Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kummittelu/yliluonnolliset asiat yksityiskodissa?

Vierailija
26.05.2021 |

Oletko kokenut kummitus/yliluonnollisia juttuja kotonasi?

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissani ovat käyneet sanomassa hyvästejä kuolemansa jälkeen, mutta sen kummempaa ei ole asunnossa tapahtunut. Olen huoneiston ensimmäinen asukas, eli tämä oli vastarakennettu, kun muutin tänne.

Tai itse asiassa kerran olevinaan tunsin, kuin joku pallo olisi tippunut vauhdilla sänkyyni jostain korkealta. Tunsin tämän mielestäni ihan selvästi, ja nousin sängystä laittamaan valot päälle ja tarkistin, mitä sieltä katosta oikein tippui. Ei mitään. Ehkä kyse oli vain jostain unen ja valveen välillä olevasta aistiharhasta. Vastaava ei ole (onneksi) toistunut.

Vierailija
22/74 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks ette nauhoita tai videoi näitä kummitus tapahtumia. Siitä saa miljoona dollaria (1 000 000$). Se on paljon rahaa. Liki 6 000 000 miljoonaa markkaa.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/One_Million_Dollar_Paranormal_Challenge

Yleensä ilmiöt tapahtuvat nopeasti ja tilanne on ohi, ennen kuin käy edes mielessä, että pitäisiköhän kaivaa kameraa esille. Varmaan saisikin hyviä kuvia jossain yön pimeydessä, yleensä vielä ihan unenpöpperössä ja ilman mitään erikoislaitteistoa.

Onhan noita jotain kummitusten metsästäjiä, jotka viettävät koko yön taloissa, jotka ovat tunnettuja erilaisista ilmiöistä. Siellä sitten nauhoittavat, ottavat valokuvia ja videokuvaavat eri huoneita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin aikoinaan yksiössä jossa tapahtui kaikkea selittämätöntä.

Pienet esineet vaihtoivat paikkaa. ( tarkka sisustuksesta, joten huomasin)Välillä tuntui että joku seisoisi vieressä. Muutaman kerran suihkussa ollessa ripaa heilutettiin. Pakko oli tulla suihkusta pois jossain vaiheessa, mutta asunnossa ei ollut ketään. Ulko-ovikaan ei käynyt. Tämän kokemuksen jälkeen muutin pois.

Vierailija
24/74 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran olen kokenut jotain sellaista, mitä en osaa selittää järkisyillä, monia syitä toki saattaa tapahtumalle olla mutta...olimme mieheni kanssa kerran mökillä, olimme juuri lopettaneet aterian. Mies lähti pöydästä ja istahti sohvalle, minä jäin ruokapöytään istumaan, selin ikkunaan ja keskustelu kääntyi vuosi sitten edesmenneeseen sukulaiseeni, joka oli minulle hyvin hyvin läheinen, aina kesä tuo hänet mieleeni, koska lapsena siellä kesät vietin useana vuonna. Istuin selin ikkunaan ja kun oltiin hänestä keskusteltu, katsoin äkkiä pikkuikkunaan päin, koska olin näkevinäni jonkin hahmon tai viivan tai jonkin hyvin nopealiikkeisen häivähdyksen ikkunan takana. Se on jäänyt mieleeni, enkä ole mitenkään vainoharhainen tai en näe mitään mikä olisi kovin ihmeellistä, enkä kärsi mistään masennuksesta enkä mistään, mikä selittäisi näyn minulle, oliko siellä hän tai mitä, en tiedä.

Vierailija
25/74 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin tällöin olen nähnyt kirkkaita valonvälähdyksiä ja pieniä kirkkaita valopalloja. Mulle tulee aina todella rauhallinen olo kun näen noita.

Minkälaisia nämä on ja missä tilanteessa?

Olin teini, kun isäni tappoi itsensä. Seuraavana yönä näin samanlaisia sinisiä väläyksiä ja lentäviä pieniä valopalloja koko huoneen täydeltä.

Ja olen varma etten uneksinut sitä.

Myös sisareni kuoli jonkun aikaa myöhemmin sairaalassa ja olin vieressä. Juuri ennen viimeisiä hengenvetojaan tunsin todella vahvasti, että isä seisoo selkäni takana ja pitää käsiään olkapäilläni, kuten hänellä oli joskus tapana eläessään. En ollut edes muistanut isää tuossa tilanteessa, se fyysinen tunne oli uskomattoman vahva.

Muakin kiinnostaa nämä valopallot. Oon itse nähnyt myös sinisiä välähdyksiä ja ison ylöspäin sinkautuvan valopallon ulkona yöllä. Siskon mies oli kuollut vähän ennen tätä syöpään..

Vierailija
26/74 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisessä asunnossa tunnen välillä puhalluksen kasvoillani, vaikka ikkunat ovat kiinni. Kyse ei siis ole mistään ilmavirrasta.

Sitten silloin tällöin kuuluu kolahduksia ja muita ääniä, joille en ole löytänyt järkevää selitystä.

Ilmeisesti täällä asuu jokin henki, mutta ei ainakaan paha sellainen. 🙂

Vierailija
27/74 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli kotona pianonsoittaja. Meillä ei ole edes pianoa... Mutta jälkikäteen kuulin, että talossa asui aikoinaan hieman epävakaa muusikko, ja hän kuoli kun pihasauna syttyi tuleen, paloi mukana. Mutta niin, olen kuullut soittoa ollessani yksin kotona, ex kuuli askelia. 

Hän taisi muuttaa meiltä pois exän mukana. Ex on bipolaarihäiriöinen. Koti rauhottui erottuamme. Toisaalta harmittaakin, pianisti ei ollut millään tavalla pelottava kummitus (tai henki tai mkikä nyt onkaan). Soitto, sen muutaman kerran kun sitä kuulin, oli kaunista. En osaa sanoa mikä kappale tai mitään, olen hyvin epämusikaalinen.

Exä kertoi, että kun yhteinen koiramme kuoli ("huoltajuus" jäi minulle), hän jonkun aikaa koiran kuoleman jälkeen heräsi yöllä tunteeseen, että sängyssä oli jotain jalkojen päällä, musta, lämmin. Sitten hän kuuli huokauksen. Musta oli siinä hetken ja läksi pois. Ex sanoi, että "Musti" taisi käydä hyvästelemässä. Huokaus oli just sellainen koiramainen.

Kyllä, exän aivot toimii hieman eri tavalla kuin terveen. Mutta minä olen ihan tavallinen ja täysjärkinen, ehkä tappavankin tylsä realisti. Silti me molemmat koimme näitä asioita.

Omakin exä ( sairas)aiheutti poltergeisteja, mutta minä tervekin olen saanut muutaman aikaan.

Vierailija
28/74 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edesmennyt kissa kävi tervehtimässä viimeisen kerran kuolemansa jälkeisenä yönä. Lapsuuden kodissa tuli usein etiäisiä, eli kuulin eteisestä kolinaa ja tervehdyksen jollain tutulla äänellä. Kävin katsomassa, ei ollut ketään, mutta noin puolen tunnin päästä etiäistervehtijä oli jo paikan päällä.

Olen nähnyt myös paljon enneunia, jotka ovat toteutuneet.

Vierailija
29/74 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kävi tervehtimässä edesmennyt koirani.  Keskellä päivää.

Se ei kuitenkaan liittynyt silloiseen kotiini mitenkään, siellä ei tapahtunut mitään erityistä muuten.

Vierailija
30/74 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kuoleman jälkeen minulle tuli äitin kasvon muoto kattilaan kun olin keittiössä, olivat Riutuneet kasvot samaan aikaan myös 3 sukulaista näki jo sängyllä näyn kasvoista.

kerran näin olohuoneessa vasta kuolleen sukulaisen, olin tulossa sisään näin ulkoa.

olen aistinut myös monen muun kuolleen joka on käynyt hyvästelemässä.

Jännä eilen kokeilin automaattikirjoitusta mutta en uskaltanut, oli tulossa soita mutta pyyhin asian mielestä.

Ja myöhemmin lautanen tippu lattialle pöydöltä en huomannut kuulin vaan kun olin selin sitä pöydällä ja se tippu työtasolta lattialle

Myös enneunia nään joskus esim kaverin/ tuttavan tapaamisesta tulee uneen joku jota harvoin nään. sattumalta sit jossain nään päivän parin päästä

Vierailija
31/74 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä huoneessani asui vähän aikaa jokin kummitus. Alkoi talvella siitä, kun kuulin keskellä yötä ulkoa askelia hangessa (asuttiin maalla) ja lumipallo heitettiin seinään sänkyni kohdalle. Askeleet jatkoivat matkaa metsään. Tuon jälkeen alkoi oudot tuntemukset, tavaroiden liikkuminen yms ja kerran näin tumman hahmon. Loppui yhtä nopeasti yksi kesäyö, kun joku koputteli sänkyni kohdalla ulkoseinään. Useita minuutteja koputteli ja verho kädessä olin kurkistamassa kuka siellä oli, mutten uskaltanut. Kaikki outo loppui tuon yön jälkeen. Joku viikatemies tainnut jekuttaa ja jättänyt hengen "kotihoitoon" sillä aikaa kun on käynyt hoitamassa asioita.

Vierailija
32/74 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse pienenä nähnyt portaalin kodissamme. Kaikenlaista muutakin kodissamme tapahtui ja useat ihmiset näkivät asioita, jopa päiväsaikaan.

Vierailija
33/74 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut. Kerran. Eräänä päivänä toissatalvena mies vei likaiset sukkansa pyykkikoriin.

Vierailija
34/74 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

pu

Vierailija
35/74 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira aisti jotain ja räksytti seinille. Itsellä myös kokemus puhalluksesta kasvoihin, joka ei voinut johtua ilmavirrasta. Asunnossa oli muutama kohta, jossa tunnelma oli jäätävä. Sininen valopallo yöllä.

Vierailija
36/74 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme vanhalla maatilalla, tämä on mieheni kotitalo. Isänsä kuoli vuosia sitten yllättäen, tapaturmaisesti. Olen aika varma siitä, että se on edesmennyt appiukko joka käy sytyttämässä vanhaan navettaan usein iltaisin valot. Yhtenä iltana kävin kolme kertaa sammuttamassa sieltä kaikki valot kunnes viimein lopetti. Jostain syystä ei pelota, kun on sellainen tunne että tämä henki on se tuttu ihminen.

Vierailija
37/74 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini yksiöön oli edellinen asukas kuollut ja asunto rempattu,  maali vielä tuoksui kun äiti siihen muutti. Äiti naureskeli kerran että se edellinen asukas tiskaa siellä, otin asian vitsinä. Sitten äiti lähti lomalle ja sain avaimen että kastelisin kukkia. Hellepäivä ja pyöräiltyäni äidin luo olin hiessä ja menin suihkuun, sieltä tullessa ihmettelin vahvaa kahvin tuoksua ja olin varma että joku on keittiössä laittanut kahvin tippumaan. Tuoksu oli niin ihana että piti keittää oikeasti kahvit. Pari päivää myöhemmin menin uudestaan kukkia kastelemaan ja tällä kertaa kuulin miten joku liikutti tuolia keittiössä, pelästyin niin että juoksin ulos. Äitiä nämä ilmiöt ei ilmeisesti pelottaneet.

Vierailija
38/74 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks ette nauhoita tai videoi näitä kummitus tapahtumia. Siitä saa miljoona dollaria (1 000 000$). Se on paljon rahaa. Liki 6 000 000 miljoonaa markkaa.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/One_Million_Dollar_Paranormal_Challenge

Yleensä ilmiöt tapahtuvat nopeasti ja tilanne on ohi, ennen kuin käy edes mielessä, että pitäisiköhän kaivaa kameraa esille. Varmaan saisikin hyviä kuvia jossain yön pimeydessä, yleensä vielä ihan unenpöpperössä ja ilman mitään erikoislaitteistoa.

Onhan noita jotain kummitusten metsästäjiä, jotka viettävät koko yön taloissa, jotka ovat tunnettuja erilaisista ilmiöistä. Siellä sitten nauhoittavat, ottavat valokuvia ja videokuvaavat eri huoneita.

Miltsi ei kiinnosta?

Vierailija
39/74 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran väsyneenä hilluin netissä, näin sivusilmällä että joku musta hahmo liikkuu eteisessä, pelotti niin paljon etten meinannut uskaltaa mennä nukkumaan.

Ajattelin että olin liian väsynyt siksi näin sen.

Toisen kerran musta heppu kulki suoraan editseni ja minun valtasi ärtymys.

Yöllä heräsin olin tosi ahdistunut, heräsin omaan huutooni, sänkyni ympärilläni hillui mustia hahmoja ja yksi niistä tarttui käteeni, olin kuolla kauhuun.

Joskus ennen nukahtamista näen miten musta lierihattuinen heppu lähestyy, pakenen peiton alle.

Joskus unessa tuntuu etten saa henkeä, joku puristaa, varmaa piru istui rinnallani.

Kummituskokemuksen koin oikeassa kummituskartanossa, kokemus oli jäätävä, vaikka oli kesäkuu ja lämmin.

Rannekellonikin pysähtyi.

Myös mummolan vintillä aina portaissa tuli kuumottava tunne joku tyrkkää alas.

Kellariin en suostunut menemäänkään.

Vierailija
40/74 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläinen s.otilas t.appaa sinut

Kummittele siinä sitten:9