Pukeudutaanko teillä kotona kunnon vaatteisiin?
Olen jotenkin tämän koronavuoden aikana havahtunut siihen, että minä ja mies ollaan kotona aina ihan kammottavissa vaatteissa. Kun tulen ihmisten ilmoilta kotiin, viskaan välittömästi asialliset vaatteet hiiteen ja vaihdan vanuttuneisiin sortseihin ja t-paitaan ja hengailen kotona avojaloin ja ilman rintsikoita ja tukka jollain epämääräisellä tötteröllä, kunhan on vain pois silmiltä. Mies niin ikään käyttää vanhoja nuhjuuntuneita verkkareita ja kollaripaitoja. En nyt edes tarkoita mitään söpöjä siistejä oloasuja vaan välillä oikeastikin aika karseita kauhtanoita. Juuri eilen jotenkin havahduin vilkaisemaan meitä molempia ja aloin nauraa kun retkotettiin tamineissamme katselemassa telkkaria kuin mitkäkin kaksi puliveivaria. Jos joku yllättäen koputtaisi ovelle, menisi varmaan puoli tuntia että saisin itseni harottua sellaiseen järjestykseen, että kehtaisi avata oven. Tänäänkin on tullut tehtyä koko päivä etätöitä miehen telttamaisen isossa t-paidassa :D
Uskokaa tai älkää, emme ole mitään hampuuseja, vaan kodin ulkopuolella itse asiassa varsin huoliteltuja ja tykätään molemmat pukeutua hyvin ja laadukkaisiin vaatteisiin.
Puetaanko teidän perheessä joka päivä kunnon vaatteet päälle? Olen joskus yrittänyt lanseerata meillekin sellaista kulttuuria, mutta tuntuu todella epämukavalta yrittää rentoutua sohvalla ihka oikeissa housuissa. Saumat kiristää ja puristaa ja vaatteet "tuntuu" päällä ihan liikaa. Yleensä luovutan nopeasti ja vapauden tunne onkin suunnaton kun saan kiskaista päälleni rumimman ja mukavimman kaapuni.
Ja ennen kuin joku ehtii paikalle marmattamaan, niin täsmennän vielä että mikään eksistentiaalinen kriisi tässä ei ole kyseessä vaan ihan huumorilla mietin asiaa :D
Kommentit (702)
Ei, emme pukeudu kunnolla vaan meillä on kotona aina vain mukavat kiristämättömät kotoasut. Voivat olla hyvinkin vanhat, mutta ah' niin ihanat. Emme hienostelua kotona, eikä tarvi varoa tahroja.
Kotona on rennot vaatteet, mulla samalla vaivalla ne rennot vaatteet voi olla myös kivat. Laiskana ihmisenä olen valinnut tahallaan sellaiset oloasut, joilla kehtaa pistäytyä vaikka kaupungilla, vaikka yleensä vaihdankin vaatteet keskustakäynnille. Laiskan päivän pelastus. ;)
No eeii. Pukeuduin tänäänkin ennen lähtöäni pesutupaan. Hienosti meni.
Pukeudun kotonakin ihan hyvin, se ilahduttaa minua itseäni. Jos ei ilahduttaisi niin kulkisin alasti
Vierailija kirjoitti:
Pukeudun kotonakin ihan hyvin, se ilahduttaa minua itseäni. Jos ei ilahduttaisi niin kulkisin alasti
Ups. Kesähelteillä ollessani yksin olen a l a s t i:)
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on juuttikankaasta tehdyt haalarit ja tuohivirsut kotona.
Miks sää kallista juuttikangasta kotihaalariin haaskaat. Nokkoskuitu on halpaa ja oikein kelvollista kotivaatteeksi. Ei pistele kun osaa oikein käsitellä.
Olen kotona samoilla vaatteilla, mitkä aamulla olen töihin pukenut.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä puen ihan arkivaatteet ylle, koska käyn kaupassa, kuskaan lapsia, asioin kerrostalon pihamaalla ja ulkoilen päivän aikana, enkä viitsi vaihdella koko ajan vaatteita.
Toki siis arkena arkivaatteet, mutta puhtaat ja silitetyt. Nytkin on harmaat farkut ja anilininpunaiset alusvaatteet, sukat ja t-paita. Meikki, tukka pesty aamulla.
N54
Nykyään harvempi silittää mitään kotivaatteita. Itse ripustan oiottuna kuivumaan. Jokun juhlavaatteen saatan silittää, no niitäkin ehkä kerran vuodessa. Rumpukuivain kai rypistää vaatteet ?n
Kotona käytän kauhtuneet ja pikkuvialliset vaatteet. Kaverin ollessa luonani laitan astetta paremmat päälle, mutta ei vierailuvaatteita. Tietty juhlavaatteet sitten vielä eri
Vierailija kirjoitti:
Loma-asunnolla olen 'puliveivari', mies on siistimpi. Ihana elää ilman peiliä! Kyläkauppaankin voi poiketa kumppareissa, röntsövaatteissa, siellä käy duunarit lounaalla ja kaffella.
Isolla kirkolla asu siistimpi. Toki kotona mukava mekko/tunika& legginssit ym. Kaupoille siistimmät vaatteet.
Pellava on mun juttu! Rento, kiva, mukava, kaunis
ja ah niin ryppyinen...😁
Minä olen pukupäällä kraka kaulassa.....oikeasti me ollaan nakkena :)
Minä olen alasti kotonani. Tulen ovesta niin vaatteeksi lentävät pois.
Kotona yksinollessa on eri vaatetus kuin ulos ihmisten ilmoille mennessä, tai jos joku on tulossa käymään. Näin ei paremmat vaatteet kulu ja likaannu turhaan, kotivaatteista ei niin väliä. Tosin jos on likaisia korjaustöitä esim. autoon, niihin hommiin on vielä omat työvaatteensa, ei tarvitsisi kotivaatteita sotkea jarrukumirasvaan, vaseliiniin tai muuhun paskaan joka leviäisi sitten asunnon tuoleihin tms.
Aika hirveät kotiasut on päällä, tässä joutuu pukeutumaan roskisten vientiäkin varten.
Mutta mukavat on ja t-paitakin vaan paranee venyessään.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen niin köyhä, että minun on pakko tehdä noin. Kotona vanhoissa, kuluneissa vaatteissa, että ne kaksi siistiä vaatekertaa, mitkä minulla on, eivät kulu turhaan. Kyllä, ostaisin kirppareilta, mutta minun kokoisiani vaatteita siellä ei koskaan ole.
Mää oon n8n rikas että voin kulkea kuluneista lumpuissa kylälläkin.
Ja kotona myös mukavasti kalsareissa.
Kyllä on tapana, että on kotivaatteet erikseen. Esim. ruokaa laittaessa tai sohvalla löhöillessä en halua pitää sellaisia vaatteita, joita pidän töissä tai kaupungilla.
Ei mun työvaatteetkaan mitenkään epämukavia ole, mutta en halua että ne sotkeentuvat ja nuhjaantuvat.
Loma-asunnolla olen 'puliveivari', mies on siistimpi. Ihana elää ilman peiliä! Kyläkauppaankin voi poiketa kumppareissa, röntsövaatteissa, siellä käy duunarit lounaalla ja kaffella.
Isolla kirkolla asu siistimpi. Toki kotona mukava mekko/tunika& legginssit ym. Kaupoille siistimmät vaatteet.
Pellava on mun juttu! Rento, kiva, mukava, kaunis