12 lasta. Olen ihan puhki.
Rakastan lapsiani mutta viimeaikoina olen ollut tosi väsynyt. Kadehdin naisia joilla on oma ura ja aikaa itselleen. Mua tarvitsee koko ajan joku. Yöllä ja päivällä. Pienin on vielä alle puoli vuotias, isoimmat jo ohittaneet murrosiän. Yhdellä on tällä hetkellä tosi paha murrosikä, parilla uhmaikä. Yhelle pitäisi opettaa pottailu ja muuta mukavaa. Milloin mun elämä alkaa? Olen niin poikki. Kohta varmaan taas joku alkaa huutamaan äitiä. Mies tekee pitkiä päiviä töitä ja olen päivät ja monet illatkin ihan yksin. Väsyttää. Lapset on rakkaita mutta välillä kyseenalaistan rooliani tässä maailmassa.
Kommentit (219)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko jo kuin vanha? Toivottavasti kohta alkaa vaihdevuodet niin helpottaa. Tiedän kokemuksesta. T. Myös 12 lapsen äiti
37v olen. Ap
No hyvä ehit ainakin 2 ellei jopa 5 mukulaa vielä pyöräyttää maailmaamme. Saadaan veronmaksajaa Suomeen että pääministereille riittää puuroa ja Italialaisille pastaa.
Tutkituta rauta-arvot, syö tarvittaessa rautalisää, huolehdi myös vitamiinien saannista. 3 litraa vettä päivässä ja pientä välipalaa säännöllisin väliajoin, jos edellisestä ruoasta on kulunut aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Laadi kiertävä ruokalista ja tilaa ruokaostokset kotiinkuljetuksella. Niin moneksi päiväksi ruoat kerralla kuin kaappiin mahtuu.
Jos maitoa menee järjettömiä määriä, vesikannu pöytään, ja maitoa vain lasillinen ruokajuomana, ei litraa päivässä per henkilö.
Tiskikone rutiininomaisesti päälle tiettyihin aikoihin päivästä, miten se teillä täyttyykään. Tyhjennys lasten tehtäväksi ja hoidetaan heti, kun kone on pessyt ja astiat jäähtyneet. Ei vie kuin max. 3 minuuttia.
Onko mitään ruokaa, joka maistuu ja voisi laittaa valmiiksi pakastimeen? Niitä hetkiä varten, kun et ehdi tai olet tosi väsynyt. Isommille lapsille ruoanlaittovuoroja.
Hanki kuivausrumpu, jos ei jo ole. Järjestä kaappiin tai hyllykköön pyykkihuollon lähelle tilaa jokaisen perheenjäsenen muovikoreille, joihin heittelet puhtaat pyykit suoraan kuivausrummusta. Jokainen ottaa tavaksi viedä oman korinsa puhtaat pyykit omaan kaappiinsa. Ei ole iso eikä vaativa kotityö per henkilö, mutta valtava työ äidille, jos viikattava kaikki pyykit. Äiti viikkaa vain omansa ja perheen pienimpien pyykit, ja ehkä isän, jos niin sovitaan.
Jos isä tekee pitkää päivää, olisiko mahdollista sopia vaikka tunti täysin omaa aikaa sinulle iltaisin, kun mies tulee kotiin? Huom, siis omaa aikaa itsellesi - ei kotiaskareita varten!
Automatisoi ja delegoi kaiken minkä voit. Pidä yhteyttä ystäviin.
Tosi viisaita neuvoja.
Tarviiko laueta sisään? Teette sitä ja mies laukeaa paperiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikään vl ei (varsinkaan täällä) valita noin. Ei mene läpi.
Niin. Kunhan kilpi kiiltää Ulospäin, se on tärkeintä teille.
Meille? En mä ole vl. Tiedän vain, että ne ei täällä notku eikä valita kohtalostaan. Mulla on kaksi vl ystävää ja suvussa yksi kääntynyt lestadiolainen ja he eivät valita valintaansa vaikka rankkaa toki on.
Kuinka iso ruokalasku teillä on?
Mun alapäähän sattuu pelkkä ajatuskin 😱
Vierailija kirjoitti:
Painajainen 😱
Millai?
Vierailija kirjoitti:
Onko sen äijän pakko laueta aina sisään? Ihme touhua
Siementä ei saa heittää hukkaan. Tosin vlt nyky Suomessa juo myös, että eipä tuo siemenen hukkaaminenkaan ole niin iso asia enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako tyttöä ja poikaa?
5 tyttöä ja 7 poikaa. Ap
Oot AP tosi aikaan saava,
Mutra kun on vaan satuilua.
Mielikuvitusta sulla riittää.
Oot jotenkin säälittävä🤯
Tee lisää, että meet ihan todella puhki. Kyllä lasu hoitaa.
Römpsähän tuossa olisi koetuksella.
Et varmaan saa koskaan lapsia hoitoon..
Mikä on ap tehtäväsi 5-10v kuluttua? Et voi enää lisääntyä niin puunaat kotia, peset miehesikin rantuisia kalsareita, kolkasta lieden äärellä jättisatseja, asut akselilla keittiö/pyykkikone, paimennat esi-ja murrosikäisiä uskonnon hedelmiä, hoidat lapsenlapsia ja pyyhit vaihdevuosihikiäsi essuun.
Olisko viimeinkin aika ottaa oma tahto käyttöön, kai sinulla sellainen jossakin on? Nimittäin KUKAAN ei TAHDO tusinaa lasta.
Kansakoulun jatko pelastettu!
Huh. Voimia ❤️