Siis miten voi jaksaa olla miinuskaloreilla yli 70 viikkoa?! Miten? Itse olen tosi lihava
Kommentit (184)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä42257 kirjoitti:
Eikö tuo ylimääräinen 45kg ole kamalampaa kuin radikaali elämäntapamuutos?
Ihminen tottuu kaikkeen. Mulla on ton verran ylipainoa, mutta helposti teen 10 kilometrin lenkkejä joskus hölkkäilenkin. Ei ole verenpaineongelmia tai rasvamaksaakaan. Vaikka tämä määrä on jo todella rasitteeksi elimille niin minulla on se etu, että omaan päärynäkropan, mikä on ns. tervein kroppatyyppi mitä rasvan kertymiseen tulee. Jatkuvasti yritän päästä jatkuvasta ruoan mättämisestä eroon, mutta mun pahin kiusaus on oikeastaan sokerijuomat, jotka lisää ruokahalua moninkertaisesti.
Sama, mullakin on 35-40 kg ekstraa ja ei oikeasti edes ole niin tankkiolo eikä valasfiilis. Liikuntakin sujuu.
Vasta viimeset 10 kg ärsyttää, koska pömppömasu alkaa olla tiellä, kun nousen istumaan puolimakuulta.
Toki tähän vaikuttaa mulla kropan muoto eli päärynä myös, olen 180 cm nainen, luonnostaan paksut reidet (toki nyt ekstrat päälle) ja G-kupin rinnat.
Ekstrarasvaa on just siellä pepussa, reisissä ja alleissa, ei mulla ole semmosta jäätävää kerroksittain menee omenavartaloisen masua onneksi.
En edes näe vatsaani jos seisoessa katson alas, tissit niin isot 😅
Mulla on sama ongelma. F/G-kupilla vatsa ei näy, ellei litistä rintoja rintakehää vasten ja sitten on joka kerta täysi yllätys uudestaan ja uudestaan, että miten siellä voi olla sellainen järkyttävän isoksi kasvanut maha (reilut 100 cm).
Sitä mahaahan ei tunne, koska se on rasvaa ja nestettä ja tunto on siellä vatsalihaksissa, jotka ovat rasvakerroksen alapuolella. Siksi ei hahmota sitä massaa, mikä on lihasten päällä. Sama jaloissa ja käsissä ja toki selässäkin.
Tulee tehtyä etätöitä sohvalla rötköttäen, olen kyllä erittäin tietoinen siitä pömpästä, joten minä sentään hahmotan koko homman haha.
Selkäläskiä mulle ei kummemmin ole, mutta magneetissa näky siellä rangan seudulla/ytimessä rasvaa, voi tietää ongelmia joten kyllä mä ainakin 20 kg haluun vek vaikka sinällään en vihaa päärynäkroppaani. Oli uusi tieto, että tommonenkin voi olla riski...
Toki pömppömasusta eroon pääasiallisesti haluan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän pitää löytää oikeat konstit tehdä se energiavaje. Pitää syödä energiaköyhää ruokaa suurempia määriä niin että näläntunne lähtee. Mitään herkkuja ei parane ottaa kun heti menee yhden aterian verra kaloreita. Itselle toimii myös parin tunnin liikunta ja perään heti ateria, ei jää nälkä.
Juurikin päinvastoin. Pitää syödä energiapitoista ruokaa vähempiä määriä. Näin pysyy kylläisenä eikä ole napostelun tarvetta. Toki sen ruuan pitää olla ravitsevaa eikä energiaa pidä saada sokerista.
Paskat. Olen juuri laihduttanut 7 kg tällä metodilla. Eli sinun mielestä kaalikeitto on huono ruokaa laihduttajalle, kannattaa vetää pastaa? E
Pastaa ei kannata kenenkään vetää. Kaalikeitto on hyvä ruoka laihduttajalle, kunhan se sisältää tarpeeksi myös lihaa ja rasvaa.
No mitä se energiatiheä ruoka on jota kannattaa syödä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä42257 kirjoitti:
Ihminen tottuu kaikkeen. Mulla on ton verran ylipainoa, mutta helposti teen 10 kilometrin lenkkejä joskus hölkkäilenkin. Ei ole verenpaineongelmia tai rasvamaksaakaan. Vaikka tämä määrä on jo todella rasitteeksi elimille niin minulla on se etu, että omaan päärynäkropan, mikä on ns. tervein kroppatyyppi mitä rasvan kertymiseen tulee. Jatkuvasti yritän päästä jatkuvasta ruoan mättämisestä eroon, mutta mun pahin kiusaus on oikeastaan sokerijuomat, jotka lisää ruokahalua moninkertaisesti.
Sama, mullakin on 35-40 kg ekstraa ja ei oikeasti edes ole niin tankkiolo eikä valasfiilis. Liikuntakin sujuu.
Vasta viimeset 10 kg ärsyttää, koska pömppömasu alkaa olla tiellä, kun nousen istumaan puolimakuulta.
Toki tähän vaikuttaa mulla kropan muoto eli päärynä myös, olen 180 cm nainen, luonnostaan paksut reidet (toki nyt ekstrat päälle) ja G-kupin rinnat.
Ekstrarasvaa on just siellä pepussa, reisissä ja alleissa, ei mulla ole semmosta jäätävää kerroksittain menee omenavartaloisen masua onneksi.
Herrajjumala mikä amatsooni olet, miehen kokoinen. T: 158 cm 52 kg.
Aika lihava sinäkin noilla mitoilla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä42257 kirjoitti:
No itse asiassa olen naisellinen isohkon peppuni, isojen rintojen ja paksujen reisien kanssa.
Todella harvoin kukaan kommentoi tätä 179,5 cm pituuttani, emmä ole mitenkään erottuva, suhteellisen sopusuhtainen + masua.
Emmä itsekää koe olevani pitkä, joskus muistan sen jos joku mies onkin lyhyempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän pitää löytää oikeat konstit tehdä se energiavaje. Pitää syödä energiaköyhää ruokaa suurempia määriä niin että näläntunne lähtee. Mitään herkkuja ei parane ottaa kun heti menee yhden aterian verra kaloreita. Itselle toimii myös parin tunnin liikunta ja perään heti ateria, ei jää nälkä.
Juurikin päinvastoin. Pitää syödä energiapitoista ruokaa vähempiä määriä. Näin pysyy kylläisenä eikä ole napostelun tarvetta. Toki sen ruuan pitää olla ravitsevaa eikä energiaa pidä saada sokerista.
Paskat. Olen juuri laihduttanut 7 kg tällä metodilla. Eli sinun mielestä kaalikeitto on huono ruokaa laihduttajalle, kannattaa vetää pastaa? E
Pastaa ei kannata kenenkään vetää. Kaalikeitto on hyvä ruoka laihduttajalle, kunhan se sisältää tarpeeksi myös lihaa ja rasvaa.
No ei tähän yhtä vastausta ole ja kaikki on erilaisia, mutta jotkut syö tyyliiä kananrinta, täysjyväriisi + kylkeen kasviksia + jossain muodossa hyvää rasvaa, vaikka avocadoa tai edes loraus oliiviöljyä tai vaikka saksanpähkinöitä lisukesalaattiin.
Toki tämä nyt oli ehkä vähän tylsä esimerkki, mutta kombo tarpeeksi proteiinia + hyvälaatunen hiilari + rasvaa on aika perus.
Kaalikeitto tai joku kinkkukiusaus ei missään nimessä tuohon mene, eihän niissä juuri ole edes sitä proteiinia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä kalorimäärähömppää ja sen tuijottamista. Miksi ei vaan voi syödä silloin kun on nälkä? Ja eihän nyt kellään voi sentään koko aikaa olla nälkä? Tekisi mieli lisäksi udella lihavilta mikä on esim. keskimääräistä pidempi kesto tunneissa minkä on ollut syömättä, mutta kuitenkaan yrittämättä tietoisesti olla? Itsellä esim. edellisenä päivänä syönyt klo.18:00 tienoilla (toki suht runsas ateria) ja seuraavan kerran seuraavana päivänä vasta klo.14:00 eli melkein vuorokausi, kun ei vaan ollut yhtään nälkä sitä ennen. Paino ollut lähes paria poikkeusta lukuunottamatta sama koko aikuisiän...
Ihminen ei välttämättä tunnista, milloin hänellä on nälkä, niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin. Esimerkiksi janon voi sekoittaa nälkään. Ja sitten lisäksi on tunnesyöminen, mikä ei liity nälkään millään lailla.
Kyllä nälän tunnistaa, kunhan sitä tunnistusta ei pilaa keinoravinnolla ja sopimattomilla rasvoilla.
Muotoillaan niin päin, että nälän tunnistaa, mutta näläksi voi luulla myös muita kuin varsinaista nälän tunnetta.
Tämä tapahtuu juurikin silloin kun ravinto on sopimatonta.
Ei vaan silloin, kun suhde ruokaan on pielessä. Vähintään yhtä paljon henkinen kuin fyysinen ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosissako kysyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi miksi täällä alapeukutetaan herkkupäivää? Olen laihduttanut aikanaan (ja ylläpitänyt n 2v) -25kg... Arkena syön niukasti (keittoja, salaatteja, puuroja ym..) ja vklp herkuttelen. En laske kaloreita, mutta voin syödä vaikka pizzan ja ison karkkipussin samana päivänä.. Ei ole siis mikään tavoite kerätä yhdeltä istumalta 5000kaloria, mutta sinä yhtenä päivänä saan herkutella mitä haluan. Vaikka pienen pakastekakun, minkä herkuttelen päivän päätteeksi katsoen leffaa tms.. Muuten lenkkeilen ym.. Minulle ei sovi mikään "pari palaa tummaa suklaata jokapv kahvin kanssa"
Eikös se tee aineenvaihdunnallekin ihan hyvää välillä syödä enemmän? En tiedä pitääkö kutinsa tieteellisesti, mutta moni sanonut että tosiaan toimii.
Kyllähän se voi tehdä hyvää, mutta miksi syödä enemmän epäterveellistä ruokaa, esimerkkinä edellä mainitut pizza, karkit ja pakaste kakku? Voisi vallan hyvin syödä enemmän sitä normaalia ruokaa ja vähän niitä herkkuja lisäksi jos haluaa aineenvaihduntaa parantaa.
Koska herkut on hyviä. Ei kannata vaan miettiä sitä fyysistä hyvinvointia ja terveellisyyttä.
Henkiseen puoleenhan se vaikuttaa, jos kieltää itseltään kaiken herkkuruuan ja hyvän (jos niistä siis tykkää).
Henkisesti epätyydyttävä ruokavalio ei yleensä ole kovin kestävä, siitä voi syntyä kahta kauheempia herkkuhimoja ja sit vedetään sitä kiellettyä kakkua kaksin käsin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä kalorimäärähömppää ja sen tuijottamista. Miksi ei vaan voi syödä silloin kun on nälkä? Ja eihän nyt kellään voi sentään koko aikaa olla nälkä? Tekisi mieli lisäksi udella lihavilta mikä on esim. keskimääräistä pidempi kesto tunneissa minkä on ollut syömättä, mutta kuitenkaan yrittämättä tietoisesti olla? Itsellä esim. edellisenä päivänä syönyt klo.18:00 tienoilla (toki suht runsas ateria) ja seuraavan kerran seuraavana päivänä vasta klo.14:00 eli melkein vuorokausi, kun ei vaan ollut yhtään nälkä sitä ennen. Paino ollut lähes paria poikkeusta lukuunottamatta sama koko aikuisiän...
Ihminen ei välttämättä tunnista, milloin hänellä on nälkä, niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin. Esimerkiksi janon voi sekoittaa nälkään. Ja sitten lisäksi on tunnesyöminen, mikä ei liity nälkään millään lailla.
Kyllä nälän tunnistaa, kunhan sitä tunnistusta ei pilaa keinoravinnolla ja sopimattomilla rasvoilla.
Muotoillaan niin päin, että nälän tunnistaa, mutta näläksi voi luulla myös muita kuin varsinaista nälän tunnetta.
Ei vaan silloin, kun suhde ruokaan on pielessä. Vähintään yhtä paljon henkinen kuin fyysinen ongelma.
Toki suhde ruokaan on pielessä, jos ravinto on sopimatonta.
Jotkut iloisesti kertovat laihtuneensa herkkupäivää pitämällä, mutta toisaalta "mutku mitä sitä edes yrittää herkuttella vain yhtenä päivänä kun joka päivä pitää saada herkkua"......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tähän yhtä vastausta ole ja kaikki on erilaisia, mutta jotkut syö tyyliiä kananrinta, täysjyväriisi + kylkeen kasviksia + jossain muodossa hyvää rasvaa, vaikka avocadoa tai edes loraus oliiviöljyä tai vaikka saksanpähkinöitä lisukesalaattiin.
Toki tämä nyt oli ehkä vähän tylsä esimerkki, mutta kombo tarpeeksi proteiinia + hyvälaatunen hiilari + rasvaa on aika perus.
Kaalikeitto tai joku kinkkukiusaus ei missään nimessä tuohon mene, eihän niissä juuri ole edes sitä proteiinia.
Kaalikeitossa on kyllä lihaa eikä kinkkukiusaus ole sen huonompi, jos se tehdään oikeasti kinkusta, eikä jostain "suikaleista"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki suhde ruokaan on pielessä, jos ravinto on sopimatonta.
Osittain noin, mutta kokonaisuus on paljon monimutkaisempi. Ei anoreksiastakaan parane sillä, että alkaa syödä ravitsevaa ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NallePuh kirjoitti:
Olen elänyt nyt miinuskaloreilla pari kk ja -10kg lähtenyt. Alkuun on joo vähän vaikeaa, kun on tottunut syömään mitä sattuu, mutta sitten helpottaa. Mulla on apuna ollut keittiövaaka ja kännykässä sovellus johon syötän kaikki syömiset ja mittani lähes joka päivä. On mukavaa seurata käyröjä kun edistystä tapahtuu ja pienenee, kun sitä ei aina heti peilistä huomaa. :)
Ite oon ollu hirveä herkkupers ja edelleenkin olen, mutta en enää vedä esim fazerin punaista maitosuklaata levyä kerralla ja päälle muuta roskaa ... Herkkuja voin syödän vaikka joka päivä välipalaksi, mutta teen joka kerta sen valinnan, että syönkö hyvää ja nipistänkö päivällisen tai iltapalan kaloreista pois (jos tarvitsee, aina ei tarvitse jos on joku pieni herkku esim pieni suklaapatukka). Tosin muutenkin syön sitten paljon salaattia lounaalla ja päivällisellä, ja sen kanssa yleensä pelkkää kastiketta (ei perunaa/pastaa tms) tai sitten muuten salaattipainotteisesti mutta tosi vähän jotain laatikkoruokaa tms, niin ei tule lämpimillä aterioilla paljoa kaloreitakaan kerrytettyä.
Aamuisin syön lähes aina puuroa keitettynä kevytmaitoon, kanelia ja sokeria päälle, ja lautasta en täytä piripintaan, pari desiä riittää. Otan myös monivitamiinin päivittäin josta saa myös kivennäisaineet, kun on hankala sitten koostaa mitään järkevää settiä että sais joka päivä ne vitamiinit ja kivennäsiaineet ruoasta pelkästään.
1-2 kertaa kuukaudessa pidän mättöpäivän, jolloin syön mitä sattuu, mutta silti en vedä liian överiksi. Esim voin syödä kokonaisen pakastepizzan ja jälkkäriksi jäätelön, mutta muuten samalla normaalilla kaavalla kaikki muut ruokailut. Näin on ainakin mulla toiminut, tsemppiä laihdutukseen! :)
Valehtelet. !
10 kg parissa kuukaudessa. Ei ole edes tervettä.
Nuori ihminen pystyy kuukaudessakin laihduttamaan 10 kg, ei mitenkään ihmeellistä.
Saattaa pystyäkin, mutta tervettä se ei ole.
Eihän se ole kuin reilu kilo viikossa, normi tahti.
Mun kuukaudessa on vain 4 viikkoa eli 4 kiloa tuolla laskukaavalla:)
Miinuskaloreilla jaksaa olla, kun vaihtelee vähän tapoja miinuksen saavuttamiseen. Kun on paljon keinoja taskussa siihen, millä eri tavoilla saa painoa hallittua, ei oikeastaan voi edes epäonnistua. Pieni takaisku ei tuhoa laihtumista, koska laihtuminen on niin pitkä, monen kuukauden tai vuoden tapahtuma, ja elämä jatkuu sen jälkeenkin vielä uusien tapojen kanssa.
Itse pysäytin ensin painon nousun, mutta en pystynyt heti laihduttamaan. Siinä ettei syönyt ylimäärin kaloreita oli jo ihan tarpeeksi tehtävää ja opeteltavaa ensimmäisellä vuodelle. Yritin korjata vuoden aikana niitä asioita, mitkä aiheuttivat sen, että söin niin paljon. Herkuttelin aiemmin, koska elämässä oli vaikeita asioita ja söin piristääkseni itseäni. Ulkoilun ja liikkumisenkin jätin pois, koska oli kova kiire arjessa ja urheilu tuntui vain taakalta, enkä jaksanut vaatia kuntoilua itseltäni kaiken muun elämän suorittamisen lisäksi. Yritin vuoden aikana mietiskellä asioita, ja koska aloin myös olla terveydestä huolissani, tajusin, että en voi ikuisesti karsia aina ensimmäisenä terveysasioita pois päivistäni, jos tulee kiirettä tai stressiä.
Tärkeintä oli ehkä päättää, että nyt viimein on pakko ottaa oma terveys huomioon. Läheiset haluavat minun elävän terveenä, ja en halua sairaampaa tulevaisuutta. Luovuin ikuisesta haaveesta olla ensi kesänä hoikkana ja nättinä. Vaikka tiputan 2 kiloa kuukaudessa, olen edelleen kesän lopussa ylipainoinen. Jouluna olen ehkä jo lähellä normaalipainoa, ja jos jatkan hitaasti ja varmasti, niin ei ole mitään mahdollisuutta, että vuoden päästä kesällä en olisi normaalipainossa. Matkan aikana olen varmasti viimein sisäistänyt, miten minun pitää elää ja käsitellä vastaantulevia asioita, jotta paino ei enää ikinä nouse ylipainoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä oli hyvä kommentti tänään eräässä lehdessä, kun ammatikseen ihmisiä valmentava tyyppi ihmettelei, että mihin aikuinen ihminen tarvitsee karkkipäivää. Että sen kahdeksanvuotiaalla ymmärtää, mutta että aikuinen ihminen kysyy ensimmäisenä karkkipäivän perään. Itse myös ihmettelen tätä, että mihin te oikein niitä herkkuja vedätte; onko se jokin paha olo, väsymys, joku huono juttu elämässä, että aikuinen tarvitsee jotain herkkuja joka viikko? En ymmärrä, valaiskaa.
Luin saman ja Lähinnä jäi jutusta vaan ihmetys, että miksi tämä ainutkertainen elämä pitäisi elää askeettisesti?
Syön minäkin herkkuja, mutta ei ne ole elämässä ainoa asia, josta nautin. Mulle riittää, että niitä saa vaikka joissain juhlissa. Niitä nyt ei ole joka toinen viikko, eikä välttämättä joka kuukausikaan.
No se on sun tapa elää :)
Joillekin ne on yksi elämän tärkeimmistä asioista!No sehän se ongelma onkin! Miksi ihmeessä herkut on elämän tärkeimpiä asioita?
Ihmiset nauttii eri asioista?
Onnea vaan, jos sulle täysillä eläminen ja elämästä nauttiminen on itujen popsimista ja 20km juoksulenkki päivittäin. Kaikille sellainen ei ole elämää. Antaa kaikkien kukkien kukkia.Sulla on vain kaksi vaihtoehtoa, joko karkkia tai ituja. Ilmankos karkit on sulle "herkkua"
No oli ääripää esimerkki, mutta tämä päivänä tuntuu,että olet huono ihminen, huonompaa ainesta, jos kerrot tykkääväsi herkuista ja syömisestä.
Ja niitä jotka juoksee maratoneja ja nauttii nälästä, kehuu kuinka ovat olleet paastolla kuukauden, pidetään "parempina ihmisinä jotka elää täyttä elämää" ja kaikkien pitäisi tähän pyrkiä (ääriesimerkki taas)
Tämä terveys hehkutus menee yli.
Miksi yhteiskunnassa jossa kasvava määrä ihmisiä on ylipainoisia ei saisi "hehkuttaa" terveyttä? Eikö ihmisiä pitäisi kannustaa elämään terveellisemmin, omaksumaan paremmat elämäntavat jotta heidän elämänlaatu paranisi? Ylipaino nyt vain on yksiselitteisesti haitallista terveydelle, enkä nyt tarkoita että juuri sinä olisit ylipainoinen tai omaisit huonot elintavat, vaan puhun yleisesti. Ja yksi syy ylipainoon on herkkujen ( karkit, sipsit, limsat, pikaruoka, kakut,pullat ym) suuri kulutus, joten minusta on ihan loogista ettei näitten asioiden kulutukseen kannusteta. Toki on paljon muitakin syitä ylipainoon, tämä ei ole yksiselitteinen ongelma.
Mutta kun monella se elämänlaatu huononee, Kun ei saa enää nauttia hyvästä syömisestä!
Jos ylipainoinen nauttii elämästä kun syö hyvää, (omasta mielestään hyvää)
niin ei kai hän haluan huonontaa elämänlaatuaan hikilenkeillä ja porkkanan popsimisella
Eri
Mä olen hoikka/normaalipainoinen enkä ole ikinä joutunut syömään pahaa ruokaa, näkemään nälkää tai tyytymään porkkanoihin! Enkä ole koskaan ollut himoliikkuja, pihalla touhuan mutta kävelylenkki on jo isompi kynnys.
Kuten sanoit, ylipainoisen oma "hyvä" ja "herkkuruoka" on luultavasti täysin eri kuin muiden; yleensä kammottavaa mättöä mitä tavalliset ihmiset ei edes halua syödä!
Mun jokainen suupala on herkkua minkä syön, odotan jokaista ruokahetkeä ja nautin siitä että saan antaa itselleni jotain hyvää. Ja syön kyllä niitä huonojakin herkkuja, makeisia, jäätelöä, pullaa, marjapiirasta jne. Tänään mennyt jo 2 Vuoksen piirakkaa munavoilla. Mutta määrät on sellaisia että muun ruuan ohessa ne ei vaikuta painoon. Tää kai on se oleellisin oppi, nauti oikeasti hyvästä ruuasta sopivasti - ei ähkyyn saakka.
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin keskustelussa tuli heti joku, joka luulee ylipainoisten syövän joka päivä 4000 kaloria. Itse painan 88 kg (160cm) ja paino on kertynyt 20-25-vuotiaana runsaan alkoholinkäytön ja mättöruokien syönnin takia. Nyt syön n. 2200 kaloria, eli ei ole miinuskaloreita, eikä pluskaloreita. Paino pysynyt samassa 5 vuotta. Voi, kun jotkut älyäisivät tämän ylipainoisista.
Ei pahalla, mutta et voi millään uskoa tuota itsekään. Vilkaise siis vaakaan ja jos se näyttää 88kg, on ruokavaliossasi niitä pluskaloreita aika lailla. Painat saman verran, kuin 190cm pitkä mies. Syöt siis sen verran, kuin tämä pitkä mies.
Sinulle optimaalinen kalorien saanti on huomattavasti vähemmän, mahdollisesti jossain 1500 kulmilla.
Olen itsekin ylipainoinen, jopa enemmän, kuin sinä, mutta minä tiedostan asiat enkä huijaa itseäni tällaisilla saduilla.
Käyhän katsomassa jostain kalorimittarista kaloritarpeesi tuolla pituudella sekä tavoitepainolla eli alle 60kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä42257 kirjoitti:
Luoja mikä vaahtosammutin sä oot, lapsen kokoinen. T: 170cm 60 kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun kaalikeitossani on 100 grammaa naudan jauhelihaa per annos ja lisäksi riisiä. Kananrinta ja riisi ei ole energiatiheää ruokaa yhtään sen enempää. Et tajua mitään ravitsemuksesta, kunhan huutelet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaalikeitossa on kyllä lihaa eikä kinkkukiusaus ole sen huonompi, jos se tehdään oikeasti kinkusta, eikä jostain "suikaleista"
Kaalikeitossa on aika vähän lihaa loppujen lopuksi ja ei rasvaa kummemmin. Kasviksetkin siinä aina yksitoikkoisia, kaloreitakin aika vähän, liian vähän herkästi.
Kinkkukiusauksessa on possua todella vähän suhteessa siihen jäätävään perunan määrään, ei se täytä. Vaikka kuinka olisi kasvikset lisukkeena, niin silti pelkkää mössöä se pääruoka.
Todella tylsää lasten ruokaa muutekin. Ei siinä ole kasviksia saatika kunnolla mausteita.
Ei kannata tommosta hiilaripommi + kerma + lihajaloste moskaa syödä, jos ajatuksena syödä tasapainoisesti hiilaria, rasvaa ä, proteiinia ja kasviksia.
Enkä nyt halua demonisoida kinkkukiusausta, mut emmä suosittelisi laihduttajalle tommosta usein.