Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis miten voi jaksaa olla miinuskaloreilla yli 70 viikkoa?! Miten? Itse olen tosi lihava

Vierailija
26.05.2021 |

Ja epätoivoinen. Pari päivää tuottaa tuskaa

Kommentit (184)

Vierailija
161/184 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon nyt puolessa vuodessa laihduttanut 10kg ja kesän ajan pidän taukoa ja opettelen syömään niin että paino pysyy tässä lukemassa mikä se nyt on. Jatkan uudelleen viimeisen 5kg laihdutusta syksyllä. Olen onnistunut syömällä su-to säntillisesti, pe ja la päivinä on sallittu yksi herkku per päivä. Esim. pe-iltana pizza ja la-päivällä jäätelöä tai jotain muuta vastaavaa. Muuten ruokailut perusterveellisiä ja paljon paljon kasviksia.

Itse olen 3kk laihtunut 10kg, kun lisäsin rasvaa ruokavaliooni ja jätin turhat hh:t pois. Karkkia ja jääteöäkin saa syödä aika tavalla, pitää vain valita ne oikeat.

Vierailija
162/184 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän pitää löytää oikeat konstit tehdä se energiavaje. Pitää syödä energiaköyhää ruokaa suurempia määriä niin että näläntunne lähtee. Mitään herkkuja ei parane ottaa kun heti menee yhden aterian verra kaloreita. Itselle toimii myös parin tunnin liikunta ja perään heti ateria, ei jää nälkä. 

Juurikin päinvastoin. Pitää syödä energiapitoista ruokaa vähempiä määriä. Näin pysyy kylläisenä eikä ole napostelun tarvetta. Toki sen ruuan pitää olla ravitsevaa eikä energiaa pidä saada sokerista.

Paskat. Olen juuri laihduttanut 7 kg tällä metodilla. Eli sinun mielestä kaalikeitto on huono ruokaa laihduttajalle, kannattaa vetää pastaa? E

Pastaa ei kannata kenenkään vetää. Kaalikeitto on hyvä ruoka laihduttajalle, kunhan se sisältää tarpeeksi myös lihaa ja rasvaa.

No mitä se energiatiheä ruoka on jota kannattaa syödä? 

No ei tähän yhtä vastausta ole ja kaikki on erilaisia, mutta jotkut syö tyyliiä kananrinta, täysjyväriisi + kylkeen kasviksia + jossain muodossa hyvää rasvaa, vaikka avocadoa tai edes loraus oliiviöljyä tai vaikka saksanpähkinöitä lisukesalaattiin.

Toki tämä nyt oli ehkä vähän tylsä esimerkki, mutta kombo tarpeeksi proteiinia + hyvälaatunen hiilari + rasvaa on aika perus.

Kaalikeitto tai joku kinkkukiusaus ei missään nimessä tuohon mene, eihän niissä juuri ole edes sitä proteiinia.

Minun kaalikeitossani on 100 grammaa naudan jauhelihaa per annos ja lisäksi riisiä. Kananrinta ja riisi ei ole energiatiheää ruokaa yhtään sen enempää. Et tajua mitään ravitsemuksesta, kunhan huutelet. 

Eipä sullakaan nuo tiedot kovin hallussa ole. Rasvatonta naudan lihaa kaalikeitossa :D:D:D

Kaali tarvitsee kaverikseen nimenomaan rasvaista possua, jos haluaa ravitsevan aterian.

Miten niin kaali tarvitsee? Ei se kaali välitä, mitä lihaa siinä keitossa on. Ravitsevan aterian saa keitosta ihan ilman rasvaista possunlihaa. Levitä sinä vaikka laardia vaikka leivän päälle, kyllä se sinun leipäsikin tarvitsee rasvaista possua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/184 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon nyt puolessa vuodessa laihduttanut 10kg ja kesän ajan pidän taukoa ja opettelen syömään niin että paino pysyy tässä lukemassa mikä se nyt on. Jatkan uudelleen viimeisen 5kg laihdutusta syksyllä. Olen onnistunut syömällä su-to säntillisesti, pe ja la päivinä on sallittu yksi herkku per päivä. Esim. pe-iltana pizza ja la-päivällä jäätelöä tai jotain muuta vastaavaa. Muuten ruokailut perusterveellisiä ja paljon paljon kasviksia.

Itse olen 3kk laihtunut 10kg, kun lisäsin rasvaa ruokavaliooni ja jätin turhat hh:t pois. Karkkia ja jääteöäkin saa syödä aika tavalla, pitää vain valita ne oikeat.

Ei kuulosta kovin terveelliseltä laihduttamiselta tuo "karkkia ja jäätelöäkin saa syödä aika tavalla". 

Vierailija
164/184 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän pitää löytää oikeat konstit tehdä se energiavaje. Pitää syödä energiaköyhää ruokaa suurempia määriä niin että näläntunne lähtee. Mitään herkkuja ei parane ottaa kun heti menee yhden aterian verra kaloreita. Itselle toimii myös parin tunnin liikunta ja perään heti ateria, ei jää nälkä. 

Juurikin päinvastoin. Pitää syödä energiapitoista ruokaa vähempiä määriä. Näin pysyy kylläisenä eikä ole napostelun tarvetta. Toki sen ruuan pitää olla ravitsevaa eikä energiaa pidä saada sokerista.

Paskat. Olen juuri laihduttanut 7 kg tällä metodilla. Eli sinun mielestä kaalikeitto on huono ruokaa laihduttajalle, kannattaa vetää pastaa? E

Pastaa ei kannata kenenkään vetää. Kaalikeitto on hyvä ruoka laihduttajalle, kunhan se sisältää tarpeeksi myös lihaa ja rasvaa.

No ei tähän yhtä vastausta ole ja kaikki on erilaisia, mutta jotkut syö tyyliiä kananrinta, täysjyväriisi + kylkeen kasviksia + jossain muodossa hyvää rasvaa, vaikka avocadoa tai edes loraus oliiviöljyä tai vaikka saksanpähkinöitä lisukesalaattiin.

Toki tämä nyt oli ehkä vähän tylsä esimerkki, mutta kombo tarpeeksi proteiinia + hyvälaatunen hiilari + rasvaa on aika perus.

Kaalikeitto tai joku kinkkukiusaus ei missään nimessä tuohon mene, eihän niissä juuri ole edes sitä proteiinia.

Minun kaalikeitossani on 100 grammaa naudan jauhelihaa per annos ja lisäksi riisiä. Kananrinta ja riisi ei ole energiatiheää ruokaa yhtään sen enempää. Et tajua mitään ravitsemuksesta, kunhan huutelet. 

Eipä sullakaan nuo tiedot kovin hallussa ole. Rasvatonta naudan lihaa kaalikeitossa :D:D:D

Kaali tarvitsee kaverikseen nimenomaan rasvaista possua, jos haluaa ravitsevan aterian.

Miten niin kaali tarvitsee? Ei se kaali välitä, mitä lihaa siinä keitossa on. Ravitsevan aterian saa keitosta ihan ilman rasvaista possunlihaa. Levitä sinä vaikka laardia vaikka leivän päälle, kyllä se sinun leipäsikin tarvitsee rasvaista possua.

Kaali ei välitä rasvasta, mutta elimistö välittää. Ravitsevaa ruokaa et saa ilman eläinrasvaa.

Vierailija
165/184 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran viikossa herkkupäivä, jolloin voi mättää just niin paljon kuin haluaa. Mulla toimi tämä.

96 kg -> 66 kg 

Tämä olisi kyllä täydellistä. Itselläni se 45kg ylimääräistä. Ap

Lahjakasta. Onneksi olkoon. Miten?

Vierailija
166/184 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi miksi täällä alapeukutetaan herkkupäivää? Olen laihduttanut aikanaan (ja ylläpitänyt n 2v) -25kg... Arkena syön niukasti (keittoja, salaatteja, puuroja ym..) ja vklp herkuttelen. En laske kaloreita, mutta voin syödä vaikka pizzan ja ison karkkipussin samana päivänä.. Ei ole siis mikään tavoite kerätä yhdeltä istumalta 5000kaloria, mutta sinä yhtenä päivänä saan herkutella mitä haluan. Vaikka pienen pakastekakun, minkä herkuttelen päivän päätteeksi katsoen leffaa tms.. Muuten lenkkeilen ym.. Minulle ei sovi mikään "pari palaa tummaa suklaata jokapv kahvin kanssa"

Eikös se tee aineenvaihdunnallekin ihan hyvää välillä syödä enemmän? En tiedä pitääkö kutinsa tieteellisesti, mutta moni sanonut että tosiaan toimii.

Kyllähän se voi tehdä hyvää, mutta miksi syödä enemmän epäterveellistä ruokaa, esimerkkinä edellä mainitut pizza, karkit ja pakaste kakku? Voisi vallan hyvin syödä enemmän sitä normaalia ruokaa ja vähän niitä herkkuja lisäksi jos haluaa aineenvaihduntaa parantaa.

Mutta kun silloin voit syödä mitä haluat? Joskus voi tehdä mieli sushia, joskus juustoja ja viiniä, joskus taas texmexiä milloin mitäkin, mikä kyllä jokapäiväisenä ruokana varmasti lihottaisi.. Ja herkkupäivänä syödään helposti yhdessä ajan kanssa, voi käyttää tähän enemmän rahaa ja aikaa kun arkena ja se on kiva tapahtuma. Olkoon se sitten sillä kerralla kakku sohvan nurkassa tvn parissa tai piknik jossa tarjolla kaikkia erilaisia herkkuja tai illallinen ravintolassa.. Jotain muuta kun tavallisesti ja vapaasti nautiskellen.

Niin. Tuo on mielenkiintoista tuo jokapäiväinen ruoka. Itse kun en ole saanut kotoa mallia jokapäiväiseen ruokaan ja omassa elämässä olen ollut aina aika vähän kotona paitsi ihan viime vuosina, joten sitä jokapäiväisen ruuan rutiinia ei synnyttänyt omaan sinkuukotiinkaan tyhjästä vaan mielummin kävin liikuntaharrastuksissa, ystäviä tapaamassa, perheen luona, koiraa ulkoiluttamassa jne kuin että olisin osannut alkaa järjestelmällisesti miettiä ravintoani, söinhän päivän lämpimän ruuan aina töissä. Muu sitten aamupala, välipala, iltapala tms. -palametodilla. 

Vierailija
167/184 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaali ei välitä rasvasta, mutta elimistö välittää. Ravitsevaa ruokaa et saa ilman eläinrasvaa.

Paskaväite. Katsopa nämä vegaanit kehonrakentajat:

https://www.greatveganathletes.com/category/vegan-bodybuilders/

Vierailija
168/184 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottahan vegaanit ovat eri mieltä. Et silti pysty totuutta kumota.

Vierailija
169/184 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin vegaanina voi rakentaa lihasta, eihän se tarvi kuin proteiinia ja hiilihydraatteja, mitä kumpaakin saa vegaani ravinnosta. Mutta en käyttäisi kehonrakentajia esimerkkinä ravitsevasta ruuasta. Kehonrakentajien ruokavalio on erittäin radikaali ja rasittava keholle. Rasvat on vedetty lähes kokonaan pois ja keskitytään proteiiniin ja hiilareihin jotta kehosta saataisiin mahdollisimman laiha ja rasvat pois, se ei ole tervettä, eikä hyväksi keholle. Varsinkaan naisille, useasti kehonrakentaja naiset menettävät kuukautisensa.

Vierailija
170/184 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi miksi täällä alapeukutetaan herkkupäivää? Olen laihduttanut aikanaan (ja ylläpitänyt n 2v) -25kg... Arkena syön niukasti (keittoja, salaatteja, puuroja ym..) ja vklp herkuttelen. En laske kaloreita, mutta voin syödä vaikka pizzan ja ison karkkipussin samana päivänä.. Ei ole siis mikään tavoite kerätä yhdeltä istumalta 5000kaloria, mutta sinä yhtenä päivänä saan herkutella mitä haluan. Vaikka pienen pakastekakun, minkä herkuttelen päivän päätteeksi katsoen leffaa tms.. Muuten lenkkeilen ym.. Minulle ei sovi mikään "pari palaa tummaa suklaata jokapv kahvin kanssa"

Eikös se tee aineenvaihdunnallekin ihan hyvää välillä syödä enemmän? En tiedä pitääkö kutinsa tieteellisesti, mutta moni sanonut että tosiaan toimii.

Kyllähän se voi tehdä hyvää, mutta miksi syödä enemmän epäterveellistä ruokaa, esimerkkinä edellä mainitut pizza, karkit ja pakaste kakku? Voisi vallan hyvin syödä enemmän sitä normaalia ruokaa ja vähän niitä herkkuja lisäksi jos haluaa aineenvaihduntaa parantaa.

Mutta kun silloin voit syödä mitä haluat? Joskus voi tehdä mieli sushia, joskus juustoja ja viiniä, joskus taas texmexiä milloin mitäkin, mikä kyllä jokapäiväisenä ruokana varmasti lihottaisi.. Ja herkkupäivänä syödään helposti yhdessä ajan kanssa, voi käyttää tähän enemmän rahaa ja aikaa kun arkena ja se on kiva tapahtuma. Olkoon se sitten sillä kerralla kakku sohvan nurkassa tvn parissa tai piknik jossa tarjolla kaikkia erilaisia herkkuja tai illallinen ravintolassa.. Jotain muuta kun tavallisesti ja vapaasti nautiskellen.

Niin. Tuo on mielenkiintoista tuo jokapäiväinen ruoka. Itse kun en ole saanut kotoa mallia jokapäiväiseen ruokaan ja omassa elämässä olen ollut aina aika vähän kotona paitsi ihan viime vuosina, joten sitä jokapäiväisen ruuan rutiinia ei synnyttänyt omaan sinkuukotiinkaan tyhjästä vaan mielummin kävin liikuntaharrastuksissa, ystäviä tapaamassa, perheen luona, koiraa ulkoiluttamassa jne kuin että olisin osannut alkaa järjestelmällisesti miettiä ravintoani, söinhän päivän lämpimän ruuan aina töissä. Muu sitten aamupala, välipala, iltapala tms. -palametodilla. 

Ja kerrot tämän kaiken miksi?

Vierailija
171/184 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran viikossa herkkupäivä, jolloin voi mättää just niin paljon kuin haluaa. Mulla toimi tämä.

96 kg -> 66 kg 

Aika vaikea uskoa kyllä. Kerran viikossa kauhea mättö ei todellakaan tuo tollasia tuloksia. Ihan eri asia, jos se herkuttelu pysyy aisoissa tai tapahtuu esim. kerran kolmessa vkossa. Toisekseen tuota ei voi jatkaa elämäntapana ja kilot tulee takaisin vauhdilla. Kroppa lujilla meinaan.

Itse mätän herkkuja lähes joka päivä ja kunnon mättöä esim. Pizzabuffet vähintään kerran viikossa. Painan 64kg, harrastan kilparatsastusta ja lenkkeilyä. Kulutus on niin iso että kyllä kestää syödä. Laiskat lihavat lölleröä ei välttämättä liiku kovin paljon; siksi heidän pitäisi syödä kevyesti. Laihdutus/painon ylläpito on silkkaa matematiikkaa.

Vierailija
172/184 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä oli hyvä kommentti tänään eräässä lehdessä, kun ammatikseen ihmisiä valmentava tyyppi ihmettelei, että mihin aikuinen ihminen tarvitsee karkkipäivää. Että sen kahdeksanvuotiaalla ymmärtää, mutta että aikuinen ihminen kysyy ensimmäisenä karkkipäivän perään. Itse myös ihmettelen tätä, että mihin te oikein niitä herkkuja vedätte; onko se jokin paha olo, väsymys, joku huono juttu elämässä, että aikuinen tarvitsee jotain herkkuja joka viikko? En ymmärrä, valaiskaa.

Luin saman ja Lähinnä jäi jutusta vaan ihmetys, että miksi tämä ainutkertainen elämä pitäisi elää askeettisesti?

Syön minäkin herkkuja, mutta ei ne ole elämässä ainoa asia, josta nautin. Mulle riittää, että niitä saa vaikka joissain juhlissa. Niitä nyt ei ole joka toinen viikko, eikä välttämättä joka kuukausikaan. 

No se on sun tapa elää :)

Joillekin ne on yksi elämän tärkeimmistä asioista!

No sehän se ongelma onkin! Miksi ihmeessä herkut on elämän tärkeimpiä asioita?

Ihmiset nauttii eri asioista?

Onnea vaan, jos sulle täysillä eläminen ja elämästä nauttiminen on itujen popsimista ja 20km juoksulenkki päivittäin. Kaikille sellainen ei ole elämää. Antaa kaikkien kukkien kukkia.

Sulla on vain kaksi vaihtoehtoa, joko karkkia tai ituja. Ilmankos karkit on sulle "herkkua"

No oli ääripää esimerkki, mutta tämä päivänä tuntuu,että olet huono ihminen, huonompaa ainesta, jos kerrot tykkääväsi herkuista ja syömisestä.

Ja niitä jotka juoksee maratoneja ja nauttii nälästä, kehuu kuinka ovat olleet paastolla kuukauden, pidetään "parempina ihmisinä jotka elää täyttä elämää" ja kaikkien pitäisi tähän pyrkiä (ääriesimerkki taas)

Tämä terveys hehkutus menee yli.

Miksi yhteiskunnassa jossa kasvava määrä ihmisiä on ylipainoisia ei saisi "hehkuttaa" terveyttä? Eikö ihmisiä pitäisi kannustaa elämään terveellisemmin, omaksumaan paremmat elämäntavat jotta heidän elämänlaatu paranisi? Ylipaino nyt vain on yksiselitteisesti haitallista terveydelle, enkä nyt tarkoita että juuri sinä olisit ylipainoinen tai omaisit huonot elintavat, vaan puhun yleisesti. Ja yksi syy ylipainoon on herkkujen ( karkit, sipsit, limsat, pikaruoka, kakut,pullat ym) suuri kulutus, joten minusta on ihan loogista ettei näitten asioiden kulutukseen kannusteta. Toki on paljon muitakin syitä ylipainoon, tämä ei ole yksiselitteinen ongelma.

Mutta kun monella se elämänlaatu huononee, Kun ei saa enää nauttia hyvästä syömisestä!

Jos ylipainoinen nauttii elämästä kun syö hyvää, (omasta mielestään hyvää)

niin ei kai hän haluan huonontaa elämänlaatuaan hikilenkeillä ja porkkanan popsimisella

Eri

Mä olen hoikka/normaalipainoinen enkä ole ikinä joutunut syömään pahaa ruokaa, näkemään nälkää tai tyytymään porkkanoihin! Enkä ole koskaan ollut himoliikkuja,  pihalla touhuan mutta kävelylenkki on jo isompi kynnys.

Kuten sanoit, ylipainoisen oma "hyvä" ja "herkkuruoka" on luultavasti täysin eri kuin muiden; yleensä kammottavaa mättöä mitä tavalliset ihmiset ei edes halua syödä! 

Mun jokainen suupala on herkkua minkä syön, odotan jokaista ruokahetkeä ja nautin siitä että saan antaa itselleni jotain hyvää. Ja syön kyllä niitä huonojakin herkkuja, makeisia, jäätelöä, pullaa, marjapiirasta jne. Tänään mennyt jo 2 Vuoksen piirakkaa munavoilla. Mutta määrät on sellaisia että muun ruuan ohessa ne ei vaikuta painoon. Tää kai on se oleellisin oppi, nauti oikeasti hyvästä ruuasta sopivasti - ei ähkyyn saakka.

Outo ja sangen yleinen asetelma viestissäsi: "ylipainoinen tai tavallinen ihminen."

Jännä muuten miten ihmisistä kolme neljästä on ylipainoinen, joka syö "yleensä kammottavaa mättöä mitä tavalliset ihmiset ei edes halua syödä." Tämä joukko mielestäsi tavallisia ihmisiä edustaa neljännestä väestöstä, mikä tarkoittaisi sitä, että valtaosa ihmisistä söisi tätä "mättöä", mitä tavallinen ihminen ei söisi. Kannattaa nyt miettiä tarkemmin tavallisen ihmisen määritelmää.

'

No kyllä tuo varmasti pitää paikkansa, 3/4 näyttää todella siltä että syö vain sitä kuraa mikä lihottaa!! 

Korvataan sun mieliksesi sana tavallinen sanalla normaali(painoinen) tai itsestään huolehtiva:)

Vierailija
173/184 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä syötte noina kalorivajepäivinä?

Kanaa, kalaa, kasviksia. Joskus puuroa, hapankorppuja, siemennäkkileipää. 

ihan normaalua ruokaa, salaatin ja leivän ja maitolasin kanssa

Erona vain se, että kalorit pidetään n. 500-800 kalorissa.

Vierailija
174/184 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

96 kg -> 66 kg 

Mulla ei toimi, koska saan syödä päivittäin noin 1300 kaloria ilman että tapahtuu yhtään mitään. 

Täytyy pitää ihan kunnon kalorivajeita silloin tällöin, on paljon raskaampaa pysytellä joka päivä tosi vähissä määrissä. Ja siksi nykyään varmaan saankin syödä noin vähän kun olen pilannut aineenvaihduntani ja toki myös olen pienikokoinen.

Mulla on aivan sama tilanne. Olen pienikokoinen ja luonnostani hyvin energiaa varastoiva. Liikun useita kertoja viikossa, mutta päivittäiset kalorit on pakko pitää alle 1500:ssa jos en halua lihoa. Haluan toisinaan myös ottaa rennommin ja siksi pidän päivittäisen kalorinsaannin vähäisenä, jotta on varaa toisinaan syödä herkkujakin. Mulla selkeästi toimii myös hiilareiden vahtiminen. Syön hiilareita, mutta vain parina päivänä viikossa perunaa, pastaa, riisiä tai leipää. Vähän tylsäähän tämä on, mutta monet kerrat kokeilleena tiedän että viihdyn ja voin paremmin normaalipainoisena kuin pulleana ja kylläisenä :)

On myös erittäin tärkeä huomata, että pienempi kuluttaa vähemmän. Mun mielestä oli hyvä vinkki minkä joku aiemmin kirjoitti, että laihduttaessa voi alkaa syömään sen verran kuin mitä tarvitsisi tavoitepainossa. Tällä ainakin välttää sen, että laihdutuksen päättyessä kilot hiipivät takaisin. Jos ylipainoa on 45kg, tällä todennäköisesti laihtuu aluksi rivakasti ja sitten jonkun ajan kuluessa vauhti tasaantuu - mikä on hyvä, että esim. iho pysyy perässä (jos pysyy). 

Vierailija
175/184 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on varmaan sanottu miljoonaan kertaan, mutta eihän painonhallinnassa tarvitse pyrkiä mihinkään 1000 kilokaloriin päivässä vaan siihen kalorimäärään, jolla pystyy ylläpitämään tavoitepainoa. Esim jos 160-senttinen nainen painaa 80 kiloa, hänen normaali energiantarpeensa on lähellä 2500 kilokaloria. Jos hän taas painaa 60 kiloa, energiantarve jää alle 2000 kilokalorin. Omia ruokatottumuksia on pikkuhiljaa sopeutettava ihan opettelemalla siihen suuntaan, että syömisten määrä on suhteessa omaan normaalipainoon, ja niissä ruokatottumuksissa olisi pysyttävä koko elämä. Mieti miten voisit elää ruuasta nauttien ja myös herkutellen ajoittain, mutta silti pysyä terveyden kannalta järkevässä painossa? Jos ennen söit aamupalalla ja iltapalalla kaksi leipää, syö jatkossa yksi. Jos ennen söit lounaalla kermaista pastaa, vaihda kerma kevyempään ja pienennä lautasen (annoksen) kokoa. Jos ennen valitsit ison jäätelön, valitse nyt pieni jäätelö. Jos pienennät kaiken syömäsi määrällisesti kolmasosaan, saat kolmasosan vähemmän energiaa ja painosi laskee vääjäämättä.

Vierailija
176/184 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta kovin terveelliseltä laihduttamiselta tuo "karkkia ja jäätelöäkin saa syödä aika tavalla". 

Voin vakuuttaa, että on terveellisempää kuin entiset elämäntavat. Ja juuri hyvää laihduttamista silti, kun ei tule sitten sorruttua vanhoihin tapoihin.

Vierailija
177/184 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

96 kg -> 66 kg 

Aika vaikea uskoa kyllä. Kerran viikossa kauhea mättö ei todellakaan tuo tollasia tuloksia. Ihan eri asia, jos se herkuttelu pysyy aisoissa tai tapahtuu esim. kerran kolmessa vkossa. Toisekseen tuota ei voi jatkaa elämäntapana ja kilot tulee takaisin vauhdilla. Kroppa lujilla meinaan.

Itse mätän herkkuja lähes joka päivä ja kunnon mättöä esim. Pizzabuffet vähintään kerran viikossa. Painan 64kg, harrastan kilparatsastusta ja lenkkeilyä. Kulutus on niin iso että kyllä kestää syödä. Laiskat lihavat lölleröä ei välttämättä liiku kovin paljon; siksi heidän pitäisi syödä kevyesti. Laihdutus/painon ylläpito on silkkaa matematiikkaa.

kultalusikoilla helppoa kun ei ole stressiä koskaan elämässä

Vierailija
178/184 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

96 kg -> 66 kg 

Tämä olisi kyllä täydellistä. Itselläni se 45kg ylimääräistä. Ap

Lahjakasta. Onneksi olkoon. Miten?

Helposti, uusi paikkakunta, 0 ystävää, mätänin kotona kotihoidontuella, ei muuta iloa kuin syöminen ja viikonloput kännissä sekä krapula mätöt.

2013 ylipainoa oli 3 kiloa...

Ap

Vierailija
179/184 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

96 kg -> 66 kg 

Mulla ei toimi, koska saan syödä päivittäin noin 1300 kaloria ilman että tapahtuu yhtään mitään. 

Täytyy pitää ihan kunnon kalorivajeita silloin tällöin, on paljon raskaampaa pysytellä joka päivä tosi vähissä määrissä. Ja siksi nykyään varmaan saankin syödä noin vähän kun olen pilannut aineenvaihduntani ja toki myös olen pienikokoinen.

Mulla on aivan sama tilanne. Olen pienikokoinen ja luonnostani hyvin energiaa varastoiva. Liikun useita kertoja viikossa, mutta päivittäiset kalorit on pakko pitää alle 1500:ssa jos en halua lihoa. Haluan toisinaan myös ottaa rennommin ja siksi pidän päivittäisen kalorinsaannin vähäisenä, jotta on varaa toisinaan syödä herkkujakin. Mulla selkeästi toimii myös hiilareiden vahtiminen. Syön hiilareita, mutta vain parina päivänä viikossa perunaa, pastaa, riisiä tai leipää. Vähän tylsäähän tämä on, mutta monet kerrat kokeilleena tiedän että viihdyn ja voin paremmin normaalipainoisena kuin pulleana ja kylläisenä :)

On myös erittäin tärkeä huomata, että pienempi kuluttaa vähemmän. Mun mielestä oli hyvä vinkki minkä joku aiemmin kirjoitti, että laihduttaessa voi alkaa syömään sen verran kuin mitä tarvitsisi tavoitepainossa. Tällä ainakin välttää sen, että laihdutuksen päättyessä kilot hiipivät takaisin. Jos ylipainoa on 45kg, tällä todennäköisesti laihtuu aluksi rivakasti ja sitten jonkun ajan kuluessa vauhti tasaantuu - mikä on hyvä, että esim. iho pysyy perässä (jos pysyy). 

Sain kolmessa kuukaudessa sen 15kg pois, kun sain töitä ja rakastuin. Sitten lähti se ihastus ja lopulta työt.

Kotona oli sitten aikaa mässäillä suruun ja sain 18kg takaisin :(

Ap

Vierailija
180/184 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä on miinuskalorit?