Siis miten voi jaksaa olla miinuskaloreilla yli 70 viikkoa?! Miten? Itse olen tosi lihava
Kommentit (184)
NallePuh kirjoitti:
Olen elänyt nyt miinuskaloreilla pari kk ja -10kg lähtenyt. Alkuun on joo vähän vaikeaa, kun on tottunut syömään mitä sattuu, mutta sitten helpottaa. Mulla on apuna ollut keittiövaaka ja kännykässä sovellus johon syötän kaikki syömiset ja mittani lähes joka päivä. On mukavaa seurata käyröjä kun edistystä tapahtuu ja pienenee, kun sitä ei aina heti peilistä huomaa. :)
Ite oon ollu hirveä herkkupers ja edelleenkin olen, mutta en enää vedä esim fazerin punaista maitosuklaata levyä kerralla ja päälle muuta roskaa ... Herkkuja voin syödän vaikka joka päivä välipalaksi, mutta teen joka kerta sen valinnan, että syönkö hyvää ja nipistänkö päivällisen tai iltapalan kaloreista pois (jos tarvitsee, aina ei tarvitse jos on joku pieni herkku esim pieni suklaapatukka). Tosin muutenkin syön sitten paljon salaattia lounaalla ja päivällisellä, ja sen kanssa yleensä pelkkää kastiketta (ei perunaa/pastaa tms) tai sitten muuten salaattipainotteisesti mutta tosi vähän jotain laatikkoruokaa tms, niin ei tule lämpimillä aterioilla paljoa kaloreitakaan kerrytettyä.
Aamuisin syön lähes aina puuroa keitettynä kevytmaitoon, kanelia ja sokeria päälle, ja lautasta en täytä piripintaan, pari desiä riittää. Otan myös monivitamiinin päivittäin josta saa myös kivennäisaineet, kun on hankala sitten koostaa mitään järkevää settiä että sais joka päivä ne vitamiinit ja kivennäsiaineet ruoasta pelkästään.
1-2 kertaa kuukaudessa pidän mättöpäivän, jolloin syön mitä sattuu, mutta silti en vedä liian överiksi. Esim voin syödä kokonaisen pakastepizzan ja jälkkäriksi jäätelön, mutta muuten samalla normaalilla kaavalla kaikki muut ruokailut. Näin on ainakin mulla toiminut, tsemppiä laihdutukseen! :)
Valehtelet. !
10 kg parissa kuukaudessa. Ei ole edes tervettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran viikossa herkkupäivä, jolloin voi mättää just niin paljon kuin haluaa. Mulla toimi tämä.
96 kg -> 66 kg
Fitnesstyypit tekee tätä. Eräs sanoi, että muuten elää 1500 kalorilla, mutta parin viikon välein 3000 kaloria päivän aikana. Sitten hän katsoi minua ja sanoi, että sulle varmaan riittää 2500 kaloria. En ole kovin liikunnallinen.
Täähän on eri asia kuin kerran vkossa >5000 kaloria.
Kuka pystyy edes syömään 5000 kaloria päivässä? Voita siinä pitää syödä.
Jaahas, iäkäs 35v taas kyselee turhia laihdutusvinkkejä, joita ei aiokaan noudattaa, koska liikunta lihottaa ja jaksaa olla tasan 2 h ahmimatta...
Kuka tähän ketjuun vastaa, tuhlaa vain aikaansa. Minä mukaanluettuna.
Kasviksia paljon, täyttää massun mutta kaloreita ei paljon tule. Ja juo vettä paljon myös. Itse sain diabeteslääkkeen ja se vei ruokahalun ja makuaistin. Sokerit keikkuneet rajoilla vuosia joten nyt lääkäri päätti että kokeillaan, metforem kuulemma auttaa painonpudotuksessa. Niin tekee, mutta en arvannut että tällä tavalla. Ihan sama, pääasia että paino putoaa. 4 kg 3 viikossa on lähtenyt.
Tästä oli hyvä kommentti tänään eräässä lehdessä, kun ammatikseen ihmisiä valmentava tyyppi ihmettelei, että mihin aikuinen ihminen tarvitsee karkkipäivää. Että sen kahdeksanvuotiaalla ymmärtää, mutta että aikuinen ihminen kysyy ensimmäisenä karkkipäivän perään. Itse myös ihmettelen tätä, että mihin te oikein niitä herkkuja vedätte; onko se jokin paha olo, väsymys, joku huono juttu elämässä, että aikuinen tarvitsee jotain herkkuja joka viikko? En ymmärrä, valaiskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran viikossa herkkupäivä, jolloin voi mättää just niin paljon kuin haluaa. Mulla toimi tämä.
96 kg -> 66 kg
Fitnesstyypit tekee tätä. Eräs sanoi, että muuten elää 1500 kalorilla, mutta parin viikon välein 3000 kaloria päivän aikana. Sitten hän katsoi minua ja sanoi, että sulle varmaan riittää 2500 kaloria. En ole kovin liikunnallinen.
Täähän on eri asia kuin kerran vkossa >5000 kaloria.
Kuka pystyy edes syömään 5000 kaloria päivässä? Voita siinä pitää syödä.
Et edes voita pysty noin paljon syömään. Ilman sokeria.
Vierailija kirjoitti:
NallePuh kirjoitti:
Olen elänyt nyt miinuskaloreilla pari kk ja -10kg lähtenyt. Alkuun on joo vähän vaikeaa, kun on tottunut syömään mitä sattuu, mutta sitten helpottaa. Mulla on apuna ollut keittiövaaka ja kännykässä sovellus johon syötän kaikki syömiset ja mittani lähes joka päivä. On mukavaa seurata käyröjä kun edistystä tapahtuu ja pienenee, kun sitä ei aina heti peilistä huomaa. :)
Ite oon ollu hirveä herkkupers ja edelleenkin olen, mutta en enää vedä esim fazerin punaista maitosuklaata levyä kerralla ja päälle muuta roskaa ... Herkkuja voin syödän vaikka joka päivä välipalaksi, mutta teen joka kerta sen valinnan, että syönkö hyvää ja nipistänkö päivällisen tai iltapalan kaloreista pois (jos tarvitsee, aina ei tarvitse jos on joku pieni herkku esim pieni suklaapatukka). Tosin muutenkin syön sitten paljon salaattia lounaalla ja päivällisellä, ja sen kanssa yleensä pelkkää kastiketta (ei perunaa/pastaa tms) tai sitten muuten salaattipainotteisesti mutta tosi vähän jotain laatikkoruokaa tms, niin ei tule lämpimillä aterioilla paljoa kaloreitakaan kerrytettyä.
Aamuisin syön lähes aina puuroa keitettynä kevytmaitoon, kanelia ja sokeria päälle, ja lautasta en täytä piripintaan, pari desiä riittää. Otan myös monivitamiinin päivittäin josta saa myös kivennäisaineet, kun on hankala sitten koostaa mitään järkevää settiä että sais joka päivä ne vitamiinit ja kivennäsiaineet ruoasta pelkästään.
1-2 kertaa kuukaudessa pidän mättöpäivän, jolloin syön mitä sattuu, mutta silti en vedä liian överiksi. Esim voin syödä kokonaisen pakastepizzan ja jälkkäriksi jäätelön, mutta muuten samalla normaalilla kaavalla kaikki muut ruokailut. Näin on ainakin mulla toiminut, tsemppiä laihdutukseen! :)
Valehtelet. !
10 kg parissa kuukaudessa. Ei ole edes tervettä.
Siitä kymmenestä kilosta voi helposti puolet olla nestettä, joka lähtee kun sokereita ja suolaa vähentää. On ihan mahdollista ja tervettäkin, kyllä siinä sydän kiittää jos tuollaisesta painolastista pääsee eroon.
Vierailija kirjoitti:
Mulla toimi nopeasti parhaiten (toki mulla ei ollut kuin vajaa 10 tiputettavaa) osittainen paasto. Kokeilin aluksi monia versioita, helpoin toteuttaa ja arkeen yhdistää oli 9:15 versio.
Eli 9h aikaikkunalla voi syödä ihan mitä vaan? Ap
Vierailija kirjoitti:
Kasviksia paljon, täyttää massun mutta kaloreita ei paljon tule. Ja juo vettä paljon myös. Itse sain diabeteslääkkeen ja se vei ruokahalun ja makuaistin. Sokerit keikkuneet rajoilla vuosia joten nyt lääkäri päätti että kokeillaan, metforem kuulemma auttaa painonpudotuksessa. Niin tekee, mutta en arvannut että tällä tavalla. Ihan sama, pääasia että paino putoaa. 4 kg 3 viikossa on lähtenyt.
Ei vatsaa kannata täyttää kasviksilla, koska eka pierasulla on taas nälkä.
Ketoosi niin ei ole nälkä. Ja energiaa riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla toimi nopeasti parhaiten (toki mulla ei ollut kuin vajaa 10 tiputettavaa) osittainen paasto. Kokeilin aluksi monia versioita, helpoin toteuttaa ja arkeen yhdistää oli 9:15 versio.
Eli 9h aikaikkunalla voi syödä ihan mitä vaan? Ap
Millään ruokavaliolla ei kannata syödä ihan mitä vaan.
Jos on vararavintoa kehossa, miinuskaloreilla jaksaa ihan hyvin, vaikka ei ehkä raskasta fyysistä ponnistelua. Se on ikäänkuin ideanakin laihdutuksessa, että suun sijaan ravinto otetaan läskikerrostumista.
Siis miten te pystytte laskemaan jotain kaloreita? En ole ylipainoinen, mutta silloin kun on ylimääräistä ne on ihan ilman laskureita pudotettu. Kunnia yrittämiselle, mutta jos joutuisin laskemaan kaloreita ja kuluttamisia, mulla jäisi kyllä laihduttaminen sikseen. Voin seurata esimerkkiaterioita jne. mutta en laskea jokaista porkkanaa.
Vierailija kirjoitti:
Tästä oli hyvä kommentti tänään eräässä lehdessä, kun ammatikseen ihmisiä valmentava tyyppi ihmettelei, että mihin aikuinen ihminen tarvitsee karkkipäivää. Että sen kahdeksanvuotiaalla ymmärtää, mutta että aikuinen ihminen kysyy ensimmäisenä karkkipäivän perään. Itse myös ihmettelen tätä, että mihin te oikein niitä herkkuja vedätte; onko se jokin paha olo, väsymys, joku huono juttu elämässä, että aikuinen tarvitsee jotain herkkuja joka viikko? En ymmärrä, valaiskaa.
Luin saman ja Lähinnä jäi jutusta vaan ihmetys, että miksi tämä ainutkertainen elämä pitäisi elää askeettisesti?
Jätä sidut ja kaljat. Juo viinaa kraanaveellä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin saman ja Lähinnä jäi jutusta vaan ihmetys, että miksi tämä ainutkertainen elämä pitäisi elää askeettisesti?
Syön minäkin herkkuja, mutta ei ne ole elämässä ainoa asia, josta nautin. Mulle riittää, että niitä saa vaikka joissain juhlissa. Niitä nyt ei ole joka toinen viikko, eikä välttämättä joka kuukausikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on askeettista ilman karkkia!! Voi jessus!
Tässäkin keskustelussa tuli heti joku, joka luulee ylipainoisten syövän joka päivä 4000 kaloria. Itse painan 88 kg (160cm) ja paino on kertynyt 20-25-vuotiaana runsaan alkoholinkäytön ja mättöruokien syönnin takia. Nyt syön n. 2200 kaloria, eli ei ole miinuskaloreita, eikä pluskaloreita. Paino pysynyt samassa 5 vuotta. Voi, kun jotkut älyäisivät tämän ylipainoisista.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. En myöskään ymmärrä karkkipäivää tai edes herkkupäivää. Miksi ihmeessä niitä herkkuja täytyy vetää joka viikko. Ja ihan oma lukunsa on ne ihmiset jotka sanoo pystyvänsä syömään viikon terveellisesti koska tietää että vklp saa karkkia/herkkua/mättöä. Lisäksi että se viikon herkkupäivä on asia jota odotetaan kuin kuute nousevaa. Kuinka huonoa ruokaa ihmiset oikein syö jos viikosta selviää vain sillä ajatuksella että viikonloppuna saa mättää mitä haluaa.