Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pukeudutaanko teillä kotona kunnon vaatteisiin?

Vierailija
26.05.2021 |

Olen jotenkin tämän koronavuoden aikana havahtunut siihen, että minä ja mies ollaan kotona aina ihan kammottavissa vaatteissa. Kun tulen ihmisten ilmoilta kotiin, viskaan välittömästi asialliset vaatteet hiiteen ja vaihdan vanuttuneisiin sortseihin ja t-paitaan ja hengailen kotona avojaloin ja ilman rintsikoita ja tukka jollain epämääräisellä tötteröllä, kunhan on vain pois silmiltä. Mies niin ikään käyttää vanhoja nuhjuuntuneita verkkareita ja kollaripaitoja. En nyt edes tarkoita mitään söpöjä siistejä oloasuja vaan välillä oikeastikin aika karseita kauhtanoita. Juuri eilen jotenkin havahduin vilkaisemaan meitä molempia ja aloin nauraa kun retkotettiin tamineissamme katselemassa telkkaria kuin mitkäkin kaksi puliveivaria. Jos joku yllättäen koputtaisi ovelle, menisi varmaan puoli tuntia että saisin itseni harottua sellaiseen järjestykseen, että kehtaisi avata oven. Tänäänkin on tullut tehtyä koko päivä etätöitä miehen telttamaisen isossa t-paidassa :D

Uskokaa tai älkää, emme ole mitään hampuuseja, vaan kodin ulkopuolella itse asiassa varsin huoliteltuja ja tykätään molemmat pukeutua hyvin ja laadukkaisiin vaatteisiin.

Puetaanko teidän perheessä joka päivä kunnon vaatteet päälle? Olen joskus yrittänyt lanseerata meillekin sellaista kulttuuria, mutta tuntuu todella epämukavalta yrittää rentoutua sohvalla ihka oikeissa housuissa. Saumat kiristää ja puristaa ja vaatteet "tuntuu" päällä ihan liikaa. Yleensä luovutan nopeasti ja vapauden tunne onkin suunnaton kun saan kiskaista päälleni rumimman ja mukavimman kaapuni.

Ja ennen kuin joku ehtii paikalle marmattamaan, niin täsmennän vielä että mikään eksistentiaalinen kriisi tässä ei ole kyseessä vaan ihan huumorilla mietin asiaa :D

Kommentit (702)

Vierailija
481/702 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on aina kehuttu tyylikkääksi pukeutujaksi.

Nämä kehujat eivät ole nähneet koti-minääni;  varmaan 20 v vanha t-paita, jonka päällä samanikäinen college (miehen entinen) , reilun kokoiset ja moneen kertaan pestyt, eli pehmeät verkkarit, villasukat.

Ei meikkiä, hiukset ponnarilla.

Moneen kertaan pestyt, hieman jo kuluneet ja päällä löysähköt vaatteet ovat ihan parasta kotioloissa.

Mukavuus ennen ulkonäköä. Ensimmäinen asia kotiin saavuttua käsien pesun jälkeen on vaihtaa kotivaatteet päälle.

Katselin miestäni eilen illalla. Persiistä roikkuvat verkkarit, venynyt villapaita ja villasukat. Eipä uskoisi, että häntäkin on kehuttu tyylikkääksi kodin ulkopuolisessa vaatetuksessaan.

Yllätysvieraat näkevät siis meidät aidoimmillaan....

Hauska juttu, meillä sama. Miehellä on yleensä puku päällä kun on kodin ulkopuolella. No, kauppaan laittaa jotkut siistit vaatteet.

Näkisivätpä hänet kotiasussa. Puhtaat vaatteet, mutta lököttävät verkkarit ja kulahtanut T-paita, villasukat.

Vaihdamme aina vaatteet kun tulemme ihmisten ilmoilta kotiin. Itse olen ollut ennen hyvin tarkka että kotivaatteetkin ovat kauniit. Nykyään mukavuus menee edelle. Käytän muuten mieheni t-paitojakin. Kätevää.

Vierailija
482/702 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäpä vasta erikoista kokoa edustat kun kokoasi ei KOSKAAN löydy kirpparilta :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/702 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei oikeastaan ole kotivaatteita erikseen. Pukeudun käytännössä aina collegeihin/leggingseihin ja huppariin (kesällä toppi ja shortsit.) Työvaatteet saan työpaikan puolesta.

Harvoin tulee oltua pitkiä aikoja kotona, vapaapäivänäkin poikkean usein kävelyllä/kaupassa/kirjastossa/kahvilla/pihalla päivän mittaan ja en jaksa joka välissä olla vaihtamassa vaatetta.

Pari siistimpää asua löytyy, joita käytän kuitenkin melko harvoin.

Yöpukuja ei ole, nukun alasti

Vierailija
484/702 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shortseissa ja yli-isossa collarissa minäkin hengaan kotona. Alaosana voi olla myös pyjamahousut tai urheiluleggarit. Mukavuus ensin.

Vierailija
485/702 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon vaatteet ulkona ja sisällä on ne missä itse viihtyy parhaiten. Kotona mulla aina collegehoisut ja t-paita.

Vierailija
486/702 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kotona saa olla just sellaset vaatteet päällä kuin kukakin tahtoo. Ollaanhan me kuitenkin kotona eikä missään ihmisten ilmoilla. Itse pidän yleensä kolitsi housuja ja huppareita tai tpaitoja kotona ollessa ja ihmettelen kun silloin tällöin kuulen jostain että jotkut pitävät farkkuja aina kotona.. mutta niin.. jokainen omalla tavallaan, itse tykkään kuitenkin jos lähden ihmisten ilmoille niin vähän asiallisemmat vaatteet laittaa ylle, mutta en mitään hirveää panostusta näe. Eri asia on sitten taas juhlat ja muut kemut.

Vierailija
487/702 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotona aina aamutakissa. Mutta se on nätti ja pari vuotta vanha kyllä, ei ruma ja nuhjuinen.

Vierailija
488/702 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumi tunika ja leggarit ja pörrösukat tai mekko ja paksummat sukkikset.

489/702 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kotona ehjiä ja siistejä tunikoita ja legginsejä, en voisi olla esim.farkut jalassa, varsinkin kun otan usein päikkärit. Miehellä yleensä verkkarit ja t-paita. 

Vierailija
490/702 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni pitää samoja vaatteita niin kotona kuin kodin ulkopuolella.

Mutta itse ole kotona yleensä aina alasti.

Vaatteet kiristää ja puristaa, varsinkin rintsikat tuntuu välillä tosi epämiellyttäviltä ja painaa hartioita. Ja kun mulla ei oo nyt ylimääräistä 100€ tai yli laittaa kunnon rintsikoihin..

Mulla siis isot tissit.

Kodin ulkopuolelle puen ihan normaalisti sekä toki kotona jos meille joku tulee.

Muuten rakastan hengata alasti au naturel :)

Ja asumme kolmannessa kerroksessa ja meillä on yleensä aina verhot kiinni, niin ei taatusti naapuritkaan häiriinny mun alastomuudesta :)

491/702 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinäpä vasta erikoista kokoa edustat kun kokoasi ei KOSKAAN löydy kirpparilta :D

Jos nainen on kokoa XXS-XS tai 2XL ja siitä ylöspäin niin ei niitä löydy juuri koskaan kirppiksiltä. Eniten on kokoja S-M, L-kokojakin vähänpuoleisesti. 

Vierailija
492/702 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudun kuin spurgu kotona. Aina on kissankarvaa jossain varsinkin keväisin ja talvella on hella josta saa herkästi nokea käsiin ja sitten sitä onkin yhtäkkiä kaikkialla. Otan heti vaatteet joita käytän kodin ulkopuolella pois kotiin tullessa ja laitan ne pois kissan ulottuvilta. Ei tarvitse sitten niitä pestäkään niin usein. Ja tykkään siis olla siisti töissä ja muualla. Olisi kiva olla siisti kotonakin mutta en jaksa koko ajan teippirullailla ja pestä vaatteita niin tähän on tultu. En toki kotonakaan ole ruoat rinnuksilla sentään.

Vierailija
493/702 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotivaatteet päälle. yleensä nk pieruverkkarit, t-paita, talvisin pitkähihainen jo kulahtanut pusero jota ei enään kehtaas pitää ihmisten ilmoilla ja asun yksin. 

Vierailija
494/702 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokoon ken tahtoo, mutta en ole ikinä hengannut kotona missään rytkyissä. En ymmärrä miksi tekisin niin? Käytän kotona ihan tavallisia vaatteita, samoja, joita käytän ihmisten ilmoilla. Esimerkiksi nyt nämä ällättävät tekokuitupaidat ovat alkaneet olemaan enemmän kotiklothinkeja, koska tilasin puuvillaisia, jotka pääsevät ahkeraan käyttöön julkisesti. Jos ovat sopivia siis. Nämä tekokuituiset hiostavat ja ovat inhottavia, sopivat kotiin kyllä.

Vierailija
495/702 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskokoon ken tahtoo, mutta en ole ikinä hengannut kotona missään rytkyissä. En ymmärrä miksi tekisin niin? Käytän kotona ihan tavallisia vaatteita, samoja, joita käytän ihmisten ilmoilla. Esimerkiksi nyt nämä ällättävät tekokuitupaidat ovat alkaneet olemaan enemmän kotiklothinkeja, koska tilasin puuvillaisia, jotka pääsevät ahkeraan käyttöön julkisesti. Jos ovat sopivia siis. Nämä tekokuituiset hiostavat ja ovat inhottavia, sopivat kotiin kyllä.

Ällöttävät*

Niin ja kotona olen yleensä ilman housuja. Makaan soffalla ja sängyssä pimpsukka levällään.

Vierailija
496/702 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan aina kotivaatteet päälle kun tulen töistä kotiin. Löysät, pehmeiksi

kuluneet t-paidat ja verkkarit/leggarit ovat kotivaatteeni. Rintsikat lentää nurkkaan.

Töissä pukeudun yleensä hameeseen ja bleiseriin, asuun sopivan huivin kera.

En siis pidä leggingsejä ja tunikoita.

Kerran tapasin töiden jälkeen kaupungilla tuttavan, joka on nähnyt minua

vain kotioloissani. Hän oli ihan ihmeissään, että minähän näytin ihan eri naiselta

työvaatteissani.

Vierailija
497/702 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kotona kotirytkyt. Rintsikat ja korut pois. Ja kylmillä ilmoilla rytkyissä voi mennä kauppaankin kun laittaa pitkän takin päälle. Ihanata!

Vierailija
498/702 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kotona niitä jos huonommaksi menneitä vaatteita. Rispaantunut t paita ja legginsit ym.

Mitä väliä, kun kukaan ei näe ja ei haittaa vaikka  esim. pihalla jotain puuhailee.

Ei tarvitse varoa vaatteita

Vierailija
499/702 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin aikoinaan joogapuvun kotiasuksi, vaikka en ole joogaa harrastanut koskaan. Se on ohut ja väljä + muutenkin kiva päällä ja voi vaikka aukaista ulko-oven häpäisemättä itseään. Talvella kalliin sähkön aikana on sisältä nukkapintaiset siistit colleget, siis pusero ja housut ja ihanat pulleat lampaanvillatöppöset. Kylmimpiä talvipäiviä varten olen hankkinut söpön ohuen vaaleanpunaisen pipon, jonka aion vetää päähäni jos on tarvis. Vanhoja retkuja en käytä.

Vierailija
500/702 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitää nyt kiireesti alkaa miettiä millaisia vaatteita töissä pidettiinkään kun oon nyt etäopiskellut ja sen myötä kulkenut kotona aikamaoisissa vaatekombinaatioissa. Toimistoon näillä ei olis asiaa, varsinkin kun kyseessä on aika konservatiivinen ala. Tai riippuu tietty työpaikasta. Tykkään itse että rikotaan normeja eikä mennä pönötetä jakkupuvuissa joka päivä. Ei olis mun juttu sekään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi