Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, joka et ole ottanut influenssarokotetta ainakaan 10:neen vuoteen:

Vierailija
27.05.2021 |

Kuinka monta kertaa olet sairastanut influenssan rajusti?

Kommentit (186)

Vierailija
161/186 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan sairastanut rajusti. Mitähän silläkin tarkoitat?

Kuumetta on ollut ja kurkkukipua ja yskää mutta aina ne on ajallaan ohi menneet. Joskus olen antibioottia angiinaan tarvinnut.

Vierailija
162/186 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ottanut influenssapiikkiä.

En juuri sairastele vaikka aspa työssä asiakkaat räkii ja köhii päin naamaa. :<

Influenssan olen muistaakseni sairastanut joskus lapsena ja silloin muistan että olin niiiiin kipeä. Kova kuume ja kaikkia lihaksia särki ja kolotti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/186 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko se nyt niin fiksua ottaa rokotetta nuhaan?

Vierailija
164/186 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ottanut influenssa rokotetta yli 15vuoteen. En ole myöskään sairastanut influenssaa. Muutamia pieniä nuhia on joskus ollut, mutta muuten perusterve

Vierailija
165/186 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ottanut mitään piikkejä ja influenssaa, ei edes flunssaa, ole ollut 15 vuoteen.

Syön paljon erilaisia sipuleita, kun aloitin niin tekemään ei flunssat ole iskeneet.

Vierailija
166/186 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ottanut rokotetta, kerran sairastanut influenssan, ehkä. En mitään testiä tehnyt joten mistä tietää oliko mikä tauti.

Vierailija
167/186 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma saldo: 1 kova influenssa, 0 rokotetta.

Vierailija
168/186 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran ottanut influenssarokotteen ja se on ainoa talvi kun olen influenssan sairastanut. Ikää kuitenkin 45v, niin aika hyvin pärjännyt ilmankin.

Vierailija
169/186 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan en ole ottanut, enkä koskaan ole sairastanut. En saa edes kuumeflunssaa, korkeintaan jonkun räkätaudin, joka kestää muutaman päivän. 

Vierailija
170/186 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ottanut kertaakaan, enkä ole ikinä sairastanut influenssaa - paisi silloin taannoin koronan. Alan kai olla jossain riskiryhmässäkin iän puolesta mutta en aio ottaa. En ole siis rokotevastainen ja otin koronarokotteet mutta en katso tuota i-rokotetta tarpeelliseksi, kuten en ole niitä punkkirokotteitakaan ottanut. 

Vierailija
171/186 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ottanut influenssarokotusta elämäni aikana. Olen sairastanut kerran nuorempana jonkun A-viruksen, ehkä noin kolmekymppisenä. Nyt olen liki kuusikymmenvuotias. 

Kaikki ilmaiset rokotusohjelman mukaiset rokotukset olen saanut vauvasta lähtien. Myös perusterveen ilmaiset koronarokotukset pandemian aikana.

Vierailija
172/186 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ottanut, influenssan sairastin vuodenvaihteessa 2017-18, ei ollut kovin raju. Tajusin influenssaksi kun teini sai saman taudin ja tuli tosi kipeäksi. Koronaa en ole sairastanut ja flunssankin vain 2 x koko 20-luvulla.

Vierailija
173/186 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ottanut mitään influenssarokotetta. Todennäköisesti kerran sairastanut influenssan, ei ollut erityisen raju tauti. Olen ylipäätään äärimmäisen harvoin sairas. Ikää lähes 60 vuotta.

Vierailija
174/186 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju. Mutta näitähän jengi tykkää taivastella netissä. Livenä jotenkin arkoja / tulenarkojakin kysymyksiä. :D Ihme salaliittoilijoita tänkin asian ympärillä pyörii.

Asiaan viitaten. Työnantaja biffaa mulla rokotteen. Oon varmaan viimevuosina ottanut sen, kun on ollut sen ikäsiä lapsia taloudessa jotka lasketaan ns. riskiryhmään. Sitä aiemmin en noteerannut asiaa juurikaan. Sairastettuja Infulenssoja on todennäköisesti takana 1. Ja tää oli aikana jolloin en rokotteita ottanut, koska en ajatellut asiaa sen enempää. 

Joo tauti oli ns. kova. koska kuume huiteli melkeen 40 asteessa. Ja Lihasväsymys /särky erosi normiflunssasta aika isosti. Mutta... Entisenä kilpaurheilijana mä olin aika turtunut tollaseen lihassärkyyn. Joten en kokenut sitä hirveen kamalana. Ja kuume tokeni perus buranalla sinne 38 tienoille ja säryt oli ihan siedettäviä. Sellainen raukeus ja hikoilu jäi lääkkeen jälkeen jäljelle. Kesti noin 2-3 päivää. Ja todennäköisesti oli sikamallininfulenssa koska olin juuri kotiutunut brittituristeja täynä olevasta kohteesta, ja tuo oli heillä silloin tosi yleinen tauti. 

Nykyään otan siis säännöllisesti työnantajan tarjoaman rokotteen. Sen jälkeen ei oo näkynyt oireita. En tiiä onko rokotteesta vai tuurista, mutta ei minua oikeastaan se kiinnosta. Tutkitusti noi rokotteet kuitenkin antaa jonkin tason suojaa. Ja riskit on olemattomat tautiin verrattuna. 

Vierailija
175/186 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 rokotetta (laiskuuttani, ei ole mitään rokotteita vastaan) ja yhden kerran olen sairastanut influenssan tässä 20v. aikana. Koronakaan ei iskenyt, vaikka kaikki muut kiersi töissä läpi. Tosi harvoin olen kipeä niin, että pistää sänkypotilaaks. Mut en usko siihen liittyvän rokotteita/rokottamattomuutta, toiset vain sairastuu helpommin ja itse satun olemaan sitä vastustuskykyisempää joukkoa. 

Vierailija
176/186 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai joo, siis 0 influenssarokotetta, muita kyllä on esim. Koronarokotukset 2 tai 3kpl

Vierailija
177/186 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ottanut mitään piikkejä ja influenssaa, ei edes flunssaa, ole ollut 15 vuoteen.

Syön paljon erilaisia sipuleita, kun aloitin niin tekemään ei flunssat ole iskeneet.

Onkohan mullakin sama? En ole myöskään ottanut ikinä mitään piikkejä ja flunssaa ei ole ollut vuosiin ja syön todella paljon sipuleita, koska pidän sipuleista. Esim. voileivänkin päälle on pakko änkeä aina jotain sipulia. Pitää nyt koputtaa jotain maalaamatonta puuta ettei se lentsu iske juuri kun pääsin keulimaan... Toki esim. jäykkäkouristuspiiikin olen ottanut aina kun sitä on suositeltu. 

Luin juuri jonkun professorin sanoneen että lentsut ja lunssat kuuluu elämään maapallolla. Ne vahvistaa vastustuskykyä ja on luontoäidin omia "rokotteita".

Vierailija
178/186 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin pakosta sillon kun opiskelin hoitoalalle. Sen jälkeen tuli vähän flunssa.

En oo toistaseksi ollu koskaan influenssassa. Flunssassa viimeksi 6v sitten. 35v.

Vierailija
179/186 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helvetin sanamuoto on 10:neen vuoteen?

Vierailija
180/186 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään kertaa. Kerran on todettu testillä että kyseessä oli influenssa, halusivat testata kun puolisolla oli todettu ja tosi rajuilla oireilla. Puoliso oli ottanut rokotuksen, minä en. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi