Siis miten voi jaksaa olla miinuskaloreilla yli 70 viikkoa?! Miten? Itse olen tosi lihava
Kommentit (184)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran viikossa herkkupäivä, jolloin voi mättää just niin paljon kuin haluaa. Mulla toimi tämä.
96 kg -> 66 kg
Mulla ei toimi, koska saan syödä päivittäin noin 1300 kaloria ilman että tapahtuu yhtään mitään.
Täytyy pitää ihan kunnon kalorivajeita silloin tällöin, on paljon raskaampaa pysytellä joka päivä tosi vähissä määrissä. Ja siksi nykyään varmaan saankin syödä noin vähän kun olen pilannut aineenvaihduntani ja toki myös olen pienikokoinen.
No sulle löytyy sitten varmasti joku toinen keino joka toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran viikossa herkkupäivä, jolloin voi mättää just niin paljon kuin haluaa. Mulla toimi tämä.
96 kg -> 66 kg
Joillekkin se mättäminen voi tarkoittaa vaikka 5000 ylimääräistä kaloria. Siinä ei paljon sen viikon laihduttelut enää auta.
Vähemmän kalorivajetta ja hitaampi laihtuminen tai jotkut päivät tiukkoja ja toisilla sitten enemmän kaloreita? Ja pidät tarkasti kirjaa. Tää toimi mulla.
No noinhan tossa just tehtiin, että jotkut päivät tiukkoja ja toisilla enemmän kaloreita ja laihtui ihan hyvin näköjään.
Ehkä isossa painossa toimiikin paremmin kun peruskulutus jo kuluttaa paljon kaloreita.
Mutta jos normaali kulutus on vaikka 1700 luokkaa, pitää jotain 400 kalorin vajetta kuutena päivänä viikossa ja sitten vetää viikonloppuna 5000 kaloria, tietenkään ei laihdu.
Toisaalta mitäs sitten kun paino on laskenut eikä voi enää jatkaa samaa metodia?
No jos syö normaalisti jonkun 4000 kcal (kuten ap ilmeisesti kun on noin paljon kertynyt ylipainoa) pudottaminen 2000 on pikkujuttu, siihen saa syödä ihan älyttömän määrän ruokaa ja herkkuja. Täytyy vain tietää miten sen koostaa. Itse syön tuon 2000 kcal vain juhlissa, muuten todella vaikeaa ikinä saada täyteen vaikka söisi jäätelöä ja suklaata päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
96 kg -> 66 kg
Fitnesstyypit tekee tätä. Eräs sanoi, että muuten elää 1500 kalorilla, mutta parin viikon välein 3000 kaloria päivän aikana. Sitten hän katsoi minua ja sanoi, että sulle varmaan riittää 2500 kaloria. En ole kovin liikunnallinen.
-20 kg kirjoitti:
Mulle kalorien laskeminen on vähän sama asia kuin rahan budjetointi velan maksua varten. Eli eletän silleen, että saadaan velkaa maksettua ja jätetään budjettiin sen verran liikkumavaraa kuitenkin, että kerran pari kuussa voi pitää leffaillan tai käydä ulkona syömässä.
Pitsa kerran pari kertaa kuussa ei kenenkään laihduttamista pysäytä tai kiloja kerrytä, jos muina päivinä syö järkevästi. Itselle kalorien laskeminen tuo tällaisen mässäilyn myös näkyviin. Jos en laske, syön roskaruokaa useamman kerran viikossa, kun en jotenkin hahmota, että edellisestä kerrasta on kolme päivää aikaa eikä suinkaan kahta viikkoa.
Lisäksi jos ruokamäärä tuntuu kohtuuttoman pieneltä verrattuna siihen määrään mitä on tottunut syömään niin käykää tunnin kävelylenkki 5 kertaa viikossa, niin sit voi heti syödäkkin yhden pienen aterian/välipalan päivässä lisää.
Ei toimi. Lisäsin 5 x tunnin kävely lenkkiä viikkoon ja lihoin kilon per kuukausi. Ohis
Käyttäjä42257 kirjoitti:
Eikö tuo ylimääräinen 45kg ole kamalampaa kuin radikaali elämäntapamuutos?
No ei se haittaa kuin peilin edessä. Mutta olisi ihanaa olla laiha. En vaan pysty pitkään kalorivajeeseen, syöminen tuo niin ihanan olon. Ap
Vierailija kirjoitti:
No jos syö normaalisti jonkun 4000 kcal (kuten ap ilmeisesti kun on noin paljon kertynyt ylipainoa) pudottaminen 2000 on pikkujuttu, siihen saa syödä ihan älyttömän määrän ruokaa ja herkkuja. Täytyy vain tietää miten sen koostaa. Itse syön tuon 2000 kcal vain juhlissa, muuten todella vaikeaa ikinä saada täyteen vaikka söisi jäätelöä ja suklaata päivittäin.
Mulla tekee tosi tiukkaa tuo 2000. Jää hirveä kiukku ja nälkä, illalla pakko syödä sitten kunnolla. Eli joka päivä tulee se 3500 kcal, vaikka kuinka yrittää laihduttaa
BMI 38
Kannattaa lähteä siitä, että itsekuri ei ole nyt mikään ratkaisu, koska sitä ei selvästikään ole, olet addikti. Tietenkään et pysty olemaan kuin pari päivää miinuskaloreilla, kun ruoka on elämäsi ainoa tai suurin nautinto ja parina ekana päivänä tulee nälkäkin. Opettele erilaiset ruokailutavat. Tee vaikka joka ilta seuraavan päivän ruokalista, ja laita sinne vaikka vähän herkkuakin ja lisäksi tee muutenkin päiväohjelmaa, jossa on muutakin tekemistä kuin herkkujen ajattelemista. Rupea etsimään muitakin hauskoja asioita kuin herkuttelu. Joka kerran kun tuntuu, että ainoa mitä elämässä haluat, on suklaapatukka, ja millään muulla ei ole väliä, niin voit todeta, että tämä on se sinun addiktiosi joka siellä huutaa. Pidä aluksi huolta ettei tule nälkä, niin mieliteot kyllä vähenevät.
Lihavalla ei toimi normaali nälän ja syömisen säätely, hormonit sekaisin. Ei laihoilla ole aina nälkä kuten luulet.
Mulla toimi nopeasti parhaiten (toki mulla ei ollut kuin vajaa 10 tiputettavaa) osittainen paasto. Kokeilin aluksi monia versioita, helpoin toteuttaa ja arkeen yhdistää oli 9:15 versio.
Kyllä ap se tarkoittaa loppuelämän miinuskaloreita. Varmaan syöt aika paljon, kun ylläpidät tuota ylipainoa ja varmaan lihot lisääkin.
Oletko laskenut päivittäiset kalorit tarkalleen? Voi tulla yhteensä jopa 5000 kcal. Tuo tarkoittaisi, että jo 2000 kcal energialla laihtuisit. Laihtuminen kuitenkin pysähtyisi jossain vaiheessa, jos et kiristä kaloreita lisää esim 1500/pvä.
Hengenvaarallisesti lihava - laihdutus ohjelmassa laihduttajilla on yli 200 kg ylipaino. Kylmästi heidät käsketään 1200 kcal hiilihydraatittomille ja rasvattomille dieeteille. Alkuun tapahtuu todella nopea laihtuminen, mikä motivoi suurinta osaa. Jospa sinäkin tekisit niin.
Ei kannatakaan, vaan välissä on hyvä pitää sellasia parin viikon taukoja, jolloin syö kulutuksensa verran. Tekee hyvää sekä päälle että keholle. 70 viikkoa on kuitenkin todella pitkä aika.
Vierailija kirjoitti:
96 kg -> 66 kg
Aika vaikea uskoa kyllä. Kerran viikossa kauhea mättö ei todellakaan tuo tollasia tuloksia. Ihan eri asia, jos se herkuttelu pysyy aisoissa tai tapahtuu esim. kerran kolmessa vkossa. Toisekseen tuota ei voi jatkaa elämäntapana ja kilot tulee takaisin vauhdilla. Kroppa lujilla meinaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
96 kg -> 66 kg
Fitnesstyypit tekee tätä. Eräs sanoi, että muuten elää 1500 kalorilla, mutta parin viikon välein 3000 kaloria päivän aikana. Sitten hän katsoi minua ja sanoi, että sulle varmaan riittää 2500 kaloria. En ole kovin liikunnallinen.
Täähän on eri asia kuin kerran vkossa >5000 kaloria.
Vierailija kirjoitti:
😅 Lasket jotain todella väärin nyt.
En usko kaloriteoriaan ja näin ollen en niitä myöskään laske (en edes tiedä ruokien kalorimääriä). Syön paljon kasviksia ja ns. puhdasta, mahdollisimman vähän prosessoitua ruokaa enkä juo mitään kaloripitoisia juomia (koskee myös smoothieita). Painoindeksini on alle 20 ja raskauskilotkin kadonneet joka kerta helpolla.
Ei tarvitse olla rasvaton, vaan höttöhiilarit pois ja tilalle kasviksia.
Jos jätät rasvat pois, niin epäonnistut varmasti, koska ylipainoa on noin rutkasti. Laihdut hyvin ilman rääkkiäkin!
Tsemppiä, onnistut varmasti, kun teet laihtumisesta mukavaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
96 kg -> 66 kg
Joillekkin se mättäminen voi tarkoittaa vaikka 5000 ylimääräistä kaloria. Siinä ei paljon sen viikon laihduttelut enää auta.
Vähemmän kalorivajetta ja hitaampi laihtuminen tai jotkut päivät tiukkoja ja toisilla sitten enemmän kaloreita? Ja pidät tarkasti kirjaa. Tää toimi mulla.
No noinhan tossa just tehtiin, että jotkut päivät tiukkoja ja toisilla enemmän kaloreita ja laihtui ihan hyvin näköjään.
Ehkä isossa painossa toimiikin paremmin kun peruskulutus jo kuluttaa paljon kaloreita.
Mutta jos normaali kulutus on vaikka 1700 luokkaa, pitää jotain 400 kalorin vajetta kuutena päivänä viikossa ja sitten vetää viikonloppuna 5000 kaloria, tietenkään ei laihdu.
Toisaalta mitäs sitten kun paino on laskenut eikä voi enää jatkaa samaa metodia?
Sitä ruokavaliota voi muuttaa kun tavoitepainon saavuttaa. Ei nää niin vaikeita juttuja ole. Toisille on tärkeää nopea painonpudotus että pääsee nopeammin tavoitteeseen, toisilla on kärsivällisyyttä laihduttaa vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
96 kg -> 66 kg
Aika vaikea uskoa kyllä. Kerran viikossa kauhea mättö ei todellakaan tuo tollasia tuloksia. Ihan eri asia, jos se herkuttelu pysyy aisoissa tai tapahtuu esim. kerran kolmessa vkossa. Toisekseen tuota ei voi jatkaa elämäntapana ja kilot tulee takaisin vauhdilla. Kroppa lujilla meinaan.
Ole uskomatta sitten, ei se minua haittaa. Minulla kuitenkin toimi, joten olen tyytyväinen.