Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä, joka et ole ottanut influenssarokotetta ainakaan 10:neen vuoteen:

Vierailija
27.05.2021 |

Kuinka monta kertaa olet sairastanut influenssan rajusti?

Kommentit (162)

Vierailija
141/162 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Influenssapiikkiä en ole ottanut kertaakaan, vaikka työelämässäolin jatkuvasti ihmisten kanssa tekemisissä. Influenssan olen sairastanut 72 ikävuoteni aikana kahdesti, syksyllä 1957 aasialaisen ja 2004 A-viruksen, jolla ei kai ollut sen ihmeempää nimeä. Aasialainen oli minulla tosi rajuna, mutta sen jälkeenpä en juuri sairastellut lapsenakaan. Tuli niin hyvä immuniteetti! Jälkimmäinen oli lievempi, mutta influenssa kuitenkin, ei siis tavallinen räkätauti.

Koronapiikki on siis ensimmäinen tällaista laatua. Ensimmäinen kerta on saatu ja toinen tulee heinäkun alussa. Saa nähdä, millaiset haittavaikutukset tulee toisella kertaa, kun jo ensimmäisellä kerralla olin pari viikkoa poissa pelistä.

Toivottavasti olette vielä keskuudessamme.

Vierailija
142/162 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi olen ottanut sikainfluenssa rokotteen ja tulin siitä todella kipeäksi. Sen jälkeen en ole ottanut influenssa rokotteita.

En ole ollut kunnolla kipeäkään, vain pikku flunssia ehkä pari kertaa vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/162 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen ollut korkeassa kuumeessa. En tiedä oliko influenssaa.

Vierailija
144/162 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattumaa tai ei, mutta kerran olen influenssarokotteen ottanut ja samana talvena sairastin myös influenssan ja sairaalaan joutuminen oli jo niin lähellä että sain lääkäriltä lähetteen kotiin mukaani, kun en sinne suostunut siltä seisomalta lähtemään. Oli siis jo molemminpuolinen keuhkokuume, kuumetta reilu 40 astetta ja tulehdusarvo (siis se mikä otetaan veritipasta sormenpäästä) reilu 400. Toipumiseen meni kaikkinensa pari kuukautta.

Tuo on siis ainoa sairastamani influenssa.

Koronatartunta taasen oli lähinnä päänsärkyä ja kaulan/rintakehän jomotusta ilman kuumetta. Kurkku oli tosi kipeä pari päivää ja imusolmukkeet tuntui turpoavan, mutta yskää ei ollut eikä hengenahdistusta, mutta sen jälkeen olen hengästynyt aivan käsittämättömän pienestä. Eikä hapenottokyky tunnu paranevan normaaliksi rasituksessa vaikka olen yrittänyt niin lempeää lenkkeilyä kuin kunnolla sykettä nostavaakin. Ja tosiaan tuo syke, tätä nykyä sellainenkin ponnistus kuin lakanoiden vaihto saa välillä sykkeen hakkaamaan reilussa satasessa ja hiki valuu päältä ihan noroina. Tämän lisäksi niveliä särkee. Koronan sairastin tammi-helmikuun vaihteessa mutta tämä sen "jälkitauti" jatkuu vaan.

Koronarokotetta en ole ottanut vielä, koska mietityttää mitä se näille oireille tekee ja immuniteettia lienee tuon sairastamisen jäljiltä ainakin vielä jäljellä.

Vierailija
145/162 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ottanut influenssarokotetta ainakaan 20 vuoteen. Pienen flunssa sairastan ehkä 2-3 vuoden välein. Kunnon lenssu ollut ehkä 5 vuotta sitten.

Vierailija
146/162 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. ja viimeinen influessarokotus v 97. Olin kipeänä 6kk sen jälkeen.

0 influenssaa aikuisiällä, viimeisin taisi olla 70- luvulla

Vierailija
147/162 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No... mikä nyt sitten on ”raju”.. olen sairastanut monta kertaa influenssan. Kyllähän se voimat vie ja on tosi kipeä olo viikon ajan, ja vielä viikko tai pari lisää ennen kuin on ennallaan. Onhan se tietty raju verrattuna ihan perus flunssaan, mutta ei nyt mitenkään kestämätön. Buranalla, runsaalla juomisella ja nukkumisella se helpottaa aikanaan. En normaalisti ole rokotetta ottanut, mutta nyt koronan aikana olen. Ei varmaan olisi kiva saada huonolla tuurilla koronaa ja influenssaa samaan aikaan.

Vierailija
148/162 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan sairastanut influenssaa enkä ottanut influenssarokotusta. Ainoat aikuisella iällä sairastamani taudit ovat olleet oikeastaan vatsatauteja, joita sain silloin lapsilta, kun he olivat pieniä. Nyt ei enää vuosiin niitäkään. Joskus on muistaakseni ollut vähän yskää tai nuhaa, muttei mitään kuumetta tms. Olen muutenkin perusterve, minulla ei ole mitään lääkityksiä.

Jos joskus satun sairastamaan influenssan, voi olla, että suhtautuminen rokotteisiin muuttuu.

Koronarokotteet otin. 

n50

Vierailija
149/162 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen asiakaspalvelutyötä ja olen ottanut rokotteen joka talvi niin kauan kuin tätä työtäkin olen tehnyt. En ole sairastanut influenssaa enkä mitään muutakaan.

Noh, tätähän ei kysytty, mutta vastasin silti.

Vierailija
150/162 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kertaakaan ottanut, eikä ole ollut kertaakaan.

Vierailija
151/162 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ottanut, enkä muista/tiedä sairastaneeni. Joku normiflunssa on ennen korona-aikaa ollut ehkä kerran vuodessa, mutta ei yleensä kuumetta. Nyt on nekin häipyneet.

Vierailija
152/162 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 35, en ole koskaan ottanut influenssarokotetta enkä ole koskaan influenssaa sairastanut.

Vierailija
153/162 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ottanut influenssarokotusta, enkä ole sitä kertaakaan sairastanut. 10 vuoden aikana en ole kertaakaan ollut kunnon flunssassakaan. Korona piikistä tulin sen verran kipeäksi, että toinen piikki jäi ottamatta.

Vierailija
154/162 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus aiemmin aika useinkin tosi kipeänä. Viimeisin paha flunssa saattoi olla influenssaa, oli niin paha tauti. Sen jälkeen olen joka vuosi nyt jo 10 vuoden ajan ottanut influenssa-rokotteen ja olen säästynyt flunssilta. Tulen myös jatkossa lopun elämääni ottamaan influenssa-rokotteet aina heti kun vain saan! Tämän vuoden influenssa-rokote on jo otettu :)

Juu, ja koronarokotteita olen ottanut kaksi, olisin influenssa-rokotteen kanssa saanut jo kolmannen, mutten huolinut. Seuraan tilannetta... Korona on tosiaan vain uusi influenssa. Mielestäni on täysin tekopyhää panikoita koronan suhteen ja sulkea yhteiskuntaa, kun aiemmin influenssojen kanssa ei ole koskaan tehty vastaavaa, vaikka samankaltiaisista taudeista kyse.

Vierailija
155/162 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten ollessa pieniä otin muutamana vuonna rokotteen, ja sairastin myös influenssan joka vuosi. Viimeisimmällä kerralla sekä A:n että B:n, oli molemmat rankkoja.

Tuon jälkeen en ole rokotusta ottanut, en myöskään influenssaa saanut.

Nuhassakin tulen aina kunnolla kipeäksi, vaikka muulla perheellä vähän vaan vuotaa nenä, jos sitäkään. Flunssakausi masentaa.

Vierailija
156/162 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ottanut yhtään infulenssapiikkiä. Olen luultavasti sairastanut pari infulenssaviirusta lapsena alle 10 vuotiaana, mutta eipä niistä silloin hössötetty kuin nyt, eikä asiasta ole muuta todistetta kuin omat muistot. Aikuisella iällä en ole koskaan sairastunut flunssaankaan niin että olisin saanut kuumetta. Koronapiikin jälkeenkin yritin mittailla lämpöä että josko sitä kuumetta nyt tulisi niin voisi kokea senkin, mutta ei tullut 😄

Vierailija
157/162 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskan ottanut aiemmin rokote. Rokotenumeroon soitin 1.11. meni takaisin soitoon.Soittivat minulle 8.11. antoivat infulenssa rokoteesen ajan viikolle 47. Nyt on vikko 45.Sujuvampaa oli 2x korona rokoteen ajanvaraus aijemmin Helsinki!.Kolmanen koronarokoten san vasta Tammikuu 2022.

Vierailija
158/162 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ottanut. Siitä on niin kauan että en enää muista milloin sairastin.

Vierailija
159/162 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ottanut ja olen 43-vuotias.

Ikinä ei ole ollut mitään influenssaa tai rajua flunssaa. Pikkuflunssaa on usein, olen päiväkodissa töissä ja pöpöt kiertää. Mutta tosiaan en muista milloin olisin ollut rajussa flunssassa tai flunssan takia edes pois töistä. Paitsi nyt korona-aikana on muutaman kerran pitänyt jäädä kotiin ja käydä tekemässä koronatesti ettei ole koronaa mitä ei sitten ole ollut. 

Syön terveellisesti, olen liikunnallinen, en käytä päihteitä, nukun hyvin ja muutenkin stressitön onnellinen elämä minulla. 

Vierailija
160/162 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei piikkiä ei lunssaa

Ei piikkiä ei koronaa