Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä, joka et ole ottanut influenssarokotetta ainakaan 10:neen vuoteen:

Vierailija
27.05.2021 |

Kuinka monta kertaa olet sairastanut influenssan rajusti?

Kommentit (162)

Vierailija
121/162 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan. 

Vierailija
122/162 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ottanut rokotetta ja luultavasti sairastin influenssan 7 vuotta sitten. En mennyt lääkäriin, mutta oireet oli niin rajut (karmea päänsärky, mitä mulla ei ole koskaan, korkea kuume). Sen jälkeen enkä sitä ennenkään ole juuri sairastellut. Liekö hyvä vastustuskyky.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/162 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kehuskeli että häneen ei tartu mikään ja on niin mahtava vastustuskyky ja ei tarvitse mitään rokotteita. Jos jotain tuleekin, niin vähän karhea kurkku ja yskää vain. Ja hän se ei ole ollut päivääkään sairauslomalla.

Pari vuotta sitten sai sitten kunnon influenssan ja makasi viikon sängyssä vikisten hiljaa 40 asteen kuumeessa. Oli yhteensä kolme viikkoa kipeä.

Sen jälkeen on ottanut rokotuksen. Voi olettaa, että hän on aikaisempina vuosina tartuttanut influenssan ynnä monen monta muuta tautia työkavereihin reippaalla toiminnallaan.

Vierailija
124/162 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan ole ottanut mitään influenssa rokotetta tai sikarokotteita. En myöskään tule koskaan ottamaan mitään influenssarokotteita. Koskaan en ole mitään influenssaa sairastanut ja olen kohta 50v. En kaiva nokkaa ja pesen käteni ennen ruokailua.

Vierailija
125/162 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssapiikkiä en ole ottanut kertaakaan, vaikka työelämässäolin jatkuvasti ihmisten kanssa tekemisissä. Influenssan olen sairastanut 72 ikävuoteni aikana kahdesti, syksyllä 1957 aasialaisen ja 2004 A-viruksen, jolla ei kai ollut sen ihmeempää nimeä. Aasialainen oli minulla tosi rajuna, mutta sen jälkeenpä en juuri sairastellut lapsenakaan. Tuli niin hyvä immuniteetti! Jälkimmäinen oli lievempi, mutta influenssa kuitenkin, ei siis tavallinen räkätauti.

Koronapiikki on siis ensimmäinen tällaista laatua. Ensimmäinen kerta on saatu ja toinen tulee heinäkun alussa. Saa nähdä, millaiset haittavaikutukset tulee toisella kertaa, kun jo ensimmäisellä kerralla olin pari viikkoa poissa pelistä.

Vierailija
126/162 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotteet on järkevä ottaa alkusyksyllä. Vaikutus kestää sitten flunssakauden loppuun asti, kevääseen.

Eikä ihan joka vuosi ole järkevää rokotetta ottaa, se on liioittelua, 1-3 vuoden välein riittää ja sekin lääkärin suosituksesta.

Vierailija
127/162 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ottanut influenssa rokotetta, enkä aio ottaakaan.

Enkä ole tiettävästi sairastanut influenssaa.

M.50.

Korona piikin otin..

Senkin näköjään turhaan...

Vierailija
128/162 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

N 30.

En oo koskaan ollut influenssassa ja flunssaakin on tosi harvoin.

Noin 6v sit mulla oli angiina ja antibiootti siihen. Sitä edeltävää antibioottikuuria en edes muista.

En oo ottanut koskaan influenssarokotetta enkä aio ottaa koronarokotetta (ellei työpaikalle määrätä koronapassia... Sit otan "vapaaehtoisesti" koronarokotteen).

Muuten kannatan rokotteita, joita on tutkittu pitkään. Mulla on ne yleiset rokotteet ja lapsellani myös, mutta uutta ja nopeasti kyhättyä koronarokotetta en itselleni enkä lapselleni ota.

Vierailija
129/162 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut sikainfluenssarokotteen, en muita. Ottaisin kyllä jos ilmaiseksi saisin. Olen sairastanut influenssan kerran.

Vierailija
130/162 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ottanut 38 vuoteen, enkä kyllä muista olenko sairastanut koskaan influenssaa.

Vierailija
131/162 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ottanut influenssa rokotteen toista kertaa en ota. Sain jonkun flunssan siitä ja viikko tolkulla kesti. Tauti ei tullut kunnolla vaan puoli kuntoinen olin viikko tolkulla. Tämä sai riittää ja opiksi otin. Influenssa rokotetta en tarvitse enää.

Vierailija
132/162 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietääkseni kertaakaan. Olen 45 enkä ole ikinä ottanut yhtään influenssarokotetta. Enkä ota siten ensimmäistäkään koronarokotettakaan.

Vierailija
133/162 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ottanut koskaan. Vuonna 1988 tai 1989 sairastin jonkinlaisen influenssan. Oli kova kuume, joka kesti 4 päivää.

Vierailija
134/162 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 76v. En ole ottanut koskaan influenssarokotetta enkä myös tätä koronar. Sairastin viimeksi influenssan yli 30 vuotta sitten. Oli kova kuume, ei muuta.

Vierailija
135/162 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytettyäni 50 otin 1.kerran ja sen jälkeen olen ottanut joka vuosi. Räkätautia on monta kertaa vuodessa, mutta lyhytkestoisia. Lisäksi syön 100 mikrogrammaa d3-vitamiinia päivässä joten suht hyvin mennyt. Koronarpkotetta en ota, ole ottanut ensimmäistäkään enkä ota. En ehkä uskalla ottaa tänä syksynä kausirokotettakaan kun saattabat yrittää pistää koronan vastoin tahtoani.

Vierailija
136/162 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen sairastanut "rajusti" 25 vuotta sitten. Sen jälkeen en ole sairastanut eikä rokotteet tullut edes mieleen. Nyt vasta on selvinnyt minullekin että niitä ottaa muutkin kuin huonokuntoiset vanhukset.

Vierailija
137/162 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ottanut koskaan influessarokotteita ja olen sairastanut influenssan kaksi kertaa  ja kolmantena viimeisimpänä sikaifluenssan silloin, kun rokotteita alettiin antaa eli yli 10 v sitten? En muista milloin. En ehtinyt ottaa rokotetta, kun sairastuin ja olin jo harkinnut, että en otakaan.

Sairastin influenssat, en sanoisi että vakavana vaan sellaisina 4-5 vrk:n kovan kuumeen ja kohtalaisen päänsäryn ja lihaskivun tauteina. En olisi ehkä sairastunut, jos ei olisi ollut pieniä lapsia tartuttamassa minua. En suojellut  itseäni sairailta lapsiltani koskaan. Nytkään en suojele, mutta otin koronarokotteet, koska uskon, että perheen koululaiset tuovat taudin vielä kotiin.

Vierailija
138/162 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 piikkiä ja 0 influenssaa.

Vierailija
139/162 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan ottanut rokotetta. Sairastin 35v aikana 1kerran, kun pyorin pienen lapsen kanssa joka paikassa ulkomaita myoten. Silloin kylla sairastettiin muutenkin vahan kaikkea koko ajan.

Oli paha. 2viikkoa kesti. Kuume oli yli 40c, mutta sitten se meni ohi. Isompi huoli oli lapsesta, mutta siina vaiheessa kun mina olin viela sangynpohjalla lapsi vipelsi ja pomppi ympariinsa.

Vierailija
140/162 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut influenssarokotteen kahtena peräkkäisenä talvena n. 20 vuotta sitten ja näistä jälkimmäisenä päädyin influenssan vuoksi sairaalaan. Tuo siis on ainoa sairastamani influenssa ikinä.

En ole sittemmin enää influenssapiikkejä ottanut enkä ole sairastunut edes siihen lintuinfluenssaan joka oli pari vuotta sen sikainfluenssan jälkeen (vai oliko ennen?) vaikka esim työkaveri sen sairasti. 

Ja olen asiakaspalvelualalla eli viruksia ja pöpöjä en karkuun pääse. Koronakin tuli todennäköisesti sairastettua jo kevättalvella -20, mutta ei silloin päässyt testiin kuin ulkomailla matkanneet. Ainakaan oireilevaa tartuntaa en ole sen jälkeen onnistunut saamaan vaikka kuten jo todettua, altistumista erilaisille taudeille on tässä työssä mahdotonta estää.

Toki se voi olla etukin ja vastustuskyky on siksi ihan tapissa.