte lapsennesiihen, että joka asiaan auttaa särkylääke.

Minä kasvoin lapsena 10 cm puolessa vuodessa ja äiti hieroi ja rapsutteli iltaisin ja se oli kyllä riittävää. Ettekö viitsi nähdä lastenne eteen sen verran vaivaa, että kosketuksen kautta helpotatte olo. Särkylääkettä mua ihan itkettää...lääke lamaa hermostoa ja auttaa sen tähden, kasvaminen on normaali vaihe, siihen auttaa luonteen kasvattaminen ja hellyys.

Kasvukivuilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa kuinka paljon kasvat. Itsellä oli aivan järkyttävät kasvukivut öisin ja jalkoja hierottiin. Ainoa mikä auttoi oli särkylääke. Ei lasta pidä kivuissa antaa olla.

Hieronta auttaa ja jos hieroo vaikka inkivääri-msm voiteella, niin jeesaa. Siihen aikaan kun itse kivuista kärsin ei tälläisiä ollut olemassa. Myös pitkät polviin asti olevat villasukat illalla jalkaan niin auttaa.

Vierailija
53/55 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin tarvittaessa.

Olen antanut itselleni kertoa, että esim. raudanpuuteanemia voi olla syy levottomiin jalkoihin ja kipuihin. Jos lisärautaa tarvitaan, se pitää ottaa suunnitelmallisesti ja seurannassa. Ruokavaliolla voi toki myös vaikuttaa.

Muutenkin, jos kovin kipeä, lääkäriin.

Vierailija
54/55 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös osteopatia auttaa sekä liottaa puhdistamatonta merisuolaa kylpyveteen sitä saa laittaa jo vauvan vannaan 1dl verran että jos on kylpyamme niin siihen sitten reilusti enemmän. On loistava perinteinen hoitomuoto ja auttaa myös kuivaan ihoon.

Vierailija
55/55 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa ne kivut ovat todennäköisesti lihas-ja rasituskipuja,vaikka niistä on kautta aikojen puhuttu kasvukipuina. Lapset on aktiivisia ja liikkuu koko päivän ja lihakset kipeytyy ja rasittuu. Lapsille tarkoitettua särkylääkettä voi antaa ja hieronta ja lämpö voi myös auttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän