Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis miten voi jaksaa olla miinuskaloreilla yli 70 viikkoa?! Miten? Itse olen tosi lihava

Vierailija
26.05.2021 |

Ja epätoivoinen. Pari päivää tuottaa tuskaa

Kommentit (184)

Vierailija
81/184 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elää 6 päivää viikossa noin 1300-1500 kaloreilla, on sen yhden päivän aikana aika vaikea vetää 5000 kaloria oksentamatta. Siihen siis perustuu se herkkupäivä, vaikka "saa" syödä mitä haluaa, ei kroppa välttämättä enää vedä ihan mitä vain. Tietysti tämä ei kaikilla toimi, mutta monella kyllä. Nälän tunne myös vähenee, kunhan mahalaukku pienenee, eli ei kannata joka toinen päivä ahmia hirveitä määriä yhtään mitään.

Noille herkkupäivän ihmettelijöille, oletteko oikeassakin elämässä ihan yhtä ahdasmielisiä, ettette voi ymmärtää ihmisten erilaisuutta?  Vaikk te olette itse täydellisyyksiä (ehkä ruumiillisesti, henkistä puolta kyllä epäilen), ei se tarkoita, että kaikki olisivat. Me loput olemme vain ihmisiä omine erilaisuuksineen ja mieltymyksineen. Luultavasti te ette ole yhtään sen parempia, vaikka ette karkkia söisikään.

Vierailija
82/184 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En polta, en juo alkoholia tai käytä muita päihteitä, en juo limsoja, en syö sipsejä tms. Jos ainoa paheeni on irtokarkkipussi lauantaina, niin onko se joltain toiselta pois? Joku rentoutuu vetämällä lärvit, minä rentoudun syömällä karkkia. So? 

Älä nyt jaksa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/184 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lauantaisin karkki/herkkupäivä. Katotaan elokuvaa ja syön siinä samalla karkkia/poppareita/sipsejä/jäätelöä/jotain muuta mitä en arkena syö. Ihan puhdasta eskapismia arjesta siis, rentoutumista ja silleen. En koe että tämä olisi mikään ongelma. Toiset ostaa viikonlopuksi pullon viiniä, minä karkkipussin. 

Vierailija
84/184 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän pitää löytää oikeat konstit tehdä se energiavaje. Pitää syödä energiaköyhää ruokaa suurempia määriä niin että näläntunne lähtee. Mitään herkkuja ei parane ottaa kun heti menee yhden aterian verra kaloreita. Itselle toimii myös parin tunnin liikunta ja perään heti ateria, ei jää nälkä. 

Vierailija
85/184 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

16:8 -paasto on kai monella toiminut, täälläkin on ketju siitä.

Ei toimi kaikilla. Olin 4kk, laskin kalorit vielö tarkasti, juoksin 40km viikossa, en laihtunut grammaakaan.

No eipä tuo väittänytkään sen toimivan kaikilla.

Vierailija
86/184 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Divareista saanee vielä kirjan "laihduttamisen loppu". Noudattamalla sen ohjeita laihdut. Kokemusta on.

Vierailija
87/184 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinuskaloreillahan on helppo olla silloin, kun rasvanpoltto on päällä ja toimii. Ainakin itselläni on silloin kaikkein tasaisimmin ja parhaiten energiaa, koska syödystä ruuasta keho pyrkiin aina nipistelemään energiaa jonnekin varastoon eikä anna niin hyvin energiana ulos kuin laskennallisesti pitäisi. 

Ongelma on sitten se, kun pitäisi alkaa ylläpitää painoa ja syödä taas enemmän. 

Vierailija
88/184 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä oli hyvä kommentti tänään eräässä lehdessä, kun ammatikseen ihmisiä valmentava tyyppi ihmettelei, että mihin aikuinen ihminen tarvitsee karkkipäivää. Että sen kahdeksanvuotiaalla ymmärtää, mutta että aikuinen ihminen kysyy ensimmäisenä karkkipäivän perään. Itse myös ihmettelen tätä, että mihin te oikein niitä herkkuja vedätte; onko se jokin paha olo, väsymys, joku huono juttu elämässä, että aikuinen tarvitsee jotain herkkuja joka viikko? En ymmärrä, valaiskaa.

Ei mun makuaisti ole lapsesta huonontunut yhtään. Karkki on edelleen yhtä hyvää. Toiset juo kahvia, toiset viiniä, toiset olutta, toiset tykkää juustoista, toiset karkista. Ei se tämän kummempaa ole.

Vierailija
89/184 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NallePuh kirjoitti:

Olen elänyt nyt miinuskaloreilla pari kk ja -10kg lähtenyt. Alkuun on joo vähän vaikeaa, kun on tottunut syömään mitä sattuu, mutta sitten helpottaa. Mulla on apuna ollut keittiövaaka ja kännykässä sovellus johon syötän kaikki syömiset ja mittani lähes joka päivä. On mukavaa seurata käyröjä kun edistystä tapahtuu ja pienenee, kun sitä ei aina heti peilistä huomaa. :)

Ite oon ollu hirveä herkkupers ja edelleenkin olen, mutta en enää vedä esim fazerin punaista maitosuklaata levyä kerralla ja päälle muuta roskaa ... Herkkuja voin syödän vaikka joka päivä välipalaksi, mutta teen joka kerta sen valinnan, että syönkö hyvää ja nipistänkö päivällisen tai iltapalan kaloreista pois (jos tarvitsee, aina ei tarvitse jos on joku pieni herkku esim pieni suklaapatukka). Tosin muutenkin syön sitten paljon salaattia lounaalla ja päivällisellä, ja sen kanssa yleensä pelkkää kastiketta (ei perunaa/pastaa tms) tai sitten muuten salaattipainotteisesti mutta tosi vähän jotain laatikkoruokaa tms, niin ei tule lämpimillä aterioilla paljoa kaloreitakaan kerrytettyä.

Aamuisin syön lähes aina puuroa keitettynä kevytmaitoon, kanelia ja sokeria päälle, ja lautasta en täytä piripintaan, pari desiä riittää. Otan myös monivitamiinin päivittäin josta saa myös kivennäisaineet, kun on hankala sitten koostaa mitään järkevää settiä että sais joka päivä ne vitamiinit ja kivennäsiaineet ruoasta pelkästään.

1-2 kertaa kuukaudessa pidän mättöpäivän, jolloin syön mitä sattuu, mutta silti en vedä liian överiksi. Esim voin syödä kokonaisen pakastepizzan ja jälkkäriksi jäätelön, mutta muuten samalla normaalilla kaavalla kaikki muut ruokailut. Näin on ainakin mulla toiminut, tsemppiä laihdutukseen! :)

Valehtelet. !

10 kg parissa kuukaudessa.  Ei ole edes tervettä.

Nuori ihminen pystyy kuukaudessakin laihduttamaan 10 kg, ei mitenkään ihmeellistä.

Vierailija
90/184 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän pitää löytää oikeat konstit tehdä se energiavaje. Pitää syödä energiaköyhää ruokaa suurempia määriä niin että näläntunne lähtee. Mitään herkkuja ei parane ottaa kun heti menee yhden aterian verra kaloreita. Itselle toimii myös parin tunnin liikunta ja perään heti ateria, ei jää nälkä. 

Juurikin päinvastoin. Pitää syödä energiapitoista ruokaa vähempiä määriä. Näin pysyy kylläisenä eikä ole napostelun tarvetta. Toki sen ruuan pitää olla ravitsevaa eikä energiaa pidä saada sokerista.

Vierailija
91/184 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NallePuh kirjoitti:

Olen elänyt nyt miinuskaloreilla pari kk ja -10kg lähtenyt. Alkuun on joo vähän vaikeaa, kun on tottunut syömään mitä sattuu, mutta sitten helpottaa. Mulla on apuna ollut keittiövaaka ja kännykässä sovellus johon syötän kaikki syömiset ja mittani lähes joka päivä. On mukavaa seurata käyröjä kun edistystä tapahtuu ja pienenee, kun sitä ei aina heti peilistä huomaa. :)

Ite oon ollu hirveä herkkupers ja edelleenkin olen, mutta en enää vedä esim fazerin punaista maitosuklaata levyä kerralla ja päälle muuta roskaa ... Herkkuja voin syödän vaikka joka päivä välipalaksi, mutta teen joka kerta sen valinnan, että syönkö hyvää ja nipistänkö päivällisen tai iltapalan kaloreista pois (jos tarvitsee, aina ei tarvitse jos on joku pieni herkku esim pieni suklaapatukka). Tosin muutenkin syön sitten paljon salaattia lounaalla ja päivällisellä, ja sen kanssa yleensä pelkkää kastiketta (ei perunaa/pastaa tms) tai sitten muuten salaattipainotteisesti mutta tosi vähän jotain laatikkoruokaa tms, niin ei tule lämpimillä aterioilla paljoa kaloreitakaan kerrytettyä.

Aamuisin syön lähes aina puuroa keitettynä kevytmaitoon, kanelia ja sokeria päälle, ja lautasta en täytä piripintaan, pari desiä riittää. Otan myös monivitamiinin päivittäin josta saa myös kivennäisaineet, kun on hankala sitten koostaa mitään järkevää settiä että sais joka päivä ne vitamiinit ja kivennäsiaineet ruoasta pelkästään.

1-2 kertaa kuukaudessa pidän mättöpäivän, jolloin syön mitä sattuu, mutta silti en vedä liian överiksi. Esim voin syödä kokonaisen pakastepizzan ja jälkkäriksi jäätelön, mutta muuten samalla normaalilla kaavalla kaikki muut ruokailut. Näin on ainakin mulla toiminut, tsemppiä laihdutukseen! :)

Valehtelet. !

Nuori ihminen pystyy kuukaudessakin laihduttamaan 10 kg, ei mitenkään ihmeellistä.

Saattaa pystyäkin, mutta tervettä se ei ole.

Vierailija
92/184 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NallePuh kirjoitti:

Valehtelet. !

Eihän se ole kuin reilu kilo viikossa, normi tahti.

Vierailija
93/184 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NallePuh kirjoitti:

Valehtelet. !

Aivan sama minulle.

Vierailija
94/184 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten joku jaksaa olla lihava 40 vuotta?

Vierailija
95/184 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun opettelee tekemään hyvää, terveellistä ruokaa ja syömään pieniä annoksia ruuasta ja mausta nauttien, jokainen päivä on herkkupäivä.

Vierailija
96/184 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä oli hyvä kommentti tänään eräässä lehdessä, kun ammatikseen ihmisiä valmentava tyyppi ihmettelei, että mihin aikuinen ihminen tarvitsee karkkipäivää. Että sen kahdeksanvuotiaalla ymmärtää, mutta että aikuinen ihminen kysyy ensimmäisenä karkkipäivän perään. Itse myös ihmettelen tätä, että mihin te oikein niitä herkkuja vedätte; onko se jokin paha olo, väsymys, joku huono juttu elämässä, että aikuinen tarvitsee jotain herkkuja joka viikko? En ymmärrä, valaiskaa.

Luin saman ja Lähinnä jäi jutusta vaan ihmetys, että miksi tämä ainutkertainen elämä pitäisi elää askeettisesti?

Syön minäkin herkkuja, mutta ei ne ole elämässä ainoa asia, josta nautin. Mulle riittää, että niitä saa vaikka joissain juhlissa. Niitä nyt ei ole joka toinen viikko, eikä välttämättä joka kuukausikaan. 

No se on sun tapa elää :)

Joillekin ne on yksi elämän tärkeimmistä asioista!

No sehän se ongelma onkin! Miksi ihmeessä herkut on elämän tärkeimpiä asioita?

Ihmiset nauttii eri asioista?

Onnea vaan, jos sulle täysillä eläminen ja elämästä nauttiminen on itujen popsimista ja 20km juoksulenkki päivittäin. Kaikille sellainen ei ole elämää. Antaa kaikkien kukkien kukkia.

Sulla on vain kaksi vaihtoehtoa, joko karkkia tai ituja. Ilmankos karkit on sulle "herkkua"

No oli ääripää esimerkki, mutta tämä päivänä tuntuu,että olet huono ihminen, huonompaa ainesta, jos kerrot tykkääväsi herkuista ja syömisestä.

Ja niitä jotka juoksee maratoneja ja nauttii nälästä, kehuu kuinka ovat olleet paastolla kuukauden, pidetään "parempina ihmisinä jotka elää täyttä elämää" ja kaikkien pitäisi tähän pyrkiä (ääriesimerkki taas)

Tämä terveys hehkutus menee yli.

Ääripäähän sorruit itsekin, maratonin juoksemiset ja kuukauden paastot eivät ole millään lailla tervettä. Sen enempää kuin karkkien syönti.

Niin? :D Juurikin kirjoitin, että mulla on ääripääesimerkit. Luetun ymmärtäminen...

Vierailija
97/184 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitens jos pikku hiljaa lisäät (minkään poistamisen sijaan) kasviksi ja marjoja ruokavalioon ja opettelet syömään säännöllisesti (jos ongelma).

Jos herkut yhä ongelma vaikka syöt tarpeeksi oikeaa ruokaa, koita vaan syödä niitä kerrallaan vähemmän.

Sitten kun perusasiat enemmän kunnossa, niin pudota jollain 1800 kcal per pv pikku hiljaa?

Älä nyt ainakaan liikaa rajota mitään, siitä vasta himot syntyy ja henkisesti tyydyttämätön tylsä ruoka ei auta sua eteenpäin.

Vierailija
98/184 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin saman ja Lähinnä jäi jutusta vaan ihmetys, että miksi tämä ainutkertainen elämä pitäisi elää askeettisesti?

Syön minäkin herkkuja, mutta ei ne ole elämässä ainoa asia, josta nautin. Mulle riittää, että niitä saa vaikka joissain juhlissa. Niitä nyt ei ole joka toinen viikko, eikä välttämättä joka kuukausikaan. 

No se on sun tapa elää :)

Joillekin ne on yksi elämän tärkeimmistä asioista!

No sehän se ongelma onkin! Miksi ihmeessä herkut on elämän tärkeimpiä asioita?

Ihmiset nauttii eri asioista?

Onnea vaan, jos sulle täysillä eläminen ja elämästä nauttiminen on itujen popsimista ja 20km juoksulenkki päivittäin. Kaikille sellainen ei ole elämää. Antaa kaikkien kukkien kukkia.

Sulla on vain kaksi vaihtoehtoa, joko karkkia tai ituja. Ilmankos karkit on sulle "herkkua"

No oli ääripää esimerkki, mutta tämä päivänä tuntuu,että olet huono ihminen, huonompaa ainesta, jos kerrot tykkääväsi herkuista ja syömisestä.

Ja niitä jotka juoksee maratoneja ja nauttii nälästä, kehuu kuinka ovat olleet paastolla kuukauden, pidetään "parempina ihmisinä jotka elää täyttä elämää" ja kaikkien pitäisi tähän pyrkiä (ääriesimerkki taas)

Tämä terveys hehkutus menee yli.

Miksi yhteiskunnassa jossa kasvava määrä ihmisiä on ylipainoisia ei saisi "hehkuttaa" terveyttä? Eikö ihmisiä pitäisi kannustaa elämään terveellisemmin, omaksumaan paremmat elämäntavat jotta heidän elämänlaatu paranisi? Ylipaino nyt vain on yksiselitteisesti haitallista terveydelle, enkä nyt tarkoita että juuri sinä olisit ylipainoinen tai omaisit huonot elintavat, vaan puhun yleisesti. Ja yksi syy ylipainoon on herkkujen ( karkit, sipsit, limsat, pikaruoka, kakut,pullat ym) suuri kulutus, joten minusta on ihan loogista ettei näitten asioiden kulutukseen kannusteta. Toki on paljon muitakin syitä ylipainoon, tämä ei ole yksiselitteinen ongelma.

Mutta kun monella se elämänlaatu huononee, Kun ei saa enää nauttia hyvästä syömisestä!

Jos ylipainoinen nauttii elämästä kun syö hyvää, (omasta mielestään hyvää)

niin ei kai hän haluan huonontaa elämänlaatuaan hikilenkeillä ja porkkanan popsimisella

Eri

Vierailija
99/184 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siihen lopulta tottuu. Syö paljon sellaista ruokaa, josta vatsa tulee täyteen kunnolla mutta kaloreita ei niin paljon, niin että ei oikeasti tee mieli syödä enempää, koska se olisi fyysisesti epämiellyttävää. Sitä varten se ylimääräinen rasva on, että sillä pärjää niukempina aikoina.

Muuten hyvä mutta miten joku +45 kg ylipainoinen ymmärtää että on ylipainonen juuri siksi että on jo venyttänyt vatsalaukkuaan tajuttoman isoksi sen lisäksi että vetää liian kaloririkasta ruokaa? Vatsalaukkua pitää myös opettaa pienemmäksi, kyllä se kutistuu kunhan sietää edes hieman nälkää.

Vierailija
100/184 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NallePuh kirjoitti:

Valehtelet. !

Tämä. Terve tahti on 0,5-1 kg viikossa.

Jos lähtee kuukaudessa 10 kg, niin todnäk. läheskään kaikki siitä ei edes ole rasvaa, paino tulee nopeasti takaisin ja pudotus on tehty hyvin epäterveellisesti.

Kyllä ihminen tarvitsee ne ravintoaineet, hiilarit, protskut - kaikki. Ei kuukauden mehupaasto autuaaksi tee, on vaan 10 kg laihempi hetken ja mukavat ravintoainepuutokset tulilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi