Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis miten voi jaksaa olla miinuskaloreilla yli 70 viikkoa?! Miten? Itse olen tosi lihava

Vierailija
26.05.2021 |

Ja epätoivoinen. Pari päivää tuottaa tuskaa

Kommentit (184)

Vierailija
1/184 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa herkkupäivä, jolloin voi mättää just niin paljon kuin haluaa. Mulla toimi tämä.

96 kg -> 66 kg 

Vierailija
2/184 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran viikossa herkkupäivä, jolloin voi mättää just niin paljon kuin haluaa. Mulla toimi tämä.

96 kg -> 66 kg 

Tämä olisi kyllä täydellistä. Itselläni se 45kg ylimääräistä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/184 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

96 kg -> 66 kg 

Joillekkin se mättäminen voi tarkoittaa vaikka 5000 ylimääräistä kaloria. Siinä ei paljon sen viikon laihduttelut enää auta.

Vähemmän kalorivajetta ja hitaampi laihtuminen tai jotkut päivät tiukkoja ja toisilla sitten enemmän kaloreita? Ja pidät tarkasti kirjaa. Tää toimi mulla.

Vierailija
4/184 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

96 kg -> 66 kg 

Tämä olisi kyllä täydellistä. Itselläni se 45kg ylimääräistä. Ap

Kokeile ainakin. Itse olen niin perso herkuilla ja rakastan syömistä, että täydellinen kieltäytyminen olisi johtanut täydelliseen kurjuuteen. Nyt jo nautin siitä että kiristelen viikolla ja odotan innolla lauantaita ja käyn hakemassa ihan kaikkea mitä tekee mieli =)

Vierailija
5/184 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

96 kg -> 66 kg 

Joillekkin se mättäminen voi tarkoittaa vaikka 5000 ylimääräistä kaloria. Siinä ei paljon sen viikon laihduttelut enää auta.

Vähemmän kalorivajetta ja hitaampi laihtuminen tai jotkut päivät tiukkoja ja toisilla sitten enemmän kaloreita? Ja pidät tarkasti kirjaa. Tää toimi mulla.

Niin se tarkoitti mullekin, en ole ihan varma riittikö tuo 5000 kaloria edes . Ja silti laihduin hurjaa vauhtia, tämä vaan toimi mulla.

Vierailija
6/184 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

96 kg -> 66 kg 

Miten kauan projekti kesti?

Vierailija
7/184 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa keho alkaa käyttää energiana niitä vararavintoja, mitä on sun pelasturenkaaseen varastoituneena.

Vierailija
8/184 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siihen lopulta tottuu. Syö paljon sellaista ruokaa, josta vatsa tulee täyteen kunnolla mutta kaloreita ei niin paljon, niin että ei oikeasti tee mieli syödä enempää, koska se olisi fyysisesti epämiellyttävää. Sitä varten se ylimääräinen rasva on, että sillä pärjää niukempina aikoina.

Vierailija
9/184 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

96 kg -> 66 kg 

Niin se tarkoitti mullekin, en ole ihan varma riittikö tuo 5000 kaloria edes . Ja silti laihduin hurjaa vauhtia, tämä vaan toimi mulla.

On turha tuudittautua siihen, että mässäämällä laihtuu. 45 liikakiloa tarkottaa jo pahoja vaikeuksia hallita syömistä. Laihduttaessa pitää oikeasti syödä vähemmän. Tarpeeksi pitkään.

Vierailija
10/184 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

16:8 -paasto on kai monella toiminut, täälläkin on ketju siitä.

Vierailija
11/184 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kalorien laskeminen on vähän sama asia kuin rahan budjetointi velan maksua varten. Eli eletän silleen, että saadaan velkaa maksettua ja jätetään budjettiin sen verran liikkumavaraa kuitenkin, että kerran pari kuussa voi pitää leffaillan tai käydä ulkona syömässä.

Pitsa kerran pari kertaa kuussa ei kenenkään laihduttamista pysäytä tai kiloja kerrytä, jos muina päivinä syö järkevästi. Itselle kalorien laskeminen tuo tällaisen mässäilyn myös näkyviin. Jos en laske, syön roskaruokaa useamman kerran viikossa, kun en jotenkin hahmota, että edellisestä kerrasta on kolme päivää aikaa eikä suinkaan kahta viikkoa.

Lisäksi jos ruokamäärä tuntuu kohtuuttoman pieneltä verrattuna siihen määrään mitä on tottunut syömään niin käykää tunnin kävelylenkki 5 kertaa viikossa, niin sit voi heti syödäkkin yhden pienen aterian/välipalan päivässä lisää.

Vierailija
12/184 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä syötte noina kalorivajepäivinä?

Vierailija
13/184 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tuntua vaikealta uskoa, mutta tosiaan siihen tottuu. Tämä on ihan kauhea klisee, mutta kaiken a ja o on opetella uudet elintavat. Opettelee syömään sillä tavalla kuin tulee lopun elämää syömään. Energiantarvehan pienenee koko ajan, kun paino putoaa. Samalla energiamäärällä painon putoaminen hidastuu koko ajan ja lopulta pysähtyy. Voi opetella syömään tavoitepainon tarvitseman energiamäärän mukaisesti, silloin paino putoaa.

Alkuun on vaikeampaa, kun vatsalaukku on suuri. Sitten helpottaa, tulee vähemmästä täyteen. Liikasyöminen on myös tunneasia, joten pitää keksiä muita tapoja saada lohtua tai juhlia tms. Sama juttu kuin esim. alkoholin kanssa.

Moni nykyään neuvoo jättämään hiilihydraatit, mutta itse en neuvoisi niin. Keho kaipaa niitäkin. Mutta vähennä niiden määrää kohtuulliseksi. Sama juttu rasvan kanssa. Kiinnitä hieman huomiota niiden laatuun. Kohtuullisessa määrin näiden käyttäminen ehkäisee kehon vastareaktioita ja mässäilyhimoja. Ja kuuluvathan ne muutenkin siihen pysyvään terveelliseen ruokavalioon.

Vierailija
14/184 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse laihdutellut pienempää ylipainoa, mutta onnistumisen salaisuus on mielestäni se, että ei vedä kaloreita liian pieniksi. Iso keho myös kuluttaa melko paljon kaloreita. Miinusta pitää olla, mutta ei niin kauhean paljon. Jos vetää ihan minimiin kalorit niin siitä voi seurata jojoilua. Olen vähentänyt itse 300-500 kaloria päivässä ja siinä ei tarvitse kauheasti kitua, kunhan on tottunut. Ensimmäiset päivät ovat vaikeimpia. Herkkupäivät ovat minusta vähän huonoja, koska niiden jälkeen elimistö on sekaisin ja niiden jälkeen voi tulla taas se sama nälkäinen olo kuin laihdutuksen ihan alussa. Aika pian maha tottuu pienempiin annoksiin ja jos vaikka ottaa pizzan niin puolikas riittää.

Vierailija
15/184 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

96 kg -> 66 kg 

Miten kauan projekti kesti?

En muista enää tarkalleen, siitä on niin monta vuotta jo aikaa, mutta alle puoli vuotta kuitenkin.

16/184 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ylimääräinen 45kg ole kamalampaa kuin radikaali elämäntapamuutos?

Vierailija
17/184 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

96 kg -> 66 kg 

On turha tuudittautua siihen, että mässäämällä laihtuu. 45 liikakiloa tarkottaa jo pahoja vaikeuksia hallita syömistä. Laihduttaessa pitää oikeasti syödä vähemmän. Tarpeeksi pitkään.

En minä tuudittautunut mihinkään, enkä myöskään mässäillyt kuin yhtenä (joskus kahtena päivänä) viikossa, viikonloppuisin. Muuten menin vähillä kaloreilla. Tämä nyt vaan toimi minulla.

Vierailija
18/184 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse laihdutellut pienempää ylipainoa, mutta onnistumisen salaisuus on mielestäni se, että ei vedä kaloreita liian pieniksi. Iso keho myös kuluttaa melko paljon kaloreita. Miinusta pitää olla, mutta ei niin kauhean paljon. Jos vetää ihan minimiin kalorit niin siitä voi seurata jojoilua. Olen vähentänyt itse 300-500 kaloria päivässä ja siinä ei tarvitse kauheasti kitua, kunhan on tottunut. Ensimmäiset päivät ovat vaikeimpia. Herkkupäivät ovat minusta vähän huonoja, koska niiden jälkeen elimistö on sekaisin ja niiden jälkeen voi tulla taas se sama nälkäinen olo kuin laihdutuksen ihan alussa. Aika pian maha tottuu pienempiin annoksiin ja jos vaikka ottaa pizzan niin puolikas riittää.

Kaikille ihmisille ei käy samat metodit. Mulle tuo herkkupäivä tarkoitti sitä, että seuraavana päivänä ei hirveesti mikään ruoka maistunut, joten sekin tasoitti sitä. Joka tapauksessa mulle herkut oli ja on edelleen tärkeitä, enkä halunnut luopua niistä enkä syödä vain kolmea palaa suklaata silloin tällöin tms. Jokaiselle varmasti löytyy ne omat metodit, mutta ei se tarkoita sitä että kaikki muut on huonoja kuin just se mikä toimii itsellä.

Vierailija
19/184 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

96 kg -> 66 kg 

Mulla ei toimi, koska saan syödä päivittäin noin 1300 kaloria ilman että tapahtuu yhtään mitään. 

Täytyy pitää ihan kunnon kalorivajeita silloin tällöin, on paljon raskaampaa pysytellä joka päivä tosi vähissä määrissä. Ja siksi nykyään varmaan saankin syödä noin vähän kun olen pilannut aineenvaihduntani ja toki myös olen pienikokoinen.

Vierailija
20/184 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä syötte noina kalorivajepäivinä?

Kanaa, kalaa, kasviksia. Joskus puuroa, hapankorppuja, siemennäkkileipää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi