Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisporukassa ulkopuoliseksi jääminen, kokemuksia?

Vierailija
27.05.2021 |

Kuulun erääseen 5 hengen porukkaan, jossa ollaan nähty erään harrastuksen merkeissä n. 1-2 kertaa kuukaudessa. Vuoden sisällä kaksi on ystävystynyt keskenään paremmin ja tavanneet paljon muutenkin. Nyt sain tietää kautta rantain että toinenkin ”pari” on löytynyt ja he näkevät useasti viikossa. Tapaamme siis edelleen myös viiden hengen porukassa.

Minäkin olisin mielelläni lähentynyt jonkun kanssa tai vaikka useampienkin kanssa. Yritän pakottaa ystävällisen hymyn kasvoille ja näyttää ilahtuneelta kun kertovat tekemisestä, mitä ovat tehneet keskenään. Olen kertonut yksinäisyydestäni. Ilmeisesti kokevat, että yhteistä on enemmän toistensa kanssa kuin minun. Olen myös ehdottanut tapaamisia mutta ne ei oikein ole ottanut tulta alleen

Mikä avuksi kun toisten lähentyneet välit viiltää? Väkisinkin sitä miettii, että miksi en kelpaa. Miten pitää naama peruslukemilla, kun toiset kertoo viikonlopun yhteisestä tekemisestä, kun itse olen ollut yksin?

Kommentit (583)

Vierailija
21/583 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on nykyisin outo paikka, edes ystäviään ei saa valita.

Vierailija
22/583 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä luovuttaa. Itse olin nuorena epävarma ja yritin aina tehdä samaa kuin "muutkin" että sopisin naisporukkaan. Asuttiin vielä pienellä paikkakunnalla. Vasta vanhempana löysin enemmän omanhenkisiä kavereita kenen kanssa ei tarvitse yrittää sopia porukkaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/583 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa toki, mutta miksi yksi jää aina porukasta ulkopuolelle? Etenkin naisten keskuudessa.

Vierailija
24/583 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäytyisin ehkä kokonaan pois porukasta

Vierailija
25/583 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta. Olen elämäni aikana kuulunut yhteensä kolmeen kolmen hengen kaveriporukkaan ja ihan jokaisessa on lopulta käynyt samalla tavalla: kahdella muulla klikkaa paremmin keskenään. Koen olevani ylimääräinen ja olisi täysin sama vaikken olisi mukana ollenkaan. No, lopulta sitten olen jättäytynytkin pois omasta päätöksestäni. Olen mieluummin yksin kuin porukassa ulkopuolisena.

Vierailija
26/583 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollet suostu juoruilemaan et kelpaa

Olen monta kertaa joutunut todistamaan, miten naisporukoissa muuten juoruillaan selän takana. En itse kuulu mihinkään porukkaan, mutta olen ollut läsnä jutuissa ja ystävystynyt kahden kesken syvällisemmin jonkun sellaisen johonkin porukkaan kuuluvan naispuolisen kanssa. Hänkin puhui selän takana heistä, vaikka oli niin kaveria, niin kaveria. Että sellaista. 

Vierailija
27/583 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin ap, ja tuntisin jatkuvasti olevani täysin porukan ulkopuolinen, jäisin ulos koko porukan yhteisistä tapaamisista.

Tietty olisin edelleen samanlainen kaveri harrastusten parissa, mutte en työntyisi yhteisiin tapaamsiin, joissa jatkuvasti tuntisin olevani ulkopuolinen.

Eikä tässä ole mitään kummallista, jotkut vaan tuntevat toisiaan kohtaan enemmän samankaltaisuutta ja yhteisyyttä ja näin ollen heistä tulee väkisinkin paremmat kaverit.

Joten ketäpä ap voi tuosta loppujen lopuksi syyttää. Ei ketään. Ei myöskään itseään.

Näin se vaan usein menee, eikä sille kukaan mitään mahda.

Vierailija
28/583 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tehty joskus aikoinaan niinkin julma temppu, että periaatteessa minua varten on tehty erillinen WA-ryhmä hyvinä kavereina pitämieni ihmisten toimesta. Ryhmä siis, jossa kaikki muut, paitsi minä. Siellä on myös minua haukuttu ja arvosteltu ja sovittu tapaamisia. Kuulin kauttarantain... Kunnollista syytä en ole ikinä saanut kuulla enkä ole keksinyt. Ainoa mikä tulee mieleen on se, että joku on keksinyt minusta jonkun ilkeän juorun/valheen (saatan kyllä tietää kuka) tai ollaan jostain kateellisia. Kyllä naamatusten oltiin niin mukavaa ja hyvää pataa, jos jossain törmättiin.

Vierailija
29/583 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa toki, mutta miksi yksi jää aina porukasta ulkopuolelle? Etenkin naisten keskuudessa.

Niin, miksi ystäviään ei saa valita? Miksi on pakko lähteä siitä, että en saa olla kivojen kavereiden kanssa, vaan on pakko ottaa mukaan myös se ärsyttävä paska, joka pilaa kaikki tapaamiset ja tunkee aina mukaan.

Ehkä se yksi porukasta voisi itsekseen miettiä, miksi muilla on yhdessä kivampaa kuin hänen kanssaan.

Vierailija
30/583 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, miksi ystäviään ei saa valita? Miksi on pakko lähteä siitä, että en saa olla kivojen kavereiden kanssa, vaan on pakko ottaa mukaan myös se ärsyttävä paska, joka pilaa kaikki tapaamiset ja tunkee aina mukaan.

Ehkä se yksi porukasta voisi itsekseen miettiä, miksi muilla on yhdessä kivampaa kuin hänen kanssaan.

Miksei sille tyhmälle paskalle voi sanoa suoraan? Miksi pitää esittää kaveria?

Vierailija
31/583 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ainakaan ollut niin että olisin itse ollut tunkemassa itseäni mukaan. Kyllä ne kaverit aina kutsuivat minut mukaan tapaamisiin. Monta kertaa mietin mielessäni miksi, sillä tapaamisten aikana oli mahdotonta olla huomaamatta, kuka on joukossa se ylimääräinen.

Vierailija
32/583 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jollet suostu juoruilemaan et kelpaa

Olen monta kertaa joutunut todistamaan, miten naisporukoissa muuten juoruillaan selän takana. En itse kuulu mihinkään porukkaan, mutta olen ollut läsnä jutuissa ja ystävystynyt kahden kesken syvällisemmin jonkun sellaisen johonkin porukkaan kuuluvan naispuolisen kanssa. Hänkin puhui selän takana heistä, vaikka oli niin kaveria, niin kaveria. Että sellaista. 

Sitähän nuo naisporukat useimmiten on. Juorukerhoja. Otetaan aina sellainen ihminen silmätikuksi, joka ei ole paikalla. Sama näkyy naisvaltaisilla työpaikoilla... Ollaan mukamas niin kaikkien kaveria ja hyvää pataa f2f, mutta selän takana jotain ihan muuta.

Vierailija
33/583 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeastiko joku vaan tunkee mukaan? Sinä taidat olla hyvin ärsyttävä paska ihminen.

Vierailija
34/583 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota noin, näette ehkä kerran pari kuukaudessa ja itket porukan perään? Mielestäsi myös näiden kahden ystävyys on epäreilu asia? Selvä.

No, jos muilla on klikannut ja kaikki ovat tunteneet saman ajan ja ap on ainoa, joka on jäänyt ns. ulkopuolelle, niin kyllä se tuntuu pahalta.

Ehkä se tuntuu pahalta, mutta jos ap ei ole vaivautunut yhtään ja on vain se mukana hengaava rusinat pullasta nokkiva tyyppi, niin luultavasti hänellä ei ole oikein edellytyksiä saada sen enempää ystävyyttä tuossa porukassa. Pelkkä yhteinen harrastus ei aina riitä ystävyyteen ja lähentymiseen, vaan ystävyys vaatii enemmän. Ja vaikka muut olisivat tosi ihania ihmisiä, niin jos jutut eivät vain lähde sujumaan ap:n kanssa? Ei millään, vaikka sitä on kokeiltu kauan.

Minä olen ollut nuorena muutamissa porukoissa ja periaatteessa muut nuoret naiset olivat oikein mukavia ja samantapaisia kuin minä, mutta keskustelu ei vain lähtenyt heidän kanssaan lentoon. Yritimme kaikkemme, mutta ei onnistunut. En tuntenut itseäni ulkopuoliseksi, vaan jättäydyin hiljakseen porukoista pois ihan hyvillä mielin ja muita syyttelemättä.

Huomasin, että tuollaiset 4-6 hengen porukat ovat oikeastaan aika raskaita. Porukan henki muuttui muutenkin tiuhaan, kun jokubalkoi seurustelemaan ja sitten toinenkin, kolmas opiskelemaan kauemmaksi ja neljäs tykkäsi alkoholista liikaa jne. Yhteisiä tapaamisia oli hankala järjestää ja itsekin huomasin viihtyväni parhaiten pienemmissä porukoissa. Tuollaiset naisporukat kuuluvat nuoruuteen, mutta sen jälkeen ne alkavat luonnollisesti hajota ja niin se kuuluukin mennä. Jokaisella pitääkin olla tilaa tehdä omia päätöksiään ystäviensä ja vapaa-aikansa porukan suhteen.

Ehkä ap:n kannattaa etsiä nyt ystävä muualta ja ajatella, että tuo porukka oli kiva sen aikansa mitä oli, mutta elämä jatkuu.

Vierailija
35/583 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos näette niin harvoin ja näkemisien välillä ei ole mitään yhteydenpitoa ainakaan sinun puoleltasi, niin voiko sitä edes sanoa ystäväporukaksi? Sitten ainakin pidän ystäviini useammin yhteyttä ja he pitävät minun suuntaan myös. Vaikka emme näkisikään, niin muitakin yhteydenpitotapoja on.

Metsä on siis vastannut sinulle tasan niin kuin olet sinne huutanut, eli et voi valitettavasti syyttää muita passiivisuudestasi tai siitä, että muut naiset eivöt ole lähentyneet kanssasi. Jos et anna heille mitään tai ole kiinnostunut heistä ollenkaan, vaan vain hengaat siinä sivussa, niin jäät kyllä pimentoon ja unohduksiin nopeasti.

Ap:han on ehdottanut tapaamisia, mutta ilmeisesti muut eivät ole innostuneet... Kurjaa...

Oletko ap huomannut tuolla harrastuksessa, että sinua jotenkin kartetaan tai jätetään huomiotta? Ts. muut puhuu insidejuttuja, vilkuilevat toisiaan, kun puhut jotain, sinun sanomisesi ohitetaan tms.?

Siis ei todellakaan! Kaikki ovat todella mukavia minullekin tapaamisissa. Meillä on myös whatsapp-keskusteluryhmä, jossa enimmäkseen puhutaan harrastusasioista, mutta myös muitakin kuulumisia kirjoitellaan. Ja olen itsekin antanut itsestäni, en tietenkään muuten olisikaan pahoillani, kun huomaan että muut on paljon parempia ystäviä keskenään. Ap

Vierailija
36/583 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeastiko joku vaan tunkee mukaan? Sinä taidat olla hyvin ärsyttävä paska ihminen.

Ei. Jokaisen yli 12 vuotiaan pitää vain tajuta joskus, että kaikki muut ihmiset eivät ole häntä varten. Muiden ei tarvitse olla sellaisen kanssa, joka ei vain tunnu sopivan mukaan.

Ihan yhtä hyvin ap voisi koota ympärilleen porukan, johon yrittäisi tulla joku sellainen tyyppi mukaan, josta ap ei vain opi pitämään. Mitä hän silloin tekee? Hymyilee, huokaisee, pyöräyttää silmiään ja tyytyy? No ei varmasti, vaan hän jättää sen yhden pikkuhiljaa pois ja jatkaa niiden muiden kanssa. Kaikkien kanssa ei mene mukavasti, se on valitettava tosi ja sen joka ikinen ihminen tietää. Ystävänsä voi ja pitää valita, ystäväksi ei tulla pakottamalla.

Vierailija
37/583 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin... Miksi ärsyttäviä paskoja kutsutaan mukaan? Siksi, että sillä ärsyttävällä paskalla on jotain josta muut hyötyy? Esimerkiksi ärsyttävällä paskalla on kesämökki, iso omakotitalo, pitopalvelu, muusikkopoikaystävä tai mitä vaan, jolla saadaan hienot bileet pystyyn isommallakin porukalla?

Tai sitten hän tunkee mukaan tai tulee toisen tyypin mukana. Yleensä niin eikä mitään sen isompaa ja mahtipontisempaa. Kannattaa ajatella asiaa ihan normaalissa arjessa, ei missään julkkumaailmassa.

Vierailija
38/583 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos näette niin harvoin ja näkemisien välillä ei ole mitään yhteydenpitoa ainakaan sinun puoleltasi, niin voiko sitä edes sanoa ystäväporukaksi? Sitten ainakin pidän ystäviini useammin yhteyttä ja he pitävät minun suuntaan myös. Vaikka emme näkisikään, niin muitakin yhteydenpitotapoja on.

Metsä on siis vastannut sinulle tasan niin kuin olet sinne huutanut, eli et voi valitettavasti syyttää muita passiivisuudestasi tai siitä, että muut naiset eivöt ole lähentyneet kanssasi. Jos et anna heille mitään tai ole kiinnostunut heistä ollenkaan, vaan vain hengaat siinä sivussa, niin jäät kyllä pimentoon ja unohduksiin nopeasti.

Ap:han on ehdottanut tapaamisia, mutta ilmeisesti muut eivät ole innostuneet... Kurjaa...

Oletko ap huomannut tuolla harrastuksessa, että sinua jotenkin kartetaan tai jätetään huomiotta? Ts. muut puhuu insidejuttuja, vilkuilevat toisiaan, kun puhut jotain, sinun sanomisesi ohitetaan tms.?

Siis ei todellakaan! Kaikki ovat todella mukavia minullekin tapaamisissa. Meillä on myös whatsapp-keskusteluryhmä, jossa enimmäkseen puhutaan harrastusasioista, mutta myös muitakin kuulumisia kirjoitellaan. Ja olen itsekin antanut itsestäni, en tietenkään muuten olisikaan pahoillani, kun huomaan että muut on paljon parempia ystäviä keskenään. Ap

Kuinka vanha olet? 16?

Etkö yhä vieläkään ymmärrä, että et omista muita ihmisiä? Et voi päättää heidän tykkäämisistään ja siitä kenen kanssa he ystävystyvät lähemmin. Huokaus.

Vierailija
39/583 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei sille tyhmälle paskalle voi sanoa suoraan? Miksi pitää esittää kaveria?

Ehkä se tyhmä paska ei vain tajua asiaa.

Vierailija
40/583 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin... Miksi ärsyttäviä paskoja kutsutaan mukaan? Siksi, että sillä ärsyttävällä paskalla on jotain josta muut hyötyy? Esimerkiksi ärsyttävällä paskalla on kesämökki, iso omakotitalo, pitopalvelu, muusikkopoikaystävä tai mitä vaan, jolla saadaan hienot bileet pystyyn isommallakin porukalla?

Tai sitten hän tunkee mukaan tai tulee toisen tyypin mukana. Yleensä niin eikä mitään sen isompaa ja mahtipontisempaa. Kannattaa ajatella asiaa ihan normaalissa arjessa, ei missään julkkumaailmassa.

Haluan tietää miten joku tunkee vaan mukaan? Jos tulee jonkun toisen tyypin mukana, niin eiköhän silloin ole selvää, että tuo toinen tyyppi on hänet halunnut/pyytänyt mukaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi