Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pukeudutaanko teillä kotona kunnon vaatteisiin?

Vierailija
26.05.2021 |

Olen jotenkin tämän koronavuoden aikana havahtunut siihen, että minä ja mies ollaan kotona aina ihan kammottavissa vaatteissa. Kun tulen ihmisten ilmoilta kotiin, viskaan välittömästi asialliset vaatteet hiiteen ja vaihdan vanuttuneisiin sortseihin ja t-paitaan ja hengailen kotona avojaloin ja ilman rintsikoita ja tukka jollain epämääräisellä tötteröllä, kunhan on vain pois silmiltä. Mies niin ikään käyttää vanhoja nuhjuuntuneita verkkareita ja kollaripaitoja. En nyt edes tarkoita mitään söpöjä siistejä oloasuja vaan välillä oikeastikin aika karseita kauhtanoita. Juuri eilen jotenkin havahduin vilkaisemaan meitä molempia ja aloin nauraa kun retkotettiin tamineissamme katselemassa telkkaria kuin mitkäkin kaksi puliveivaria. Jos joku yllättäen koputtaisi ovelle, menisi varmaan puoli tuntia että saisin itseni harottua sellaiseen järjestykseen, että kehtaisi avata oven. Tänäänkin on tullut tehtyä koko päivä etätöitä miehen telttamaisen isossa t-paidassa :D

Uskokaa tai älkää, emme ole mitään hampuuseja, vaan kodin ulkopuolella itse asiassa varsin huoliteltuja ja tykätään molemmat pukeutua hyvin ja laadukkaisiin vaatteisiin.

Puetaanko teidän perheessä joka päivä kunnon vaatteet päälle? Olen joskus yrittänyt lanseerata meillekin sellaista kulttuuria, mutta tuntuu todella epämukavalta yrittää rentoutua sohvalla ihka oikeissa housuissa. Saumat kiristää ja puristaa ja vaatteet "tuntuu" päällä ihan liikaa. Yleensä luovutan nopeasti ja vapauden tunne onkin suunnaton kun saan kiskaista päälleni rumimman ja mukavimman kaapuni.

Ja ennen kuin joku ehtii paikalle marmattamaan, niin täsmennän vielä että mikään eksistentiaalinen kriisi tässä ei ole kyseessä vaan ihan huumorilla mietin asiaa :D

Kommentit (702)

Vierailija
41/702 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään yllä "erotiikantappajayöpaita" (eli sellainen mammapaituli), yäkkörihousut sekä villasukat. Tukan laitoin sotkuiselle nutturalle.

Yöpaitulit ovat rumia, mutta niin mukavia yöasuja. En jaksanut vaihtaa päivävaatteita.

Usein käytän kotosalla legginsejä tai sukkahousuja housuina, mahdollisimman mukavaa puseroa yms.

Tänään en jaksanut mennä ulos myrskysäähän.

Kontrasti eiliseen ulkoasuun on kyllä suuri, kun kävin kaupungilla ulkosalla pyörähtämässä. Oli meikkiä ja siisti asu.

Tänään olen aivan päinvastainen 😅

Vierailija
42/702 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvostan itseäni sen verran, että ansaitsen ehjät ja siistit vaatteet. Pukisitko lapsesi rikkinäisiin vaatteisiin? Jos et, niin miksi puet itsesi sellaisiin?

Meidän vaatteet ovat totta kai puhtaita, mutta rumia ja mukavia :D Minä itse en koe tässä mitään yhteyttä itsearvostukseen. Arvostan kyllä itseäni. Olen mukava tyyppi ja ansaitsen mielestäni kivoja juttuja.

Mun mielestä on kyse siitä. Jos ystäväsi olisi luonasi kylässä ja tarvitsisi vaatteet lainaan, niin antaisitko hänelle nämä rumimmat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/702 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan kans kaks repuusia kotioloissa. Käytetään ihan surutta reikäsiä ja kuluneita vaatteita kotona, tärkeintä on mukavuus. Ja onhan se tosiaan ekologistakin käyttää vaatteet oikeasti loppuun!

En ikimaailmassa voisi pitää kotona rintaliivejä, farkkuja tai muita istuvia vaatteita, paitsi toki vieraiden läsnäollessa. Ihmisten ilmoilla muutenkin pukeudutaan siistimmin, mutta kotiintullessa vaihtuu kotivaatteet heti. Usein hiihtelen vain aamutakissa ja mies kalsareissa+tpaidassa.

Vierailija
44/702 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan ihan samanlaisia kuin te :) Eikä johdu ees koronasta. Olen kans välillä yrittänyt että olis edes uus siisti kotiasu, mut en pysty rentoutumaan sellasessa ku sit varon koko ajan ettei ruokaa laittaessa ruokaa vaan roisku yms. eli vaihdan sit kuitenkin virttyneen t-paidan ja vanhat lökö-verkkarit päälle. Onneks Woltissa saa valita sen että jättävät ruuat oven taakse niin ei tartte sitäkään kuskia nähdä niissä tamineissa ;)

Vierailija
45/702 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella vähän siistimmin. Toimistovaatteet vaihdetaan rentoihin housuihin ja neuleeseen tai puseroon missä on mukava olla. 

Näin kesällä kun rampataan koko ajan pihalla touhuamassa jotain lähinnä risoissa farkuissa, trikoissa, mekossa, sortseissa ja t-paidassa missä varmasti päivän mittaan näkyy tehdyt hommat. Aina tulee pyyhkäistyä multaa tai vihreää puskista päälleen. Maalaushommissa on pari vuotta vanha huppari mistä näkee kaikki talossa käytetyt värit:D Tän kesän jälkeen voisin heittää menemään

46/702 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on kotivaatteet, mutta ihan siistit verkkarit ja t-paita, voin vaikka kaupassa piipahtaa niissä. Yhdet kauhtuneet kaapissa, jos tulee tarvetta "sotkuvaatteille" eli pitää esim. maalata.

Vierailija
47/702 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi-nainen se taas näyttää, miten kotona pukeudutaan. Älkää sitten ihmetelkö, minne ne puolison halut ovat kadonneet tai ovat katoamassa.

M51

Vierailija
48/702 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona aina mukavat ja rennot vaatteet. En ikinä hengaile farkuissa kotona, vaikka 100% kodin ulkopuolella vietetystä ajasta niissä olenkin ja vaikka ne on mukavat päällä, niin kotona on kiva olla vielä rennommin. Käytän vaatteet ns. loppuun eli korjaan niitä, enkä hengaile reikäisissä kalsareissa, kulahtaneet saa olla, mutta ei reikäiset.

Vierailija
49/702 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi-nainen se taas näyttää, miten kotona pukeudutaan. Älkää sitten ihmetelkö, minne ne puolison halut ovat kadonneet tai ovat katoamassa.

M51

Niin, on se kiva kun suomi-miehet pukeutuu parhaimpiinsa kotona. Ei näy yhtään kulahtaneita ja virttyneitä t-paitoja ja verkkareita....

Vierailija
50/702 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuljen rönttävaatteissa. Useimmiten ne on esim nyppyyntyneitä ja kauhtuneita neuleita tai kesällä kuluneempia t-paitoja/toppeja, joita ei kehtaa enää töissä pitää ja esim molempien collegehousujeni polvessa on reikä, mutta pidän niitä silti. Vaatteet on kutenkin ihan laadukkaita, joten ei ne ihan karmealta näytä vähän kuluneenakaan, ja olen joskus nuorena ostanut kauniita ja laadukkaita kotiasujakin, kun ajattelin että pitäisi näyttää kotonakin hyvältä. Nykyään ajattelen, että on ekologisempaa käyttää vaatteet oikeasti loppuun! Loppujen lopuksi siitä, kun vaatteeseen tulee joku pieni ikitahra tai hihansuut rispaantuu, menee aika pitkä aika siihen että vaate on oikeasti kauhean näköinen.

Niin hirveitä vaatteita minulla ei ole, ettei niissä kehtaisi ovea avata. Ihan niinkuin jotain putkimiestä kiinnostaisi onko minun housun polvessa reikä tai neuleessa nyppyjä. Töihin ja julkisille paikoille tykkään kyllä pukeutua nätisti.

Vierailija
51/702 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M51

Vinkki: kerran viikossa sovittuna päivänä "seksikkään pukeutumisenpäivä" jonka kulut maksaa mies.  Pilailukaupan peruukit ym ym. Kyllä se intoon riittää, on hauskaa vaimollekkin, kun on tavallaan "leikki" Wickmannin tyyliin. Lopun ajan se vaimokin on se kiva nainen, ihminen, jonka rinnalla on hyvä elää, ei vain sinua varten oleva seksiobjekti.

Vierailija
52/702 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, koronaetäilyn aikana tyyliäni voi kuvailla sanalla tiskirätti. En edes videopalavereisihin panostanut, vaan olin ihan ilman meikkiä ja jossain trikoopaidassa. Kokonainen vuosi meni tässä vapaa-ajan lookissa, mutta nyt keväällä kyllästyin katselemaan olemustani ja olen vähän tsempannut. Ajattelin myös, että aika vähän silmäiloa tarjoan nykyisin miehelleni ja ajattelin, että ei haittaa jos vähän yrittää. Yritän edes laittaa siistin t-paidan tai mukavan väljän kauluspaidan ja meikata pikkaisen, alaosana mukavat mutta ei ne karseimmat lököhousut.  

Kaipaan mahdollisuutta olla ihmisten ilmoilla ja pukeutua kivoihin vaatteisiin ja kenkiin. Kuten AP sanoi, ne ovat muuten mukavia päällä, mutta ei mukavia sohvalöhöilyyn ja kuka nyt jossain kivassa mekossa röhnöttää sohvalla. Iänikuinen tapani on ollut vaihtaa aina heti kotiin tultua virkavaatteet kotiasuun.  

Vierailija
53/702 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pukeuduta.

Kotivaatteena käytän kaikki nukkaantuneet ja virttyneet neuleet ja legginsit joita ei kehtaa enää muualla käyttää mutta ei viitsi heittää vielä poiskaan. 

Tuhlasin ennen satoja euroja kuussa pelkkiin vaatteisiin. Tekee vaan hyvää käyttää ne loppuun.

Vierailija
54/702 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepä se. Ainoa haittapuoli on se toinen ihminen lököttävine vaatteineen :D itseäänhän itse ei näe :D

Vierailija
55/702 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pukeuduta.

Kotivaatteena käytän kaikki nukkaantuneet ja virttyneet neuleet ja legginsit joita ei kehtaa enää muualla käyttää mutta ei viitsi heittää vielä poiskaan. 

Tuhlasin ennen satoja euroja kuussa pelkkiin vaatteisiin. Tekee vaan hyvää käyttää ne loppuun.

Just sama tilanne minulla. Vaatteita on paljon, mutta monet on jo vähän muodista menneitä tai kuluneita, joten ei voi myydä tai lahjoittaa hyväntekeväisyyteen. Joten käytän nyt kotona niitä ja säästän ne siistimmät vaatteet vain työkäyttöön ja muihin siistimpää pukeutumista vaativiin menoihin, että ne kestäisivät siistinä mahdollisimman pitkään. Kauppareissulle ym arkimenoihin valitsen siistimmästä päästä kotivaatteet, siivoukseen ja remppahommiin rönttäisemmät. Tällä menolla ei tarvitse ostaa uusia vaatteita vuosikausiin! Ekologinen omatuntoni ei kestäisi ostaa joka vuosi uusia siistejä kotiasuja.

Vierailija
56/702 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sama. Ja koen välillä huonoa omatuntoakin siitä, että miksen nauti omasta itsestäni ja laittaudu välillä ihan kotonakin. Olen joskus mieheltänikin kysynyt, että kaipaako hän enemmän sitä että laittaituisin (ehkä vähän hassu kysymys), mutta ei kuulemma väliä.

Vierailija
57/702 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M51

Eipä ole miehen halut kadonneet mihinkään, vaikka kulkisin reikäisissä villakerrastoissa. Mies kyllä tietää mitä sieltä alta löytyy, ne väljät ja mukavat asut on myös helppo riisua tarvittaessa :)

Vierailija
58/702 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aika sama, sillä minäkin ehdottomasti haluan olla kotona tosi mukavissa vaatteissa ja tukkakin saattaa olla vaikka millaisessa takussa ja epämääräisellä sykeröllä, mutta sitten kodin ulkopuolella pukeudun mielelläni tyylikkäisiin vaatteisiin. Viime vuosina olen jotenkin havahtunut siihen, että kotonakin on ihan kiva olla suht järkevissä ja silmää miellyttävissä vaatteissa. Siis en tarkoita, että pitäisi siistit toimistovaatteet päällä istua sohvalla, mutta olen heivannut mäkeen kaikkein karseimmat rojuvaatteet. Kyllä se omaan fiilikseen vaikuttaa.

Vierailija
59/702 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M51

Eipä ole miehen halut kadonneet mihinkään, vaikka kulkisin reikäisissä villakerrastoissa. Mies kyllä tietää mitä sieltä alta löytyy, ne väljät ja mukavat asut on myös helppo riisua tarvittaessa :)

Pääasia on että olet puhdas ja tuoksut Chanel ilta.

Vierailija
60/702 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotona kauhtanoissa ja pieruverkkareissa ilman rintsikoita, enkä tosiaankaan edes yritä "haroa itseäni kuntoon puolta tuntia" jos ovikello soi. Jos sattuisin olemaan alasti tai kylpytakissa, vetäisin pikaisesti kauhtanat ylle enne avaamista.