Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on kouluaikasi inhottavin liikuntamuisto?

Vierailija
26.05.2021 |

Tuon musiikkiketjun innoittamana. Minut koululiikunta sai vihaamaan urheilua vuosiksi ja vasta aikuisena löysin liikunnallisen puoleni. Kaikkea piti mitata ja kaikesta kilpailla aina. Yksi pelko oli hiihtokilpailut, yksi huutojako, pesiksen ajolähtö jne.

Kommentit (1946)

Vierailija
1941/1946 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein joukkuepeleissä mukaan tuli sääntöjä osaamattomia ja suoraan sanottuna vailla minkäänlaisia pelitaitoja. Pelin taso laski, vaikka itse monesti säälistä syötin tai heitin palloa heillekin.

No mihin nämä "osaamattomat ja taitamattomat" olisi sun mielestä pitänyt laittaa pakollisen liikkatunnin ajaksi, että te taitavat olisitte saaneet keskenänne loistaa? Voi kiesus sentään..

Siellä me hölkötettiin tyhjän panttina salia edestakaisin, kun ne kaksi parasta pelasivat koripalloa keskenään. Olivat onneksi muuten ihan okei tyttöjä.

Vierailija
1942/1946 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista mitään tosi inhottavaa liikuntatunnilta. Kiusaavat pojat olivat inhottavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1943/1946 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun piti kiivetä köyttä pitkin liikuntasalin kattoon. En osannut, enkä koskaan oppinut.

Vierailija
1944/1946 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja veti kuntopiiriä ja pilkkasi yksitellen jokaisen oppilaan tuloksia koko luokan edessä.

Vierailija
1945/1946 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaudenriisto. Se kun naisope tuli ala-asteella poikien pukuhuoneeseen. Pahoinpitely. Julkinen nöyryyttäminen. Minkä noista nyt valitsisi.

Vierailija
1946/1946 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin vielä kansakoulussa (siis olen ilmeisesti tosi vanha), välitunneilla pelattiin keskenämme vapaaehtoisesti pallopelejä, ja se oli vaan kivaa. Muita kauheita muistoja myöhemmiltä kouluajoilta on, mutta ne  eivät liity liikuntatunteihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi