Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pukeudutaanko teillä kotona kunnon vaatteisiin?

Vierailija
26.05.2021 |

Olen jotenkin tämän koronavuoden aikana havahtunut siihen, että minä ja mies ollaan kotona aina ihan kammottavissa vaatteissa. Kun tulen ihmisten ilmoilta kotiin, viskaan välittömästi asialliset vaatteet hiiteen ja vaihdan vanuttuneisiin sortseihin ja t-paitaan ja hengailen kotona avojaloin ja ilman rintsikoita ja tukka jollain epämääräisellä tötteröllä, kunhan on vain pois silmiltä. Mies niin ikään käyttää vanhoja nuhjuuntuneita verkkareita ja kollaripaitoja. En nyt edes tarkoita mitään söpöjä siistejä oloasuja vaan välillä oikeastikin aika karseita kauhtanoita. Juuri eilen jotenkin havahduin vilkaisemaan meitä molempia ja aloin nauraa kun retkotettiin tamineissamme katselemassa telkkaria kuin mitkäkin kaksi puliveivaria. Jos joku yllättäen koputtaisi ovelle, menisi varmaan puoli tuntia että saisin itseni harottua sellaiseen järjestykseen, että kehtaisi avata oven. Tänäänkin on tullut tehtyä koko päivä etätöitä miehen telttamaisen isossa t-paidassa :D

Uskokaa tai älkää, emme ole mitään hampuuseja, vaan kodin ulkopuolella itse asiassa varsin huoliteltuja ja tykätään molemmat pukeutua hyvin ja laadukkaisiin vaatteisiin.

Puetaanko teidän perheessä joka päivä kunnon vaatteet päälle? Olen joskus yrittänyt lanseerata meillekin sellaista kulttuuria, mutta tuntuu todella epämukavalta yrittää rentoutua sohvalla ihka oikeissa housuissa. Saumat kiristää ja puristaa ja vaatteet "tuntuu" päällä ihan liikaa. Yleensä luovutan nopeasti ja vapauden tunne onkin suunnaton kun saan kiskaista päälleni rumimman ja mukavimman kaapuni.

Ja ennen kuin joku ehtii paikalle marmattamaan, niin täsmennän vielä että mikään eksistentiaalinen kriisi tässä ei ole kyseessä vaan ihan huumorilla mietin asiaa :D

Kommentit (702)

Vierailija
21/702 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina kotona lähes nakuna (yleensä päällä puuvilllainen, vähän pidempi spaghettiolkaiminen toppi, mitä myydään mm. H&M:llä muutamalla eurolla) en siis ole mitenkään "edustusasussa", mutta topit ihan siistejä (heitän menemään jos kauhtuvat)

Atooppinen ihoni lienee syy siihen, että viihdyn vähissä vaatteissa. Jos tulee vilu, niin otan vilttiä tmv. päälle.

Lähtökohtaisesti olen sitä mieltä, että myös kotivaatteiden on hyvä olla erikseen, monesti sitä voi kotivaatteissa torkahtaa sohvalle (jos esim. nukahtaa lukiessa tmv.) ja äkkiä se "parempi vaate" sitten venyyy jostain kohtaa tai muuta vastaavaa eikä enää viitsi töissä tm. käyttää.

Vierailija
22/702 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kotona yöpaitaa ja villasukkia, usein myös aamutakkia. Onneksi asun yksin. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/702 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus työvaatteet kotona ja naapurissa käydessä. Kaupoille puhtaat ulkoiluhousut ja takki. Pyhävaatteet huilaa joskus vuodenkin kaapissa.

Vierailija
24/702 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä vaihdetaan heti mukavat kotivaatteet kun päästään ovesta sisään. Vaihtoehtomuodin vaatteet on kalliita eikä niitä viitsi kotona liikaa kuluttaa, plus saattavat vaurioittaa huonekaluja mikä sekin työlästä/kallista korjata. Ja kun molemmilta lentää liivit ja kireät housut pois niin pääsee helpommin käsiksi niihin toisen kivoihin paikkoihin...

Tämän takia en ikinä voisi käyttää kotona samoja vaatteita kuin töissä! Pyrin ostamaan vaatteita vain aitoon tarpeeseen, mutta silloin kun ostan, voin kyllä maksaa hyvästä laadusta. Kotona saatan esimerkiksi telkkaria katsellessani mennä matolle lojumaan ja tehdä siinä töllön edessä vähän lantionnostoja tai puolihuolimattomasti venytellä. Eipä sinne silkkipusero päällä viitsisi mennä retkottamaan.

Ap

Vierailija
25/702 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on saavutus jos viikonloppuisin saan edes jonkun rievun päälleni. Rintsikoita en tykkää pitää ollenkaan vaikka on ihan jäätävän kokoiset vinkit. Kun tulen töistä kotiin, otan heti pitkät housut pois ja kuljen pikkarisillaan, mikä on kyllä kurjaa jos ovikello soi, tulee lapsen kavereita tms.

Vierailija
26/702 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kotona samoissa vaatteissa kuin kodin ulkopuolellakin, olen liian laiska vaihtamaan vaatteita kesken päivän. Mieheni on enimmäkseen pelkissä kalsareissa, minä palelisin niin vähissä vaatteissa.

Haha, meillä minä kekkaloin mikrosortseissa ja topissa ja samaan aikaan miehellä saattaa valehtelematta olla villakalsongit, verkkarit ja neulepusero päällä ja kas kun ei tohvelitkin jalassa. Lapsuudenkodissani isä vaelteli ympäriinsä pelkissä alushousuissa kun äiti värjötteli villasukissa.

Vastaus kysymykseen: rönttävaatteissa mennään.

Vierailija
27/702 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän suht siistejä kotivaatteita. En ole mitenkään erityisen tarkka pukeutuja, mutta kun olen niin paljon kotona, musta vain tuntuu siltä, etten voi suurinta osaa elämästäni viettää rönttävaatteisiin pukeutuneena. Mutta siis kyllä mun kotivaatteisiin voi kuulua jotain sellaista, joka on kauhtunutta ja huonokuntoisempaa, kunhan kokonaisuus on ihan kiva.

Vierailija
28/702 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En malta heittää vanhoja paitoja suoraan roskiin joten käytän kotona ympäri vuoden paitoja joita en enää julkisille paikoille laittaisi (eli paidassa on vaikkapa pieni reikä tai se on mennyt muodista/kulahtanut/tms). Alaosana käytän pyjamahousuja, lökäreitä, lyhyitä shortseja. Jos joku tulee yllättäen soittamaan ovikelloa, heitän päälleni vain hupparin tai aamutakin. Mies on yleensä kalsareissaan + joku paita päällä.

Vierailija
29/702 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti vaihdetaan kotivaatteet ja vanhat, pehmeiksi kuluneet puuvillavaatteet on parhaat.

Ei mitään ongelmaa.

Vierailija
30/702 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotivaatteissa, mutta minä pidän, että täytyy olla nättiä. Kuvioita ja värejä, jos niitä tästä maasta löytyy. Nyt siis sarjakuva verkkarit ja superman paita, miehellä palmukuvoiset shortsit ja ja värikäs t-paita.

Kauhtuneet menee sitten remppavaatteiksi tai räteiksi.

Vierailija
31/702 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan pukeuduta. Ainoa kriteeri kotona on mukavuus. Reikää ja kulahdusta saa olla. Ei liity omaan arvooni mitenkään. Onhan tässä ekologinenkin ulottuvuus, kun mukavat vaatteet käytetään aivan loppuun asti. Sitten kun reikiä alkaa olla liikaa, menevät siivousrätiksi tai roskiin.

Vierailija
32/702 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona ja mökillä voi olla kuluneissa vaatteissa. Alennan kulahtaneet vaatteet kotivaatteiksi ja parempi kuntoisia pidän ihmisten ilmoilla. Minulla on kotivaatteina myös huonompi kuntoisia farkkuja joten mukavuus ei ole kriteerinä. Rintsikoita pidän aina paitsi en yöllä.

Vierailija
33/702 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kotona vapaa-ajalla kotivaatteet, jotka ovat toki sen verran siistit ettei hävetä avata ovea, ja niiden alla mukavat kaarituettomat rintsikat (joita käytän nykyään muutenkin). Esim. siistit mustat joogahousut ja siistikuntoinen t-paita, neule tai tunika eivät ole yhtään sen epämukavammat kuin rönttövaatteet. Muita kotivaatteita minulla ei edes ole, joten asun valitseminen ei tuota päänvaivaa: mustat housut + joku kotiyläosa, siinä se, ja siistiltä näyttää.

Etätyöpäivänä noudatan "vyötäröstä ylöspäin"-asiallista pukeutumista, koska on kuitenkin teams-tapaamisia asiakkaiden kanssa yms. Jalassa jälleen ne mukavat mustat jooga tms. housut, päällä normaali toimistoyläosa kuten kauluspaita tai tai pukeutumispaita + siisti neuletakki/jakku jossa on joustoa. Usein joku kiva koru tai huivikin on, koska ne nyt on aika helppo heittää asun jatkoksi. Tämä auttaa myös työn ja vapaa-ajan erottamisessa.

On jotenkin ikävä ajatus, että kaikkein rakkain ihminen näkisi minut koko ajan hirveimmilläni, kun taas ihan random tuntemattomien miellyttämiseksi näkee hirveän vaivan laittautumisessa.

Vierailija
34/702 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotivaatteetkin on silleen siistejä että niillä voi mennä ihmisten ilmoille, puhtaita ehjiä ja muodossaan. Rempparievut on erikseen. Miehellä aina kotona verkkarit, mulla usein pitkät kalsarit ja trikoopaita enkä kuitenkaan kalsareissa lähde kotipihaa pidemmälle vaan vaihdan farkut, teinillä usein vapaapäivinä yöpaita mutta koulun/harrastuksen jälkeen on farkuissa tai balettipuvussa iltaan asti.

Vierailija
35/702 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koti ja kodin ulkopuoliset vaatteet ovat erikseen. Voin käppäillä yöpaidassa ja villasukissa koko päivän. Vapauttavaa. Jos menen kaupungille, puen asialliset ja hyvät vaatteet, heti kun tulen kotiin riisun ne välittömästi. Pukeudun yleensä keskivertoa paremmin, kotona olen Röllin muija ja Rölli on mun äijä.

Vierailija
36/702 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä vaihtanut pyjamahousuja päivä housuihin, vaikka kohta on jo ilta. Paita on päivä paita, että etäpalaverissa näytti asialliselta. 😃

Sateinen päivä, niin ei ole tullut ulkonakaan käytyä...

Vierailija
37/702 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläosa pysyy aamun jälkeen päällä. Rintsikat on pakko olla, muuten sattuu. Kotiin tullessa en heti vaihda housuja, mutta ruoan jälkeen haluan sohvalle enkä osaa istua normaalisti siinä. Vääntäydyn aina jotenkin solmuun ja siinä on mukavampi olla verkkareissa.

Verkkarini on ihan siistejä. Ei mitään merkkituotteita, mutta toiset on ohuet ja imartelevat ja toiset kirkkaan pinkit. Hiukset on sellaiset lirut ettei niille tarvitse ikinä tehdä mitään. Ne vaan on. Kuin köykäinen kypärä.

Vierailija
38/702 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei,aina perse paljaana.

Vierailija
39/702 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä on kotiasutkin huoliteltuja. Perussiistit trikoovaatteet ei paljoa maksa esim henussa ja kaunis villatakki on hyvä, sen voi heittää nopsaan päälle jos joku on yllättäen ovella. Ostan myös tasaisin väliajoin uuden asun ns. jumppa-asun, jolla kehtaa mennä kauppankin tai ulos rentoon ajanviettoon. Pyrin myös pitämään kodin aina siinä kunnossa että lyhyellä varoajalla kehtaa päästää jonkun käymään. 

Vierailija
40/702 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotivaatteeni ovat mukavia, mutta sellaisia, että koska vaan voi tulla putkimies tai yllätysvierailija ja voin mennä ovelle tai päästää ihmisen sisään.